Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Punctie was vrij pijnlijk en ingewikkeld :(. Rechter eierstok zat een bloedvat voor dus Lenie moest onderbreken en na linkerkant terug naar rechts. 2x bijgespoten gekregen en grootschalig ademhalingsoefeningen (rustig uitzuchten) moeten toepassen. Punctie ging over het algemeen iets minder soepel, mn darmen zaten ook nog in de weg. Naar gevoel dat geduw van de echo..

Gelukkig is wel alles leeggehaald, zo'n 50stuks. Er zijn 21 eicellen gevonden :). Iets minder dan vorige keer, we hopen maar dat er wel een aardig deel rijp is om bevrucht te worden. Morgen tussen 11.30-12.30 lab bellen en horen hoeveel bevruchtingen er zijn. En natuurlijk wanneer de tp is, we verwachten vrijdag.

Voor nu erg rustig aan doen thuis en goed drinken. Gaat nu wel qua klachten en eerste keer plassen viel mee na tip van Lenie: in fases uitplassen ipv in 1x, dan storten je eierstokken omlaag :p. Die Lenie toch haha!

Wat goed trouwens dat er boeken over psychosociale begeleiding worden gemaakt LW! Spuiten en Snikken hielp mij ook wel qua ervaringsverhaal.
    Vanaf vanavond al aan de bollen trouwens. Als ik me volgende week nog goed voel gaan we een lastminute boeken voor week erop. Vertrekken dan als de bollen klaar zijn.

2. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Lies...gelukkig heb je de punctie achter de rug. Weet niet of het goed is voor mij om dit te lezen hahah. Hoop dat je morgen goed nieuws krijgt.

Hier ging de iui ook weer goed. Hoop echt dat een punctie mij bespaard mag blijven. Maar wat moet dat moet...

Lw...wanneer test je weer, ik ben zo benieuwd.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oei Lies, dat klinkt niet als een prettige punctie. Maar pppffff... hij is weer achter de rug. Ik duim met je mee dat er veel mooie rijpe eicellen tussen zitten die goed bevrucht worden!
    Oh heerlijk zeg, vakantie-voorpret.

LW, da's vast een mooi boek!

Gelukkig, fijn dat de iui weer goed gegaan is.

Knuffel voor iedereen!!!

Oh ja, ik ben 26 oktober uitgerekend (dochter is van 13 oktober en ikzelf van 20 oktober :p)

4. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lies, wauw meid je hebt het dus aardig voor je kiezen gehad!!! 50 follikels is echt veel...ik duim voor een mooi aantal bevruchtingen!
    Lenie weer met een tip van Flip. Hoe gaat dat dan, plassen in fases? Als je moet plassen dan moet je het steeds even ophouden zeg maar? Net zo lang totdat de blaas leeg is en dan doortrekken. Goed voor je blaasspieren ook nog dan!
    Laat je het weten als je het lab hebt gesproken?

@Gelukkig, fijn dat iui goed ging. Wie had je als verpleegkundige?

Vanmorgen testje weer omowit...11dpo...heb er een hard hoofd in. Vooralsnog geen enkel teken of gevoel van een naderende menstruatie....

5. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Gelukkig we duimen super hard voor jou/jullie!
    Natuurlijk hoop ik ook dat je geen ivf/punctie nodig zult hebben, zou als ik jou was verder ook niet teveel google'n. Ieders ervaring is weer anders, zo heb ik het zelf nu ook ervaren met punctie 1 + 2. Hoop echt dat dit mn laatste punctie was!

ZH oeh oktober wordt nog druk :D!

LW dat in fasen uitplassen betekend alleen dat ik niet alles in 1x laat lopen, al heb ik sowieso de laatste week al minder druk erop waardoor mn blaas zich wat langzamer leegt. Zou vreemd zijn steeds weer van de wc af te moeten hahaha!

Vandaag gaat het gelukkig wat beter hier, neem nog wel paracetamol. Gisteren alleen ietsje bloed verloren bij de ontlasting, verwacht zelf alleen lichte kneuzing van mn darm (door echokop). Verder geen extreem bolle buik en of pijn dus verwacht geen perforatie ofzo.
    Verder eigenlijk ook zeer weinig oud bloed via mn bm dus maak me geen zorgen.

