Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, net echo gehad en weer geen groei....pffff om moedeloos van te worden.
    Cyste blijft klein, dat is het enige positieve. Ondanks dat het niet uit het bloedbeeld blijkt vermoed de arts toch dat die cyste iets zit te verstoren.
    Hoe dan ook, dosering Gonal-F gaat omhoog van 75 IE naar 87,5 IE.
    Moet deze dosering vandaag, morgen en dinsdag spuiten en dan woensdagochtend weer echo.
    Bah. Voor het eerst heb ik even zoiets van jongens waar doe ik het voor..... :(

2. sjak

sjak Niet meer actief

LW, dat zit niet mee! Hoeveel dagen spuit je nu al? Hoeveel follikels zijn er nu en hoe groot?

Zeehondje, hoe voel je je nu? Stomme spannende weken altijd hè!

Lies, jij vroeg naar de punctie toch? In Voorburg is het roesje (?)/pijnstiller die je door het infuus krijgt prima, tuurlijk voel je het wel en heb je pijn, maar het is wel te doen. Goed ademen en ,bij mij hielp het, om in mezelf te keren....
    Ik een punctie from hell gehad! Maar toen had ik weinig of geen pijnstilling, valium en paracetamol en 28 (!!) follikels. Daar heb ik een trauma aan overgehouden, maar nu hebben ze gelukkig veel betere pijnstilling.
    Na de punctie kan je een paar dagen last hebben of de volgende dag op de fiets stappen, het kan alle kanten op.

He meiden, :) , even niets laten horen, maar ik zit nu in zo'n klein bungalowtje naar eekhoorntjes te staren, heerlijk! Met onze dochter naar het zwemparadijs en de kinderdisco met Puk & Pelle.
    We zijn weer volop aan de vitamines. Ik omega3, vitamineD en foliumzuur en mijn man aan de vitamineC, zink/Selenium en Foliumzuur.

Doen jullie dit soort dingen ook als voorbereiding? De laatste keer slikte ik dit ook allemaal en hadden we van de 6 bevruchtingen, 2 tp en 3 cryo's, waarvan er ook 2 zijn teruggeplaatst.

3. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjak, je verblijf klinkt relaxed! Heerlijk in natuur en alleen dingen doen als je er zin in hebt.
    Je ervaring van de punctie is duidelijk beschreven. Pijn of ongemak zal iedere vrouw wel ervaren...tis maar net hoe je gemoedstoestand is op dat moment en in hoeverre je je er op voorbereid met bv valium of paracetamol.
    Moet zeggen dat ik zelf wel foliumzuur slik, maar mijn man verder niks.
    Het zou absoluut geen kwaad kunnen, zal het es suggereren.

Ik zit trouwens op de 18de dag van de cyclus waarvan ik er 13 geprikt heb.
    Ik kon iets later pas beginnen vanwege dat dikke bm-slijmvlies wat ik in het begin nog had. De arts zei nog dat die metingen ontzettend subjectief zijn..en dat het inderdaad afhangt van de echo-stralen en hoe die "op" de baarmoeder vallen.
    We zullen wel weer zien woensdag maar ik ben echt benieuwd hoe lang dit nog soorgaat zo...

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje zeg LW, wat een drama, wat duurt het lang. Maar blijkbaar willen ze het nog steeds blijven proberen met je, positief.
    Kan me voorstellen dat jij nu even zoiets hebt van 'laat maar'. Ik ga weer duimen dat er woensdag eindelijk schot in de zaak zit.

Lies, wat sneu voor je konijn. Knapt ie al weer een beetje op?
    Prijzig hè? ! Hier twee katten en da's ook niet mis als ze bijvoorbeeld hun jaarlijkse inenting nodig hebben. Maar ja, hoort erbij. We hebben het er voor over natuurlijk!

Sjak, ik kreeg ook een soort roesje ja. Weet 't niet meer precies eigenlijk. Voelde me een beetje dronken worden, heb alles wel gevolgd op het scherm. En achteraf weet ik niks meer van de pijn, heerlijk. Had toen 19 aangeprikte eiblaasjes ongeveer volgens mij.
    Heerlijk in een huisje! Genieten maar.
    Wij slikken geen extra vitaminen eerlijk gezegd.

Uuuhhhh...waren er nog meer reacties/vragen? Zit op m'n telefoon nu namelijk. Minder handig.
    Oh ja, wanneer testen? Deze keer echt pas 14 of misschien zelfs pas 15 dagen na iui. Dus 23 of 24 december.
    Vandaag dagje Antwerpen gedaan. Was gezellig. Totdat de kleine meid het koud kreeg, het zat was en begon te zeuren ;)
    Nog lekker pizza gegeten en om 17.00 uur waren we thuis. Ze lag lekker vroeg op bed en wij nu heerlijk op de bank.
    Tot snel meiden!

5. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @LW lastig al dat wachten, voel met je mee.. Hopelijk dat de dosisverhoging gaat helpen toi toi toi!

@Sjak ik had verschillende dingen gelezen over verdoving/roesje, zal in elk zh wel ander protocol voor zijn. Eerst maar eens starten, dan ga ik het vanzelf wel merken!
    Ik slik trouwens sinds pilstop Davitamon mama fit (met omega 3 erin) en mn vriend multivitamine met oa foliumzuur).

@Zeehondje lekker dat jullie dagje zijn weggeweest! Dochter vroeg naar bed klinkt ook goed ;)

@Hier
    Konijn is levendig, medicatie geven is wel wat traumatisch voor hem. Vastklemmen en zo snel mogelijk in zn bekkie doen maar gaat het beste.

6. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zeehondje, ja blijkbaar houden ze de moed er nog in. Misschien ook wel omdat de eerste twee rondes ik wel gewoon goed op de dosering en het prikken reageerde. Gisteren in ieder geval voor het eerst de hogere dosering geprikt. Ik ben echt benieuwd welk resultaat ik daarmee heb woensdag. Er is natuurlijk dan kans dat er meerdere follikels groter groeien (>2) maar dat zien we dan wel weer, dan kan ik altijd nog terug qua dosering.

Ik wist trouwens niet dat ''het roesje'' bij een punctie via infuus ging! Ik dacht dat je van te voren gewoon iets moest innemen qua tabletten o.i.d. :-O
    En als je de punctie gehad hebt, zoals in jouw geval 19 eiblaasjes die zijn aangeprikt, hoe gaat het dan daarna? Op internet lees ik dat je je na zo'n periode van het tegelijkertijd laten rijpen van follikels (hormonen toedienen) en de punctie je jezelf dagelijks moet wegen en veeeeel moet drinken. Hoe is het beleid van Voorburg daarin?
    Is het dan zo dat je dan ineens een superdosering krijgt van Gonal F voor het stimuleren, of wordt de stimulatie van eitjes voor IVF/ICSI met andere hormonen gedaan?

@Lies, arm konijntje zeg! Eerst in de houdgreep, medicatie erin...brrr. Gelukkig is ie wel levendig, da's goed teken, dat ie verder alert is en zo. Volgende week alweer de intake voor ICSI! Spannend!

7. sjak

sjak Niet meer actief

Er zijn verschillende pijnstillingsmethoden, de methode met het infuus werkt bij mij super, de anderen helaas niet.
    Ik heb één keer 28 follikels gehad en daar ben ik, na een helse rpunctie, een week beroerd van geweest. Ik had geen overstimulatie, maar alle leeggeprikte follikels vulde (vullen) zich weer met vocht/bloed en dat moest slinken. Een follikel wordt zo'n 2cm groot, dus 28 'knikkers' in je buik is zeer niet prettig.
    Overstimulatie kan je ook al krijgen bij 5 of 10 follikels hoor, heeft meer met te hoge hormoonwaarden te maken. (Maar meestal heb je dan ook wel veel follikels)
    Bij mij hebben ze na elke punctie het advies veel te drinken gegeven.
    Ik heb altijd hetzelfde gespoten, menopur en decapeptyl, minste aantal foll. was 5, meeste 28. Je lichaam 'zet' elke keer een ander asntal follikels klaar, die dan wel of niet meegroeien. Bij mij zit er niet echt een te volgen lijn in.

Bij iuiwillen ze niet teveel follikels, bij ivf hopen ze op een stuk of 10, dus ik denk dat de hormonendisering daar op aangepast wordt ja. Ik spuit 300 menopur per dag. En een decapeptyl. Dus 3 spuiten per dag. (Ochtend menopur 150 en 's avonds decapeptyl en menopur 150)

