Goed nieuws Lies30! Nieuwe ronde nieuwe kansen Ga weer mega hard voor je duimen. Succes zaterdag! Vreemd dat Sjak niet meer actief is kan je positief of negatief opvatten. Hopen dat alles goed is met haar zwangerschap. LW succes vandaag met de echo. Hopelijk blijft alles naar verwachting doorgroeien. Ik ga morgen ochtend weer naar Voorburg. Ik heb dan met 18+5 mijn 20 weken echo al bij de afdeling Gynaecologie. Blijft toch spannend al verwacht ik niks geks, ik heb hem met 15+5 nog gezien en was toen al zo compleet. Verder voel ik mij redelijk goed. Nu 1 keer iets gevoeld in m'n buik. Buik begint nu wat meer te groeien maar nog geen last gehad van harde buiken of flinke steken. Ik pas nog steeds in mijn kleding. Denk dat ik sinds jan. 6 kilo ben aangekomen. Al snoep ik wel wat meer de laatste tijd Dus moet weer even die rommel laten staan. Ik heb wel alvast in Den Haag 2 zwangerschapsbroeken gekocht voor als ik niet meer in mijn oude broeken pas. Wat een drama zeg zwangerschapskleding vinden. Alles is tegenwoordig alleen nog maar online te krijgen. Verder ben ik nog steeds snel moe en heb veel slaap nodig. Sporten gaat ook nog steeds goed en sleep mezelf 4 keer per week naar de sportschool. Daar heeft niemand nog iets aan mij gevraagd maar zullen er vast verdenkingen zijn Als jullie het leuk vinden kan ik zo wel ff een foto posten van mijn 18 weken buik.
Kom maar op met je buik hoor!! En je loopt nog in het zh dus, indicatie of mocht je kiezen? Staat me ergens iets van bij indicatie, maar weet niet meer waarom. Qua kleding lijkt me idd ook lastig, zijn snel van die vormloze spullen. Voor ons eerst maar weer beginnen en hopelijk positieve uitslag proberen niet te ver vooruit te kijken. Qua Sjak typisch idd dat jullie het ook niet weten, hopelijk gaat alles goed.
Ha Lies! Daar ben je weer...leuk En wat GOED dat je lichaam zelf de cyclus heeft opgepakt!! En ook heel fijn dat Lenie zo goed meedenkt en een goed plan heeft opgesteld. Toen ik Lenie zelf vorige week zag vertelde ik haar over dit ''clubje'' en dat we allemaal zo blij met haar zijn. Dat vond ze heel leuk om te horen Dus zaterdag mag je voor de uitgangsecho? Hoe laat moet je er zijn? Want ik mag ook op zaterdag aantreden voor de inseminatie om 12:45 uur! Zou toch wat zijn alsik in die andere kamer lig met mijn beentjes omhoog en jij in de onderzoekskamer een echo krijgt haha. Manlief mag om 10:45 uur de soldaten aanleveren, en dan mag ik dus 2 uur later. Toevallig zag ik bij de vorige echo afgelopen dinsdag een andere dame zitten van wie ik dacht: hmm dat vind ik wel een Lies. Maar dat kun jij dus niet zijn geweest. @MMM: ik vind het knap dat je zo vaak nog sport met een baby in de buik. Maar wel gezond natuurlijk. Ik heb me afgelopen weekend aangemeld bij de sportschool (werd tijd), en dinsdag eerste les weer gehad. Nu spierpijn hi hi. Maar wel een lekker gevoel weer..lang leve de endorfinen! Alvast succes bij de 20 weken echo..wat gaat de tijd snel. Van Sjak had ik enige tijd geleden in een ander topic alleen gelezen dat er waarschijnlijk sprake was van ''vanishing twin'', maar dat het andere vruchtje het goed deed. Maar dat is alweer even geleden...Wist niet dat ze geen lid meer was.
