Veel succes morgen Gelukkig en Lies! Duim hard voor jullie. Wat vervelend dat je nog niks voelt LW, hou hoop meis. Ik voelde zelf pas wat kleine signalen op 10/11 dagen na de tp. Had gevoelige borsten, witte vloed en trek in zoute hap. Normaal MOET ik de week voor m'n ongesteldheid echt suiker hebben. Nu heb ik een standaard cyclus van 28 dagen maar is het niet zo dat je 14 dagen na eisprong ongesteld wordt of dit is echt bij vele toch anders? Hoop op mooi weer morgen. Wordt een lange dag maar heb al besloten uiterlijk tot 21:00 te blijven. Zondag nu onverwachts naar de toppers. Vriendin had een kaartje over. Maandag maar een vrije dag gevraagd om bij te komen.
Veel succes morgen Gelukkig en Lies! Duim hard voor jullie. Wat vervelend dat je nog niks voelt LW, hou hoop meis. Ik voelde zelf pas wat kleine signalen op 10/11 dagen na de tp. Had gevoelige borsten, witte vloed en trek in zoute hap. Normaal MOET ik de week voor m'n ongesteldheid echt suiker hebben. Nu heb ik een standaard cyclus van 28 dagen maar is het niet zo dat je 14 dagen na eisprong ongesteld wordt of dit is echt bij vele toch anders? Hoop op mooi weer morgen. Wordt een lange dag maar heb al besloten uiterlijk tot 21:00 te blijven. Zondag nu onverwachts naar de toppers. Vriendin had een kaartje over. Maandag maar een vrije dag gevraagd om bij te komen.
Veel plezier bij het festival vandaag MMM, en uiteraard ook morgen bij de Toppers. Ik ben twee jaar geleden geweest en ondanks dat ik niet echt het type ben van dit soort grote mensenmassa's was het echt 1 groot feest. Mooie ervaring Groot gelijk dat je maandag vrij hebt genomen, want je zult gesloopt zijn. @Lies en Gelukkig: succes bij de echo's vandaag!! Hopelijk een goede gelijkmatige groei te zien. @hier: de dagen gaan maar langzaam voorbij haha. Ik ben sinds dag 6 na de Pregnyl-prik testjes aan het doen om te kijken hoe de Pregnyl langzaam afgebroken wordt, en vanochtend was de test na 9 dagen echt OMO-wit. Nu duimen dat ze binnen nu en paar dagen weer gaan oplopen! Moet wel zeggen dat ik afgelopen donderdag (dus 5 dagen na de inseminatie) echt ontzettende buikkrampen heb gehad ter hoogte van de baarmoeder en eierstokken. Ik ben geen pieperd maar dit deed echt venijnig zeer. Ik las op internet iets over dat soortgelijke pijn kan ontstaan doordat vocht uit follikels in de eileider stroomt (nooit van gehoord??). Misschien was het wel zoiets. Maar in mijn achterhoofd speelde toch ook een sprankje hoop...misschien innesteling? We gaan het zien ladies, blijft spannend...dag 7 na inseminatie and counting!
@MMM: betreft de fase na je eisprong: die is inderdaad niet bij iedereen standaard 14 dagen. Meestal schommelt het tussen 12 en 18 dagen. Uitzonderingen zijn er ook, van soms wel 10 dagen. Dan is je zogeheten luteale fase heel kort, en dat zou kunnen betekenen dat een eventueel bevrucht eitje geen kans heeft om in te nestelen. Dat is soms een reden om na een TP utrogestan bolletjes te moeten gebruiken, of extra Pregnyl-prikken. Dat verlengt die luteale fase.
Ziekenhuis geweest en dinsdag hebben we alweer de inseminatie, 2 dominate follikels die waarschijnlijk allebei gaan springen. De cyste was aan het weggaan en zag er rustig uit. Ik ben blij. Lw...hoop voor je dat de testjes straks weer mooi gaan oplopen. Ik stel elke ronde voor om niet vroeg te gaan testen maar ohh wat is dat moeilijk. Ik test dus ook altijd eerder.