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik heb even teruggezocht, maar ik had inderdaad ook een infuus (wist dat echt niet meer). Ik kreeg daar Dormicum doorheen en een pijnstiller (of die pijnstiller kreeg ik in m'n vagina geprikt? Of is dat heel raar en doen ze dat niet? Dan was die pijnstiller ook door het infuus).
    En inderdaad 19 eiblaasjes die groter dan 10 mm waren, allemaal aangeprikt. Hieruit hebben ze 12 goede eicellen kunnen halen en daar zijn er dan weer 7 van bevrucht.
    1 verse terugplaatsing en 3 cryo's. Dus de drie andere embryo's zijn toen niet goed doorgegroeid om ingevroren te worden. Alleen bij de laatste cryo tp is er een zwangerschap ontstaan (helaas vroege miskraam).
    En ik prikte vanuit Zoetermeer al Gonal-F dus dat ben ik blijven spuiten. Met iui 75 IE en nu 225 IE. En dan inderdaad in de ochtend de helft en in de avond de helft. En dan voor de punctie Pregnyl 10.000 IE en daarna nog drie keer 1500 IE Pregnyl.
    Ik las terug dat de punctie mij 100% mee was gevallen. Dat het aanprikken van de eiblaasjes voelde alsof er met een stompe naald in geprikt werd. Maar ik lees overal verschillende verhalen, bij iedereen is het anders natuurlijk.

Zo, even mijn ervaring met IVF :)

9. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @LW arme beest inderdaad! Maar ja kuur moet toch op, iig zeker de antibiotica.
    Verder nog een week idd :). Vandaag meegelachen met de foto's van mn vriend.. Verslaglegging van 'het kamertje'! Hilarisch met van die vieze boekjes en films!

@Sjak zal ongetwijfeld elke keer verschillen hoeveel follikels er zitten. Ben heel benieuwd of alles wat er bij mij momenteel zit gaat rijpen. Das nl 13+18.. Al kan dat over 1/2 mndn natuurlijk ook nog verschillen.
    Weet je al ongeveer wanneer je punctie zal zijn?

@Zeehondje wist niet dat je eerder ivf had gedaan. Wat was de reden dat je nu eerst weer iui bent gaan doen?

10. sjak

sjak Niet meer actief

Nee, ik weet ook nog niet eens wanneer ik me precies weer ga aanmelden... Het liefst in februari, het laatste weekend van januari ga ik met mijn verkering naar Dublin en de week erna met het gezinnetje naar Rabbit Hill. Dus mijn menstruatie moet na de weekendjes komen, een maandje meer of minder maakt voor mij niet meer uit.

Wij moeten ook altijd lachen om dat kamertje! Ik gluur ook altijd naar binnen als we door de weekendingang komen. We nemen ook altijd de tijd op van mannen die een potje komen halen in het lab... :)Haha, vreselijk he, maar je moet wat doen in de wachtkamer?:D

11. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hihi je verkering ;) klinkt schattig! Leuk vooruitzicht toch je dagen weg? Rabbit Hill zijn wij in juli 2 dgn geweest toen mn schoonzus en schoonouders+kids er zaten. Bollo de beer!

Hoop dat jullie er een btje ontspannen onder kunnen blijven (wetende dat het jullie laatste poging is)

Zie het al helemaal voor me hoe dat zou gaan in de wachtkamer! Was bij mn vriend iemand voor die vet lang binnen bleef haha. En eentje die wou voorpiepen ;)

12. sjak

sjak Niet meer actief

Las vorige week hier ergens op het forum, dat er een meneer 'het' niet voor elkaar krijgt in van die kamertjes :):):) en er dus al 1 of 2 iui's afgeblazen waren hierdoor.
    Gelukkig heeft mijn verkering daar geen last van. Ik zou behoorlijk pissig zijn als dat potje en dat kamertje zijn 'enige' bijdrage zou zijn aan het proces... Het zou toch wat zijn twee weken of langer 3x per dag een naald in je buik en je man vindt de druk te hoog om er aan te slingeren:D

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij gaan altijd samen het kamertje in :p
    Manlief lukt het wel alleen hoor, voor de opzwemtest ook gedaan. Maar lukt minder goed, hihi en hij heeft het idee dat het dan minder is.

14. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ja Sjak dat had ik idd ook gelezen! Wel erg als dat gebeurd voor de vrouw.. Al die moeite! Is aldus mn vriend kwestie van gedachten op nul zetten ;)

Mn vriend wil overigens niet dat ik meega naar binnen, dan komen we zeer waarschijnlijk niet meer bij van het lachen hihi!

15. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag ladies,

Vanmorgen echo gehad, en weer (wéér!) weinig groei. GRRRR!
    Links nu 2 koplopers i.p.v. 1, en rechts doet helemaal niks. De twee koplopers blijven nog steeds ruim onder het gewenste formaat van minimaal 17.5 mm, zitten nu rond 12 mm.
    Dus: weer doorgaan met prikken en zaterdag terugkomen.
    De arts zei: ''het gaat ons lukken om er 1 te laten groeien, hoor''

Ik heb mijn twijfels....maar goed.

