Aanstaande vrijdag moet ik op ons raam van de woonkamer (raam is ongeveer 1,5 bij 1,5 meter) een gedeelte van het kerstverhaal laten zien. Ik heb de opdracht om de herders op het veld met de engelen te laten zien. Ik ben al de hele tijd op zoek naar leuke raamstickers of grotere knuffels met schapen, herders en sterren. Engelen heb ik gekocht. Heeft iemand een megagoed idee hoe ik het tafereel van de herders op het veld met schapen en engelen op mijn raam kan krijgen? Iets erop verven kan ook. Alvast bedankt!
Kan je zelf tekenen? Of kleuren kan ook eigenlijk. Als je kleurplaten hebt en deze met wasco inkleurd, kan je er daarna slaolie overheen doen, dan wordt het blaadje doorzichtig en kan je het op het raam plakken, als soort van glas-in-lood. Niet teveel olie doen, maar ook niet te weinig!
Of zoals je zelf al zegt, het raam schilderen met plakaatverf. Kijk op internet voor een duidelijke afbeelding, plak die buiten tegen het raam en trek 'm aan de binnenkant over met verf en kleur 'm in
Inderdaad een kleurplaat gebruiken. Deze uitprinten op A4 en daarna kopieren naar a3. Dan kun je daarna evt nog 2x een halve a3 kopieren, zodat je schildering steeds groter wordt. Succes!
Nog een paar tips hierbij. Als je een afbeelding hebt kun je deze uit vergroten met het kopieerapparaat omdat dat natuurlijk niet op 1 a4-tje past kun je de delen (a4-tjes) met plakband aan elkaar plakken. Aan de buitenkant plakken en de lijnen overtrekken met wasco aan de binnenkant. Daarna inkleuren met inderdaad plakaatverf met een tamponeerkwast wordt het het mooist.....