Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Wow mmm das onverwachts!
    Gelukkig gaat naar omstandigheden alles goed met jullie knul, gefeliciteerd mama :). Zal super heftig zijn geweest!
    Haha grappigste is dat mn vriend net zei: ja je moet ff kijken, er is er eentje te vroeg bevallen :p

Jeetje Harlene wat een zaad hebben jullie!!
    Jammer dat de vorige iui is mislukt, toi toi toi voor deze ronde!

Hier gisteren weer positieve echo gehad, minime is nu bijna 7cm en zag er sterk uit aldus Lenie. Kindje was wel rustig, sliep waarschijnlijk.
    Vanaf volgende week naar de vk, van de ivf ontslagen nu :)

2. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Dank je Zeehondje, Gelukkig en Lies.

Zit sinds gisteren in het Ronald McDonald huis aan de overkant van het WKZ. Kan ik makkelijk 3x per dag bij de kleine man kijken. Gisteren weer heerlijk een uur geknuffeld met hem. Hij doet het echt heel goed, elke dag minder draadjes aan zijn lijf. Hij was in 4 dagen al 60 gram gegroeid en ze gaan per dag met zijn voeding omhoog. We hopen dat hij snel alles binnen kan krijgen via de voeding (sonde naar de maag) en dat zijn infuus weg mag. Hij ademt al goed met alleen een snorretje op.

Lies, wat goed dat de kleine lekker groeit. Is vast wel vreemd om nu overgedragen te zijn naar de verloskundige. Ik voelde mij ook erg thuis in Voorburg. Ik heb wel gemerkt dat na alle ziekenhuizen en de vele mensen die ik de afgelopen week aan m'n bed heb gehad dat iedereen die zich houdt met kindjes zo ontzettend betrokken is met je. Heb inmiddels al zoveel knuffels gehad van mensen die je eigenlijk niet kent.

Zeehondje. Er zijn maar 10 ziekenhuizen in NL met een NICU. (Hier in Utrecht heb je Intensive Care en High Care) Bij ons in de buurt is dat het LUMC en het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. We hopen dat als hij goed genoeg is voor medium care dat hij naar het Lange Land Ziekenhuis mag.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat alles zo goed gaat Lies! Ook wel weer leuk om de volgende stap te mogen maken naar de vk!

En Lies, wat goed van jullie kleine ventje dat hij zo sterk is. Hopelijk mag hij inderdaad snel over naar Zoetermeer.
    Ik dacht dat ze in Den Haag, kinderziekenhuis, ook wel zo'n afdeling hadden. Helaas. Maar fijn dat jullie in het Ronald Macdonaldhuis zitten nu.

Hier gaat trouwens alles goed. Vandaag precies 30 weken. Wel snel vermoeid weer, maar da's ook wel logisch. Laatste weekje vakantie en dan nog drie weken werken tot m'n verlof. Heb totaal geen zin meer om te werken, maar ja, moet maar hè.

4. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Mooi Zeehondje! Voor jou nog een paar weekjes en dan heerlijk thuis tutten.

Kleine is vandaag een week oud. :) Hij mag misschien al naar de medium care afdeling omdat hij het zo goed doet en er ineens kindjes kunnen komen die meer zorg nodig hebben. Ook gaan we maandag waarschijnlijk verhuizen naar het ziekenhuis in Zoetermeer. :)

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat een goed nieuws MMM!!!

6. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hoe is het nu mmm? Goed nieuws allemaal :D
    Verder al een beetje bijgekomen van de heftige bevalling?

ZH jij gaat ook hard! Zo bijzonder we elkaar zo hebben kunnen volgen! Snap het helemaal dat je uitkijkt naar je verlof, sterkte nog met de laatste weken.

Hier gaat alles goed, voel me iets beter. Wel snel emotioneel, maar ja dat hoort erbij. Afgelopen maandag vk intake gehad, mini lag natuurlijk diep waardoor nog niet te vinden met doptone. Mocht snel naar de echokamer, hartje netjes gevonden :)
    4 sept geslachtsecho, 5 sept gaan we het bekend maken aan familie. 14 sept terug naar de vk, heerlijk niet steeds meer naar het zh te hoeven!

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh wat fijn Lies dat alles er zo goed uitziet nog steeds!!! Ben blij voor je.
    Hier helaas wel altijd naar het ziekenhuis, naar de gyn. Maar ja is niet anders.

