Ik mag morgen bellen... Maar, ben bang dat dat niet gaat lukken. Les van 8.30 tot 15.00 en dan vergaderen. Anders donderdag ook goed. Zal in de week van de 23ste zijn. Mijn man is overtuigd van een tweeling, haha. Die is alles al asn het berekenen en een verbouwing aan het plannen Heb jij het filmpje van je baby al gekregen? Had begrepen dat je bij zwangerschap het dvd-tje krijgt.
Nou die compilatie heeft geen woorden nodig Sjak . Je kunt Voorburg ook mailen!! Leuk hoor echo in het vooruitzicht Mmm feestbeestje . Gelukkig kun je nog redelijk je oude dingetjes doen! Mag je qua sporten nog wel alles bij eerste trimester? Hier eerste pilvrije dag, ben er helemaal klaar voor!!
Sjak, hoe voel je je? Al een beetje gewend aan het idee? Lies30! Mooi... nu afwachten dus, hopelijk snel ongesteld en op naar de volgende ronde. Voor wat betreft het sporten is er vrij weinig bekend. Hou voor mezelf maar aan dat zolang het nog prettig voelt en geen pijn doet ik de oefening nog kan doen. Cardio mag ik niet langer dan 40 min. (deed ik toch al niet) Hou mijn hartslag nu echt onder de 140 slagen per minuut. En moet voor mezelf een gesprek kunnen blijven voeren tijdens de cardio. Je mag niet oververhit raken weet ik. Verder weten nu 2 trainers bij de sportschool dat ik zwanger ben. Heb hun om advies gevraagd en die zullen mij vast in de gaten houden. Bij deze sportschool lopen altijd minimaal 2 trainers rond. Met bankdrukken doe ik nu de zware sets niet meer zonder spotter. Ik doe ook geen deadlifts (tillen vanuit je rug) of zware squats met stang meer. En de uiteraard geen buikspieroefeningen. Zou toch zonde zijn nu Maar toch komt heel veel kracht uit je core dus die span je toch bij veel oefeningen toch nog flink aan. Ook zal straks bij een aantal apparaten de buik wel in de weg gaan zitten. Dan schrap ik die gewoon of doe een alternatieve oefening. Je kan met zo'n gymbal ook veel doen en is ook nog goed voor je bekken. De meeste feestjes waren ook al gepland, maar ga nu wel selectiever kiezen wat ik wel en niet ga doen. Gewoon niet te lang van te voren de kaarten kopen. Toch hou ik van een feestje dus op z'n tijd een feestje moet kunnen zolang ik me goed voel. Laatste feestje wat nu gepland staat is begin juli (festival) en dan ben ik 25 weken dus eerst die maar eens afwachten hoe dat gaat. Zorg gewoon dat ik altijd kan gaan als ik moe ben. Waarschijnlijk boek ik een hotel in de buurt
En ja hoor, had net van alles getypt, wil de reactie plaatsen. 'Kan pagina niet vinden'. Aaarrrggghhhh... Lies, spannend wanneer de menstruatie gaat doorbreken. Hoeveel dagen staat daar ongeveer voor? MMM, jij bent echt fanatiek. Ik niet hoor. Sport helemaal niet, ben dus echt het omgekeerde van jou . Vroeger wel geturnd en wat aan fitness gedaan. Maar ik kan me er gewoon niet toe zetten, vind het niet leuk. Ben eigenlijk ook echt een huisje, boompje, beestje type. Lekker thuis/tuin. Heb het qua gewicht ook niet nodig. Qua conditie misschien nu wel. Merk bij een rondje lopen in de pauze dat ik snel buiten adem ben. Maar dat ben ik pas sinds de zwangerschap hoor. Ga wel op zoek naar iets van zwangerschapsgym in de buurt. Waar ik de vorige keer was bestaat niet meer, wel jammer. Sjak, een filmpje van de embryo bedoel je dan? Die had jij ook bij de tp al gezien toch? Wij toen niet. Ga er volgende week wel naar vragen dan. Lijkt me echt gaaf.
He meiden goedemorgen! Ga vanavond even leen en reageren. Vandaag zie ik weer geen gelegenheid om te bellen! Gister dven geprobeerd, maar get was druk. Vanmiddag weer vergaderingen vanaf 15.00. Wie heeft het mailadres van voorburg voor mij? En krijg je dan een afspraak terug if doen ze dat alsnog telefonisch? Dank xxx
Ja Zeehondje, ik had vroeger ook nooit gedacht dat ik mij zo happy zou voelen met sporten. Maar krijg er echt voldoening van en het is inmiddels zo erg dat als ik 2 dagen niet kan ik het echt mis. Moet zeggen dat ik ook een hele leuke sportschool heb met alleen maar serieuse gemotiveerde mensen. Ik sport bij Snowworld, ken je vast wel. Heb zelf nog niet over zwangerschapsgym nagedacht. Is het een aanrader? Sorry Sjak, maar heb alleen maar tel. contact gehad met Voorburg. En mijn dossier lig thuis waar het mail adres op staat. Je hebt toch vast wel recht op een plas pauze, kan je mooi even bellen Kan het om 5 uur wel voor je nakijken, maar dan ben je zelf al thuis denk ik zo. En anders bel je toch het spoed nummer vanmiddag als je thuis bent. Leg je gewoon uit dat je echt niet overdag kunt bellen i.v.m. je werk.
