Net terug gebeld door Anita...morgenmiddag om 13:30 uur uitgangsecho en bespreken wat we gaan doen..doorgaan met IUI-4 of iets anders. Ben benieuwd....
Oh, gelukkig toch nog teruggebeld LW. Snap dat je even flink baalde. Ben benieuwd wat ze gaan doen en of wat ze of jullie gaan beslissen. Wat zou je zelf het liefste willen? Door met iui of over naar ivf? Wij hadden 2x iui gehad en tijdens het evaluatiegesprek liet ze eigenlijk een beetje doorschemeren dat doorgaan met iui echt nog wel zinvol kon zijn, maar mijn hoofd stond toen eigenlijk al helemaal naar ivf. Gelukkig vond ze dit ook prima, als we er maar helemaal achterstonden. Sophie is dan wel met een escape-iui 'ontstaan', maar daarvoor hadden we ook al 4x o.i. (ovulatie-inductie) en 6x iui gedaan en een keer ivf (met drie tp's). Dus veel vertrouwen in iui had ik niet. Hoe voel jij je Lies?
@Zeehondje, ik weet nog niet zo goed wat ik/we zou(den) willen. IVF is altijd een no-go voor mij geweest, maar naarmate ik ouder ben geworden ben ik daar in iets bijgedraaid. Want wat als het de enige optie blijkt? IUI is uiteraard het minst belastend en goed te doen verder. Hoe dan ook, ik ben net terug van de uitgangsecho. Alles zag er goed uit, rechts 16 kleintjes en links 7. BMS mooi dun. Lenie gaf aan (en dat komt een beetje overeen met wat jij schrijft) dat ze er absoluut meer voor voelt om door te gaan met IUI. Ze zei dat ze er anders in zou hebben gestaan als er bij ons op voorhand al twijfel zou zijn geweest bij IUI. Maar die twijfel heeft ze dus niet. Ik ben goed stimuleerbaar, zaadkwaliteit is prima, én ik ben spontaan zwanger geraakt afgelopen december. Haar grootste argument was echter de ligging van mijn linker eierstok. Die ligt zo lastig, dat ze daar bij IVF een groot risico in ziet. Een eerlijk verhaal dus van haar kant, en ik kon daar heel goed in mee. Want toegegeven, iedere echo is die linker eierstok moeilijk te vinden. Frappant is wel dat daar aan het eind van de rit tot nu toe steeds de grootste follikels zitten, dus hij is de dominante van de twee. Conclusie: we gaan door met IUI-4, a.s. vrijdag volgende meting om 07:50 uur. Lenie vertelde nog dat ze binnenkort (weet niet wanneer) ze naar een congres ging samen met Anita. In Portugal, echt heeeeel vervelend zei ze @Lies: hoe voel jij je? Wat is eigenlijk je testdatum? @Gelukkig: bij jou ook alles onder controle?
Lw...fijn dat je nog door mag voor iui. Succes weer deze ronde. Ben ook erg benieuwd hoe je je voelt Lies en wanneer ga je testen? Hier op de wachtbank...en wat gaat de tijd weer langzaam. Denk dat ik zaterdag ga testen, dan zit ik op dag 13 na pregnyl.
@Gelukkig, met 13 dagen na Pregnyl zit je wel goed. Ik had toch steeds testjes gedaan? Bij mij was ie op dag 8 al praktisch wit...De halfwaardetijd van Pregnyl is 33 uur, wat betekent dat het gemiddeld na 6,5 dag uit je lichaam moet zijn. Bij iedere vrouw kan dat weer iets afwijken, maar met 13 dagen moet het echt wel weg zijn. Dus het HCG wat dan in je lichaam zit kan een beginnende zwangerschap zijn. Ik duim voor je! Ik las trouwens de zomerstop in Voorburg: van 16 juli t/m 20 augustus. 4,5 week dus. Als je menstruatie start tussen 6 juli en 8 augustus kun je niet voor een IUI behandeling komen. Wij zijn zelf de eerste helft van juli op vakantie, dus dat valt dan voor een deel samen.
