Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lies, fijn dat de echo er goed uit zag!!!
    Op naar een mooie punctie binnenkort!

2. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Zeehondje: de lichttherapie is niet meer schadelijk als je zwanger bent. Of ik last krijg van een zwangerschapsmasker weet ik niet. Gewoon per keer goed blijven kijken wat het doet. Als ik met m'n gezicht last krijg dan doe ik gewoon een handdoek over m'n hoofd 😉

Gisteren deed ik m'n sportkleding aan. Strakke sportlegging en stond ff voor de spiegel en had toch ff een shock momentje. Je begint het nu te zien. Altans ik zie het!! Kom ik terug van de sportschool zegt m'n vriend zie ik nou een buik of ligt het aan de broek :$

3. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hihi mmm dus maar geen strakke broek aan naar je werk :p

Hier vandaag fm2 gehad, de groei gaat heel goed :).
    Bms 11.7mm, rechts 7 kandidaten (grootste 15.1), links 9 (grootste bijna 18mm). Eierstok links was gedraaid, dus de buikklachten van laatste dagen kloppen.
    Morgen om 16.45u retour, Lenie durft een dag later niet aan. Als het zo doorgaat woensdag punctie!

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh wauw Lies, wat een goed en fijn nieuws!

5. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Ohhh wat een goed nieuws Lies30! Mooie groei en mooi aantal :)

Zondag ochtend gesport met een andere sportbroek en toen zag je het al bijna niet meer. Misschien had ik vrijdag wel een opgeblazen buik.

Had zaterdag even een oeps moment. Waren op een verjaardag en daar was een vriendin van 25 weken ook. Dus zat samen met haar en andere vriendin Saskia te kletsen. Dus op een gegeven moment roept de vriend van die Saskia iedereen bij elkaar voor een groepsfoto en roept.. 1,2,3, iedereen herhaal mij.. Saskia is zwanger. Super leuk iedereen werd gek, maar dacht ff kiezen op elkaar houden joh! Ze was net 11 weken dus we schelen maar 9 dagen. Dacht wel even zit nu gezellig met hun 2 te kletsen en over 3 weken lezen ze het op FB. Een vriendin die we het die avond wel verteld hebben (ken ik al 14 jaar) heeft een foto van ons 3-en gemaakt die we voor het FB bericht maar even in de groepsapp gaan gooien van kijk 3 zwangeren op een rij. :D

Morgen middag alweer de 3e echo... blijft altijd spannend weer.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Haha, wat grappig MMM. Ik weet niet of ik m'n mond had kunnen houden...

Ben benieuwd Lies hoe het ervoor staat bij jou. Nog een half uurtje en je weet meer!

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Yes top nieuws :D donderdag 9u punctie!
    Lenie was heel blij voor ons hihi, Cezanne doet de punctie (jammer genoeg niet Lenie).

Groei tov gisteren was mooi doorgegaan, grootste rechts 16+ / links 20. Bms 11.4, was wel over mn max heen zei Lenie. Maar nog dik zat!

Vandaag nog 1x Gonal, morgenochtend laatste Orgalutran, morgenavond om 22u Decapeptyl (mag geen Pregnyl ivm kans op overstimulatie). Donderdag 8.30u melden voor kwakje ;)

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh wauw Lies, wat een super goed nieuws!!!
    Na zoveel ellende de vorige keer gaat nu alles zó voorspoedig. Echt geweldig!
    Hebben ze een indicatie gegeven van hoeveel eiblaasjes ze gaan aanprikken?
    Top top top!

9. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Wow Lies30 gaat allemaal voorspoedig! Super! Sterkte donderdag ;) Ik ga hard voor je duimen. Hopelijk een mooi aantal goeie eicellen!

Het sticky lag klaar bij de IVF afdeling en net thuis bekeken. Blijft echt wel grappig om te zien die celdelingen.

Vandaag bij de afdeling prenatale screening de eerste uitwendige echo gehad. Trok al bijna m'n broek uit :D Hij is nu 38 mm en ligt 2 dagen voor op schema :) Eigenlijk 2 echo's gehad omdat de co-assistent het eerst zelf mocht proberen. LOL ;) Hij was weer lekker aan het bewegen dus dat is mooi, is echt al een mini mensje.

Volgende week vrijdag de nekplooimeting en daarna door naar de verloskundige. Vandaag al urine en bloed afgestaan voor alle onderzoeken. Nu ook besloten de 20 weken echo toch hier te laten doen omdat deze uitgebreider is dan bij de verloskundige en kom er voor in aanmerking door de ICSI behandeling dus waarom niet gebruik van maken.

10. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Netjes mmm :)! Hoort de nekplooimeting bij de combinatietest?
    Gek idee dat het nog zo klein is en al beweegt!

Qua de punctie is de laatste telling 15, maar kan natuurlijk een kleiner aantal worden wat rijp genoeg is. We houden natuurlijk met alles rekening, kan ook gebeuren dat ze helemaal geen embryo's kunnen maken. Fingers crossed!

Welke arts(en) hebben bij jullie gepuncteerd?

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bij mij de punctie door Lenie en de tp door Cezanne.
    De allereerste punctie in 2011 was toen ook door Cezanne.

12. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Stelt me wel gerust dat Cezanne ook al heel wat jaren prikt ;)

Wat is jullie ervaring trouwens met vag,afscheiding zo dicht tegen de punctie aan? Heb gelukkig geen oud bloed, alleen btje waterig licht geel. Btje eng idee dat de follikels kapot kunnen gaan voor de punctie...

13. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Nekplooimeting is idd onderdeel van de combinatietest. Moet deze onderzoeken zelf betalen. 165 euro! Mocht er een verhoogde kans zijn dan krijg je de aanvullend onderzoeken wel vergoed.

Punctie door Lenie, tp door Cezanne

14. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MMM: zo tsjakka! Even 165 euro! Gelukkig wordt de rest dan vergoed....maar toch. Anderzijds: tis voor goed doel natuurlijk.

@Lies: de resultaten zijn super zeg! Wat een verschil met de vorige ronde! Alvast heeeeeel veel succes morgen bij de punctie!! Zal aan je denken.

@Sjak: volgens mij heb jij vandaag je eerste echo. Echt heel spannend lijkt me. Ik duim voor je, voor een mooi knipperend boontje.

@Hier: menstruatie achter de rug. Was anders dan anders, misschien omdat het de 1ste na de MK was. Veel oud bloed...
    Hoe dan ook, de nieuwe kansen komen er weer aan en hopelijk kunnen we ze benutten. Komende weken zit manlief paar x in buitenland voor werk, dus ik hoop niet dat we daardoor niet goed kunnen mikken. We gaan het zien.

Ik heb overigens besloten om even wat minder op/met ZP bezig te zijn. Ik merk dat het me teveel doet momenteel...positieve testen, mooie echo's...(ook in andere topics hoor). Ik gun het iedereen echt heel erg, maar mezelf ook. En ondanks dat jaloezie en doemdenken totaal niet in mijn aard zitten merk ik dat ik steeds denk ''allemaal leuk, maar wanneer mag ik nou eens''...
    Vreselijk, maar ik kan het niet stoppen. Dus ik moet even pas op de plaats maken.

Uiteraard zal ik proberen af en toe mee te lezen bij jullie, maar ik zal minder reageren.
    Mijn duimen blijven draaien voor jullie...voor Lies een beetje extra want die moet nog.
    Hopelijk kan ik zelf ook snel positief nieuws melden.
    Liefs LW

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh lieve LW, heel begrijpelijk. Ik heb dat ook een periode gehad.
    Ik blijf ook zeker voor jou duimen. En hopelijk kan je hier inderdaad snel goed nieuws komen vertellen!!!!!!!!!!!!!
    Lekker even met andere dingen bezig zijn, spelletjes spelen op de computer, enz. Ik vond dat toen wel moeilijk hoor en bleef dan toch wel meelezen maar reageerde dan maar heel sporadisch.
    Op naar een mooi raakgeschoten resultaat :D

Sjak, vandaag de echo? Spannend!

Lies, nog één dagje en dan de punctie. Ik vind het echt gaaf voor jullie dat het nu zo goed gaat. Dat moet dan ook gewoon een goede opbrengst opleveren met mooie embryo's! Succes en sterkte alvast.

16. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    LW bedankt voor je opsteker, ik snap verder volledig dat jij even een time out neemt. Lijkt me ook erg confronterend al dat positieve nieuws te lezen idd :(.
    Heel veel succes met alles en neem lekker de tijd voor jezelf. Natuurlijk ben je altijd welkom hier of via pb, Voorburg-girls stick together ;).

ZH we kunnen alleen maar hopen dat alles er morgen nog zit! Heb vandaag ook wel afscheiding, zal wellicht van de Decapeptyl zijn. Doorzichtig met heel licht bruin kleurtje soms vermengd, net na thuiskomst hele slijmbak eruit.. Yak!
    We weten het morgen :)

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Nou het is achter de rug! Ben nu weer thuis.
    Was erg gespannen, Rapufin werkte goed tegen mn trillende spieren.
    Kreeg extra dosis voor het aanprikken van links, laatste deel was wel btje gemeen. Maar ze praten je er goed doorheen en Cezanne was gelukkig erg vlot!

Totaal 40+ leeggeprikt, 28 eicellen gevonden. Zaad was net voldoende.
    Morgen bellen voor aantal bevruchtingen en tp tijd zondag :)

18. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    LW: Ik snap dat het soms zo lastig is blij te zijn voor andere. Gedachten verzetten en positief blijven denken. Ga hard duimen dat het ook voor jou snel raak is. Dan horen we het graag natuurlijk.

Lies30: Jeetje wat een opbrengst!! Die zagen we niet aankomen zeg! Nu ga ik hard duimen op een grote aantal mooie bevruchtingen ;) Moet haast wel goed komen met deze aantallen. Spannend hoor je tp op een zondag. Gelukkig ging de punctie goed. Hoe voel je je nu?

19. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ja zijn er veel idd! Maar ze hebben natuurlijk alles leeggehaald en ook de kleintjes. Telling ging zo hard haha, links wel 26 follikel ofzo (lang leve pcos!).

Nu beurs gevoel, 1e keer plassen was niet zo lekker gevoel. Btje trekkerig ook, heb in zh ook nog wel zetpil gekregen erna. Nu bijkomen, wordt goed voor me gezorgd :)

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo, dat is achter de rug. Mooi aantal Lies. Hopen dat5 er genoeg rijpe tussen zitten die mooi bevrucht gaan worden!

Deel Deze Pagina