Ervaringen Voorburg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lies30, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Zou het bij jullie wel natuurlijk mogelijk zijn? Een ontspannen ronde klinkt wel erg goed, even opladen voor wat mogelijk nog allemaal volgt. Zo probeer ik deze ook maar te zien.

Ik heb niet getest nee, als ik daar eenmaal weer mee begin is het einde zoek! Heeft weinig zin gezien situatie partner. Vorige cyclus was 29dgn, daarvoor 40-50 dgn na de pilstop. Lijkt ons erg onwaarschijnlijk dat menstruatie nog een week wegblijft, zo ja dan heb ik hopelijk het recept.. Maar daar willen we niet op hopen!

We weten trouwens niet wie de vrouwelijke arts was die de ivf intake deed. Blond haar tot de schouders, ongeveer 40jr. Was niet Dr Kapteijn volgens mij.
    Jullie enig idee?

2. LittleWoodstock

LittleWoodstock Bekend lid

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat dat Dr.Groeneveld is...rond de 40 idd en blond haar tot op de schouders. Slank type..verzorgd ook.
    Wij hadden haar ook bij de intake...

3. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ok thnx LW!

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nog twee dagen Liesje, spannend!!!
    Al ongesteld?

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoe was het vandaag Liesje?????????

6. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Sorry had nachtdiensten!

Tromgeroffel........
    Nog niet ongesteld! 44 follikels gisteren dus krijg ern aangepast schema van Lenie. Geen decapeptyl bij start ivm kans op overstimulatie, waarschijnlijk geen echo dag 3 nodig en hoef maar 1xdgs gonal f te gaan spuiten. Dag 7 dan eerste echo, mocht groei te hard gaan krijg ik orgistron ofzo. Heb de papieren even niet bij de hand.
    Krijg ook geen pregnyl maar in mn lh-piek 36uur voor punctie 1x decapeptyl.

Anyway het kan hard gaan nu :)!

7. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Lies de nachtbraker!

Pittig hoor nachtdiensten, maar anderszijds ben je het ook gewend natuurlijk.
    Wat een follikels zeg! 44 stuks! Fijn om maar 1 x per dag de Gonal te gaan spuiten. Dat zijn gewoon kant-en-klare pennen dus ook geen gedoe met ampullen.

Verandert er nog iets qua aanpak als je ongesteld wordt? Of wordt dat nu opgewekt ofzo?

@Zeehondje, jij mag maandag op gesprek toch? Ben benieuwd...

@Hier: geen nieuws eigenlijk haha. Wel druk geweest op werk, collega met vakantie, dus lange dagen en overwerken. Gelukkig is ze a.s. maandag weer terug, dus dan is er weer meer armslag.
    Heb toch even teruggekeken naar de start van de menstruatie..ben ongesteld geworden op 20-12-2014, dus zit nu op cd28. Vruchtbare periode voorbij, dus kan ''relaxed'' gaan afwachten wanneer volgende menstruatie komt. Mijn natuurlijke cyclus varieert van 29-33 dagen over het algemeen, dus langer dan een kleine week zal het niet meer duren.
    Maarrrr heb al wel sinds vorig weekend gevoelige boobies en gevoeligheden onderin. Geen idee wat dat dan ineens weer is...
    Hoe dan ook, we wachten af....

8. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Oeh hoe ons op de hoogte LW! Zou toch wat zijn...
    Vervelend verder als werk zo druk is :(

Voor nu wordt er gewacht op mn ongi, zou theoretisch nog 2weken kunnen duren. Denk het niet hoor, maar is wel spannend! Zit al btje in mn agenda te kijken hoe ik qua diensten zit, best verl ruimte voor echo's etc.
    We wachten het af! Spannend :D

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Maar Liesje, als er nu 44 follikels geteld zijn, dan heb je dus nog geen eisprong gehad deze cyclus? Of heb je helemaal geen eisprong van jezelf? Dat wel toch?
    En pas als je ongi geweest is kunnen ze toch weer zien hoeveel follikels er dan zijn?
    Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken???

Hier maandag op gesprek inderdaad.

LW, denk je dat de kans erin zit, natuurlijk zwanger deze cyclus? Als je nu terug zou gaan rekenen?

10. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ben heel benieuwd naar je gesprek Zeehondje!

De 44 follikels zijn waarschijnlijk deels cystes, tijdens de hormoonstimulatie zullen die sowieso klein blijven. Maar ze verwachten wel dat er veel zullen overblijven om aan te prikken.
    Een eigen cyclus heb ik wel, aan mijn bm slijmvlies was ook te zien dat de eisprong al was geweest. Cyclus is alleen nog onregelmatig (al was de vorige 29). Gelukkig nu niet want anders hadden we weer een maand moeten wachten!

Overigens elke toiletgang weer spannend of er al schot in zit ;). Al mag ik helderrood vóór 18u pas meerekenen.

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ook weleens 'leuk' om mee te maken. Juist heel graag ongesteld willen worden :)

12. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ja andere versie ;)

Aardige arts overigens Lenie van Os!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik kom snel even heel het verhaal hier vertellen.
    Maar voor nu, we gaan over op ivf. Donderdag al afspraak met verpleegkundige om medicatie e.d. door te nemen en als ik dan ongesteld word mogen/kunnen we gelijk beginnen!
    Heel stom misschien, maar heb er eigenlijk wel een beetje zin in.