Verder hier ook nog steeds alles goed. Steeds meer dingetjes voor de baby zijn geregeld, van de vliering gehaald, schoongemaakt e.d. Manlief zei vandaag toen ik vroeg of we de schoongemaakte wagen beneden gingen laten staan dat dat wel handig was ja. Je weet maar nooit natuurlijk. Daar gaan we niet vanuit hoor.

8. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Hier gaat het goed :) Kleine is precies vandaag 32 weken en mocht dus per ambulance van Utrecht naar Zoetermeer verhuizen. Gisteren nog in Utrecht gewogen en woog al 1705. Bijna 300 gram gegroeid sinds zijn geboorte :) Vandaag even gemeten en hij is nu 42 cm lang!

Met mijzelf gaat het ook goed. Ben achteraf best blij met hoe alles is gegaan. Ondanks dat je ineens met nog 10 weken te gaan je ineens in een emotionele achtbaan zit heb ik er nu weer vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen. Afgelopen donderdag zijn de agraves (nietjes) verwijderd en de wond lijkt op een paar cm nu helemaal dicht. Probeer m'n rust op tijd te pakken maar dat valt niet mee met die kleine in het ziekenhuis. Vandaag ook weer van 9 uur tot half 4 van huis geweest. Het is nu even wennen hoe het in Zoetermeer gaat. Was net helemaal gewend aan de manier van doen in Utrecht.

Lies mooi dat het allemaal goed gaat met de kleine. En geloof mij ook na de bevalling ben je nog steeds emotioneel :p

ZH heerlijk als je dingen van je lijstje kan strepen toch! Wij hebben de kinderwagen nog niet in huis maar de kinderkamer is bijna af.

9. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Echt de laatste dingetjes, toch leuk/spannend Vooruitzicht. Ennuh nee niet zo hard gaan als mmm hoor ;). Wat voor wagen hebben jullie? Wij zijn er nog niet uit, zal iig een hoog model worden gezien mn vriend 1.96 is en ik 1.83.

Mmm fijn dat hij nou dichterbij is, zal zeker even wennen zijn. Toch best snel gegaan qua gewicht! Hebben ze enige idee hoelang Dean nog in het zh moet liggen, geen idee of er een minimum gewicht bereikt moet worden. Geloof zeker dat het vermoeiend is en emotioneel!

Hoe is het verder met de vakantiegangers :)?

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lies, wij hebben een Mutsy 4 ridder uit 2011. Dat model is er nu niet meer. Deze duwstang kan wel heel hoog. De nieuwe Mutsy modellen vind ik ook erg mooi.

11. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Lies ze moeten idd een bepaald gewicht wegen voordat ze naar huis mogen maar dat is voor de kleine geen issue meer. Hij weegt inmiddels al 1945 gram! Hij moet alleen al zijn voeding uit de fles kunnen drinken zodat de voedingssonde eruit kan. Uit de fles leren drinken gaan ze pas proberen vanaf 34/35 weken omdat ademen en slikken nog niet gaat als ze zo jong zijn. Dat is dan nog niet goed ontwikkeld. Ook krijgt hij nog coffeine om zijn hersenen wat extra te prikkelen omdat hij soms nog vergeet adem te halen. Hij heeft dan heel even een dipje in zijn zuurstof en hartslag. Dat komt omdat het ademhalingscentrum in zijn hersenen nog niet rijp genoeg is. Ook dit moet rond 35 weken over zijn en kunnen ze de coffeine afbouwen en stoppen. Vandaar ligt hij nog steeds aan de monitor. Ik hoop dat hij met 37 weken naar huis mag. Als dat zo is moet ik eerst 24 uur in het ziekenhuis voor hem komen zorgen voordat ie mee mag. In roomen heet dat.

Hij slaapt sinds gisteren zelfs al in een bedje en zijn we verlost van de coveuse :) Zijn temperatuur regelen gaat hem nu dus goed af! En dat met nog geen 33 weken is dat heel knap.

Over kinderwagens gesproken. Wij hebben de Stokke trails besteld. Mijn vriend en ik schelen 20 cm in lengte en bij deze kan de duwstang in diverse standen en hoog genoeg voor mijn vriend. Ook ligt de baby bij deze wagen heel hoog en heb je makkelijk oogcontact. Ik hoop dat hij as donderdag bezorgd wordt.

12. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hopelijk verlopen de komende weken voorspoedig mmm! Wat zou het prachtig zijn om over een aantal weken jullie zoontje thuis te hebben in de Stokke wagen :)

Thnx ook voor de tip ZH, we gaan deze week kijken bij babypark.
    Met uk verder alles goed, hartje vandaag nog gehoord thuis. Vrijdag geslachtsecho! Ik voel me wat beter, ook niet onaardig ;)

13. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Psssst... er mag een jongen op de lijst bij :D!
    Was superleuk er vandaag via taartvulling achter te komen, samen met onze familie. We wisten van niets dus de bakker heeft het goed gedaan ;)

Oh ja mmm over de kinderwagens van Stokke, wij gaan waarschijnlijk voor de Xplory. Trailz hebben we ook naar gekeken, vinden alleen die rubberen laag op het handvat wat minder. Is ook iets minder klein inklapbaar. Gaan nog wel een keer proberen voordat we beslissen.

14. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd Lies!! Leuk ook een jongen!! :) Maar wat leuk joh op die manier er achter komen ook!

De xplory is ook erg mooi, die is idd wat compacter. Ik heb met name ook voor de Trailz gekozen vanwege de grote boodschappen mand onder de wagen. Heerlijk als ik 2 pakken luiers moet meenemen 😉

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lies, wat leuk, een jongen!!!
    En wat leuk om het op die manier te weten te komen inderdaad.

MMM, hoe gaat het met jullie kleine ventje?

Hier gaat alles goed. De grootste dingen zo goed als klaar. Nog een weekje werken en dan met verlof (6 weken van tevoren).
    Het enige is dat ik bij de eerste toen lekker op de bank kon hangen en filmpjes/series kon kijken. Nu met een bijna 4-jarige wordt dat iets lastiger. Daardoor is het sowieso al iets vermoeiender allemaal heb ik het idee.

16. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Kleine man doet het super goed. Hij weegt nu 2510 gram en als alles goed gaat mag hij maandag van de monitor af. We zijn begonnen met flesjes drinken. Hij krijgt nu een flesje aangeboden als hij wakker is en er om vraagt door te zoeken met z'n mondje. (3 van de 8 voedingen schat ik nu) Dat gaat al best goed want hij heeft vannacht zijn eerste fles helemaal leeg gedronken. Vandaag wel weer in voeding omhoog gegaan dus we maken het weer moeilijker voor hem. Vrijdag nog een scan van zijn hersenen maar dat is puur protocol. Deze heeft hij in Utrecht al zo vaak gehad. Ik verwacht dat hij nog 2/3 weken in het ziekenhuis moet blijven. Straks krijgt hij zijn eerste inenting wel weer in het ziekenhuis en wordt dan 24 uur daar weer met de monitor geobserveerd. Is wel een geruststellende gedachte omdat prematuren daar heftig op kunnen reageren. Ik mag dan wel blijven slapen als ik dat wil. Daarnaast krijgt hij vanaf sept tm april maandelijks een RS vaccinatie omdat hij nog niet genoeg antilichamen heeft om dat virus aan te vechten. Schijnt dat 2/3 van de baby's dat virus oplopen in hun eerste levensjaar maar bij prematuren heeft dit vaak ernstige gevolgen, bijv. longonsteking. Ook wordt hij al regelmatig bekeken en onderzocht door een fysiotherapeut en deze komt straks ook thuis nog vaak langs. Dus de kleine man wordt heel goed in de gaten gehouden.

17. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Ohhh heerlijk Zeehondje. Eind is in zicht!! Hopelijk kan je die laatste weken toch nog even heerlijk thuis ontspannen voordat de hectiek weer toeslaat!

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    MMM, wel een heftige en drukke tijd nu en ook nog de komende weken/maanden. Maar wat onwijs fijn dat hij het zo goed doet en dat hij zo goed in de gaten wordt gehouden en wordt geholpen!!!

Joehoe, laatste werkdagje gehad :D

19. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Wat een goed nieuws mmm! Heel fijn dat de thuiskomst nu in zicht komt en dat Dean deels zelf drinkt :)

Zh jeetje verlof alweer, tijd gaat hard! Logisch dat je het anders ervaart door het spookje die je al hebt rondlopen ;)

Hier ondertussen 16w4d, darmen spelen op en moeten hun plek opnieuw veroveren heb ik het idee. Is ook een wat onrustige week, want ik werk daar waar de watersnoodramp was :p

20. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Jippie de kleine is sinds woensdag thuis :)

Gaat gelukkig ook thuis lekker. Kleine mocht meteen over op 7 voedingen en slaapt tussendoor goed.

Hoe gaat het met de rest??

Deel Deze Pagina