Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Voorburg is echt betrokken, kan ik zeer blij van worden! Lees ook weleens andere berichten op het forum. Of dat dames lang moeten wachten tot start (zonder al aan medicatie te zitten).

Per welke week moeten jullie naar de vk overstappen?

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ik stap niet over naar de vk. Ik heb de vorige zwangerschap. Pre eclampsie, eclampsie, HELLP syndroom en een keizersnede gehad. Redenen genoeg om in het ziekenhuis te blijven.
    Ik krijg deze keer weer een ks trouwens. Op psychische gronden :)

Het voordeel van in het ziekenhuis blijven is dat je 100 echo's krijg!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook niet naar vk maar naar gyn in ander/woonplaats ziekenhuis. Ga daar naartoe bellen na de 2e echo woensdag in Voorburg. Weet niet hoe vaak we dan nog naar Voorburg gaan. In ieder geval voor hun 12 weken echo.

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Mag je zelf kiezen dan? Ik dacht dat je zonder medische grond sowieso naar de vk moet..

Gisteren trouwens klein beetje Gonal-gejaagdheid ervaren en nu hoofdpijn (te weinig gedronken..)

LW al iets gespot?

5. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lies, lief dat je het vraagt...
    Nog niks gespot sinds gisterochtend.
    Als dit zo blijft dan ga ik morgenochtend toch maar een testje wagen.
    Heel apart dit...weer wat nieuws. Vorige keer stonden mijn Dolly's flink op spanning maar merk nu helemaal niks. Ook geen menstruatiegevoel.

Ik hou jullie op de hoogte!

6. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ben heel benieuwd naar morgen LW, we keep in touch!

7. sjak

sjak Niet meer actief

Zo LW!! Je maakt het wel weer spannend!!!

Nee, voor zover ik weet mag je niet zomaar kiezen voor vk of gyn... Maar er zullen vast wel gevallen zijn dat je wel mag kiezen. Maar ik geb ook geen keuze hoor.
    Ivm hellp syndroom zal ik regelmatig gecontroleerd worden denk ik.

Lies, goed voor jezelf zorgen hoor, als je aan die €&@&€ hormo en zit!

8. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ja logisch met HELPP dat je onder controle staat! Mn schoonzus heeft het 2x gehad, uit verhalen was dat heel heftig.

Ik zorg verder goed voor mezelf ;) na dit avondje werken ben ik 5 dagen vrij. Ip volgende week 4 dagen werken, kan natuurlijk nog anders worden door de icsi. Zien het allemaal wel hoe het loopt! Kan toch niet te ver vooruit plannen, heb over 2 weken ook nog een symposium met overnachting. Desnoods stuur ik een collega!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nou nou LW, toch nog even in spanning dus...

Lies, dat het niet te plannen valt heb je de vorige keer wel ondervonden hè?! ;)

Hier naar de gyn om medische redenen inderdaad. Heb de ziekte van Crohn namelijk.
    Morgen weer een echo. Vind het toch weer spannend hoor.

10. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Oeh Zeehondje ik ga zo hard duimen :)

En ja idd niet te plannen bij mijn pcos-stokjes! Ben benieuwd vrijdag!

11. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zeehondje: veel succes en plezier bij de echo vandaag!!
    Ik vond het verschil tussen eerste en tweede echo echt enorm.
    Van een knipperend boontje naar een knipperend/kloppend vormpje waar je echt al armpjes en beentjes in kan herkennen.

@Lies: idd onvoorspelbare stokken bij jou. Maar het zal lukken! Ben ook benieuwd naar vrijdag.

@Hier: gisteren bleef het de hele dag verder rustig, alleen vlak voor slapen gaan wat bruinige afscheiding bij afvegen. Vanmorgen getest en (bijna uiteraard) omowit. En alsof de duvel ermee speelt brak het bij het tweede toiletbezoek van vanochtend echt door. Geen ontkennen meer aan.
    Stand van zaken: eerste cyclus na miskraam: 37 dagen.
    Hopelijk nieuwe ronde nieuwe kansen!

12. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Gelukkig nu wel duidelijkheid LW. Op naar een nieuwe ronde nieuwe kansen ;) FINGERS CROSSED!

Succes ZH ben benieuwd of het goed gegroeid is en zich goed laat zien. Heb jij voor je ziekte ook nog zware medicijnen op dit moment? Heb zelf ook een autoimmuun ziekte (psoriasis) en moest met mijn medicijnen stoppen voor de zwangerschapswens. Gebruik nu alleen zalf en lotion, maar zie gelukkig door de hormonen geen verergering.

Hier gaat alles z'n gangetje. Vanmorgen zei een collega, jij wordt ook ook steeds slanker :D Wacht nog maar een paar weken dacht ik!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    LW, balen maar herkenbaar. Hier vaak ook na een test het doorbreken van de menstruatie. Op naar een nieuwe kans!!!