Nou hier is ie dan. Buikje van 18 weken Ik mocht ivm icsi de 20 weken echo in het ziekenhuis laten doen. Deze is dan nog uitgebreider. Verder loopt alles via de verloskundige nu. Ja veel mensen vinden het knap het vele sporten maar ben het gewend en krijg er energie van. Heb wel binnenkort een proefles voor zwangerfit en dat is dan 1x per week en train je met name je bekken en rug dus dat kan ik sowieso tot het eind volhouden. Succes LW zaterdag! Spannend! Hopen op een berg goeie zwemmers
Wat grappig om je zo te zien MMM! Mooie foto, maar ik kan me voorstellen dat je je gewone kleding nog aan kan..buikje is nog heel bescheiden. Ben benieuwd hoe ver je gaat uitpuilen op het eind! Oefeningen voor je bekken en rug lijken me prima plan..kun je echt voordeel mee hebben voor tijdens het laatste trrimester en na de bevalling. Net de Pregnyl gezet...mensen kinderen wat een spanning weer. Het ampulletje met poeder brak niet lekker waardoor er allemaal glasscherfjes in waren gevallen. Dus het zweet brak me uit. Tot mijn stomme verbazing zag ik echter nog een verpakking in mijn apotheektas. Dubbel geleverd blijkbaar...wow wat een geluk. Alsof het zo heeft moeten zijn zeg!!!! Dus met uiterste precisie de tweede ampul gebroken en in 1 x goed. Snel gemengd met de vloeistof en toen geinjecteerd. Half uur later dan het opgegeven tijdstip (18:45)...hopelijk maakt dat niet al teveel verschil. Nu dus duimen voor zaterdag!
Jeeej LW wat top dat je morgen iui hebt!! Kom maar op met de soldaatjes ! Mijn echotijd weet ik nog niet, weet wel dat de kans zeer aanwezig is dat ik daardoor mn concert mis . Zal een andere dienst moeten draaien als de echo 's ochtends is (dat heeft Annemieke al in de mail gezet grr). Startecho is me meer waard dan de toppers.. Maar wel zeer vervelend. Partypooper die icsi... Hoe hilarisch zou het trouwens zijn als Lenie zou meelezen hihihi! Lenie je bent een topper! Nou mmm jouw buik is echt nog bescheiden zeg! Wat een verschil tussen zwangere dames. Meisje uit ander topic had bij 10wkn al een pens, maar die was voor de zwangerschp mega afgevallen. Verder zeker goed dat je blijft trainen zolang het kan, lekker fit blijven Blijf het apart vinden dat Sjak geen 'afscheid' heeft genomen, hopelijk is de 2e vrucht dan wel blijven zitten. Snap wel dat sommigen (definitief) stoppen met zp, met name als het zwanger worden niet lukt. Ik heb zelf laatste wkn echt grote aversie tegen zwangere vrouwen en kinderwagens gehad.. Leek wel of iedereen zwanger was behalve ik! 2 collega's binnen 1 wk zwanger aangekondig, waarvan eentje de dag dat wij het rot nieuws kregen. Met het oog op nieuwe ronde gaat het nu ietsje beter gelukkig
Dat halve uurtje zal trouwens wel meevallen, dame uit mn chatgroepje had de Otrivelle perongeluk 1,5uur te laat gedaan en dat vonden ze niet erg! Hebben schijnbaar liever dat je ei wat later springt dan te vroeg
Hier vanmorgen weer een spierwitte test, nu dus me menstruatie afwachten en door voor poging 8. Ik vind Lenie ook zo'n lieve vrouw...hoop steeds dat zij werkt als ik kom. Lw...succes morgen met de iui. Nog een vraagje...ben bang dat wij uiteindelijk toch voor ivf moeten gaan. Hoe gaat die verdoving voor de punctie precies? Kan iemand mij dat uitleggen? Zie daar namelijk nu al tegenop. De rest zal niet nieuw voor me zijn, ben de echo's en de injecties al gewend, alleen de punctie niet. Waar krijg je het infuus, in je pols of elleboog?
Ja is echt niet te voorspellen wat voor buik je krijgt idd. Zie op internet zoveel verschillende buiken voorbij komen. Ik ben opzich best wel breed gebouwd dus er is inwendig denk ik wat meer ruimte waardoor het niet meteen naar voren hoeft te groeien En heb ik die buikspieren al die tijd niet voor niks getraind. Ben ook wel benieuwd hoe ik er met 40 weken uit ziet. Voel de bovenkant van mijn baarmoeder een paar centimeter onder m'n navel nu. Zeehondje gaat alles ook goed met jouw zwangerschap? Vanmorgen de baby weer gezien met de 20 weken echo. Duurde echt 45 minuten. Maar alles zit erop en eraan dus ben weer extra gerustgesteld. Zo bijzonder hoeveel je al in detail kan zien. 4 hartkamertjes, 2 niertjes en een galblaasje. Enige waar ze een opmerking over maakte is dat de navelstreng 2 cm van de baarmoederwand vast zit aan de placenta en kan dus na de bevalling makkelijker los komen van de placenta met het trekken. Als dat gebeurd moet de placenta operatief verwijderd moeten worden Gaan er maar niet vanuit, maar had toch al besloten in het ziekenhuis te bevallen. Heel veel succes morgen Lies30 en LW! Wat een gedoe met het breken van die glaasjes he. Dat ze daar niks anders op kunnen verzinnen. Ik had toen in het ziekenhuis met 1 glaasje mogen oefenen. Dus wist hoe ik hem beet moest pakken. Gelukkig had je nog een reserve al denk ik niet dat de glassplinters niet door de naald waren gekomen met optrekken.
