Hallo, Wij wilden voor mijn dochter een loopfiets kopen voor haar 3e verjaardag. Helaas hebben we nu al 2 x een fietsje besteld op internet die dan opeens niet meer leverbaar is! Het is ons blijkbaar niet gegund. Aangezien ze zondag jarig is wil ik toch echt snel een cadeau hebben en dan het liefst één die ik in de winkel kan kopen, zodat ik zeker weet dat ik niet weer misgrijp. Nu twijfelden we al tussen een loopfiets en iets van een eigen spelcomputertje. Ze heeft een grote broer die zelf een Ipod en een PSP heeft, regelmatig op de Wii speelt en op de PC mag. Dingen die zij dus niet mag! We hebben op internet gezocht en kwamen op de Vtech Mobigo of Vtech Storio en Storio2. Maar ik twijfel nu dus of het echt wel wat is voor een 3-jarige. En welke van de drie dan het leukst is. Ik hoor dus graag ervaringen. Bedankt alvast!
Eerlijk? Ga voor de fiets. Of misschien een step? Computeren kan altijd nog en ik zou dan denk ik eerder nog voor een tablet gaan dan voor een storio. xxx
Mijn dochtertje heeft een Storio gekregen met Sinterklaas (was toen 4 jaar) en mijn zoontje afgelopen Sinterklaas (3 jaar) een Mobigo. Zowel de Storio als de Mobigo zijn allebei een groot succes, er wordt dagelijks mee gespeeld. De Storio is meer educatief, zijn niet echt spellen, maar verhalen, leren rijmen, schrijven, tekenen, dat soort dingen. De Mobigo is meer een spelcomputertje. Overigens is mijn zoontje ook handig met de Storio, vindt hij ook leuk en mijn dochtertje op haar beurt weer met de Mobigo. Ligt er denk ik een beetje aan waar de interesse ligt van je kind. Oh ja, ze zijn echt stevig en kind proof, al tig keer gevallen, ze botsen tegen dingen aan, maar niets aan de hand, ze werken nog prima.
wij hebben onze oudste toen ze 3 werd een mobigo gegeven, vond haar toen nog vrij jong ervoor. nu is ze 4 en kan ze er al wt meer mee. ze doet er hier niet veel mee. zo 1x per maand misschien een uur. mn jongste is 2 en die vind het nu leuk om er op te tikken ( zon simpel kleurplaatje) hier is er dus nog niet echt heel veel mee gespeeld.
Onze zoon heeft ook een mobigo en het was zeker een succes. Altijd handig als je op bezoek gaat of uiteten..hij verveelde zich nooit. Je hebt ook veel leuke leer spelletjes zoals taal en rekenen. Ook mama vond het leuk,we deden vaak samen een spelletje.
Die fiets komt er wel. Maar aangezien de fiets die wij willen pas half mei weer beschikbaar is, en ze over vier dagen jarig is, moeten we toch een alternatief verzinnen! Een step heeft ze al, maar de wieltjes staan te ver uit elkaar, waardoor ze door haar korte beentjes telkens met de wielen tegen haar hiel aan komt. Nog iets te klein ervoor dus!
Mijn dochter kreeg voor haar derde verjaardag de mobigo. Toen was het nog best lastig voor haar. Nu is ze 4,5 en is het goed te doen voor haar. Maar eerlijk gezegt speelt ze er nooit mee. Hier is het weggegooit geld. Wat hier dan weer wel een hit is is de kidizoom
Storio 2 Passen ook de spellen vd storio 1 in en is touch Zoon vind hem erg leuk Wel zou ik hem geen 2e keer kopen. Zoon is blijer met iets simpels als kleurtjes dan met z'n storio
Bedankt voor jullie reacties. Verschillende ervaringen dus. Ik twijfel nog zo! Misschien andere leuke cadeau ideeën voor een driejarig dametje?
Een Storio is leuk hoor. Hier kids van 6, 4 en 2 die er allemaal op zitten. Die van 2 doet niet alles zoals het "hoort" op het ding, maar vind het echt super interessant. Verhaal lezen en kleuren kan hij al helemaal zelf. Koop er meteen een adapter bij. Hoes zou ik niet van de Storio zelf doen, maar gewoon een laptophoes (bij Action een paar euro), daar kan je dan meteen de spellen ook bij bewaren.
Hier hebben ze allebei een Mobigo en dat is een groot succes! Dochterlief begrijpt misschien nog niet alles, maar ze kan er rustig een uurtje op zoet zijn op haar manier. En anders helpt m'n zoontje haar wel . Moet zeggen dat ik van te voren niet had gedacht dat het zo'n succes zou zijn. Twijfelde toen ook tussen de Storio en de Mobigo, maar vond haar toch nog wat te jong voor de Storio.
Hier voor de bijna jarige ook een Storio 2 gekocht. Deze omdat mij iets makkelijker leek dan de gewone Storio. De 2 is meer een tablet. Maar nog geen ervaring mee. Alvast gefeliciteerd met de kleine!
Mijn zoontje heeft een storio 2 gekregen van Sinterklaas bij mijn s.vader. Ik ben er niet zo weg van. Het levert regelmatig frustratie op omdat het scherm niet zo goed reageert. Wij hebben ook een iPad voor mijn man zijn werk, en dat scherm is natuurlijk veel gevoeliger. Ik zie er zelf eigenlijk de lol nog niet echt van in, maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept qua spelletjes. Zoontje pakt hem heeeeel af en toe, max 1 keer per maand. Ik zou er zelf dus geen geld aan uitgeven.
hier heeft sven ook de storio 2,en ik vind het een prachtig ding voor kids, sven heeft hem van de familie gekregen toen hij 3 werdt, als ik zie hoeveel hij al leert met dat ding, het is echt een leerzaam iets. ik zou hem ook wel een 2de keer weer aanschaffen, de mobigo hoor ik veel om me heen dat die pas leuker wordt als ze iets ouder worden, maar goed zelf geen ervaring mee.