Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Geweldig Lies! Super mooie echo, zo te zien groeit de kleine dus goed!! Ben je nu toch wat meer gerust gesteld. Nu op naar de volgende echo! Duim vrolijk verder dat alles goed blijft gaan en je van kwaaltje bespaart blijft.

LW, wat jammer dat ook deze poging niks heeft opgeleverd. Probeer even je gedachten te verzetten en geniet lekker van je vakantie ;) Je kan iig nu lekker een frisse cocktail nemen en je hoeft de welbekende Ouzo niet af te slaan ;) Na je vakantie weer met frisse moed verder. Het gaat vast een keer lukken. Zit je nu steeds meer aan IVF te denken?

Gelukkig, jij dus nu in spanning tot de 8e. Ga hard voor je duimen. Mooi dat je alles goed besproken hebt met Lenie en toch nog alles uit je IUI behandeling gaan halen. IVF kan altijd nog en toch wel een stuk ingrijpender voor je lichaam en gaat ook niet altijd zoals jij dat wilt.

Zeehondje. Succes met de verhuizing, hopelijk een beetje te doen in deze hitte. Maar jouw buik groeit dus goed. Heb je ook al last van vocht vast houden? Ik mag nog niet klagen maar de weegschaal is wel ineens een half kilo omhoog dus denk dat het vocht is aangezien ik beweeg en op m'n voeding let.

2. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, heb niet alles goed bijgelezen (vakantie hè) maar speciaal voor Lies' echo even gespiekt: fantastisch nieuws meid! Heerlijk een kloppend hartje! (ik snap je baalgevoel bij Dr. Groeneveld...zo'n mooi eerste moment wil je dan toch liever delen met de arts bij wie je de klik hebt)
    Voor nu lekker genieten van het wonder in je buik :)

Off topic: heerlijk hier in Griekenland..niks te merken van crisis op een klein eilandje. We zijn nu voor de 5de keer op zelfde plek/hotel en ze hebben er nu een wellness gedeelte bij inclusief masseur. En dat is me toch een fijn manspersoon om te zien. Ik dacht op voorhand wel even een massage te boeken omdat het vast een Stavros van 55+ zou zijn maar nu denk ik shit, was ik maar paar maanden eerder gaan sporten haha!!

Tot later meiden!

3. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Laat je maar lekker in de watten leggen LW! Succes met je adonis :p

Mmm ongetwijfeld zal het vocht zijn, hoor meerdere zwangere dames erover.
    Ik heb me eergisteren voor het eerst sinds icsi gewogen: 0,7kg aangekomen sinds laatste meting. Was nieteens 's morgens vroeg dus ben tevreden. Heb aardige 'darmen-buik', maar ja wist van tevoren al dat die ging pesten ;)

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Meiden...heb net getest en een licht 2e streepje. Zit vandaag op 12 dagen na de iui en 14 dagen na pregnyl 5000. Ben dus denk zwanger. Durf nog helemaal nergens op te hopen en ga nog nergens vanuit. Test vrijdagochtend weer en houd jullie op de hoogte.

5. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Wow wat spannend Gelukkig! Hopen dat de testen gaan oplopen! Vanmorgen nog getest?

Zou wel echt super zijn nog net voor de zomerstop! Ik blijf vrolijk hard door duimen.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wauw Gelukkig! Wat spannend!

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Ben bang dat de innesteling weer niet goed heeft doorgezet. Vanmiddag weer getest en de 2e streep is een heel stuk minder duidelijk. Verlies nog geen bloed maar dat houdt de utrogestan denk ook tegen. Dit is nu l de 3e keer in 9 iui behandelingen. Komt het ooit nog goed. Zwanger worden is niet zo'n groot probleem maar de innesteling gaat niet goed en daar kunnen ze ook niks aan doen als we voor ivf gaan dus vind het best spannend.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ach jeetje meid, dat zou echt weer een flinke domper zijn.
    Ik duim nog even door voor je. Wanneer ga je weer testen?

9. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Hier gister gaan bloeden dus helaas mocht het weer niet zo zijn. Nu zomerstop...en vanaf 8 aug. mag je je weer aanmelden voor een behandeling maar ben bang dat ik 6 aug. al ongesteld word. Straks moeten we 2 cyclussen overslaan.

10. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Getver Gelukkig, het nadeel aan al die rot tests die je vroeg kunt doen :(. Sterkte en succes in de zomerstop.
    Zouden jullie spontaan ook kansen hebben of is dat uitgesloten?

Hoe is het met de rest?

Hier voel ik me goed, vorige week was mentaal wel zwaar. Klachtenpatroon veranderde (allemaal minder) dus werd heel onzeker. Heb een test gedaan wat ik niet had moeten doen, streep was veel lichter.. Maar schijnbaar zegt dat in dit stadium niets, was een kv 2v5.
    Nu nog 5dgn wachten tot volgende echo, blijft toch heel spannend. Verder totaal geen verschijnselen dat het mis zou zijn, hormonaal en kribbig zat ;)

Oh ja en ons konijn ging nog dood en we dachten aan een parasiet die voor zwangere vrouwen gevaarlijk kan zijn. Voorburg gebeld, kreeg die oudere vpk. Werd totaal niet gerustgesteld (omdat ik ook over verminderde klachten vertelde), werd alleen teruggebeld dat de parasiet niet gevaarlijk is omdat ik gezond ben. Of te wel moest echo verder afwachten..
    Dag later vond mijn vriend bij schoonmaken van het hok overigens maden in het hok :$ dus zal madeziekte geweest zijn :(

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Oh jeetje Lies, snap dat je daar onzeker van wordt. Jammer dat ze je niet eerder een echo aanbieden zodat ze je kunnen geruststellen. Nog heel even en je kan je wondertje weer zien.

Die vroege testen zijn idd. niet grappig haha. Ik test altijd om te kijken of de pregnyl al uit me lichaam is en dan vaak op dag 12 om te kijken of ik zwanger ben. Heb nu dus al 3 keer meegemaakt dat ik een positieve test had maar al heel snel ongesteld werd. Het zwanger worden is dus niet zo'n probleem maar de innesteling gaat steeds mis. Pure pech zeggen ze in voorburg.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ah nee Gelukkig, dit hoopte ik niet te lezen. Sterke meid.
    Gebruikte je nou Utrogestan? Ja toch?
    Kan je op internet niks vinden wat eventueel nog zou kunnen helpen?

Lies, aaahhh wat zielig van jullie konijn. Ik hoop dat de zorgen al een beetje minder zijn maar wel balen/jammer dat je toch nog even langer moet wachten op je tweede echo.
    En lichtere testen, tja, had ik toen MvM kwam. Was ook geen ochtendurine. Maar ben nog steeds zwanger :D en ik had sowieso niet heel veel duidelijke klachten. Komt goed meid!

Hier vrijdag 1,5 uur in het ziekenhuis gezeten. Heb heel m'n zwangerschap al last van veel afscheiding en heel soms is het bij het afvegen een beetje licht bruinig slijm (sorry voor de vieze praatjes :p). Nu was het donderdag meer en echt bruin en ook wat rood en vrijdag weer. Dus ziekenhuis gebeld en kon gelijk komen. Urine onderzoek gehad en een half uur aan de ctg (hartfilmpje baby) gelegen. Gelukkig was alles goed, keurig zelfs! Dus het komt hoogstwaarschijnlijk gewoon door de wat gevoeligere baarmoedermond. Bij Sophie had ik geen afscheiding en dit al helemaal niet, dus tja, je maakt je toch wat sneller zorgen. Maar gelukkig is dus alles goed!!! Ik kan met een gerust hart beginnen aan mijn zes weken zomervakantie :)

13. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Jeetje wat een teleurstelling Gelukkig. Je kan jezelf helemaal gek maken met die testen. Toch weet je nu dat de bevruchting wel goed gaat en alleen dat het vruchtje niet wil blijven zitten. Misschien dan IVF dan wel meer kans geeft omdat ze die terugplaatsen waar je baarmoederslijm het dikst is.

Wat vervelend Zeehondje. Gelukkig is alles goed en ben je weer gerustgesteld. Fijne vakantie!

Nog een paar dagen Lies dan weer gluren naar de kleine!

Ik had afgelopen vrijdag een pretecho maar blijkt dat ik een eigenwijs kind krijg. Wilde totaal niet meewerken voor mooie beelden. Eerst 10 minuten blijven slapen. Met een been, voet, arm of handje voor het gezicht. Eenmaal wakker stak hij zelfs zijn middelvinger op :$ Mag nu gratis terugkomen over een paar weken als hij anders is gaan liggen. Ligt al weken lekker overdwars en z'n handjes en voetjes naar beneden.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Waar heb je de pretecho laten maken MMM?
    Wij gaan 'altijd' naar baby's world in Den Haag (Leidschenveen).

15. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lies: jeetje wat een verhaal van het konijn! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over eventuele gevaarlijke parasieten. Weet wel dat je met katten (toxoplasmose) heel erg voorzichtig moet zijn, maar konijnen is onbekend terrein voor mij. Maar wel sneu voor het beestje.

Een test die lichter is in jouw fase van de zwangerschap is niet raar hoor! Na 6 weken kan de testuitslag anders zijn, zelfs lichter, vanwege de enorme hoeveelheden HCG...de test kan het dan als het ware ''niet meer aan''.
    En bedenk je dat je een hele goede eerste echo had, waarbij je zelfs vooruit bent gezet. Dus hou vertrouwen!

@Gelukkig: balen dat het toch weer heeft doorgezet. Nu dus wachten tot na de zomerstop...Ik hoop dat je daarna met frisse moed en een even hormoonvrij lichaam weer kan starten. En inderdaad wat Lies vroeg: is het bij jullie spontaan helemaal uitgesloten?

@Zeehondje: ook bij jou even schrik, maar wel goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken! Zeker omdat je het bij de eerste zwangerschap niet had maak je je inderdaad wat sneller zorgen. Gelukkig dat alles goed is met de kleine! Geniet van je zomervakantie!

@MMM: wauw, ik moest hard lachen om je pretecho-avontuur. Een middelvinger!! :$ Dat wordt zeker een eigenwijsje! (lijkt ie dan op zijn mama of papa? ;))

@hier: heerlijke vakantie gehad, met een wonderbaarlijke fijne en goede professionele massage door de adonis-masseur haha.
    Fantastisch weer gehad, en geen spoor van crisis. We overwegen om eind september nog een keer te gaan, maar dat is nog even onder voorbehoud.

Tijdens de vakantie per mail nog contact gehad met Voorburg, we hebben morgenmiddag om 15:00 uur een evaluatiegesprek met Lenie. Ik ben benieuwd...tijdens de vakantie heb ik erg nagedacht over het vervolg. Doen we nog een paar keer IUI, of toch -ondanks de lastige linkereierstok- IVF? Of laten we het gewoon zitten en proberen we het een half jaar spontaan en als het niet lukt dat we het er dan bij laten? Lastig....ik word er niet jonger op.
    Nou ja, we horen wel wat Lenie er van vindt. Zij kan de boel altijd goed relativeren.

16. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Zeehondje. Dit was bij Babyview in het stadshart. Nu maar even wachten tot hij met z'n hoofdje naar beneden ligt. Dan zou de 3D echo beter zijn omdat er dan meer vruchtwater voor het gezichtje zou zitten. Vanmorgen toen ik wakker werd lag ie wel in de lengte. Heerlijk zeg, dan heb ik echt minder last van de buik die in de weg zit maar nu na een paar uur is ie toch weer lekker dwars gaan liggen.

LW. Ik kan er zelf wel om lachen. Ik heb fotobewijs! Vrienden vroegen al of ik de afbeelding had gegoogeld :D Ik ben zelf idd nogal eigenwijs maar vriendlief is degene die niet graag op beeld wordt vastgelegd ;) Dus ja... was te verwachten :D

LW. Succes morgen met Lenie. Hopelijk heb je morgen een richting voor ogen waar je goed achter staat. Gelukkig heb je nog diverse keuzes die je kan maken.

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    MMM, oké, dat echobureau ken ik niet.
    Maar wij willen natuurlijk ook het bewijs zien hè. Toch meiden?!

En LW, heerlijk genoten dus, super fijn!
    Wat vervelend dat je er zelf niet echt uit komt wat je (jullie) wil. hopelijk morgen meer duidelijk na het gesprek met Lenie, geeft ook rust als het besluit genomen is wat nu te doen, denk ik.

Hier heerlijk (uhm afgezien van het weer) dagje met familie naar Madurodam. Alle kleinkinderen (6 stuks) hebben het erg naar hun zin gehad en wij daardoor ook!

18. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Dat echo bureau zit naast de Hypotheker en de bloemenhoek in de stad. Nou bij deze dan!:D Foto is helaas gedraaid :(

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,4 KB
      Weergaven:
      0
  19. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0