Heb niet alles gelezen, maar ik wil alleen even zeggen dat wij super tevreden zijn over fertiliteitscentrum in Diac Voorburg. Het heeft even geduurd, maar het resultaat is inmiddels onderweg! We zijn daar altijd goed begeleid, konden altijd met onze vragen en onzekerheden bij de verpleegkundigen en artsen terecht en er was veel ruimte voor evaluatie na elke behandeling. Heel veel succes! Je bent in goede handen! En natuurlijk ook heel veel succes aan alle meiden in de MMM! Liefs Juudje
Sjak en Juudje, beide een heftige weg achter de rug maar beide met een mooi resultaat. Wat fijn! Het lijkt mij wel gezellig om elkaar een beetje op de hoogte te houden, de meiden die nu nog behandelingen ondergaan in Voorburg, Lies en LW? En misschien dat er nog meer meiden bij komen? Morgen is het dan zover. Ben benieuwd hoe het zaad van manlief is. Na een lange tijd ziek te zijn geweest (geen koorts gelukkig, flink verkouden en keelontsteking) alleen afgelopen zaterdag een zaadlozing gehad. Wel goed drie dagen voor de iui (2 á 3 dagen zeggen ze toch?) alleen daarvoor dus een tijdje niet. We gaan het meemaken. En LW, nog geweest voor een echo vandaag? Was er al een koploper te zien?
@ Sjak Welkom terug! Geloof het helemaal dat zo'n traject als jullie slopend is, het beheerst je hele leven. Hopelijk is poging 3 raak! Neem aan dat jullie al op eigen kosten zitten ondertussen? Ik weet verder niet of het lang/kort gaat worden. Mn cyclus is te lang (40-50dgn), maar gezien wat ik op forum wel eens meer lees valt het nog wel mee. 22ste zullen we wel meer horen bij de ivf-intake. @LW prik vergeten kan iedereen gebeuren! Gaat hier denk ook een uitdaging worden met onregelmatige diensten. @Zeehondje Wanneer krijgen jullie de zaaduitslag? Klonk idd alsof deze ronde niet geheel vlekkeloos ging. Niet de moed opgeven hoor! Hier vandaag weer aan het werk gegaan na week vrij, beiden rot geslapen . Wat is dat toch als je weer vroeg op moet en nog vroeger wakker bent!! Overigens zeker leuk zo contact te houden . Wellicht komen we elkaar nog eens tegen in de wachtkamer
Zeehondjes succes vandaag! LW, hoe was het? Is de afspraak nog doorgegaan? Als ik in de wachtkamer zit vraag ik het me weleens af ja, zou zij ook op zp zitten? Lies, Het beheerst ons leven gelukkig niet, wel een beetje toen we nog voor onze dochter bezig waren, poging 3 was mislukt (ik heb nl bijna altijd een positieve test en het ging elke keer weer fout) zijn we begonnen aan poging 4, zelfbetaald. We waren er toen zo niet mee bezig, dat we prikken vergaten, niet op dezelfde tijd spoten etc... We hadden maar 5 follikels, 4 eitjes, 3 bevruchtingen, 2 tp en zwanger van 1! Voor een tweede bezig zijn voelt voor mijn heel anders, de druk is weg! Ik heb een kanjer van een dochter, de mooiste, de liefste en de slimste van deze wereld. En we zijn hier ook tevreden mee. We zouden erg graag een tweede willen, maar als dit niet lukt gaan we met zijn drieën door. En dat is ook goed. We zitten nu weer in de pogingen van de verzekering, we gaan ook niet verder na poging drie.
M'n blaas zat erg vol, maar als ik was gaan plassen kan je echt niet op de helft stoppen volgens mij. De vorige keer was m'n blaas te leeg en toen kreeg ze het slangetje er niet gemakkelijk in. Maar alles is goed gegaan. Het was druk in de wachtkamer. Uiteindelijk een stel voor tp en een stel voor iui en toen waren wij aan de beurt. Kwartiertje later ongeveer, viel mee dus. Ik kleedde me uit terwijl manlief de gegevens controleerde. Daarna mocht hij het spuitje vasthouden, lekker warm houden zei de verpleegkundige (Anita Valkenhoff). Toen moest ik gaan liggen, eendenbek even nat gemaakt en erin, beetje slijm weggeveegd en vastzetten. Dat was even een druk op m'n blaas maar qua pijn bijna niet gelukkig. Toen het slangetje erin, ging gelijk goed, dus volle blaas is beter dan een lege blaas en toen mocht manlief het spuitje leegduwen. Bij de iui van Sophie mocht hij dat ook doen en zie wat daar van gekomen is!!! We gaan duimen! Ik hoop dat alles goed is bij LW?