14. sjak

sjak Niet meer actief

Jeetje Lies, 44 follikels... Begrijp ik nu goed dat je nu eerst je menstruatie moet afwachten en dan mag je starten?
    Ik hoop voor je dat er dan iets minder follikel meedoen hoor. Ik heb er één keer 28 gehad en dat vond ik niet echt super...

Zeehondje, ook beginnen aan ivf. Ook vanaf de volgende menstruatie!

LW, ook aan het wachten op haar maanstonden?
    Lenie v o. vind ik persoonlijk ook de fijnste arts, ze is altijd zo lief en geïnteresseerd.
    DR G, is de nieuwste van de 3, ook heel aardig, maar ik heb een beetje een punctie-fobie, dus ik ben blij als ik goed-old-lenie die dag heb. Qua verpleegkundige heb ik ook voorkeur hoor! Er is er éémtje die ik niet zo 'leuk' vind :) (maar ik kan soms dan ook wel ernstig last hebben van de hormonen, dus ik neem mezelf niet eens serieus)

Ik ga ook weer beginnen de volgende menstruatie, ik verwacht rond 5 februari.
    Alleen wel vervelend, omdat ik sinds gisteren met een nieuwe baan ben begonnen. Door de bezuinigingen in jeugdzorg ed, heeft mijn vorige 'schooltje' (zeer speciaal onderwijs) te horen gekregen dat deze gaat halveren, het personeel dus ook :( ik ben 'makkelijk' over te plaatsen, dus ben overgeplaatst naar een gewone vmbo.
    Ik ga ze hier echt niet vertellen waar we mee bezig zijn, dus zal of laat op de dag afspraken moeten maken of glashard liegen!

Spannend allemaal meiden! Moeten we elkaar maar op de hoogte houden van de afspraken :D

15. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Oeh dan gaan we allemaal een beetje na elkaar starten! Morgen gaat mijn eerste Gonal erin (4dagen 100ie), maandag eerste follikelmeting :)

Deel van de 44 zal ook wel cysten zijn, zie het verder wel wat er overblijft Sjak. Had uit je berichten al opgepikt dat jouw puncties erg tegenvielen, ik probeer mezelf er niet te bang voor te maken. Het zal toch moeten gebeuren!

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ik hebondertussen 6 puncties gehad en er was er één heel erg! (De 3de keer) Maar.... ze gebruiken nu andere pijnstillers! Dus zo erg kan niet meer :) ik ben na de 4de punctie de dag erna al op de fiets naar het strand gegaan, dus heb ook de 'oh dat valt zooo mee!' ervaring! Maar die ene keer heeft er bij mij ingehakt. De angst is dus eigenlijk niet nodig, maarja dat traumaatje zit er dus al bij mij.
    Je moet je er echt niet druk om maken, het kan gewoon ook echt meevallen!

17. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Zo heeft ieder weleens een trauma-tje opgelopen ;) dat heb ik met spataderinjecties :p

Net apotheek geweest, 2 gonal pennen (300/900ie) en 5 orgalutran meegekregen. Naalden vallen me mee!

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé Lies, ongesteld geworden dus?!
    Spannend hoor, morgen eerste prik. Heb je al 'les' gehad eigenlijk?

Hier kon ik ook al vandaag de medicatie ophalen. Was wel handig, werk in het basisonderwijs dus woensdagmiddag vrij.
    En 3x gonal. Twee van 450 en eentje van 900. En ook inderdaad die orgalutran en pregnyl. Die orgalutran nooit eerder gehad, is een eisprongremmer. De eerste keer ivf moest ik elke fm ook bloed prikken en dat was logistiek niet heel handig zeiden ze, dus vandaar nu deze prikken erbij.
    Vanmiddag al het eerste bruin gespot, dus zal ook niet lang meer duren voordat de menstruatie komt.

En Sjak, spannend, ook de stap gemaakt om weer te beginnen!

Kunnen we elkaar inderdaad op de hoogte houden hier!

En LW, al ongesteld geworden? Nieuwe iui?

19. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Kijk aan Zeehondje, op naar rood!! Wie weet gaan we elkaar deze ronde wel treffen in de wachtkamer :p
    Hoeveel Gonal moet je spuiten?

Prikles heb ik niet genomen aangezien ik voor mn werk dagelijks mensen prik, zal vast wel gek zijn jezelf te prikken!
    Heb ik het trouwens goed begrepen dat Gonal na openen op kamertemperatuur mag?

Ben ook benieuwd naar LW inderdaad..

20. LittleWoodstock

10 aug 2014
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zeehondje: goed zo, de eerste bruine voortekenen! Heeft het vandaag doorgezet?

@Lies: spannend, met prikken beginnen, en Zeehondje straks ook!
    Kan me voorstellen dat je als ervaren prikker geen les hebt genomen, maar inderdaad misschien even anders om het bij jezelf te doen.

Lenie van Os is ook mijn favoriet. Heel lief en geinteresseerd en ruimte om alle vragen te beantwoorden.

@Sjak: welke verpleegkundige vind jij fijn?

@Hier: nog steeds geen menstruatie...CD 34 inmiddels...wordt spannend nu..ik verplicht mezelf om niet eerder te testen dan bij 40 dagen, dat is eenmalig mijn langste cyclus ooit geweest back in 2006. Die gekke overtijd-periode na de 2de IUI reken ik even niet mee....Ik hou jullie op de hoogte!

Deel Deze Pagina