Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Littlewoodstock: jij was dus zaterdag ook in Voorburg, hoelaat? Misschien heb ik je wel gezien :)
    Wel apart dat ik dus gewoon wel gelijk mocht beginnen met prikken en dat ze het bij jou eerst even willen aankijken. Maar ja, zal wel een reden voor zijn.

Lies, lijkt me inderdaad spannend. Maar als de uitslagen er eenmaal zijn denk ik (of in ieder geval hoop ik) dat jullie snel mogen starten hoor!
    Veel plezier deze week nog.

Hier een spugend meisje in de nacht van vrijdag op zaterdag. Toen ze rond 7.00 uur voor de derde keer had gespuugd wilde ze niet meer naar bed. Manlief is met haar naar beneden gegaan en daar heeft ze toen nog een keer gespuugd. De rest van de dag gelukkig niet meer. Maar hij heeft mij nog even laten slapen en maakte mij best laat wakker. Toen ben ik alleen boodschappen gaan doen, heel snel wat gegeten en toen alleen naar Voorburg. Was precies op tijd. In de avond heeft ze pas een boterham gegeten en de volgende dag was er niks meer aan de hand. Het schijnt wel te heersen, beide schoonouders hadden het ook gehad. En manlief is nu verschrikkelijk verkouden. Gelukkig net geen koorts, want dan mag je drie maanden geen behandeling ondergaan.

Zelf ook drukke weken (gehad). Werk in het basisonderwijs en hebben net de rapporten gemaakt en vorige week donderdag en moren rapportgesprekken. En dan ook nog sinterklaas me surprises en met neefjes en nichtjes vrijdagmiddag sinterklaas vieren. Wel leuk allemaal maar ook druk, zeker met nu de afspraken in het ziekenhuis er nog bij.

2. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lies, kan me voorstellen dat je wat onrustig kan zijn bij de gedachte aan ''de echte behandeling''. Dan wordt het definitief en krijgt alles ineens vorm. Spannend hoor!

@Zeehondje: ik was er zaterdag om 13:00 uur. De echo's moesten nu op de 3de verdieping vanwege schilderwerk op de normale plek. Tja, raar dat jij door kon en ze bij mij wachten.
    Misschien iets te maken met dikte van bm-slijmvlies, alhoewel dat zaterdag goed was, en vanmorgen ineens weer best al dik.
    De verpleegkundigen vinden dat een apart verschijnsel zo vroeg in de cyclus. Was rond 12 mm op cd 5. De cyste was in ieder geval gekrompen gelukkig dus dat is positief.
    Maar ze wilden voor de zekerheid ook bloedonderzoek doen, dus ik mocht meteen door om bloed te prikken. Zal getest worden op oestradiol, LH, FSH en progesteron. M.n. die laatst zal belangrijk worden omdat die direct invloed heeft op de groei van het bm-slijmvlies. Krijg later vanmiddag uitslag. Het moet 4 zijn of lager.
    Zal mij benieuwen!

Wat frappant trouwens dat van dat spugen van je dochter! Het heerst echt als een malle. Twee weken geleden mijn man, en afgelopen week ikzelf. Daarna leek het beter maar sinds weekend toch koortsig en hoesten. Lag als een vaatdoek in de beugels in Voorburg vanmorgen haha.
    Een boel finimal naar binnen en gaan met die banaan.
    Beterschap ook voor je meisje!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Het heerst inderdaad flink. Ik heb nog nergens last van en hopelijk blijft dat zo.

We hebben elkaar dus niet kunnen zien :).
    Wat raar van je bmslijmvlies. Hoe was de bloeduitslag? Mogen jullie door?
    Ik hoefde geen bloed te prikken zaterdag. normaal is dat wel aan het begin van de cyclus. Maar nu omdat het weekend was kon dat niet.

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Zeehondje Er heerst idd van alles! Helemaal balen natuurlijk wanneer je kind ziek is :(. Paar weken terug had ik zelf ook ineens 38,2 op mn werk, gelukkig mn vriend niet zo erg. Zou echt rot zijn als je driemaanden niets mag! Wel te begrijpen natuurlijk, maar drie is langgg.

@Littlewoodstock Gelukkig is de cyste geslonken! Spannend even nog met je bloeduitslagen, wat is het geworden?
    Die beugels blijven altijd fijn ja.. Maar ff aan overgeven! Ben benieuwd of ze woensdag nog gaan kijken, geen idee eigenlijk. Ben wel benieuwd of de follikel die links 12dgn terug aan het groeien was al is gesprongen. Had vandaag wat steken, maar ja dat kunnen ook darmen zijn geweest.