Sjak emailadres is hemaa@rdgg.nl (hema met tweede a dus ). Je word ip dan teruggebeld door de poli. Maar wellicht kunnen ze ook mailen als je aangeeft dat je niet kunt bellen. Hopelijk gaat het dan wat sneller! Ik heb ook weleens moeite gehad ze te bereiken, pff zal het maar niet meer hebben over 1.18u in de wacht hangen voor nop!! Mmm was ik maar zo gedisciplineerd als jij! Wil sinds mn verhuizing weer gaan sporten, maar wil nu niets vastleggen waar ik veel geld aan kwijt ben en dan word ik misschien snel zwanger en kan ik er niet meer heen. Nu het weer beter is gaan we wel weer meer wandelen gelukkig. Verder ga ik mn fiets maar weer lente-klaar maken, zal waarschijnlijk alleen oppompen en doekje betekenen haha. Qua je feestjes prima toch zolang het gaat. Ik ga eind mei naar de toppers, hopelijk ben ik dan wel al zwanger. Is een zitplaats dus geen probleem (Word snel duizelig als ik te lang sta in drukte). Zeehondje hopelijk kan je idd leuke zwangeeschapsgym vinden. Mn vriendin had een hele leuke yoga groep, zag van de week de mama/baby foto's, lijkt me zo cool ! Hier dag drie zonder pil, beetje buikklachten dus zou ongi kunnen betekenen... Spannend! Oh ja en als je tekst wegvalt.. Kun je proberen op pijltje terug te drukken. Ik heb op mn tel regelmatig dat het scherm wegvalt en er iets staat van: systeemlocatie onbekend. Als ik dan pijltje terug doe staat alles er weer . Hopelijk helpt het jullie!
Ja gelukt Sjak! Hoeveel weken ben je dan? 6 en nog iets vast. Leuk, leuk, leuk! Ik ben lekker helemaal alleen thuis. Vannacht was Sophie er nog, manlief naar de beurs in Duitsland. Nu slaapt Sophie ook nog eens bij m'n schoonouders. Ben echt nooit alleen, is wel even wennen hoor. Maar kan wel lekker een hele nacht heerlijk doorslapen. Sophie is namelijk niet helemaal lekker en werd vannacht om 4, 5 en 6 uur wakker... Volgende week weer een echo en vrijdagavond MvM. Ik mag toch ook gewoon urine op het moment zelf opvangen toch? Heb namelijk geen lege potjes in huis.
Das nog eens wat anders lekker even tijd voor jezelf! Geniet ervan! Qua mvm.. Zover ik weet start je pas met sparen wanneer je de containers hebt gekregen, daar zit speciaal spul in ter preservatie. Van andere mama's to be heb ik zwangerschapstesten voorbij zien komen die gedaan worden voor aanvang van sparen. Heel mooi dat je meedoet ga ik denk ook doen.
Mooi Sjak! hopelijk is het snel de 25e! Vanmiddag weer een echo... spannnend! Zeehondje, tegen mij werd gezegd dat ik ochtendurine moest opvangen. Ze doen gewoon een zwangerschapstestje of je idd wel HCG hebt. Niet eens de hoeveelheid ofzo, dus die zou met de middag/avond urine toch ook aanwezig moeten zijn denk ik zo Als je mee wilt doen krijg meteen al de kratten (2 kratten met 8 potten per week) Ze spreekt met je af welke dag in de week het wordt opgehaald en waar je het neer moet zetten en wanneer je laatste ophaal dag is. En je krijgt een leuk presentje Mijn laatste ophaaldag is 5 mei dus die van jou zal 1/2 weken later zijn. Tot nu toe valt het mij reuze mee, het went snel. Doe de deksel los en laat hem erop dan til ik hem een klein beetje op en giet het erin (je krijgt een soort maatbeker voor het plassen) en dan snel de deksel dicht. Probeer er met m'n neus niet boven te hangen zeg maar.
Kijk da's mooi Lies, hoop dat het snel echt goed doorbreekt! Ik bedoelde inderdaad urine opvangen voor de test van MvM. Had geen potje in huis, dus net toen ze er was geplast. Was niet zo veel en denk dat daardoor de test ook niet heel donker was, maar er stond een tweede streepje, dus was goed. En inderdaad ook een mooi cadeautje gekregen. Beter en leuker cadeautje dan bij Sophie, toen een armband gekregen. Wel een mooie hoor, maar ja, ik deed 'm nog niet om omdat ie misschien herkenbaar was als MvM armband en nog niet iedereen het wist toen. Heb dus al een keer meegedaan, weet dus precies hoe het werkt MMM, mooie echo meid!!!!!!!!!!
Vandaag is dag 1 gisteren na 18u ongi geworden! Heb gemaild, wacht nog op antwoord voor maandag startecho.
@Lies: Wat fijn Lies, eindelijk de nieuwe start! Ben benieuwd wat ze terugmailen. @MMM: Wat een mooie echo weer! Ziet er goed uit Op naar 24-3! @Zeehondje, jij hebt de 18de de 2de echo toch? Ook alweer over een paar dagen. Wat vliegt de tijd! @Sjak: hoe is het bij jou? Hou je het vol tot 25-3?? @Hier: geen nieuws, beetje saaie boel haha. Geen menstruatie vooralsnog. We wachten af tot halverwege aankomende week, mocht ik dan nog niet ongesteld zijn (of voortekenen ervan) dan durf ik er een testje aan te wagen. Worden spannende dagen!