MMM mooie reactie van je collega, ze/hij moest eens weten, hihi.
    mijn man heeft ook psoriasis, gebruikt alleen dovobetgel. Mag ik vragen wat jij eerst gebruikte?
    En ik mag gewoon m'n medicijnen blijven slikken. Mag alleen geen borstvoeding geven t.z.t. maar dat vind ik niet zo erg.

Hier mooie echo gehad! Is nu 20.1 mm en volgens de meting 8.4 weken ipv 8.2. Hartje ook heel kort gehoord en ook zien bewegen. Da's wel heel bijzonder.
    Over drie weken de laatste echo hier. Wel nog even verplaatsen want kwam erachter dat ik dan een herhalingscursus van de bhv heb. Moet dan trouwens ook bloedprikken en urine inlveren. Dat ga ik volgende week alvast doen denk ik.

14. sjak

sjak Niet meer actief

Fijn Zeehondje!! Mooi he, zo klein en dan al bewegen! Zo bijzonder.

15. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hè toch wel jammer LW, stom idd dat het ineens dan wel doorbreekt!
    Schone lei iig wel, op naar de volgende ronde!

ZH echt gek idee dat iets van 2cm al een kloppend hartje heeft :) super dat alles goed was! En 2 dgn eerder hihi!

Mmm ben je de vochtkg's snel kwijt geraakt na het zwanger raken? Binnenkort zal je omgeving idd wel beter weten ;)

Hier zitten al 3 spuiten erin, die van vandaag leek wel botte naald! Nou prik ik soms eerder te langzaam dan te snel, maar deze deed zeer bij aanprikken! Klachten vallen verder wel mee, btje opgezette buik en dat gejaagde gevoel/moe.
    Ik probeer me verder deze dagen rustig te houden, vandaag wel spoedwens van mn vrijwilligerswerk gehad (Stichting Ambulance Wens) en vrijdag ook een wens uitvoeren. Daarvoor nog ffies echotje ;)

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ben benieuwd naar de echo morgen Liesje!
    En wat voor wensen vervul je dan?
    Ik heb 1x ook echt pijn gehad van het prikken, niet fijn. Hoop zo dat je deze keer niet zolang hoeft door te prikken. Of wel maar dan wel met een punctie en tp tot slot!!!

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Aan de pijn denk ik nog even niet, eerst maar eens fm1 afwachten! Over krappe twee uur aan de beurt!

Met Ambulance Wens vervullen we kosteloos een laatste wens van een terminaal zieke die niet meer zo mobiel is. En klein deel bijv chronisch zieken die naar een uitvaart of belangrijke andere gebeurtenis gebracht moeten worden. Woensdag was een man uit mn zusjes verpleeghuis waarvan zn vrouw na een ongeluk in het zh terecht was gekomen (comateus, behandeling is gestopt nadat hij afscheid had genomen). Vandaag gelukkig een positieve (wel laatste) wens, bruiloft van een kleinzoon :). Soms pittig maar oh zo belangrijk dat mensen nog ergens heen kunnen! Erg dankbaar om als verpleegkundige mee te mogen werken aan dit initiatief.

Zo dat was even flink off-topic :p

18. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    ZH, Ik gebruikte Humira spuiten (1 x per 2 weken) dus was het spuiten al gewend. Bonus. Gebruikte het al meer dan 5 jaar denk ik. Het werkt echt geweldig bij mij. Nergens last meer van. Nu de dovobet zalf, lotion voor m'n hoofd en lichttherapie 3 x per week om het binnen de perken te houden. Het is nog even 7 maanden doorbijten. Gelukkig is de zomer zeker beter voor m'n huid.

Lies30: Bij m'n laatste echo waren er nog steeds eiblaasjes zichtbaar in m'n eierstokken maar het vocht erin was bijna weg. Dus het zag er heel rustig uit. Denk dat ze met de volgende echo misschien wel weg zijn of als de placenta de hormoonproductie overneemt. Ben met de stimulatie zo'n 2 kg aangekomen en daar zit ik nu nog steeds op. Schommelt een beetje maar hou het onder controle met de rare vreetkicks tussendoor.

Hoe ging je FM meting vandaag?

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoe was de echo vandaag Liesje???
    Wat mooi zulke wensen nog kunnen vervullen!

MMM mag je nog wel lichttherapie nu? En dit is waarschijnlijk de andere uv dan die waar je eventueel een zwangerschapsmasker van kan krijgen?

Ik heb hoofdpijn. Bleh. Bij Sophie de hele zwangerschap geen last van gehad. Was zo heerlijk toen.

20. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    De echo was goed! Rechts 5 boven gemiddelde vsn rond de 12mm en links nu 3, waarvan 12-14mm. Bms 9.9mm, zoveel heb ik nog nooit gehad!
    Dosis voor 2 dagen nu weer 150 en ben vanmorgen gelijk weer gestart met Orgalutran. Lenie was positief :) groei gaat beter dan 1e ronde.

Mmm wat vervelend je psoriasis, lastig even dat je tijdens je zwangerschap bepaalde medicatie niet mag. En 2kg is netjes toch!

ZH vervelend van de hoofdpijn. Zo kan schijnbaar elke zwangerschap weer anders zijn.

Deel Deze Pagina