Hebben jullie trouwens enig idee hoelang je moet wachten voor de ivf arts? We zitten natuurlijk al in december, gaan er maar vanuit dat voor januari lastig wordt. Dan kan het altijd nog meevallen!

5. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Uitslag bloed was goed, alle geteste waardes prima, ook het progesteron was lager dan de arts had verwacht. De zogeheten ''detectiewaarde'' is 4, dus ze had al gezegd dat het daar sowieso onder moest zitten..hoe lager hoe beter.
    Uitslag was 0.30. Arts vond dat heel apart...een lage score t.o.v. toch dikker slijmvlies.
    Ze zag op basis van de uitslag in ieder geval geen reden om niet te kunnen starten dus gisteravond weer begonnen met prikken.
    Hup IUI3...laat het scheepsrecht zijn! A.s. vrijdag weer echo om 08:40 uur.

@Lies, heb geen idee hoe lang je moet wachten op de IVF-arts qua gesprek/kennismaking. Wij hadden al meteen gesprek met een arts om de allereerste uitslagen te bespreken toen we het traject IUI ingingen. Dr. Els Groeneveld. Alvast succes morgen!!

@Zeehondje, wanneer heb jij volgende echo?

6. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @littlewoodstock fijn zeg weer te zijn gestart :)! Hoelang moet je dan ong spuiten? Of is dat puur op basis van de echo's? Spannend hoor, duim met je mee!

Morgen zijn wij om 11.15 aan de beurt, wordt vervolgd!
    (Buik is weer lekker onrustig laatste dagen, fijn die PBS..)

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Zie mn handtekening, is vrij duidelijk ;).
    Vandaag nog extra lab geprikt wat vorige keer verkeerd was aangevraagd, mn vriend 15-12 voor opzwemtest (uitgebreidere semenanalyse op ivf lab) en dan 22-12 al naar de ivf arts :)

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wauw, wat fijn Lies dat het allemaal zó snel kan!
    Echt super.

Ik vind het wel weer spannend hoor. Morgen echo (dag 8). En als het allemaal net zo snel gaat als vorige keer zal zondag de iui alweer zijn!

9. Snoopy26

Snoopy26 Lid

3 jan 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden..

Ik heb ook iui in Voorburg gehad.. Super lief zijn ze daar en ze geven je echt een goed gevoel.

Na 2 mislukte pogingen dacht ik echt mijn lijf snapt het gewoon niet! :/ en had ik er heel weinig vertrouwen in dat ik ooit mama mocht worden.
    De 3e keer lag ik na de inseminatie in het kamertje een kwartier te wachten .. Ik zei tegen me vriend.. over 9 maanden stuur ik ook een foto van ons kindje! En ja, na 3x iui was ik zwanger en heb ik nu een zoontje van 8 maanden! Wauw!

Wilde het even kwijt en jullie hoop geven want dat is soms even hard nodig.
    Gr. Snoopy

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #50 zeehondje, 4 dec 2014
    Laatst bewerkt: 4 dec 2014
    Wat lief Snoopy. Ook wij zijn zwanger geraakt daar van ons eerste kindje . En nu lopen we er voor een brusje.

Vanmorgen dus echo gehad. Andere echoscopiste, kende haar niet. Kan haar ook niet terugvinden op hun website. Of het was dr. Kapiteijn, maar volgens mij niet. Ach, maakt ook niet uit.
    Ze vroeg of de cyste rechts er vorige keer ook zo uitzag. Ik gaf aan dat hij qua grootte wel hetzelfde leek ja. Erachter zaten kleine eiblaasjes.
    Links zaten drie grotere eiblaasjes. Na meten typte ze 13- en 11.9 en 12. Ze groeien dus minder snel als vorige keer, misschien omdat de hormonen zich nu verdelen over drie eitjes?
    Ik moet nu vanavond niet prikken, morgenavond weer wel en dan zaterdag weer terug voor een echo. En dan hopen dat er maar eentje (of twee) zijn doorgegroeid en niet alle drie. Zo wel dan gaat de iui denk ik niet door.

En jij morgen echo toch LW? Spannend weer. Ben benieuwd hoe het er bij voor staat.

11. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Snoopy wat mooi dat de derde keer raak was :)
    Heel veel geluk met de kleine! En thnx voor je reactie natuurlijk!

@Zeehondje als de iui niet mag doorgaan door teveel gerijpte follikels, wat doen ze dan?