Lw...hoop dat ik het volhoud om niet eerder te testen...ik ben daar zo zwak in. Als ik deze ronde niet zwanger raak ben ik bang dat we voorlopig pauze moeten nemen i.v.m. weekendje weg, zomerstop in zh. en vakantie. Fijn dat het voor jullie een deel samenvalt met eigen vakantie.
Volgens mij zijn heel veel vrouwen zwak in het niet eerder testen ha ha...misschien is het onze controle-freakerigheid die dit teweegbrengt. Maar 13 dagen is echt een goed moment, dan weet je 99,9% zeker dat een tweede streepje niet van de Pregnyl kan komen. En hoe gek het ook klinkt, even een (noodgedwongen) pauze is helemaal niet zo vreselijk als het op voorhand lijkt. Je lichaam is er aan toe, en dat merk je pas echt als je in de pauzetijd zit. Even bijkomen, even geen hormonen en/of echo's. Dat geeft ook wat rust in je hoofd zodat je weer fris en vol goede moed kan beginnen als de MMM weer van start gaat. Misschien ervaart niet iedereen het zo hoor, maar ik in elk geval wel. Maar uiteraard hoop ik dat het voor jullie raak is, ik duim!!
He meisjes! LW argh wat kan Lenie toch altijd goed uitleggen wat het verstandigste is.. Haha zo heeft ze ons ook overtuigd dat Pregnyl, toch beter was ondanks meer risico. Spannend weer vrijdag! Gelukkig, na 13 dgn is de Pregnyl er zeker weten uit. Bij mij was hij na 7dgn zga niet meer detecteerbaar. ZH wanneer had jij nou de volgende echo? Ik ben niet zo heel vaak op zp omdat ik niet teveel bezig met zijn met het 'wachten', hier gaat alles nu verder goed! Veel klachten gehad wel na de punctie, heel beurs van binnen geweest. Mn darmen hebben mega gereageerd dus liep dagen met een bolle buik.. Kan eigenlijk pas sinds zondag weer een beetje normaal bewegen, ben vanaf zaterdag weer rustig aan het werk gegaan. Momenteel emotioneel lekker instabiel en mega gevoelige boobies . Ondanks ik dat de vorige keer ook had lijkt het nu anders te voelen.. Maar ja kan nergens vanuit gaan! Zaterdag nog een test gedaan, van de Pregnyl was alleen nog een mini schaduwstreepje over. Dinsdag ga ik een test doen, want dan gaan we op vakantie . Boven verwachting is het toch weer een verre reis geworden, ongelofelijk maar via Arke was Curacao even duur als Gran Canaria. Dus toch maar voor de bijl gegaan hihi! Gaan met de Dreamliner, het nieuwste vliegtuig van Arke Fly. Waar gaan jullie heen van de zomer?
@Lies: helemaal mee eens, Lenie legt het supergoed uit, met daarbij ook de risico's voor de patient goed meenemend. Ik denk dat ze voor IVF veel meer centjes kunnen vangen, maar als het niet de verstandigste optie is dan doen ze het dus gewoon niet. Maar stiekem denk ik wel steeds: maar wat als de IUI steeds zal mislukken en het spontaan ook niet lukt...wat dan? Moeten we dan de kinderwens maar opgeven? Ik denk dat we dan heel goed in gesprek moeten met Lenie. Want ze zei wel dat het er ook van afhangt hoe het koppel er in staat. De Pregnyl is er dus bijna uit Lies! Spannend...als het weer gaat oplopen weet je genoeg Ik ga hard duimen voor je! Heerlijk Curacao! Hoe lang gaan jullie? Wij 11 dagen Griekenland
Lijkt me ook lastige keus LW, realiteit is eenmaal dat uiu minder hoge slagingskans geeft. Ivf is weer ingrijpender, dus lijkt me erg dubbel. Hoe zitten jullie qua vergoedingen? Leuk Griekenland, waren we ook eerst van plan. Wij gaan ook 11 dagen trouwens! Laat dinsdag voor vertrek nog weten hoe mn test is natuurlijk . Ben lekker kribbig nog steeds en moe.. Hoop echt dat het raak is...
