Voor lekkere zelfgemaakte satesaus draai ik mijn hand niet om Maar zelf sate maken....daar heb ik geen kaas van gegeten De ene keer is het te flauw De andere keer weer veel te veel gekruid En het ergste vind ik nog als het veel te taai is..... Wie helpt mij om de perfecte satestokjes te maken?? (ik vind kipsate trouwens het lekkerste!)
ik maak ook altijd kipsate... ik doe altijd op de gok een flinke scheut ketjap manis.. per 500 gram vlees doe ik daar 2 teentjes knoflook in persen. per 500 gram vlees doe ik daar een theelepel sambal in. en verder eigenlijk niets... dit laat ik een nacht marineren in de koelkast... en dan het liefts op dd bbq, maar anders in de grillpan. zo vind ik hem het lekkerst eet smakelijik
Mijn vriendlief haalt altijd een pakje marinade en doet er dan zelf vanalles bij en ik ben ZO gek op zijn sate.. Zal s vragen wel pakje en wat ie erin doet...
En hoe bakken jullie het dan??? Eerst aan een stokje en dan in de grillpan? Ik hoorde nml. vandaag van iemand die de stukjes eerst voorbakte en daarna pas aan het stokje deed. Vervolgens ging de sate de oven in?! En ik met mijn st*mme kop heb verder niets gevraagd over hoe/wat precies en het was me daar lekker!
Kan allemaal! eerst prikken en dan gewoon op de grill wordt t meest gedaan denk ik (denk aan de bbq) maar het ligt ook aan het vlees.. Het kan met varkenshaas, kipfilet, varkenslapjes, ossenhaas.. Denk dat je even moet navragen wat voor vlees ze gebruikte en welke marinade!
Dat is nou net het probleem. Ik ken diegene via via (was op een reunie vanmiddag). Ik zal er uiteindelijk wel achter kunnen komen hoor. Maar lang leve ZP, haha!
Ik doe het hetzelfde als cherryl, maar dan met 3x zoveel sambal (wij houden wel van een beetje pittig ). Wij prikken gewoon eerst 't vlees aan de stokjes en dan bakken we 't, meestal op de bbq en anders in de grillpan.
ik doe de stokjes altijd een uurtje in water laten wellen en dan het vlees aan de stokjes en dan grillen of bbqen!
Hier de kipfilet in gelijke blokjes snijden.. Marinade aanmaken met olijfolie en water.. ( heb altijd satémarinade van conimex) De kipfilet daar een nachtje in laten zwemmen. Stokjes rijgen met de blokjes kipfilet, evt tussen de stukjes kip groenten ( ui, paprika, courgette) rijgen en dan op de BBQ.. Al smaakt het in de pan ook prima hoor. En dan natuurlijk eten met Wijcko satésaus en geroosterde uitjes.. Jummie!
Varkensvlees (niet te mager, liefst karbonade oid.) marineren in veel ketjap (liefst lekkere ketjap vd toko, witte rechthoekige fles met rood etiket, AH verkoopt het ook, ECHT een groot verschil!!), p/z, citroensap en een paar teentjes knoflook. C'est tout!
Wij gebruiken de marinademix van conimex die is echt heeeeerlijk!! (dus gewoon voor sate), stokjes even in het water laten wellen, sate stukjes even in de marinade in laten trekken en dan 20 min in de oven hmmm heeeerlijk!!
nee hihi wij doen ze op de bakplaat op een bakpapiertje in de oven en dan op de grillstand stokbroodje,kruidenboter en satesaus erbij en smullen maar!
Hier ook marinademix van conimex per 500 gram vlees 1 teentje knoflook. ketjap Manis (zelde als female beschrijft!) theelepel pittige sambal. Ik gebruik altijd varkenshaas, wel duur maar dan wordt je saté wordt boterzacht. Zeker als je een nacht van te voren klaar maakt. Met een grofgehakt uitje in een kom afgedekt in de koelkast bewaren.
Dat is ook een goede tip!' Als je varkenshaas gebruikt, kan je deze dan ook in de oven garen, of moet je dit altijd bakken, of grillen (bbq = kapoet, whoeee)
Hier mijn recept, is wat meer werk maar dan heb je ook wat: ketjap, zonnebloemolie, 1 rode peper, 3 teentjes knoflook, djinten, ketoembar, wat suiker, verse koriander, peper en zout. Glad maken me de staafmixer. Kipfilet in niet al te grote stukjes snijden. Nachtje marineren en dan aan stokjes op de bbq. Succes verzekerd! (Veel van mijn gasten en ook mijn lief vinden deze saté zo lekker dat ze er geeneens saus bij willen) Ik vind saté trouwens ook het lekkerst op de bbq of tafelgrill. In de oven wordt het (vind ik) wat droog.