Oh LW, verschrikkelijk die wachtweken. Blijf je nu om de dag oid testen? Of pas over een week ofzo weer? Gelukkig, klinkt goed! Navelbreukje is volgens mij ontstaan na de bevalling Gyn heeft het alleen niet opgemerkt als breukje terwijl ik het zelf bij de nacontrole naar voren heb gebracht. En diezelfde gyn zei nu dat het toch wel een klein breuken is De pijn is nu gelukkig al minder. Hoop dat dat zo blijft.
@Zeehondje: ik test vanaf dag 6 na Pregnyl iedere ochtend. Mochten de testen wit blijven dan weet ik genoeg. Klinkt misschien raar maar op de een of andere manier geeft dat minder spanning met zich mee voor mij dan wanneer ik niet zou testen en enorm zou toeleven naar ''dat ene testmoment'' en dat die test dan negatief is. We gaan het zien... Fijn dat de navel-pijn iets is gezakt, houden zo! @MMM: hoe was het festival? Alvast veel plezier bij de Toppers vandaag! @Gelukkig: goed nieuws, dinsdag alweer inseminatie, wat snel! Welke kant zaten de dominante follikels? Zitten we de komende week samen op het wachtbankje @Lies: hoe was het bij jou?
@LW idd wel slim om te testen en dan juist te weten wanneer de Pregnyl uit je lijf is. Sterkte nog deze week verder! @Gelukkig hoelaat moet je dinsdag? Ik ben ee dan ook, zie onder.. @ZH zou je na de bevalling geopereerd moeten worden aan de breuk? Of alleen als hij groter wordt en bijv je darm kan gaan afknellen? Hier groot nieuws.. Gisteren geweest en meting was zeer positief. Rechter eierstok gisteren al 11 kandidaten van 16/17mm en links 4. Vandaag rechts 11, links zelfs richting de 13. Had ook veel klachten gehad en ben niet in mn hum de laatste dagen. Veel moe, werk ook druk dus helpt niet mee. Dus.. Vanavond 5000ie Pregnyl om 22u, dinsdag om 9u punctie Vind het onwijs spannend wel Pregnyl te krijgen, maar Lenie durft het aan. De vrouwen die overstimulatie krijgen (daar ong 5 per jaar die echt medische hulp nodig hebben) krijgen dit vaak pas na de tp, dus die zit dan al binnen. Als je zwanger raakt heb je een grotere kans op overstimulatie vanwege de hcg explosie (Lenie's woorden haha). Maar ze durven het aan dus we vertrouwen op hun expertise! Man man wat spannend weer!!
Wauw wat spannend Lies!! Ik ga onwijs voor je duimen!! Die Lenie met haar HCG-explosie...haha... Wie gaat de punctie doen dinsdag?
Lies...wat een super nieuws. Veel succes dinsdag. Ik moet pas om 14.00 uur dus we gaan elkaar niet zien.
Lies...begrijp ik het goed dat dit je allereerste punctie wordt? Ik moet straks om 20.00 uur pregnyl spuiten. Ik heb er nooit last van. De prik is iets gemener maar valt reuze mee. Veel succes en erg fijn dat Lenie de punctie gaat doen. Lw...nog getest vandaag? Hoeveel dpo zit je nu?
Oh wauw Lies, wat een super goed nieuws! Je bent nu zo ongeveer de pregnyl aan het prikken . Het klaarmaken vond ik vooral een ramp en de naald is inderdaad iets dikker, het erin spuiten duurt iets langer en voelt daardoor wat minder prettig. Je kan er daarna een wat gevoeliger plekje houden maar verder had ik geen bijwerkingen. Hoop dat het allemaal goed gaat en op naar een super punctie dinsdag, door Lenie!!! Zij heeft 'm deze keer bij mij ook gedaan, vond dat heel fijn.
