Eerste IVf 'raak'. Werkt dat in mijn voordeel bij een tweede poging?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door merah, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Denkend aan een tweede kindje kwamen mij opeens de slagingskansen van IVF weer voor de geest. 40-50% na drie pogingen...
    Zo vanzelfsprekend is een tweede kindje dus niet.
    Ondanks dat deze info bekend was kwam het toch ietswat als een schok.

Maar nu zat ik te denken, bij ons was de eerste IVF (1e terugplaatsing) gelijk raak. Dat kan natuurlijk puur toeval zijn, maar zou dat ook in ons voordeel kunnen werken? Dat mijn baarmoeder zeg maar toch behoorlijk ontvankelijk is voor een embryo?

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Of heeft iemand ervaring dat het voor haar idd zo heeft gewerkt (dus ook snel resultaat bij een 2e poging) of juist niet?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    merah , geen ervaring , maar wil je alle succes van de wereld wensen meid!
    Hoop dat een tweede wondertje snel mag komen!!!!

xx

3. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Van mijn ervaring word je denk ik niet zo blij...

Mijn meiske was ook de eerste tp meteen zwanger...
    Nu drie jaar moeten vechten, 5 tp's gehad met in totaal 8 embryo's, 2x mk en nu dan eindelijk goed zwanger.

uiteraard wens ik jou dat niet toe en al vast heeel veel succes!

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij waren van onze eerste ivf poging zwanger en bij de eerste terugplaatsing weer direct.
    misschien geef het je wat hoop :)

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nee dat hoeft niet.
    Ik was van de 1e tp ( 2 cryo's geen verse tp mogelijk) zwanger en van mijn eerste iui-d weer.
    Maar nu voor een 2e al 4 mislukte iu-d's en een verse tp ( icsi-d) mislukt.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn vriendin is beide keren meteen bij de 1e poging zwanger geraakt, dus het kan..blijft een kansspel.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik denk dat het ten eerste een kansspel is. Maar verder denk (let op: denk ik. Dus niet ergens wetenschappelijk op gebaseerd!) wat de oorzaak van een stel is waarom ze niet spontaan zwanger werden.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hoeft ook niet meid kijk maar bij mij;)

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat is zo. Alleen normaal rekent men een jaar bij 'breezersletjes'. Uit de onderzoeken bleek bij jou geen gekkigheid toch?
    Eigenlijk heb jij nu 4 keer een 'breezersletje-poging gedaan' (ik bedoel dit niet lullig!! Joe know!! ;) IUI is ook heftig) en 1 mislukte IVF. Ik vind (omdat ik dat voor jou wil vinden ;)) dat statistisch gezien jij de volgende IVF 'gewoon' zwanger moet zijn.

Gewoon, omdat ik dat voor jou wil!!

:)

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ligt het aan mij, dat ik dat stukje over breezersletjes niet snap?

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat idee heb ik dus ook Maartje, dat het meespeelt waarom je niet zwanger kon worden. Die 40-50% dat is alles op een grote hoop. Dus ook de vrouwen met slechte bevruchtingen, of die slecht te stimuleren zijn, of nooit cryo's hebben of... (ik noem maar even wat).
    Bij ons ging het eigenlijk allemaal volgens het boekje.
    Dus misschien iets meer kans???

Ik weet het... ik loop te vissen...
    Ik WIL gewoon graag iets meer kans dan die 40-50%!!! ;)

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Breezersletjes: mensen die zwanger kunnen worden zonder al te veel poespas ;)

OW heeft hele zware pogingen gehad, maar uiteindelijk met de eerste nieuwe IUI poging in 1 keer zwanger geraakt. Dus OW is geen breezersletje zoals we het vaak op ZP bedoelen ;) Maar ze had wel het geluk om dus bij de eerste IUI wel zwanger te worden ;)

Breezersletje is niet negatief, is geen belediging. Ik had gehoopt dat voor project brusje OW weer een 'breezersletje-achtige-actie' zou doen... Gewoon, omdat ik weet hoe groot de wens voor een brusje is :)

Ja, die percentage is idd gemiddeld. Ik zelf zelf persoonlijk dat bij jou misschien de kans wel 90 procent is. Bij mijzelf is de kans denk ik hooguit 10 procent. Ik denk dat die 40 a 50 % een gemiddelde is van een Merah en een Maartje ;)

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat wilde ik even horen Maartje ;)
    Nee hoor, gekkigheid. Ben gewoon echt benieuwd of mijn kansen door mijn eerste keer slagen hoger zijn dan gemiddeld.

Maartje, ik vind het oprecht spijtig dat er zoveel vrouwen zijn die weten dat hun kansen minimaal zijn. Ik lees nu geregeld mee in het topic over 'de verouderde stokkies' en vind het erg heftig. Ik vind het enorm knap dat die meiden steeds weer de drive kunnen vinden om door te gaan.
    En 10%.... Ik heb tijdens mijn behandeling altijd gezegd: '10% (in jouw geval) is niet veel. Aan de andere kant, als iemand mij zou zeggen dat ik 10% kans had om de staatsloterij te winnen, dan zou ik vandaag nog loten kopen!!!'.
    Ik hoop zo dat het jou ook weer lukt meid!

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Daarom willen we er straks ook weer voor gaan!!
    De kans is klein, maar de kans bestaat dat het nog een keer gaat lukken!! We willen er alles aan gedaan hebben om onze prachtige meid een broertje of zusje te gunnen.

Bovendien: versie 1.0 is zo geniaal!! Het zou gewoon zonde voor de mensheid zijn als er niet nog zo'n prachtexemplaar van ons zou ontstaan :p ;) Woehahaha

Maar ehh de kans is niet echt 10%. Die kans ligt bij ons naw nog wat lager, maar voor het rekenvoorbeeld was het wel ff mooi. ;)

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Vind dit toch moeilijk hoor. Want bij ons is niks gevonden, alle deuren staan dus open voor een zwangerschap. Toch na dik 6 jaar nog nooit zwanger geweest.
    Hoeveel % kans heb ik dan om nu nog zwanger te raken?
    Ik hou mezelf maar voor dat ik 50% kans heb, het is ja of nee nietwaar?

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel lieverd;)

IUI is veel minder ingrijpend hoor dat vind ik zeer zeker.
    Ik snap wat je bedoelt hahaha met je breezersletje poging;)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Maartje ik duim dat het nu direct raak is voor een brusje!

Zara wat heftig zeg niks gevonden en toch na 6 jaar nog niet zwanger:(

Deel Deze Pagina