Tegen de vakantie opzien

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Wen86, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Wij gaan nu al twee jaar kamperen en dat bevalt me prima.

Alleen nu zie ik er een beetje tegenop.
    Ik zal dan 14 weken of langer zwanger zijn.
    Vind het vervelend als ik er midden in de nacht uitmoet om te plassen of als ik s ochtens wakker word en echt snel moet.

In restaurant krijg je vaak sla en als je groente krijgt, krijg je echt heel weinig. Kan natuurlijk genoeg fruit eten en multivitamine nemen, geen probleem, maar geeft me toch geen fijn gevoel.
    Koken doen we eigenlijk vrij weinig, voorheen haalde we een kippetje, soms een pizza, soms brood dat soort dingen.

Ben zelf ook een stresskip en dat merk ik elk jaar weer op vakantie. Kon voorheen nog wel eens iets nemen, nu niet.

Nu hoop ik dus ook dat het mooi weer is en we gewoon in NL kunnen blijven of misschien richting Belgie.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Meid, als je er zo tegenop ziet waarom ga je dan kamperen? Je gaat op vakantie voor je rust en je plezier, niet omdat het moet! Ga dan liever een paar daagjes naar een B&B ofzo!

Als je toch echt wilt gaan kamperen, zou je eventueel een plasemmer kunnen meenemen als je 's nachts echt een keer hoge nood hebt! (Hoewel ik het zelf nogal genant zou vinden. Maar je hebt een goed excuus. :)) En dat jullie normaal meestal niet zelf koken, wil toch niet zeggen dat je het nu ook niet kunt doen? Als je over twee jaar met de kleine op vakantie gaat, zul je waarschijnlijk ook wel wat gezonder willen eten dan normaal. Daar kun je dan dit jaar vast aan wennen!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen ik 16 weken zwanger was van Eva zijn we ook (zoals altijd) gaan kamperen. Wij kookten wel altijd zelf, maar je kan toch ook een tomaatje of wat wortels kopen ofzo en dat als rauwkost eten? Of gewoon wat vaker zelf koken ;).
    Ik moest ook 's nachts plassen en vond dat een beetje eng, mijn man ging dan meestal mee. Soms durfde ik het wel in m'n eentje aan ;)

Gewoon niet te moeilijk doen, of gewoon niet gaan :). Wij zijn de afgelopen 2 jaar ook niet geweest omdat we het gewoon niet zagen zitten met Lisa (eerste keer zou dan met sonde zijn geweest (en ze was nog erg klein) en 2e keer ruim een half jaar zonder sonde, maar ik was nog erg onzeker over haar eten).

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben ook weleens zwanger gaan kamperen 1x met 26 weken en 1x met 32 weken. Met 32 weken was niet meer erg comfortabel, overeind komen was wat lastiger geworden.

Qua plassen: gewoon een plasemmer, heb ik altijd voor de zekerheid bij me, maar als ik `s avonds niet teveel drink hoef ik bijna nooit. Zelfs niet toen ik 32 wk was (en er thuis wel vaak uit moest). Toen er nog geen kinderen waren ging man mee, sinds er kinderen zijn ga ik alleen of op de emmer.

Qua eten: zelf kopen is toch veel lekkerder: we hebben altijd snel genoeg van eten halen. En 1 of 2 pans maaltijden zijn zo klaar en kun je heel gezond maken met lekker veel verse groente`s.

5. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Moet zeggen dat ik er nu weer wat positiever van wordt :).
    Het is meer dat mijn man nu zegt, ach joh dat lukt toch wel ;).

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ga ook even voor jezelf na of je nog wel lekker ligt op een luchtbed. Als je slecht slaapt is je plezier er snel af. En inderdaad lekker zelf koken, zet manlief achter de bbq (vinden de meeste mannen leuk) en maak voor jezelf lekkere salades klaar of zo. En voor de nacht inderdaad een plasemmer. Wij gaan deze ook dit jaar introduceren voor zoonlief. Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat doen.

7. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik moet zeggen dat ik niet zo'n moeilijke slaper ben :D. Op ons dikke luchtbed sliep ik de afgelopen 2 jaar wel goed.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij nemen Eva's potje mee waar ze 's nachts altijd op plast, dus dat is wel makkelijk. Kan ik zelf ook op als het echt moet ;)

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Gewoon lekker zelf gezond eten klaarmaken. Een visje op de bbq, lekkere salade erbij met stokbrood of evt. aardappeltjes koken of pakken op een gaspit. Zo klaar en lekker gezond. Of eenpansgerechten wokken met veel groente en rijst of zo. En als je toch uit eten gaat, neem je toch bij je lunch wat extra rauwkost of salade erbij.

Deel Deze Pagina