@Sjak tellen ze bij een volgend kind weer opnieuw qua vergoeding/puncties dan? Dat zou schelen! We waren al erg blij te horen dat alle tp's uit de 3 puncties meetellen. Ik snap verder heel goed dat jullie het nu anders ervaren met al een prinsesje aan boord . Maarrr het blijft natuurlijk erg spannend (en gewenst)! @Zeehondje wat mooi dat je man mocht helpen ! Hoop echt voor je dat deze blijft plakken! Hier: verspreid het nieuws van onze komende behandeling zich een beetje onder mn collega's... Wordt positief op gereageerd . Ik ben er juist open over omdat ik mn collega's straks hard nodig heb (qua steun en dienstruilen ). Ben ook bezig afspraak te maken bij de bedrijfsarts, ben zo'n typje die van tevoren alles wil weten.. Mn gezondheid gaat voor natuurlijk en wil zoveel mogelijk in overleg met mn werk doen. Kan eenmaal niet zo maar vrij nemen (verpleegkundige).
Ha meiden! Eindelijk tijd om te reageren. Welkom terug Sjak! grappig dat je dat zo zegt over het in de wachtruimte zitten. Dat denk ik dan ook steeds...''zou zij???'' Maar ja, ik kan moeilijk voorover buigen en dan samenzweerderig fluisteren: ''ben jij het Sjak? Zeehondje? Lies?'' hahaha. Dan voeren ze me af naar een andere afdeling denk ik Zoals gezegd maandag aan het eind van de middag echo gehad, weer geen groei van eitjes en cyste nog aanwezig (ongeveer even groot gebleven). Omdat bm-slijmvlies wel groeit (20 mm!) toch maar weer bloed prikken. Uitslag kwam gisterochtend vroeg. Niet zwanger, en uit de andere geteste onderdelen kwam naar voren dat het prikken wel ''iets'' doet. Of zoals de verpleegkundige het zei ''er is ovariële reactie'', dus ik moet doorgaan met prikken t/m vandaag, en dan morgenochtend weer echo. Blijf het heel apart vinden allemaal. Blijkbaar kan het per vrouw per cyclus erg verschillend zijn. Het wordt in ieder geval weer vervolgd. @Zeehondje, wat bijzonder dat je man mocht assisteren! Ik had bij mijn 2de IUI ook Anita. Ik mocht toen zelf het spuitje warmhouden (man was niet mee). Zij deed het toen heel goed en voorzichtig. Laten we duimen dat je man net zoveel geluk brengt als de vorige keer bij jullie Sophie! @Lies, wat leuk dat je verpleegkundige bent! Ook in Voorburg of ander ziekenhuis in de regio? Prikken zal in jouw geval wel spannend zijn met oog op onregelmatige werktijden. Maar moet gaan lukken toch? Fijn ook dat je collega's positief reageren, dat scheelt de wereld. En inderdaad ook makkelijk voor het ruilen van diensten mocht dit nodig zijn tzt. Goed en leuk idee trouwens Zeehondje om contact te houden zo....''De Vrouwen van Voorburg'' haha (klinkt bijna als een soap...''Goede eitjes, slechte eitjes'')
Zeehondje, oh vreselijk hè dat veel te volle blaas-gevoel?! Na mijn eerste heb ik minder blaascontrole, dus ik vind het ook een soort eng, Haha. Fijn dat ze zo lief altijd zijn en je dingen zelf laten doen, mijn man mag ook weleens 'meehelpen'. Is toch wel bijzonder. Lies, na een voldragen zwangerschap of een mk na 10 weken na punctie begin je weer opnieuw met tellen en krijg je er weer drie. Staar je niet blind op cryo's hoor, hier op zp lijkt het alsof iedereen er 10 heeft... Maar heel vaak heb je er ook geen helaas. Van de 6 behandelingen tot nu toe hebben wij 2 keer cryo's gehad. LW, Klinkt goed; De vrouwen van Voorburg! Wijntje erbij en helemaal leuk Het is idd elke cyclus helemaal anders... Dat heb ik ook al gemerkt. Hier qua punctiedagen, dag 12 t/m dag 19 en ook met aantal follikels 5/28! Met dezelfde hoeveelheid hormonen.
Oh gezellig meiden, hier blijven kletsen! Had al vaker gezocht of er een topic was over Voorburg, nooit gevonden. Tot nu . LW, het kan inderdaad heel erg verschillen. Bij onze eerste ivf poging groeiden er zo'n 20 eitjes volgens mij en bij de tweede maar drie. Toen dus ook maar een iui gedaan waaruit Sophie is geboren! Maar bij jou duurt het groeien nu wel heel lang, balen zeg. Ik blijf duimen en hopen dat je toch nog een poging mag krijgen. Oh wat kan je je toch naar voelen als je een fikse verkoudheid hebt. Keelpijn, hoesten, niezen, gloeiend hoofd (beetje verhoging maar, niet echt koorts). Ik ben altijd maandag vrij, dinsdag niet gewerkt vanwege de iui en vandaag een halve dag. Maar nu gaat m'n stem het ook nog eens begeven en ik sta voor de klas (basisonderwijs, groep 7) en dat is niet echt handig, haha. Morgen dus een dagje ziek gemeld. Hoop dat het snel over is.
