Nou Zeehondje....ben je er klaar voor? Na 6 dagen hogere dosering prikken geen groei. Ik begin er aan te wennen geloof ik.... 1 koploper links weggevallen, de andere die over was nog steeds 12 mm. Nul groei dus t.o.v. 3 dagen geleden. Rechts doet helemaal niks. Baarmoederslijmvlies was netjes. Cyste die vorige cyclus was ontstaan kon ze niet meer vinden dus die is weg waarschijnlijk. Ik ben er een beetje klaar mee, en dat voelden ze dames daar wel aan. Net als ik twijfelen ze enorm aan of het zinvol is om door te gaan. Kost alleen maar tijd. Het is echter moeilijk in te schatten hoe en wanneer ik dan uit mezelf ongesteld word als we nu zouden stoppen met de behandeling. Dat kan d.m.v. een Progy-huppeldepup-kuur wel opgelost worden begreep ik. Dan wordt de menstruatie gewoon opgewekt en ontstaat er weer een startsituatie zeg maar. Hoe dan ook, morgen word ik terug gebeld door de arts en dan zal de kogel door de kerk gaan/zijn denk ik. Onverklaarbaar dat de eerste twee IUI's wel goed gingen qua reactie follikels en nu ineens niet. Mijn man denkt (omdat ik al weken loop te kwakkelen) dat mijn lijf gewoon andere prioriteiten heeft gesteld en dat de energie die het kost om te herstellen de groei van follikels overruled heeft ofzo. Maar goed, het blijft giswerk. Voor nu ben ik er klaar mee, mijn buik is een zeef en wil graag feestdagen vieren zonder stress aan mijn hoofd. Of klink ik nu heel egoïstisch?....
Zeker niet egoïstisch!! Als jouw lijf niet 100% functioneert kun je je idd afvragen of doorgaan momenteel zinvol is. Alle stress en mentale/fysieke druk is niet gezond zo . Sterkte morgen met wat jullie ook besluiten! Huggggg
Nou dames het wordt nog gekker.... Ben zojuist ongesteld geworden!!!! Ik dacht vanmorgen al iets te zien op het toiletpapier maar er zitten roze bloemetjes op dus na contact met urine lijkt dat soms "rood/roze"". Verder niet bij stil gestaan, bij de echo ook niks geks. Geeft wel te denken of die cyste dus wel een cyste was! Dat wordt lachen als de arts morgen belt....Wat een oelewappers...gewoon een eisprong gemist terwijl ik de afgelopen dagen om de drie dagen een evho heb gehad. Deze cyclus is mijn kortste ooit trouwens...25 dagen. Eisprong moet rond 5/6 dec zijn geweest dan.... Wat een soap hahaha....Ik vraag me af of dat de reden is waarom die hormonen geen invloed hebben gehad...omdat het lichaam al een eisprong gehad heeft ofzo ...dat er geen twee eisprongen in dezelfde cyclus met meerdere dagen ertussen kunnen plaatsvinden...
Jeetje wat een verhaal LW!!! Was je op dag drie voor het eerst voor een echo en hoe groot was die cyste/eiblaasje toen? Bij mij zeiden ze dat ze duidelijk zagen dat het een cyste was, door de rand ofzo. Heel raar zeg dat ze dus waarschijnlijk op de cyste niet als eitje hebben gezien of dat er toch een eitje was die heel snel groeide en tussen de echo's door is gesprongen! Ben benieuwd wat ze morgen zeggen inderdaad. En ben je echt overduidelijk ongesteld geworden?
Ja Zeehondje, het is overduidelijk menstruatie...voelt ook zo...dat zeurende gevoel in onderbuik. Ben nog steeds een beetje flabbergasted zeg... Tijdens de echo van dag 3 was die "cyste" echt wel cm of 5 (als ik me goed herinner) dus ik denk dat dat wel echt een cyste was. Bij latere echo's was ie minstens de helft gekrompen. Ik vermoed dat er een eisprong tussen is gevlogen...tussen dag 5 en 11...wat voor mijn doen echt megavroeg is maar ja..door die hormonen...en de arts die het ondanks echo misschien niet gezien heeft. Ze moeten altijd heel erg zoeken naar mijn eierstokken en de bm ligt ook vrij ver naar achteren. Ik hoor morgen wel hoe of wat. Ik ben eigenlijk wel blij met deze menstruatie. Weliswaar een kortere cyclus maar die eisprong was er....en ik was bang dat alles vompleet van slag was en ik van alles moest gaan slikkem om een menstruatie op te wekken. ik hou jullie op de hoogte! Thanks voor alles support...heel lief!