@Lies, laat inderdaad even weten wat de test laat zien dinsdag! Ben heel benieuwd! Qua vergoedingen zitten we wel goed, onbeperkt IUI, en ik dacht 3 x IVF. Inclusief alle medicatie/hormonen. Vanmorgen FM gehad, cyclusdag 8. 18 follikels rechts, waarvan een paar rond de 12 mm. Links stuk of 8 follikels, waarvan ook een paar rond de 12 mm. Geen échte uitschieters nog. Vandaag en morgen Gonal prikken en zondag weer FM om 11:10 uur. Ben als de dood dat we de eisprong weer gaan missen, en ik heb een voorgevoel dat ie al geweest is, maar zo vroeg is enerzijds natuurlijk ook niet gebruikelijk....Pffff. Lenie benadrukte dat het echobeeld geen gemiste eisprong laat zien, dus ik vertrouw nu maar even op haar expertise.
Lies...ik hoop het ook zo voor je dat het raak is. Dan kun je helemaal genieten op vakantie. Was het maar al dinsdag haha. Lw...lastig steeds die onzekerheid he. Ik heb ook elke maand wel weer iets waardoor ik denk dat het niet lukt. Hoop dat als ik voor ivf ga dat minder wordt omdat je dan weet dat er een bevrucht eitje wordt teruggeplaatst. Hier vanmorgen getest en negatief...ga dus de pauzetijd in. Hoop dat het voorbij vliegt. Zit nog in twijfel om de 9e iui behandeling te doen of nu al voor ivf te gaan. Waar doe ik verstandig aan. Misschien als ik van de week ongesteld word dat ik het zh. bel om advies te vragen.
Ow wat jammer Gelukkig dat is niet waar ik op hoopte... Nu voor jullie inderdaad een wachtperiode...niet leuk, want de tijd gaat niet snel als je in zo'n periode zit, maar voor je lichaam is het best oké. Even bijkomen na 8 IUI's. Sterkte meid!!
Gelukkig, wat balen dat de test negatief was. Sterkte met het doorkomen van de wachtperiode en het nemen van de beslissing iui of ivf. Lies, wat een spanning toch. Heel begrijpelijk om niet te vaak hier te lezen, dan ben je er toch weer meer mee bezig dan je wilt. Jullie dinsdag testen, wij de 20-weken-echo. Hopelijk brengt het voor ons beide goed nieuws! LW, nu al je eisprong hebben gehad lijkt me niet nee. Maar ik snap je gevoel omdat jullie 'm de vorige keer natuurlijk ook hadden gemist. Hoop dat er deze keer weer een mooie gestimuleerde eisprong plaatsvindt met op het juiste moment de iui! Hier alles goed. Beetje in spanning voor de 20-weken-echo a.s. dinsdag. En sinds donderdagmiddag nog meer in spanning. Ik hoorde van een collega dat zijn vrouw weer een bloeding had gehad en weer een controle-echo (al paar keer gehad en ze was er bekend mee omdat ze bij de eerste ook veel bloedinkjes had). Ze zagen toen een verdikte nekplooi van 5.7 en maandag moeten ze naar het lumc. Zo erg voor ze die onzekerheid en spanning. Verder hier alles goed. Vermoeiend maar leuk schoolreisje naar de Efteling gehad. In de bus terug voelde ik de kleine heel duidelijk, eindelijk! En toen 's avonds nog de tuin inwijden bij een vriendin. Vandaag naar de 112 dag geweest en vanmiddag ook nog weg. Druk druk druk dus.