Mooi mmm! A healty baby boy ! Hopelijk breekt de navelstreng niet. Word jij zo'n fitte moeder die na een maand alweer normale omvang heeft haha? Je buik zal nog wel komen hoor! Gelukkig, balen van je witte test. Wanneer is je iui geweest? Qua de verdoving krijg je Rapufin, idd via infuus. Ik maakte mij erg zorgen over het infuus, wat dat betreft is mijn nadeel dat ik zelf verpleegkundige ben. Ik kreeg een mini infuusje in mn elleboog, voelde niet anders dan bloedprikken. Het middel geeft je een warm gevoel, was net alsof ik met de stoel versmold. Was erg gespannen vooraf maar het middel werkte daar goed tegen. Ik vond de punctie aardig te doen, ookal moesten ze meer dan 40follikels leegprikken.. Je merkt wel als het middel uitwerkt, ik kreeg voor de tweede kant nog extra bijgespoten. Ik zou me niet te druk maken over wat je leest, iedereen ervaart het anders. Achteraf gezien ging het mega snel, vond ik de eerste keren plassen thuis vervelender
Haha, het zou zeker hilarisch zijn als Lenie dit een keer zou meelezen. Maar stiekem is ze ook best een beetje trots op de complimenten denk ik. Zij is echt wel een arts van het type mensen-mens, en ze realiseert zich heel goed hoe kostbaar iedere kinderwens is en hoe uniek ieder vrouwenlichaam... @Gelukkig: ik hoop ook dat ik elke keer door haar wordt gezien, zo fijn! Balen van je witte test, we hadden nog zo geduimd! Op naar de volgende poging, even paar dagen flink balen en dan weer schouders eronder. Frappant is dat trouwens hè Lies, dat je geestelijk toch weer een beetje opkrabbelt na een slechtere periode. Bij een nieuwe start schakelt de knop toch weer om. Ik hoop echt heel erg dat het ons lukt om zwanger te raken en blijven deze ronde! Weet je al hoe laat de echo is? Goede beschrijving van jouw punctie-avontuur, en dan te bedenken dat je behoorlijk wat follikels had! Het is een beetje zoals ik me voorstel hoe het gaat. Hoorde gisteren nog het nieuws van een collegaatje, 12 weken zwanger van de tweede. En dat terwijl ze nog niet zo lang geleden uitgebreid riep dat ze nog lang niet aan een tweede wilde beginnen want nummer 1 was net 1,5 jaar. En nu dus ''zomaar'' 12 weken heen. Leuk voor haar hoor, maar ik dacht ook ''ach''. En vervolgens had ze het vandaag nergens anders meer over. Morgen IUI 3.2. Ik merk helemaal niets van de Pregnyl...vraag me af of er wel wat gebeurt daarbinnen. Wel hebben we het afgelopen nacht nog even gezellig gemaakt, stel je voor dat dat ei eerder springt..dan is er maar alvast een voorraad. @MMM: wow, dat is best spannend..een navelstreng die zo aan de rand van de placenta zit. Ik ken meerdere vrouwen die dat ook hadden, en daar ging het bij de bevalling allemaal goed. Maar kan me voorstellen dat het een veilig gevoel geeft dat je in het ZH gaat bevallen.