Wat vaag LW! Verklaart natuurlijk het achterblijven van groei we, maar jeetje! Hoe reageerde de arts?
Hoe reageerden ze toen je dit vertelde tien ze belden? Hier nog niks qua bruinverlies. Vorige keer deze dag (12 dagen na iui) aan het einde van de middag klein sliertje bruin. Zegt nog niks dus.
We zijn goed gekeurd voor korte versie ICSI Morgen bellen voor afspraak verpleegkundige + echo. Afhankelijk hoe snel dat kan zullen we dan volgende cyclus starten of eentje later. Man wat spannend allemaal! Ik moet trouwens 3xdgs gaan injecteren, vanaf dag 1 Decapeptyl, v.a. dag 3 Gonal F en dan 1,5e dag voor de punctie Preganyl.
Oh wat fijn Lies, dat alles nu in gang is gezet. Ik heb ook altijd het korte traject gehad, maar dan geen decapeptyl. Alleen in de ochtend en avond gonal-f en dan tot slot pregnyl 10.000IE (voor ivf dan). Wat decapeptyl doet weet ik eigenlijk niet? En LW, hoe is het bij jou? Hier nog niks, 13 dagen na iui. Vorige keer had ik 12 dagen erna het eerste bruinverlies. En eigenlijk altijd wel paar dagen ervoor al in onderbroek of bij afvegen wat bruinig. Maar wil eigenlijk gewoon niet hopen want dan is het zo'n domper. Maar als het straks komt zal het toch zoiezo weer naar voelen. Aan de ene kant wil ik wel testen (morgen) maar aan de andere kant wil ik geen witte test zien dus kan ik beter nog een paar dagen wachten en als er dan nog niks is op kerstochtend testen. Voor jullie allemaal hele fijne dagen en jullie horen zo snel mogelijk meer. En dan hopelijk blij nieuws!
Spannend elke keer als je naar het toilet gaat! Zou testen wanneer jij er klaar voor bent. Vind het uberhaupt knap dat je zolang hebt gewacht . Vergeleken met veel dames die 9-10 dpo al een poging wagen. Zeker fijn dat we door mogen, even morgen afwachten wanneer de vpk kan. Decapeptyl houdt de eisprong tegen, zo voorkom je een perongelijke ontsnapping tijdens stimulatie. Gaat wat worden al dat prikken... Maar allemaal voor ons doel
Argh eerste frustratie momentje.. Hang al ruim een halfuur in de wacht voor de ivf vpk. Hebben jullie tips wat de beste beldag/tijd is? Correctie: de tip is gewoon opnieuw te bellen, de telefoniste had me verkeerd in de wacht gezet . Na 1.18u via andere lijn geprobeerd en had gelijk contact met de poli ivf.. Grrrr!
Zo dames, even bijgelezen! @Lies: wat fijn dat je het korte traject mag doen voor ICSI, super! Wel een hele hormonen-circus, maar alles voor het goede doel! @Zeehondje, wat spannend zeg bij jou! Zeker omdat er ook niks lijkt door te breken. Toi toi toi!!!! Ik hoop op een mooie test op kerstochtend, mooiste kado onder de boom @Hier: alles prima, even geen prikken meer. Er is afgesproken dat we deze onverwachte nieuwe cyclus niet gaan benutten en de volgende menstruatie gaan afwachten en dan weer ''fris'' starten. Eigenlijk wel fijn ook. Even een rustmaand. En wie weet wat daar kan gebeuren
Lies, uiteindelijk nog contact gehad? Weet eerlijk gezegd niet wat de beste tijd is. Verschilt heel erg hoelang je soms in de wacht hangt inderdaad. Maar heb nog nooit een half uur in de wacht gehangen volgens mij. Ben benieuwd wanneer je mag beginnen! LW, ook lekker even een maandje rust inderdaad. Hadden wij ook toen we overgingen van iui naar ivf. Geeft wel een beetje rust. Aan de ene kant wil je door, maar aan de andere kant, als het niet anders kan moet je je erbij neerleggen en je rust zoveel mogelijk pakken. Maar hoe reageerden ze? Verbaasd? Snapten ze het? Hier nog niks. Maar denk dat ik toch morgenochtend ga testen, nog een dag wachten gaat niet lukken denk ik. Vandaag dagje weggeweest met dochter en neefje, dus genoeg afleiding. Maar morgen nog geen plannen dus gaan we toch testen.