Hier: bloeduitslagen waren goed, dus mn vriend mag 15e naar het kamertje op de ivf-afdeling ;). We zijn daar de klapdeuren nog niet door geweest, dus ben benieuwd de 22ste!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vanmorgen had ik om 11.20 uur een afspraak. Na tien minuutjes wachten was ik aan de beurt. Dr. Van Os deed de echo en m’n baarmoederslijmvlies was mooi zo’n 9,5 mm. De cyste was nu wel kleiner aan het worden gelukkig. En toen naar de linkerkant. Gelukkig, er is één eiblaasje doorgegroeid, deze was nu 16,2 mm. Verder lagen er nog drie kleintjes, allemaal rond de 12 mm.
    Na het aankleden de afspraken gemaakt voor de iui! Vanavond nog Gonal prikken, morgenavond de pregnyl, maandag niks en dan dinsdag de iui! En dat is op de verjaardag van m'n man. Zou het geluk brengen????!!!

Little Woodstock, hoe was jou echo gister?

13. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooi verhaal Snoopy, en lief dat je het met ons wilde delen :) echt een 3 x is scheepsrecht gevoel!

@Lies, fijn dat je vriend de klapdeuren door mag!Kleine wachtruimte en een paar deuren links en rechts. Zijn "productieruimte" is de 5de deur links dacht ik hihi. Succes alvast!

Mijn echo gisteren was er 1 van mixed emotions. Cyste niet groter maar ook niet kleiner. Had er vrijdag 4 prikmomenten op zitten maar follikels hebben niet gereageerd zoals gehoopt. Snap ik dan weer niet, want vorige cyclus ging het op deze dosering als een speer.
    Hoe dan ook, er waren zowel links als rechts een aantal follikels zichtbaar van 10-11 mm, maar geen enkele uitschieter of koploper.
    Dus moet doorprikken t/m morgenavond en overmorgen weer echo. Tijd nog onbekend, word ik morgen over gebeld.
    Het bm-slijmvlies was gegroeid van 12 mm (1 dec) naar 19 mm vrijdag. Voor mijn gevoel veel te dik, maar de arts zei er niks over.
    Volgens mij heb ik ook steeds die dokter van Os...is een vrouw toch?
    Kun je omschrijven hoe ze er uit zag Zeehondje?
    Er is nl iemand die niet op de website staat, en diegene heb ik heel vaak tijdens echo's. Superlieve vrouw vind ik haar, veel uitleg en antwoorden op vragen die ik heb.
    Maar vind dit een hele rare cyclus..zit nu op cd 9...ben benieuwd of het nog wat gaat worden!

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Zeehondje kijk aan, duimen voor dinsdag! Mooier cadeau kunnen jullie niet krijgen :). Veel succes!

@LW blijft spannend zeg.. Fijn wel dat je goede uitleg/begeleiding krijgt. Duim ook voor jou hoor! Hopelijk deze week meer duidelijkheid.

Ben benieuwd welke arts wij gaan krijgen door de klapdeuren heen. Lees verschillende verhalen hoe snel dames aan de medicatie mogen, ik zal eerst wel aan de platleggers gaan denk ik. Ben wel een beetje bang voor bijwerkingen, las dat pillen dat meer geven dan injecties. Geduld hè.. Blijft lastig ;)

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lies, hier nooit pillen hoeven gebruiken dus geen ervaring mee.
    Succes met wachten nog even. Wij hebben de eerste en tweede keer dr. Vink gehad bij het intakegesprek. Hele aardige en meelevende vrouw.

Wat raar LW. Denk dat je ook dr. van Os had. Zij staat wel met naam maar niet met foto op de site. Blond haar, beetje ouderwets zit het (vind ik).
    Bij mij groeien ze nu ook veel langzamer. Vorige keer op dag 8 al 17 mm en nu op dag 10 pas 16 mm. Ik vroeg of het kan zijn dat de hormonen over meerdere eiblaasjes verdeeld moeten worden. Ze gaf aan dat eerlijk gezegd niet te weten, het zou kunnen. Of dat je lichaam eraan gewend raakt en daardoor minder snel groeien.
    Ik hoop dat er morgen toch een koploper te zien is en dat er binnenkort een iui gepland kan gaan worden.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Er is nu een derde arts, ik heb haar een keer met een echo gehad. Verder ben ik ook altijd geholpen door dr van os en dr vink. De derde dr is blond en jonger (qua uiterlijk dan, weet het niet zeker natuurlijk) dan dr van Os.
    Als je cyclus regelmatig is word je cyclus niet platgelegd hoor denk ik. Hebben ze het met jullie al gehad over kort of lang traject/protocol. Volgens mij geven ze de voorkeur aan het korte in Voorburg.

17. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies Zeehondje, dat wat jij beschrijft heb ik nu ook. Vorige cyclus supervlot een mooie koploper, en nu op dag 11 weet ik nog niks, alleen dat de eitjes op dag 9 niet groot genoeg waren.
    Ben ook niet gebeld voor een afspraak-tijd voor morgen! Zal dan wel morgenochtend een belletje worden.
    Voor het eerst dat het zo raar loopt qua afspraak maken zeg.
    Was gisteren ook nog vergeten te prikken (schrik!) dus heb het maar vanochtend alsnog gedaan. Heb zo'n idee dat dit een verloren cyclus gaat worden.

Zoals jij het omschrijft is het inderdaad Dr. van Os (ouderwets kapsel hihi). Dr. Vink heeft een Aziatisch uiterlijk en vind ik zelf wat meer afstandelijk maar wel vriendelijk. Zij heeft echter wel (en dat hebben veel artsen) dat als je wat vraagt ze niet meteen antwoord geven maar eerst in die pc zitten te turen.
    Dr van Os haakt meteen in, alsof ze meer betrokken is bij het gesprek en niet in het achterhoofd wat er allemaal in de computer gezet moet worden. Weet niet of ik het zo goed verwoord, maar dat is het gevoel wat ik bij haar heb. Gewoon een prettig mens met aandacht voor haar patienten.

@Sjak, die derde is denk ik Dr. Groeneveld. Die is ook blond, en een stukje jonger. Met haar hadden we de intake eerder dit jaar.

@Lies, ik heb ook geen ervaring met pillen

Misschien een domme vraag, maar wat is kort/lang protocol? Ik lees het vaker op het forum, maar wat houden deze protocollen precies in?

18. sjak

sjak Niet meer actief

Lang protocol houdt in dat ze beginnen met de pil om je eigen cyclus stil te leggen en dat er beter gepland kan worden. Dit doen ze meestal bij vrouwen die een onregelmatige cyclus hebben, dan kunnen ze dat iets beter reguleren. Dit kan zo'n 3 maanden duren. (Ook niet altijd hoor)
    Kort protocol begint op dag 1 van je cyclus, dan heb je (meestal dan, kan per keer verschillen) dag 3 een echo om te kijken of en hoeveel follikels (eiblaasjes) er klaar liggen, deze dag begin je ook met spuiten. Dan dag 8 en dag 12 follikkelmetingen. Hiervandaan krijg je of een afspraak voor de volgen fm of al een punctiedatum.
    Ik heb puncties gehad op dag 12 tot en met dag 19, geen peil op te trekken.
    Maar in principe duurt dat korte protocol zo'n 4a5 weken, vanaf dag 1 (menstruatie) tot de testdatum.

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sjak, hoe jij die derde arts omschrijft komt me bekend voor, dat zal d'r dan wel zijn ja.
    Loop jij nu ook nog in Voorburg? Je schrijft dat je meerdere puncties hebt gehad, eentje met positief resultaat?
    Lief dat je even inhaakt hier.

LW, dr. Groeneveld, oké. Kan nergens haar naam terugvinden inderdaad. Ook niet via google.
    De tweede keer dat ik moest prikken was ik het ook bijna vergeten, jij dus helemaal. Een keertje is vast niet erg. En wat raar dat ze niet voor een tijd hebben gebeld. Hoop dat ze dan inderdaad in de ochtend bellen en anders gewoon even zelf bellen.
    Hopelijk is het geen verloren cyclus, heb je voor niks geprikt, zou zonde zijn.
    En hoe jij het verschil tussen dr. van Os en dr. Vink omschrijft klopt wel ja. Dr. Vink komt soms over alsof je zelf ook al veel/alles weet en dr. van Os legt het elke keer weer duidelijk uit.

Uurtje geleden de pregnyl gezet. Au, die deed pijn. En dochter zat te kijken en vroeg of het pijn deed. Zo schattig. Alles voor een brusje!

20. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben 4 icsi's gehad voor onze dochter en alweer 2 voor een broertje of een zusje (vanaf afgelopen maart zijn we weer in Voorburg bezig, vanaf mei begonnen met ICSI 1 versie 2)
    In februari wil ik me gaan aanmelden voor icsi 3 en als deze mislukt ben ik er toch wel klaar mee.
    We (ik) wilden al stoppen, maar mijn man begon opeens over pleegzorg... Dus toen hebben we besloten eerst de laatste poging dan toch maar te ondergaan, om je niet af te vragen wat als...

Pregnyl doet meestal wat zeerder (is dat een woord), wij laten onze dochter er ook altijd bijstaan om te kijken als ze dat wil. In de prikweken loopt ze ook iedereen prikjes in buiken te geven.

Little Woodstock meestal krijg je ook een sms'je met daarin je afspraak, een soort herinnering.

Deel Deze Pagina