Hey meiden, Zo op dit forum lees je tussen de regels door verscheidene verhalen van mensen bij wie het moeizaam gaat om zwanger te worden. Ik ben benieuwd wat bij een ieder het "probleem"is. Ligt het aan de eileiders, eisprong, spermacellen etcetc. Zelf moet ik eind oktober voor de eerste keer naar de gyn. Weet dus nog niet waardoor ik nog niet zwanger ben geworden. Als jullie het kwijt willen hoor ik het graag.
Hoi! Bij ons ligt het in eerste instantie aan mijn vriend; hij moet hormonen spuiten om vruchtbaar te zijn. Daarnaast heb ik een hele lange cyclus (mijn eitjes beginnen pas laat te groeien), en dat (en de echo-beelden die worden gemaakt) wijzen op een PCO-beeld. Hoop dat het bij jullie snel raak is! X
Hoi Dames, Mijn probleem met zwanger raken is dat ik niet (bijna nooit) een eisprong van mezelf heb. Ik gebruik nu voor de 4e ronde clomid 50mg. Bij mijn zoontje ben ik hiermee in ronde 5 zwanger geraakt. We hopen nu weer op een wondertje. Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie snel zwanger zullen zijn. Veel succes. Groetjes Winnie
Ik heb een translokatie ( chromossomafwijking) Hierdoor dus grote kans op miskramen. Vandaar IVF met PGD. Jij ook alvast succes. Hope
ik heb PCO, en weet dit sinds een jaar of 5, ben ruim 3,5 jaar geleden zwanger geraakt van een 2 ling mbv Clomid 100, en heb nu na de geboorte van onze zoon (bijna 3 jaar) bijna geen eisprongen gehad. groetjes
Hier bij mij PCO geconstateerd. Daarbij komt matig zaad. Binnenkort heb ik een laparoscopie omdat bij de HSG bleek dat mijn eileiders niet helemaal goed doorgankelijk zijn. Maar konden ze niet met zekerheid zeggen. Dus lekker alles bij elkaar. Als operatie positieve uitslag heeft gaan we voor IUI. Anders wordt het IVF.
Hier niets gevonden bij de onderzoeken. Dat betekent overigens niet dat er niets mis is (integendeel, na twee jaar zou je eerder zeggen van wel ) maar ze kunnen het met de kennis en onderzoeken die ze nu hebben niet vinden/ontdekken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak gedacht heb: vonden ze maar wat! Dan konden we ook gericht wat doen...
Dank je, Elmo . Voor de meeste oorzaken van vruchtbaarheidsproblemen zijn geschikte behandelingen (die geen 100 % kans op succes geven, dat weet ik...) maar voor wat ze niet weten en niet kunnen ontdekken?
Hier verklevingen in de eileiders en tijdens de 1e IVF bleek ik ook nog eens stugge eicellen te hebben waardoor het zaad er niet doorheen komt. Gelukkig is het zaad prima maar door mijn probleempjes aangewezen op ICSI.
Hier een translocatie bij mjn man, en ik heb spontaan geen eisprong. Wij zijn aangewezen op ICSI gecombineerd met PGD.
bij mij is pco er uit gekomen veel onderzoeken gehad maar hebben niets kunnen vinden bij mij vriend is ook alles goed ik wordt alleen 3 x in het jaar ongesteld dus heb ook geen eisprong heb nu primolut gehad en ben nu bezig met 1e kuur clomid 50mg hopen dat het goed gaat!
Bij ons ligt het probleem bij mij , ik heb endometriose en daardoor zijn mijn eierstokken niet meer bruikbaar. Wij gaan in dec met ivf beginnen. Jij succes!
Hier heel heel heel zwak zaad vanwege chromosoomafwijking bij mijn man. Bij mij geen afwijking gevonden. Waren meteen veroordeeld tot ICSI. Gelukkig wel ingevroren embryo's gehad na poging 1, waarvan nu zwanger. Succes Jille
bij ons ligt het probleem bij mij geen eigen eisprong, plus eierstokken en eileiders zitten helemaal verkleeft valt niks mee te doen dus alleen nog ivf