@Zeehondje, ze was (de verpleegkundige belde, niet de arts) perplex. "Dat méén je niet!" was uiteindelijk haar reactie. Toen moest ze dus weer even overleggen en belde later weer terug en meldde dat we bij de eerstvolgende menstruatie weer starten. Ze had hiervoor o.a. als excuus dat dit zo'n rare cyclus was...moeilijk stimuleerbaar blabla. Toen heb ik gezegd dat ik dus juist niet moeilijk stimuleer ben/blijk. Eisprong was al ergens tussen dag 5 en 11 van de cyclus, erg vroeg, maar precies tussen twee echo's in en dus onbedoeld niet gezien. Bovendien gingen de eerste twee IUI's ook prima...inseminatie kon toen al gepland worden toen op dag 11 de follikels goed gegroeid waren. "Ja maar of je een eisprong hebt gehad kunnen we nu niet meer bewijzen" zei ze. Ik had een beetje het gevoel dat ze zich in wilde dekken. Ik kreeg iig geen excuses of uitleg hoe dit nou kon. Ik heb nog gedacht om te vragen voor een terugbelafspraak met de arts maar dacht later laat maar...het is zoals het is en volgende maand weer met frisse moed er tegen aan. Heb jij al getest???? (Duimerdeduim!)
Even kort op m'n telefoon: Vanmorgen na twee uur wakker te hebben gelegen om 6.00 uur getest. Helaas negatief, geen streepje te bekennen. Had toch echt goede hoop gekregen. Steeds gladdere huid bijvoorbeeld. Maar ook dacht ik dat het wel raar is dat er niks met m'n borsten is (niet groter, steviger, pijn). Manlief zei dat het toch nog steeds kan maar ik geloof er niet meer in. Nu dus afwachten wanneer de menstruatie komt. Verdrietig.
Dat is kl#%e Zeehondje! Een knuffel en een kus voor je. He meisjes, ik lees wel en wil ook elke keer reageren, maar het komt er steeds niet van.... LW, is idd raar deze cyclus, op naar de volgende met positiviteit!! Nu maar ervanuit gaan dat de volgende cyclus en stimulatie het goed met elkaar doen. Lies, dat prikken sucks! Echt waar, maar het went... Ik heb zelf nooit geprikt, dat doet mijn man, gedeelde smart zeg maar . En ik verdoof de huid met een ijsblokje, het doet niet eens ect zeer hoor, maar het ging/gaat me zo tegenstaan.
Zeehondje voel met je mee, echt balen als je er toch vertrouwen in had . Nog geen bloed.. (Zal niet dat stomme riedeltje noemen) maar snap wel dat liever vandaag zekerheid hebt. Dikke knuffel xx LW klonk wel dat je na deze gekke ronde even toe bent aan rust, gewoon de feestdagen vieren zonder gedoe . Hopelijk in het nieuwe jasr snel weer de draad oppakken! Sjak geeft niet toch, dagelijks leven gaat gewoon door. Sommige mensen leven via het forum, probeer zelf overmatig kijken ook te voorkomen . Zal idd wel wat worden met het prikken, wil het wel zelf gaan doen ivm mn onregelmatige diensten. Als verpleegkundige zou ik het ook zelf moeten kunnen vind ik hihi. 16-1 mogen we naar de verpleegkundige + echo. Verwacht dat we dan bij mn cyclus in febr starten. Volgende is 8-1 'gepland', dus zelfs met uitloop is dat erg krap.
Ow Zeehondje, wat balen wat balen wat balen. Ik vind dat overtijd zijn maar wel negatieve testen echt horror. Het is of overtijd en zwanger, of niet overtijd en meteen ongesteld. Niet dat gezeur in niemandland...dat vreet energie. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen om je een hart onder de riem te steken...ik begrijp heel goed je verdriet, je hoopt het gewoon zo...Knuffel hoor! @Sjak, lief dat je meeleest! Wat een idee van dat ijsklontje...daar had ik nou niet eens aan gedacht! @Lies, is dat een optie bij jullie? Dat je man je prikt?