Goedemiddag dames, wij willen waarschijnlijk toch nog een vakantie richting Duitsland boeken. Zalv oor ons 5.5 uur rijden zijn ongeveer. Ik ben dan echter 32 weken zwanger ongeveer, dus mijn vraag is hoe zijn daar de ziekenhuizen? Wil er niet aandenken natuurlijk maar je weet maar nooit. Ook nog een vraag we willen misschien eventueel de fiets mee nemen, maar is een helm op de fiets nou wel oof niet verplicht in duitsland? Als het wel verplicht is blijft de fiets namelijk veilig thuis Bedankt alvast
helm is niet verplicht, ziekenhuizen en verzorgend personeel zijn vriendelijker en zorgvuldiger wat zwangeren en baby´s aangaat
Ziekenhuis zorg is over het algemeen zeer goed, wat ouderwetser dan in NL lees sneller opgenomen worden, langer blijven, ochtendronde met heel veel dokters maar ook samen op een kamer, goed ontbijt en avondeten s middags warm.
ik weet niet of fietsen met helm verplicht is maar zoals bekend doen veel duitsers dit wel. zelf zijn wij vaak in duitsland te vinden maar als wij geen fietsen doen we nooit een helm op. ben er ook nog nooit voor aangehouden terwijl we toch best vaak politie tegen komen. houd er wel rekening mee dat er in duitsland niet zoveel rekening word gehouden met fietsers als in nederland. er zijn vaak geen aparte fietspaden en auto's rijden ook vaak zomaar door en voorrang geven aan fietsers is al helemaal meer uitzondering dan regel. ik fiets op sommige stukken dus ook op de stoep omdat dat veiliger is. je kan er dus prima fietsen en in natuurgebieden beter dan op wegen in een stad.
Over ziekenhuizen/zorg zou ik me binnen de EU niet zo druk maken (misschien bij sommige landen). Maar neem voor de zekerheid wel je papieren van de vk mee..
de zorg hier is echt super hoor, en dat ouderwetse valt reuze mee ze zijn gewoon voorzichtiger en als je het mij vraagt is dat alleen maar goed. beter een keer teveel opgenomen dan een keer te weinig!!!! mocht je in een ziekenhuis terecht komen zou ik wel alles vragen want dingen vertellen zijn ze vaak niet zo van hier. maar das natuurlijk niet de planning . met helm is niet verplicht maar dus gewoon aan te raden en daarom fietsen ze er hier mee tis voor je eigen veiligheid. aangezien dus de meeste fietsongelukken met hoofdletsel zijn. dat is er hier gewoon igeburgerd in nederland niet daar vinden mensen het belachelijk om een helm op te doen want jah als je haar maar goed zit hahahaha..... veel plezier!!
Heel erg bedankt voor de antwoorden meiden. Fiets mee nemen gaan we dan nog even hard over nadenken en misschien lukt het me niet meer om met een dikke buik te fietsen Maar veiligheid voor alles. En blij dat de ziekenhuizen daar perfect zijn, ik hoop het natuurlijk niet maar kan beter maar goed voorbereid op vakantie gaan En vraag in het ziekenhuis hier (loop bij de gyn) in ieder geval me dossier mee voor het geval dat... Nogmaals bedankt
In Duitsland is de zorg volgens mij nog beter dan hier. Ik heb een Duitse vriendin en haar zwangerschappen werden erg medisch aangepakt. Elke controle een echo, als ze ook maar iets voelde, gelijk CTG en weer extra echo, veel bloedonderzoeken, terwijl er verder niet echt iets bijzonders aan de hand was hoor. Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken, eventuele problemen pakken ze daar met Deutsche Gründlichkeit aan.
Als je gaat fietsen kijk wel uit. In fietst vaak op de weg waar ze ook 100 mochen rijden. Soms hebben ze een fiets pad, maar 9 van de 10 keer niet.