@LW nou de spanning blijft er wel in zo! Succes weer met je echo! Zo te lezen verwachten ze nog steeds verbetering . Duim voor je meid. Ik werk in Amsterdam, eind uit de slag wel. Maar ja vast contract en de markt is slecht. Leuk team verder met veel meiden uiteraard, babyboom op komst komende jaren... Ennuh je slogan is the bomb haha! Mn leven is toch al een soap, past goed erbij . @Sjak goeie tip van de cryo's (ookal rekende we al niet op grote aantallen). De punctie vind ik wel één van de spannendste/enge dingen om naar uit te kijken, hopelijk valt het mee. Heb jij weleens een roesje gehad daarvoor? @Zeehondje hopelijk kun je een beetje bijkomen, lekker rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen . Ps: lijkt me echt hilarisch elkaar tegen te komen in de wachtkamer, een wachtmomentje zal nooit meer hetzelfde zijn! Zie het al helemaal voor me.. Dames die op hun tel naar elkaar aant typen zijn op zp
Haha geweldig Lies. zp:"ik zit nu in de wachtkamer, ben bijna aan de beurt". zp:"hé, ik zit ook in de wachtkamer, wat heb je aan?" Enz. enz. Woon je ook in Amsterdam dan Lies of werk je daar alleen? Wij wonen nu in Zoetermeer, ben ik Voorburg opgegroeid en ben zelf geboren in het diaconesseziekenhuis. Is wel grappig om over na te denken. Zelf daar geboren en onze kindjes ontstaan daar. Zo. dagje thuis (en morgen denk ik ook) en m'n schoonvader was zo lief om Sophie op te komen halen. Nu dus lekker op de bank met een bak thee en zo maar eens een filmpje kijken ofzo en een dutje doen. Zou veel paracetamol slikken erg zijn?
Hihi live report vanuit de wachtkamer!! Nieuwe trend op forum starten hahah Wat leuk dat je in Voorburg bent geboren, zal zeker speciaal zijn dat je kids daar 'gemaakt' worden . Ik kom oorspronkelijk uit Alphen a/d Rijn, woon momenteel in het westland (de liefde hè ). Wat lekker trouwens dat je dochter even onder de pannen is. Even 'you time'! Voel je je wel iets beter dan gisteren? Ik heb late dienst vandaag, niet zo heel lang geslapen dus btje langzaam nu. Drie drukke dagdiensten gehad dus vergeef het mezelf ff voor de buis te hangen haha. Zolang je niet meer dan 8 stuks paracetamol (4x2 van 500mg) neemt kan het geen kwaad trouwens. @LW ben benieuwd hoe je echo is gegaan.
"breakie breakie, ben nu in wachtkamer, over! Derde stoel vanaf de klapdeur" haha. Echo gisteren was beter. Zowel links als rechts 1 koploper vergeleken met de rest die echt klein blijft. Koplopers zelf zijn nog te klein maar er is goede hoop dat deze m.b.v. verder doorprikken gaan doorgroeien tot de gewenste grootte. De cyste was geslonken en de arts vermoed dat dit -in combinatie met het prikken- ervoor gezorgd heeft dat er nu toch iets gebeurt. Baarmoederslijmvlies was goed, 12 mm ineens! Vorige keer 20 mm dus waarschijnlijk niet vanuit goede "hoek" gemeten. Al met al dus positief! Moet doorgaan met prikken en dan zondag echo. Ik ben zelf geboren in Arnhem en daar opgegroeid, en -net als Lies- vanwege de liefde hiernaartoe verhuisd medio 2007. Zeehondje, wel lekker even een dagje voor jezelf. Heb je ook nodig soms!! Paracetamol kan volgens mij geen kwaad. De afgelopen dagen kon ik ook niet zonder met dat gehoest en geproest. Lies, vannacht wel iets langer kunnen slapen?
LW, fijn om te horen! En nou hopen dat zondag er 1 of 2 eitjes groot genoeg zijn dat de iui ingepland kan worden. Anders krijg je wel een hele beurse buik van al dat prikken denk ik?
Nee, heb totaal geen beurse buik of blauwe plekken..ik lees dat hier wel eens, maar ik heb geen klachten verder gelukkig. Ik hoop ook op een positieve groei zondag..gemiddeld groeien follikels 2 mm per dag had ik begrepen. Weet niet of de hormonen dat proces iets versnellen, zal ongetwijfeld wel. Voel je je alweer wat beter Zeehondje? En wat is bij jou de stand van eitjes?