Omdat ik al twee weken kwakkel met gezondheid (verkoudheidje, hoestje dat maar heel langzaam weg gaat) had ik de vorige controle nog gevraagd of dat invloed heeft op de groei van follikels. Arts gaf aan dat dat bijna alleen maar voorkomt bij een natuurlijke cyclus, zonder stimulatie. Anderzijds is mijn dosering zodanig laag dat tja...misschien dat mijn gekwakkel de boel een beetje tegenhoudt.
    Hoe dan ook, we gaan maar weer door met 87.5 IE en zaterdag terugkomen.
    Zeehondje, dan mag jij al bijna testen tegen die tijd!!

Ik zie het al helemaal voor me jullie, stiekem de tijd timen van mannen in het ''productiekamertje'' haha.
    Moet zeggen dat ik dat zelf bijna nooit zie als ik daar zit te wachten. Alleen tijdens de eerste IUI heb ik af en toe een man erin en eruit zien komen.
    @Lies, ik denk dat mijn man en ik ook niet meer bij zouden komen van het lachen in zo'n kamer.
    Ik heb dat topic ook gelezen, van die man bij wie het niet lukt. Wel heel vervelend hoor, denk dat het bij hem geen kwestie is van de knop omzetten, dat kan ie op de een of andere manier niet. Vind het ook heel sneu voor de dame, die prikt gewoon voor niks. Zoiets kan je relatie behoorlijk onder druk zetten, die gozer voelt zich superschuldig. Volgens mij worden ze nu ook doorverwezen naar een ander ziekenhuis voor verder hulp hierbij.

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    LW Neeeeeee dat meen je niet. Wat je *zooi. Ik ga maar weer verder duimen voor dat je zaterdag beter nieuws krijgt!!!

En over dat geval met die man waarbij het niet lukt. Volgens mij begreep ik er uit dat het ook niet thuis lukte. Die kan gewoon niet tegen de druk. Tja, hoe moet je het dan doen? Zaad in laten vriezen? Met een operatie het zaad eruit halen? Dat lijken mij wel heftige maatregelen alleen maar omdat het niet lukt op het 'moment supreme'. Maar ja, je zal maar in die situatie zitten. Niet leuk.

Hier alles goed. Eerste wachtweek voorbij. Voel niks bijzonders. Gister had ik het idee wat meer wit slijmverlies te hebben. Maar weet eerlijk gezegd niet of ik dat altijd/vaker heb gehad? Nog een weekje...

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @LW getver das weer een domper zeg :(. Hebben ze enig idee waarom deze poging anders verloopt? Misschien went je lichaam teveel aan de dosis hormonen of kan dat niet? Iig rot zeg!!
    Duim duim duim duim duim duim voor zaterdag....

@Zeehondje lukt het een beetje het 'wachten' los te laten? Lijkt mij vreselijk moeilijk overigens.. Er (teveel) mee bezig ben je denk toch wel als je eenmaal in de mmm zit.

Verder zeker erg vervelend voor dat stel waarbij het 'produceren' niet lukte, het zou je maar overkomen...

18. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lies, ja het was zeker een domper. De artsen hebben geen idee waar het door komt, of dat je lichaam bijvoorbeeld kan ''wennen'' aan de dosering ofzo. Dat zou ik eens moeten vragen morgen.

@Zeehondje, hoe gaat het wachten je af? Ik hoop zo dat het gelukt is!! Het feit dat de IUI op je man's verjaardag plaatsvond én hij ook nog de soldaten heeft vast gehouden moet toch geluk hebben gebracht.

Nou, het zou je inderdaad maar overkomen, een productieprobleem. Ik hoop voor dit stel dat het straks alsnog lukt zonder al te heftig ingrijpen.

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nou LW, nog één dagje wachten en dan weet je meer. Ik hoop zo dat zou eindelijk eens die iui gepland kan gaan worden!

En het wachten, tja. Aan de ene kant gaat het goed, heb het lekker druk gehad op school met kerstviering, kerstdiner en opruimen. Maar nu deze vier/vijf dagen worden denk ik wel weer het spannendste. Al denk ik dat het niet gelukt is. Heb bij de twee zwangerschappen die ik gehad heb beide keren geen puistjes gehad terwijl ik die normaal wel heb op schouders/rug. Vorige keer dacht ik dat het een stuk minder was en dat ik misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn, nu zijn het er ook minder maar denk ik gewoon dat het door het hormonenspuiten komt oid. Maar qua zwangerschapsverschijnselen kan ik toch nergens op aan volgens mij. Dus het is gewoon afwachten helaas ;)

20. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Wat wordt ons geduld toch soms getest! Zeker in de mmm..
    Blijft spannend LW en Zeehondje!

Deel Deze Pagina