Hoe ging de Pregnyl prik Lies? Het is wat Zeehondje zegt...vooral het bereiden is lastig maar misschien viel het mee gezien je medische achtergrond...inderdaad een iets dikker naaldje, maar dat verschil merkte ik verder niet echt. Na de prik kan het prikplekje een beetje branderig aanvoelen maar dat is een goed teken..dan heb je de vloeistof op de juiste snelheid ingespoten zeg maar. Qua klachten merk(te) ik niet zoveel. Zoals ik schreef op dag 7 na de prik ineens een aantal uren die venijnige krampen maar betwijfel of dat door de Pregnyl kwam. @Gelukkig, ik weet niet zo goed wat ik als ovulatiemoment moet aanhouden eerlijk gezegd. De Pregnyl was do 21 mei om 19:15 uur maar wanneer dat eitje is gesprongen....vrijdagavond, zaterdagochtend? Binnen 40 uur zou het gebeurd moeten zijn. Uitgaande van zaterdag zou ik dan nu op dag 8 dpo zitten, daar gok ik dan maar even op. Test is nu voor derde dag op rij wit. We testen vrolijk door
Wat een goeie berichten allemaal! Daar word ik blij van!! Gelukkig en Lies heel veel succes morgen. Ik hoop dat de punctie mee valt! Je bent iig in goeie handen Ik duim vrolijk door! Hoe ging het prikken van de Pregnyll? Hopelijk geen problemen gehad met bereiden van de spuit. LW de pregnyll is dus echt het lichaam uit. Hoop snel een mooie positieve test. Ik heb precies 2 weken na tp getest en die was toen positief maar de dag erna pas echt donker van kleur. Festival was vet. Beetje jammer dat je over de tribunes naar buiten moest om te plassen. Dus elke keer 3 trappen op en af Dacht het wel tot 8 uur vol te houden om Hardwell nog te zien maar m'n buik vond het na 7 uur wel genoeg geweest! Lekker last van een harde buik. Dus maar om half 7 afgehaakt. Was blij dat ik weer thuis was. Broek uit en de benen omhoog. De Toppers waren ook echt super. Jammer van het weer, eerst in de rij behoorlijk nat geregend Gisteren de helft bereikt 20 weken! Denk dat de kleine wist dat het een bijzonder moment was want onderweg naar Amsterdam behoorlijk aan het schoppen en ook al was het de 1e dat ik echt stompjes voelde dacht ik na 10 min. nu is het wel genoeg geweest! Dit voelt echt niet fijn! Als dit een voorbode is voor de laatste paar maanden! : Ook daar 30 min voor het einde afgehaakt en was zo lekker de drukte voor
Gelukkig, ik heb eind maart mn eerste punctie gehad, deze is toen door Dr Vink gedaan (Cezanne). Dus in die zin heb ik iets minder zenuwen, al blijft het afwachten hoe ik deze ga ervaren. Veel succes morgen met jouw iui! ZH ik maak me ook zeker geen zorgen dat Lenie de punctie gaat doen Pregnyl ging prima, vond hem minder pijnlijk dan bijv Menopur of Fostimon. Nu een dag later wel idd wat pijnlijke plek, sowieso was mn buik aardig beurs aan het worden van alle dubbele injecties. LW naaldje was identiek met andere losse naaldjes, die voel je gelukkig niet. Orgalutran vind ik echt rot prikken, zo'n stugge naald bah. Onwijs spannend trouwens dat je nu witte testen hebt!! Iedereen is zo hard voor je aan het duimen . Erg goede tip trouwens van het doortesten, ik heb ook mn vriend uitgelegd hoe dat testen in zn werk gaat. Hij had schijnbaar zelf zp ook al beetje gelezen vanmorgen hahaha. Al snapte hij het nog niet helemaal, nu na uitleg grotendeels Mmm zonde dat je zoveel ongemakken had op je festival . Zeker jammer dat je Hardwell niet hebt zien draaien! Ik laat jullie morgen natuurlijk weten hoe het ging, als ik me goed voel gelijk door voor bloedafname. Dat mag ook op de terugplaatsingsdag, is puur als uitgangswaarde mocht ik overstimulatie krijgen. De eerste dagen is schijnbaar die verwachting er nog niet, vandaag nog even extra geïnformeerd bij Nienke. Op naar morgen, de bollen liggen al klaar! Geen herhalingsinjecties van de Pregnyl gezien de grotere kans op overstimulatie. PS: Wanneer zijn jullie eigenlijk uitgerekend ?
Toevallig lees ik net iets toepasselijks op de website van het Antonius-ziekenhuis te Utrecht (moest even iets daar nazoeken gerelateerd aan mijn eigen werk) en ik zag dit: St. Antonius Ziekenhuis - Eerste coachingsboek bij vruchtbaarheidsbehandelingen gelanceerd Hier zouden veel dames in geinteresseerd zijn denk ik. Eens kijken waar ik de link nog meer kan plaatsen... @Lies: jij mag na de TP aan de bollen?