@Zeehondje (alias de Bezige Bij), heerlijk dat je het kleintje hebt gevoeld! Blijft bijzonder hè? Vervelend voor die collega...dat zijn slopende dagen, wachten op uitslagen. Bloedingen alleen al zijn heel beangstigend, laat staan dat er nog meer bij komt. Probeer je wel je rust te pakken tussen alle drukke momenten door @Lies: voel je wat spanning voor het testmoment van dinsdag? Ik duim echt heel erg voor een positieve uitslag!! @hier: vanmorgen FM gehad, eisprong gelukkig niet gemist. Zaten nu twee mooi doorgegroeide follikels links. 1 van 19.7 mm en 1 van 17,6 mm. Vanavond 20:30 uur de Pregnyl en dinsdag om 14:30 uur de inseminatie. Krijg of Annemieke of Nienke. Spannend weer. Daarna wordt het sowieso rust omdat we 2 juli op vakantie gaan, en aansluitend heeft de poli de zomerstop t/m 20 augustus. Nienke zei nog dat dat niet betekent dat ze er niet zijn, maar werken met een kleinere ploeg. Maar goed, ongeacht of deze 4de IUI gaat slagen is rust niet verkeerd.
Merk inderdaad dat het wel een beetje te drukke dagen zijn geweest Ja. Vandaag ook weer met zus en kinderen naar de slootjesdagen geweest en net uit eten geweest voor de verjaardag van mijn schoonvader. Gelukkig aankomende week een stagiaire Dinsdag voor drie van ons op drie verschillende manieren een spannende dag!
Oehhh weer spannend morgen!!! Fingers crossed!!! Wat jammer gelukkig dat het weer niet raak was. Kan mij voorstellen dan het je frustreerd. Hopelijk kan je tijdens de zomerstop weer ff adem halen en goed zaken op een rijtje krijgen over de volgende stap. Hier alles goed. Buik groeit kennelijk volgens het boekje. IJzergehalte is gelukkig verbeterd maar mag doorgaan met de ijzerpillen omdat ik er geen last van heb. Bloeddruk is nog steeds laag, maar geen duizelingen meer gehad. Het huidje gaat iets beter, weet niet of het door het weer komt of door de hormonen maar ben er iets happier onder. Wie weet straks nog korte broek aan als het zo door gaat. 10 juli een pretecho en verder maar de weken laten passeren. Gaat aan de ene kant hard en aan de andere kant ook weer niet. De weegschaal tikt inmiddels +7 aan!! Wil de komende 2 maanden toch meer op m'n voeding gaan letten zodat ik niet te veel aan ga komen. Vooral die laatste 2 maanden zal het sowieso harder gaan door de groei en het minder kunnen bewegen. Merk dat ik nu gelukkig door het warme wel weer minder trek heb. Kan af en toe de hele dag wel eten.
@Lies: succes met testen vandaag, ik ben driedubbel aan het duimen!! @Zeehondje: toi toi toi bij de 20 weken echo! Alles zal vast prima in orde zijn @MMM: fijn te horen dat buikje volgens plan verloopt, en je houdt het heel netjes qua bijgekomen kilo's. Scheelt echt dat je het goed in de gaten houdt. Op het eind kan het idd hard gaan, maar meer dan 14 zal het niet worden bij jou denk ik. Ik zat aan het eind op een totaal van ongeveer 15 kilo, en dan heb ik nog aanleg ook. Fijn ook dat ijzergehalte verbeterd is! @hier: vanmiddag mag het grote werk weer gaan beginnen. Ben heel benieuwd of het nu wel een keer mag lukken. Had gisteren deel van de middag een soort drukkend gevoel onderin...wellicht de naderende eisprong? Wel voor het eerst het idee dat die Pregnyl wat doet, masr goed, we shall see! Ik duim ook maar voor mezelf haha...als ik toch al aan het duimen ben