LW, voel me gelukkig alweer wat beter en Sophie is gelukkig ook heel lief en gezellig vandaag. Dus da's wel fijn. Wij hebben afgelopen dinsdag de tweede iui al gehad ! de grootste was de zaterdag ervoor 16,2 mm en drie kleintjes erbij van rond de 12 mm (die doen/deden dus niet meer echt mee). Ik vond 16 mm nog wel klein om al een iui te plannen, maar als jij zegt dat ze ongeveer 2 mm per dag groeien klopt het wel. Moest zaterdagavond nog een keer prikken, dus zeg dat ie dan zondag 18 mm was en dan zondagavond de pregnyl en dat ie dan bij springen rond de 19/20 mm was. Dan klopt het wel. We zijn dus aan het afwachten. Ik zit eigenlijk al bijna helemaal met m'n hoofd bij het evaluatiegesprek en bij de ivf poging die we daarna gaan doen. Heb er niet veel vertrouwen in. Maar dat had ik bij Sophie ook niet, dacht niet dat opeens een iui wel zou slagen. Dus aan de andere kant, je weet maar nooit!
@LW kijk aan positieve echo gehad! Lekker hoor ook al is het lichte verbetering. Wat hoort bm slijmvlies eigenlijk te zijn qua dikte? @Zeehondje gelukkig voel je je weer beter . Wanneer ga je op zn vroegst testen? @Hier Gehele week was druk, mn late diensten ook. Veel zieke patiënten waar acuut iets mee moest, was met name donderdag verschrikkelijk. Maar goed nu weekend vrij, dus ff niet aan denken. Gisteren overigens nog even 90 kunnen aftikken bij de dierenarts . Konijn plaste bloed en was al wat langer niet zichzelf. Nu dagelijks 2x medicatie (antibiotica en pijnstiller) via zn mondje geven in een spuitje. En believe me das moeilijker dan bij een verwarde patiënt haha! Maarrr zuster Lies geeft niet zo maar op Overigens heb ik supergoed nieuws over mn cyclus! Mag 29 dagen bijschrijven voor 4e cyclus . Boven verwachting op tijd (na 53-44-46), dus goede hoop voor kort traject in Voorburg!
Ik snap het Zeehondje, het is ook behoorlijk spannend allemaal, en dan lijkt het me logisch dat je gedachten stiekem al een beetje bij het evaluatiegesprek voor IVF zijn. Maar wat zou het mooi zijn als de IUI gewoon lukt! Wanneer mag je dan testen...vlak voor Kerst denk ik? Zou mooi kadootje zijn voor onder de boom. Hoorde net van vrienden dat er een tweede komt. Hun eerste duurde ook lang (net als bij ons), en de tweede idem dito. Ze hadden eigenlijk net alles de deur uit gedaan qua testjes etc en ineens is het alsnog raak. Ik vind het superleuk voor ze, en het voelt heel bijzonder dat ze het in zo'n vroeg stadium met ons willen en durven delen (hun zoontje en onze dochter schelen maar een paar weken en zijn beste vrienden zoals ze zelf zeggen) maar ik kon niet negeren dat het even pijn deed. Ik had zoiets van "nou, als het niet lukt dan zijn we in ieder geval niet het enige stel dat 1 kind heeft"...bizarre gedachte eigenlijk maar goed. Nu het ze toch gelukt is voedt het onze wens weer zoveel meer...dat we niet moeten opgeven en toch misschien verder moeten kijken dan alleen IUI....zucht.
Ik lees nu je vraag pas Lies! De dikte van het bm slijmvlies is ideaal ergens tussen de 12 en 16 ofzo dacht ik. Dus toen ik vorige week op 20 mm werd gemeten voelde het al alsof de hopelijk te plannen inseminatie gedoemd was te mislukken. Te dik is niet goed, vruchtje heeft geen/weinig kans om te kunnen innestelen, alhoewel er ongetwijfeld uitzonderingen zullen zijn. Toen het slijmvlies afgelopen donderdag ineens 12 mm bleek was ik erg blij! Blijkbaar is er bij de vorige metingen dus iets niet goed gegaan qua ligging en stand van dat echo-ding t.o.v. de baarmoeder. Nu maar hopen dat de eitjes goed gegroeid zijn morgen! Wel balen van je konijn zeg! Arm beestje. Hopelijk helpt de medicatie snel. Dierenarts-kosten zijn vaak niet mals. Wij hebben sinds de zomer een poes, die nog gesteriliseerd moest worden. Alles bijelkaar (inclusief een kuurtje) 170 euro. Oh. Hmmm. Aha. Beterschap in ieder geval met de kleine pluizebol!