Hé meiden, wat een gezelligheid hier! Lies, wat een fijn nieuws. Een lichaam die even doet wat jij graag wil! En dan morgen de startecho, spannend. LW, morgen de iui, joepie! Oh en dat breken van die ampullen, ggggrrrhhhh.... Eén keertje zelf gedaan en toen ook glasschilfertjes, gelukkig op tafel (had mezelf zelfs een beetje gesneden). Sindsdien heeft manlief het alleen nog maar gedaan. Gelukkig vond je er nog eentje, zou wat zijn zeg...Maar eind goed al goed! MMM, buikje komt nog wel hoor. Het is én de eerste én je hebt inderdaad goed getrainde buikspieren. Soms zie je echt kleine buikjes bij een zwangerschap van ruim 30 weken ofzo en dan denk ik echt van huh zit daar een baby in. Maar elk lichaam is anders. Fijn dat de 20 weken echo goed was. Wel even spannend met de navelstreng, maar ja, je kan er toch niks aan doen. Afwachten dus. Gelukkig, balen dat de test wit is. Nu wachten op de menstruatie en met volle moed door. Knuffel. Ik weet ook nog wel dat elke keer na een mislukte poging je echt even diep in de put kan zitten maar dat je daar toch weer uitklimt als je dichter bij de volgende startecho en begin hormonen spuiten komt. En dan is dat gevoel 100% omgekeerd en zit je weer vol hoop. Lenie is inderdaad lief. Zij heeft de punctie gedaan, maar daarna heb ik 'r niet meer gezien. De tp en echo's allemaal door Cesanne (weet niet goed hoe je het schrijft). Punctie inderdaad mooi en goed omschreven, ik had alleen Rapifen (of is dat hetzelfde?). Inderdaad in je elleboog en is daarna ook heel snel uitgewerkt en je hebt er eigenlijk geen 'nalast' van zoals misselijkheid oid. Dat had ik van de dormicum die ze vroeger gebruikten wel. Ik duim me echt suf voor jullie meiden!!!!! Hier gaat alles goed. Nog één keertje fysio voor m'n bekken. Heb goede oefeningen meegekregen en heb niet meer zo'n pijn gehad als die drie dagen een maand geleden ofzo. Soms nog wat pijntjes in bil/binnenbeen maar da's alles. Het groeien van mijn buikje gaat wel hard nu. Bij de tweede gaat het echt sneller, dat klopt wel van wat ze zeggen. Zal zo ook even een fotootje posten. Zo, volgens mij ben ik weer bijgeschreven
Nog zo'n mooi buikje ZH!! Heel mooi te lezen dat alles goed gaat LW idd apart hoe veerkrachtig je lijf en geest toch is. Veel succes vandaag! Ik zit as we speak in de wachtkamer, 10.50 echo. Net nog even bloed laten prikken. Zo te horen heeft Cezanne dienst.
Mooi buikje Zeehondje! (en off topic: wat een leuk geel vest, supervrolijk! waar komt die vandaan?) Spannend Lies! Succes! Dan zie je misschien straks mijn man nog, die is nu onderweg om zijn soldaten in te leveren, moest er om 10:45 uur zijn. Lange man (2 meter; met grote krullebol) Wat trouwens nog wel apart was: toen ik donderdag de echo had, had Dr. Groeneveld dienst. Ik vind haar wel aardig, maar met praktische dingen wel de minst ''bekwame''. Zo moest ze enorm zoeken naar mijn linkereierstok en follikels. Annemieke moest meedrukken op mijn buik en nog zag ze niks. Uiteindelijk werd Cezanne erbij geroepen en hop, in 1 x de eierstok gevonden. Ik had een binnenpretje en Dr. Groenevelt keek een beetje beteuterd. Heb zo'n idee dat zij de minste praktijkervaring heeft. Moet straks even vragen hoe groot de follikels uiteindelijk waren. Lenie noemt altijd de afmetingen terwijl ze de echo doet, maar Cezanne en Dr. Groenevelt zeiden beide niks. Ik dacht 18 en 19 mm te zien op het scherm, maar zeker weten doe ik het niet.
LW, vest komt van de Prenatal. Ik heb dr. Groeneveld nooit gehad. Kan er dus niet over meepraten. Maar wat een verhaal zeg, haha. Ik zou hier ook een binnenpretje (en misschien zelfs wel een 'buitenpretje' ) van krijgen! Hoe is de iui gegaan en hoe groot waren de follikels? Hoeveel? Twee stuks? Lies, hoe is het bij jou gegaan? Manlief van LW nog gezien?
