Doudou, hopelijk komt hij beter door de test met pakket c. Wanneer gaat hij die doen? Jee, lange wachtlijst zeg!!! Wel totp dat bij jou alles in orde is! Dat zal wel een geruststelling zijn? Is de wachtlijst voor IVF / ICSI ook zo lang?
Geen idee! Volgens de gyn was dit juist een korte wachtlijst, AMC schijnt een jaar te zijn, zucht... Daardoor wordt t bij de VU weer drukker, omdat Jensen worden doorgestuurd. Wachtlijst ivf/icsi weet ik niet, sorry.
@Doudou, bij jou dus alles goed, da's al een hele opluchting lijkt me . Nu nog wat verbetering bij zaad Doudouman. Afhankelijk van zaad wordt het dus IUI of IVF/ICSI. Maar gaan ze bij jou nog iets van een baarmoederfoto (hsg-onderzoek) doen voordat je eventueel aan IUI begint? Tja, en dat wachten hè , ik word er af en toe ook niet goed van, alsof we niet al lang genoeg gewacht hebben . @Tycuna, succes morgen!!! @Vasca, je moet wel iedere dag even komen lezen hoor . Tjeetje wat een toeval dat jullie allemaal al zo lang bezig zijn voor een kindje, schept ook wel weer een band lijkt mij. Ik merk dat nu met mijn schoonzus, we zitten allebei in de mmm. Voorheen sprak ik haar niet zo heel vaak, maar nu we in hetzelfde schuitje zitten, kunnen we elkaars steun goed gebruiken.
Doudou, fijn dat bij jou alles goed is! En waarop baseerde Doudouman dat zijn zaad goed was?? Is natuurlijk ook gewoon drijfzand he... Wachtlijsten voor IUI geen idee, hier direct voor ICSI. Wachtlijst ivf/icsi was toen circa 4 weken... Tycuna, wat heb je gesport dan? Hier net terug van hockeytrainen Altijd leuk! Emma, wist je dat de komkommers in de aanbieding zijn bij de Plus? Ik zag het op tv voorbij komen en moest meteen aan jou denken! Ik dacht 2 voor Euro 0,99 @hier: morgen de VU bellen. Mn ongi hangt in de lucht dus verwacht dat ie vannacht lekker door gaat zetten. Zoniet, dan ga ik toch morgen bellen, hahahaha. Vandaag al flink wat bruin met een beetje rood (sorry voor de details, hahaha) dus tja, is wel een beetje dag 1 lijkt me.........
Ik dacht een keer ergens op de site van het VU gelezen te hebben dat de wachtlijst iets van 3 maanden is, maar of dat nu nog klopt? Kan jij dat morgen niet ff vragen
Heb een uurtje gestept. Even op een flinke beat bewogen. Geef ook les in step en aerobics, maar nu even meegedaan met een les, heerlijk. Leuk dat je aan hockey doet!
Owwww, da's dubbel plezier *raced direct richting Plus om voorraad komkommers in te slaan* Hè Susan, ik snap er niks meer van, ga je ongesteld worden . Leg mij nou eens zo'n IVF traject uit!
Tycuna, strak lijf moet je dan hebben!! Hier helaas een stukkie minder En neeeeeeeee, niet van al het bier drinken hoor! Bah, houd er niet eens van! Wel van hockeyfeestjes waar ik altijd mn eigen Baileys mee naartoe neem. Zou dat miss de oorzaak dan?? Je hebt bij ivf/icsi 2 soorten procollen: lang en kort. Kort doet de VU eigenlijk alleen bij vrouwen met lage(re) eicelreserves, de meesten dus lang protocol. Kort protocol is: - 1e cyclusdag (hierna CD) melden bij de VU - CD 2: start decapeptyl (eisprongremmer zeg maar) - CD 3: start Puregon/Gonal/Menopur (follikel stimulerend hormoon) - daarna wat follikelmetingen, punctie, terugplaatsing en testdatum Lang protocol is: - 1e cycusdag melden bij de VU - CD 3: start anticonceptiepil - CD 17: start decapeptyl - na die pilstrip word je gewoon ongesteld. Je blijft dan nog steeds doorspuiten met de decapeptyl - CD 1 bellen met de VU - CD ?? (hoor je als je weer belt): start Puregon/Gonal/Menopur - follikelmetingen, punctie, terugplaatsing en test Kortom, kort protocol duurt 1 cyclus, lang protocol 2 cycli. Vandaar ook de naam Ik zit nu dus voor de 2e keer op CD 1 dus morgen bellen en dan hoor ik wanneer de Puregon erbij komt. Lang protocol kunnen ze ook makkelijker inplannen en dan groeien de eiblaasjes vaak gelijkmatiger. Is ie zo duidelijk?? LadyZorra, ik heb nix verkeerds gezegd volgens mij toch? Zo, ik ga ff voor de tv hangen en water drinken. Ik heb DORST!!!! Ns ff kijken of er wat leuks is op tv.