Voor de dames die eerder punctie hebben gehad: hebben jullie op de punctiedag ook wel eens vocht in je bm gehad? Je kon goed zien dar de wanden niet samengeplakt lagen zoals op normale follikelmetingen. Volgens Lenie was het een teken van rijpe follikels, hope so!!

6. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Lies: Wow wat een berg! Moet vast heftig zijn geweest. Ik ging al stuk met 22 eiblaasjes. Nu duimen op een berg bevruchtingen. Vanmiddag weet je het!
    Ik heb niks gehoord over vocht in de bm tijdens mijn TP. Weet wel dat met de tp de eiblaasjes weer vol waren gelopen met vocht en bloed en dat heeft echt wel maanden geduurd voordat het weer rustig was in m'n eierstokken maar dat kwam door de zwangerschap dat het zo lang duurde. Het eerste trimester zorgen de eierstokken voor de hormoonproductie. Ik ben trouwens 18 oktober uitgerekend.

LW balen dat er nog niks te zien is op de testen :( Het is wat vroeg dus nog steeds mogelijk, hou moed!!

Gelukkig wanneer ga jij testen?

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Lw idd niet de moed verliezen meid! Denk aan je..

Mmm Lenie vertelde ons ook dat overstimulatie eerder voorkomt wanneer er een doorgaande zwangerschap ontstaat. Klinkt allemaal erg logisch dat jouw eierstokken lang onrustig bleven.

Hier nieuws van het lab:
    11 van de 21 eicellen waren rijp
    Vandaag 6 bevruchtingen.. Wel wat teleurstellend :(
    Probeer hoop te houden dat de kwaliteit goed is, gaan nu alleen met de helft de bevruchtingsdagen in. Vorige keer 12 bevruchtingen, resultaat weten we natuurlijk. Bah wat spannend allemaal!

8. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dan...wat een bizarre getallen dan zeg..
    50 follikels, 21 eitjes, 11 rijpe eitjes en 6 bevruchtingen.
    Pffff wat gaat dat worden!?!?
    Wanneer hoor je meer...Over 3 dagen of eerder al?
    Wat maak je het weer spannend, ik ben echt heel benieuwd.
    Duimen draaien!!

Ik lijk sinds een paar uur een soort premenstruatie krampjes te voelen..hmmm heel licht...weet niet wat ik daar van moet denken. We wachten het maar af, maar ik ga ernstig rekening houden met dat het niet gelukt is.
    Ook spannend...

9. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Jeetje kan mij voorstellen dat je nu wat teleurgesteld bent. Is de punctie dan toch iets te vroeg geweest als maar de helft rijp was? Ik blijf gewoon keihard duimen! Hopelijk gaan ze alle 6 mooi delen. Je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig ;) Wat een spanning idd. Leef met je mee. Vrijdag de grote dag!

10. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Lies...ik heb geen verstand van ivf maar is het nu zo dat je dus 6 keer een terugplaatsing kan krijgen? En dan moet het dus wel zo zijn dat ze nu allemaal goed doorgroeien en gaan delen? Krijg je er 1 teruggeplaatst vrijdag?

Lw...wat een spanning elke maand weer he. Ik vind de 2e wachtweek altijd zo verschrikkelijk. Test je morgen weer?

Mmm...je zit ongeveer op de helft van je zwangerschap. Voel je je nog goed?
    Ik ga denk volgende week zaterdag testen, dan zit ik 12 dagen na pregnyl en kan je met de kruidvat (2voor5euro) al wel testen. Kijk er nu al naar uit en heb volgens mij nog 10 testen liggen. Mijn vriend had namelijk de kruisjestesten van kruidvat gekocht dus heb zelf de 2 voor 5 euro nog gekocht en om te kijken of pregnyl uit me lichaam is heb ik nog sensitest liggen...
    Ik maak het mezelf dus lastig...

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh jeetje Lies, wat een spanning. Ze zeggen dat gemiddeld de helft ongeveer bevrucht, dat klopt dan wel bij jou. Nu maar hopen en duimen dat ze deze keer wel goed doorgroeien en je een mooie tp kan krijgen!