Ik hoop dat jullie niet gereageerd hebben omdat jullie goede berichten hebben gehad en heerlijk van de zaterdag hebben genoten! Trouwens, ik wilde nog even wat met jullie delen. Een tijd geleden schreef ik toch dat ik in de wachtkamer een bekend Nederlands koppel had zien zitten? Ik had toen de namen ook neergezet maar deze later weer weg laten halen, vond het niet zo netjes. Nu zag ik één van deze twee, de man, bij rtl late night en morgenavond komt zijn theatershow op tv bij rtl4. Hij vertelt in die show over hét kamertje, dus ook over hun onvervulde kinderwens tot nu toe. Ik ben heel benieuwd of hij het heeft over Voorburg en of hij vaker op dit onderwerp terugkomt. Ik weet ook niet of morgen heel de show wordt uitgezonden of dat ze 'm in stukjes hakken en meerdere zondagen uitzenden. Ik ga in ieder geval wel kijken
We hebben zeker van de zaterdag genoten! Lekker koekjes gebakken met mijn dochter. Ze vindt het heel leuk om te kneden en balletjes te draaien, op de bakplaat leggen. Kleine kokkin in de dop misschien. IUI is goed gegaan, 25 miljoen zwemmers, dus ik duim dat daar 1 bijzit die weet welke missie hij moet gaan volbrengen. Ik had wel tegen mijn man gezegd (nadat hij thuis was) dat ik Lies via hier had ingeseind en hij zei dat hem was opgevallen dat er naar hem gekeken werd haha. Dus wie weet was dat Lies wel. Hopelijk schrijft ze het straks nog! Ik zat zelf samen in de wachtkamer met een hele boze mevrouw. Ze was eerder deze week door ''de arts'' (ben benieuwd wie) naar de IVF verwezen om vandaag bloed te laten prikken. Annemieke wist van niks en vertelde tegen mevrouw dat ze maar kon bloedprikken tot 10:30 uur op zaterdag. Mevrouw was blijkbaar helemaal vanuit Amsterdam gekomen dus die baalde als de spreekwoordelijke stekker...want tja, ze kon niet geholpen worden. Mevrouw ging daarom weg en zodoende kon Annemieke me binnen roepen. Eenmaal in de stoel en op het moment dat ze de boel in wil brengen gaat de telefoon (trilstand). Annemieke kon natuurlijk niet opnemen en wat gebeurt er: de telefoon trilt de tafel af. Stilte. Telefoon kapot? Toen ze klaar was met mij, controleerde ze het toestel en dat deed niks meer. Allerhande knoppen ingedrukt en gelukkig deed ie het uiteindelijk wel weer....maar ze kneep hem even flink! Ik word op het bed gehesen, en tijdens de rit naar de uitslaapkamer rijdt ze over mijn schoenen met het bed. Eerst die boze vrouw, toen die telefoon, en als klap op de vuurpijl een platte schoen. We lagen helemaal in een deuk. Ik zei nog: vast bad vibes van die boze dame. Hoe dan ook, t.a.v. de inseminatie ging alles prima. Kwartiertje blijven liggen en toen met stille trom weer naar buiten. Boodschapjes gedaan, koekjes gebakken..de middag vloog. @Het bekende stel: stoer dat hij er iets over zegt. Als BN-er loop je misschien niet te koop met zoiets maar met humor kun je veel relativeren. Zijn partner is net zo oud als ik...rond de 39...dus de tijd zal een beetje dringen voor haar. Zouden er meer BN-ers in Voorburg lopen of gelopen hebben? @Lies: hoe was de echo?
Even heel kort meisjes, morgen 6u op voor werk ai ai ai.. LW super 25.000.000 wow!!! Wat hilarisch met Annemieke overigens! Zie het helemaal voor me Geen idee eigenlijk of ik je man bewust heb gezien, zag wel man naar het lab gaan met plastic tasje. Ik zat er alleen overigens alleen, in groen shirt haha. ZH qua bn'rs super grappig, want mn vriend begon over die show! Collega van hem attendeerde hem daar op. Wij gaan zeker kijken morgen! En over mij.. Ben gestart! Rustige stokjes en dun bms. Cyste as usual aan li eierstok, niets nieuws. Cezanne was heel aardig, Dr Groeneveld vind ik idd ook de minste. Zij doet volgens mij ook geen puncties.
Lies, fijn dat alles er goed uitziet! Op naar een mooi resultaat! Ben benieuwd op LW je man heeft gezien inderdaad Ik weet eerlijk gezegd niet van meerdere bnn'ers of ze in de mmm zitten of hebben gezeten?