Hallo lieve leden, Vorige week plaatste ik het bericht dat na 3,5 jaar van behandelen en miskramen ik zwanger was. Na de zoveelste ivf tp, eindelijk een hartje op de echo maar een erg laag HCG. Vandaag was de volgende echo, dit ivm dat lage HCG en de trage groei. Doel was wederom een hartje zien en een embryo dat gegroeid was, en hopelijk nu beter op te meten was. Vorige week was alles nog erg klein. Vandaag ben ik 7 weken en 1 dag. We hebben een hartje gezien, en dat bleek ook een snellere hartslag te hebben dan vorige week. Goed nieuws dus. Maar het embryo was niet gegroeid en paste niet bij de termijn van de zwangerschap. De arts vertelde dat ze zich veel zorgen maakte en de kans dat deze zwangerschap goed af gaat lopen slechts een paar procent is. We moeten ons voorbereiden op het zoveelste debacle. Mijn man en ik zijn in shock naar huis gereden en voelen ons uiteraard erg verdrietig. Volgende week weer controle, de arts denkt dat het hartje dan waarschijnlijk niet meer zal kloppen. dan gaat het HCG dalen en zet de miskraam in. Dit kan weken duren. Hebben we dus eerder meegemaakt, ik zie daar vreselijk tegenop. Laatste keer dan ook de abortuspil gekregen om het op gang te helpen. Het is te pril voor een curettage. Uiteraard krijg je deze pas als het hartje niet meer klopt. En zoals het onduidelijk is waarom ik zo moeilijk zwanger raak is het ook onduidelijk waarom ik als het eindelijk ben, het niet blijf. Iemand ervaring met een te klein embryo maar wel een kloppend hartje? Hoor graag van jullie. Liefs Donna
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel sterkte wensen! Ik weet hoe moeilijk deze onzekerheid is. Hopelijk heb je volgende week beter nieuws en is het embryo mooi gegroeid. Liefs Deer
Geen ervaring, maar ook ik wil je even heel veel sterkte wensen. Ben je eindelijk zwanger, na zoveel jaar (wan)hoop en onzekerheid, volgt de volgende slopende en onzekere periode. Zo jammer en verdrietig. En toch hoop ik op een wonder voor jullie, het is jullie enorm gegund!
Ik heb ook geen ervaring, maar wil je toch ook graag sterkte wensen. Ik hoop dat je verhaal toch nog een mooi einde krijgt. Heel veel liefs
Ik heb helaas heel veel miskramen gehad maar nog nooit gehoord van de gyn dat het te pril zo zijn voor een currettage. Als jij een currettage wilt omdat je zo sneller alles achter de rug heb zou ik dit gewoon aangeven en anders naar een andere gyn gaan om het te laten doen. Dit kan natuurlijk ook pas als het hartje gestopt is. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik duim dat je in 2017 een mooie dikke buik mag hebben en afsluit met een mooie baby Ik hoop natuurlijk dat het gewoon allemaal goed is en je volgende week een heel mooi begin heb van 2017 meten is namelijk erg moeilijk op dit termijn.