LW, spannend meid!

12. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lies: hoe is de TP gegaan? Ik ga hard duimen voor een plakkertje!

@Gelukkig: ja heb nog steeds getest, en het blijft omowit.
    Vanochtend bleek ook waarom: ongesteld geworden.

Dus net poli gemaild...ze zullen we bellen later vandaag.
    Nu 3 x IUI mislukt, dus waarschijnlijk eerst evaluatie.

13. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Ja dat wilde ik ook weten LW. Hopelijk een paar mooie embryo's en een geslaagde TP Lies.

Jammer dat het weer niet gelukt is LW, dikke knuffel. :( Vol moed naar de volgende kans.

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Even snel!!
    8 cellig van top kwaliteit :D
    Van de resterende 5 zijn er nog 4stuks 7 cellig, lab verwacht dat 2 hiervan hopelijk goed genoeg voor cryo's worden.
    Lenie was verder heel aardig, kwam extra vragen hoe het was en heeft me toch wel bloed laten prikken achtereraf (mocht ik toch overstimulatie krijgen).
    Ze was voor nu tevreden over beeld van binnen, iets bloeduitstortingen en wat vocht onder mn bm.

Het wordt onwijs spannend weer! Wel geruststellend dat er mogelijk cryo's komen :)

15. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Lw speciaal voor jou nog stukje.. Mega balen voor mislukte ronde :(

16. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Geweldig nieuws Lies! Ga hard verder duimen dat ie blijft plakken! Spannend weer. Nu weer wachten! Succes en geniet van leuke dingen. Hopelijk ook nog een paar cryo's.

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Gaan we voor LW! Wetende dat er wel echt kanshebbers zijn gaan we wel iets meer ontspannen de wachttijd in. Als ik halverwege volgende week geen tekenen heb van overstimulatie mogen we van Lenie een vakantie boeken. Aardig hè van Lenie ;) haha gaat natuurlijk om risico inschatten.

Gelukkig, betreffende bevruchtingen etc.. In Voorburg zijn ze heel streng, embryo's worden pas ingevroren bij 8 cellen en een goed uiterlijk. Na mn vorige punctie waren er wel nog twee doorgegroeid maar die zagen er niet goed uit. Er wordt de komende dagen (max nog 2) gekeken hoeveel er nog tot 8 komen, die zouden dan evt cryo's kunnen worden. Het is dus niet gegarandeerd dat de 7 celligen morgen gegroeid zijn, dat is ook juist het onzekere.
    Het belangrijkste is dat de kwaliteit van degene die nu in mij zit eeg goed was, dat geeft een hogere kans van slagen. Voor de rest is het echt afwachten, kan ik niets extra's doen ervoor.

Spannend weer dat jij in je wachtweken zit!

LW wanneer hoor je terug meer over bijv een evaluatie?

18. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Oh ja..
    De rijpe follikels waren wel goed, dat zag Lenie aan alles op de echo. Het is gewoon pech dat ze maar 11 rijpe eicellen bevatten!

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje wat fijn Lies, een toppertje aan boord!!!

LW, knuffel voor jou. Hebben ze nog teruggebeld?

20. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede berichten Lies! En heel fijn dat Lenie een vakantie toestaat als tekenen van overstimulatie weg zijn en blijven ;)
    Ben benieuwd naar de kanshebbers in de back up.

@Zeehondje: ik ben nog niet gebeld, en daar baal ik eigenlijk best van. Annemieke reageerde heel snel na mijn mailtje van gisterenochtend, dus ik dacht dat ze later op de dag wel zou bellen, maar niet dus. Misschien te druk, maar aan de andere kant: ze is me al een keer eerder vergeten bij een telefoon-afspraak.
    Ik heb net zelf geprobeerd te bellen maar krijg alleen een soort voicemail-programma met welkomsttekst over de bereikbaarheid. Heb het helemaal afgeluisterd maar daarna niks meer. Geen kiestoon, alleen ruis.
    Raar.
    Dus net maar weer gemaild met vraag of iemand mij vandaag nog gaat inlichten over wat het gaat worden: morgen uitgangsecho of eerst gesprek.
    Pissig word ik er van :x

Deel Deze Pagina