Wij gaan ons huis (appartement) te koop zetten. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe lang het duurde voor jullie huis verkocht was en heb je veel moeten zakken in prijs? Misschien iemand nog tips waaraan we moeten denken met de verkoop van ons huis/makelaar etc.
Ik las vorige week in de krant dat huizen die af zijn in deze tijd het best verkocht worden. Zodanig dat je beter 5000 euro kan uitgeven aan het opknappen van dingen dan 10000 euro in prijs zakken.
Mijn zusje heeft haar appartement in Amsterdam Oost binnen een week verkocht en ze heeft nog winst gemaakt ook! Dit was in mei vorig jaar.
Verhaal van de andere kant: toen wij ons huis kochten, heeft het drie maanden te koop gestaan (nu 2 jaar geleden, ook al in de 'crisis' dus) en de verkopers zijn 8500 gezakt. Succes!
Mijn buren hebben hun huis deze maand verkocht nadat het 6 weken te koop stond. Ze zijn iets gezakt in prijs. Wij gaan ons huis ook te koop zetten, 'k benieuwd hoe snel wij het kwijt zijn.
Wij hebben ons huis binnen 9 maanden verkocht. Het bod was 9.000 minder dan de vraagprijs en uiteindelijk rest schuld was zo'n 21.000 euro. Het huis wat we hebben gekocht stond ook een maand of 8 te koop. Wij hebben het huis voor 35.000 euro onder de vraagprijs gekocht. We hebben ons huis verkocht via zelf verkopen. Dat scheelt veel in de makelaars kosten.
wij hebben ons huis 2 jaar geleden te koop gezet en dat staan we nu nog steeds. Inmiddels 20.000 in prijs gezakt, maar zelfs geen kijkers....
Binnen een maand verkocht en 3000 euro verlies. Maar wij hebben heeeel erg veel geluk gehad dat die mevr net op ons appartement verliefd werd. De soortgelijke appartememten in het complex staan 2+ jaar te koop en staan al voor 30.000 onder de vraagprijs. Ik denk dat het verkopen van je huis met veel factoren te maken heeft en ook gewoon met geluk (of pech).
Beste tip die ik kan geven in het algemeen: wees reëel. De hoogte van een hypotheek zegt helemaal niks over de waarde van een woning. In deze tijd moet je ook gewoon geluk hebben. Mijn ervaring is dat woningen die 'af' zijn van binnen de meeste kans hebben snel verkocht te worden. Soms niet eens veel minder dan de vraagprijs. Daarnaast is het vaak zo dat de eerste geïnteresseerde ook vaak de beste kopers zijn. Denk dus goed na voordat je een bod afwijst. Zoveel mensen gezien die ooit een voorstel van bij 205.000 kregen en mij als makelaar voor gek verklaarde als ik zei dat ze hier serieus over moesten nadenken....na 2 jaar uiteindelijk verkocht voor 165.... Kijk bij de keuze van de makelaar niet alleen naar zijn kosten maar ook maar ook naar het gevoel wat e erbij hebt. Vertrouwen is hierbij erg belangrijk! Daarnaast zorg ervoor dat je op funda komt (nvm makelaar dus) en dat je fotos goed zijn( opgeruimd en schoon huis) en dat je aanmelding in een keer goed is op funda. Eerste indruk is belangrijk! Succes!