Ben idd super blij dat alles bij mij er goed uitziet. We hebben al twee gezonde kindjes op spontane wijze mogen krijgen. Bij de eerste pcos geconstateerd gekregen, maar dat beeld is er nu dus niet meer. Ze kon nog niet met zekerheid zeggen of mijn eileiders nog bekeken moeten worden. Ze verwacht van niet ivm eerdere zwangerschappen en geen sporen chlamydia. Vind de wachtlijsten ook lang! Zeker aangezien het natuurlijk ook nog een tijd kan duren voordat het raak is en blijft. Maar heb natuurlijk geen enkel recht van spreken aangezien we al twee kindjes hebben...
Susan: volgens mij klopt het helemaal. Volgens mij geven ze ook de voorkeur aan de lange versie. Dmv een pilmaand geven ze je eileiders een maand "rust" Nou meiden, wat spannend allemaal. Tis toch echt "begonnen"!!!
@Susan, dank je, zo is het mij een stuk duidelijker . Voor jou gaat nu dus het spannende gedeelte beginnen!
Ja Emma dat is dus het grappige... Eerst denk je, als ik eenmaal me die pil begin, zijn we gestart. Dat verandert al snel in pas echt starten als de eerste decapeptyl spuit gezet wordt. Ook dat verandert dan weer en kijk je uit naar je ongi en dan naar de 1e fsh prik. In principe voelt het daarna ook allemaal weer gewoon totdat je met de echte follikelmetingen bezig bent. Eigenlijk begint het dan pas ECHT!! Je gevoel verandert steeds en het wordt ook allemaal normaal dat gespuit. Doudou, oh jullie hebben al 2 kids! Nu snap ik Doudouman's opmerking over z'n zaad wel... Hij heeft tenslotte al 2x taal geschoten! Hoe oud zijn je kindjes nu??
Ik vond de decapeptyl vreemder, omdat bij de IUI alles met die pen ging (puregon) en pregnyl liet ik op de ehbo zetten. Die deca zijn "echte spuiten" om te zien, dat vond ik echt raar. Maar verder was het als vanouds.... zoals bij de IUI. Pas vanaf de punctie vond ik het steeds spannender worden. Oja en dat ze mij door lieten lopen met grote follies, ik dacht echt dat ze zouden springen, maar ze wilden alles optimaal gebruiken. En dat is gelukt whahahahaha
Tja, ben alleen iets meer moe maar of dat door de hormonen komt?? Werk natuurlijk (ok 3 dgn maar dan nog ), Sophie is redelijk eenkennig (alleen mama is leuk en met haar wil ik de hele dag spelen ), en daarnaast hebben we een hond, 2 katten en een huishouden dat gerund moet worden. Maar geen last moodswings ofzo hoor!! Of het valt niet op omdat het niet anders is dan normaal Volgens mij is het Renée Zellweger avond en heeft m'n hond net een vieze wind gelaten in z'n slaap, bah!!
Ik heb geen iui's gehad dus kan daar niet over meepraten. En spuiten zie ik genoeg als ik werk dus dat probleem had ik dan weer niet. Ik vond die pen juist weer vreemd! Die spuit kende ik niet