Emma, ter geruststelling hopelijk...zowel nu als bij Sophie voelde ik NIX! Bij de cryo wel menstruatieachtig gevoel enzo dus ik heb persoonlijk ervaren dat geen klachten juist zeer positief is. Esther, welkom! Hoewel de reden natuurlijk jammer is... Wat veel zaadjes heeft jouw man zeg! Ikke = jaloers op zaad! Anyway, intake gesprek... Hmmm, voor mij ook lang geleden maar idd wat Emma zegt. Vooral kijken naar wat al is gedaan maar wrs wel een nieuwe zaadcheck. Denk dat ze hun eigen uitslag willen hebben. Bloed en chlam test is afh van wanneer die uitslagen zijn.
Nee, echt niet. Ik snap je echt wel, maar het kan echt geen kwaad. Maar voor je eigen gemoedsrust zou ik echt even die roosvicee halen en dat gebruiken, dan voel je je gewoon even beter. Ik heb het mn hele leven al ivm darmen die niet meer 100% werken (man man wat was dat erg tijdens mn zwangerschap....) en moet je kijken hoe vast deze zwangerschap zit!
Bedankt voor het welkom dames! @ susan, mijn mannetje heeft inderdaad mooie zwemmers. Jammer genoeg hebben ze bij ons niets kunnen vinden waar het aan zou kunnen liggen. De testjes zullen inderdaad wel opnieuw gedaan worden want dat is alweer een flinke poos terug geweest! Pijnlijke borsten en opstipatie zijn mij goed bekend, had ik tot nu toe iedere x met de Utrogestan. Hoe ervaren jullie het VU ?? Liefs
Als ik wel wat voel is het niet goed.... en als ik niets voel is het ook niet goed. Irri dus, wordt gek van mezelf. Emma, niet leuk, je darmen! Hou het hier ff bij. Niet zo in de stemming, sorry meiden.
Wachtweken meiden: heel veel sterkte. Zoals Ty zegt: wel of niet dingen voelen, zegt allebei helemaal niets.... Het is vreselijk!
Magnesiumoxide helpt tegen obstipatie/harde ontlasting. Heb laatst 90 pillen gekregen vd VU en mag er 3 pd. Gebruik er nu eentje pd want houd niet zo van pillen tijdens zwangerschap. LadyZ, ik herken je probleem dus!! Heb zelfs trossen aambeien door het eruit blijven persen, met of zonder succes... En Emma nee, je kan het er echt NiET uitpersen! Tycuna, dikke knuff voor jou. Die kan je wel gebruiken zo te horen. Esther, volgens mij is iedereen hier zeer tevreden over de VU! Ik in elk geval wel!
HOERA! LadyZ is back in town! Mothers, hide your sons! Hoe is het met je? Is het einde al bijna in zicht? @Tycuna: balen meis, dat je ff een minder dagje hebt... Misschien moet je jezelf dat nu even gunnen ook? Je kunt ook niet altijd positief zijn hoor. Ga je vandaag ff sippen en ben je morgen weer vrolijk! Sterkte meis, wachtweken zijn kut. Volgens mij is het fysiek onmogelijk die helemaal positief door te komen. Ik merk nl dat als ik een paar dagen erg posi ben geweest, ik daar automatisch weer negatief van wordt, want dat vind ik veeeel te eng. Zo reguleer je jezelf weer denk ik en bescherm je je tegen een eventuele teleurstelling. Dus nu ff in je dalletje, kun je straks weer ongegeneerd positief zijn! @Emma: oei, obstipatie is echt niet lekker he? ik heb het ook van de utro. Persen helpt niet. Bij mij lukt het vaak uiteindelijk wel door rustig op de wc te zitten, niet persen en dan boekje lezen. Mijn zus vertelde dat zij tijdens haar zwangerschap *pas op beetje vieze tip* wel eens van voor (ja, in je doos dus!) een vinger erin stak en zo het drolletje er "even uit hielp" Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat het steeds nog wel ging zo. Maar je kunt het proberen... Je kunt inderdaad ook laxerende dingen nemen. Maar ik weet dat die wel eens doorschieten en gek genoeg krijg ik van de utrogestan soms ineens ook weer de dunne... Dus dat zou wel een risico kunnen zijn. Volle darm is echt niet erg voor innesteling hoor trouwens! Dus gewoon wachten toch het komt, het komt er echt ooit wel weer uit. Veel drinken helpt ook trouwens. @Esther: welkom! Ook hier goede ervaringen met het VU, ondanks dat we toch ineens geen IUI meer mochten. Ik kan je niets over de IVF intake vertellen, wij moeten dus nog wachten tot we met IUI moeten beginnen. Mensen zijn er erg aardig. Klinkt alsof jullie ook een aardig traject achter de rug hebben. Lijkt me heel moeilijk. Als er geen reden gevonden wordt, heb je denk ik toch hele goede hoop van IUI... Moeilijk als het dan toch niet lukt. Hoe lang zijn jullie nu bezig? @Maria: sterkte met saai, zwaar werk! Nog even bikkelen en dan komt "Het Verlof" als een extra groot geschenk.
@ Vasca, lang traject wel inderdaad. En dat ze niets kunnen vinden is soms wel frustrerend. De IVF bijeenkomst gister vonden we zeer informatief en leerzaam en ook ontzettend mooi om te zien dat er zulke technieken bestaan! Vanwaar mochten jullie geen IUI meer? Liefs
Hallo allemaal, Heb flink wat pagina's mee gelezen en toch maar besloten deze onbekende mee-lezer bekend te maken. Even wat over mezelf: ik ben verpleegkundige, getrouwd en sinds februari 2009 in beslag genomen door De Kinderwens. Als snel kwam ik er met tempen en ovu testen achter dat mijn cyclus raar in elkaar zat. De luteale fase was te kort. Door mijn medische werk wilde ik dus niet tot 1 jaar klussen wachten voor het onderzocht zou worden en heb er bij de huisarts dus een paar maandjes bijverzonnen. Kan niemand controleren, toch? In Purmerend bij de Fertipoli onderzocht. Zaadjes van Manlief zijn uitstekend. Bij echo werd "iets" gezien waardoor ik een maand later al een laparoscopie heb gekregen. Het "iets" bleek een poliep te zijn. Ook lichte vorm van endometriose werd gezien. Na een aantal maanden luteale ondersteuning met pregnyl 1500eh voor second opinion doorgestuurd naar Vumc. (zonder file half uurtje rijden voor ons). Daar heel traject doorlopen met Microcurretage van baarmoederslijm, HSG, bloed, echo's etc.. Toen terecht gekomen van het IVF centrum. 6 IUI's gehad met perfect zaad en elke keer met flink stimuleren 1 of 2 follies. Ook bij de IUI's kreeg ik ondersteuing door pregnyl of Utrogestan. Helaas alles zonder resultaat. In juni 1e IVF poging ondergaan met lange protocol. Na een beetje ophogen van de gonal-f bij de punctie 11 eicellen gevonden. Twee dagen later te horen gekregen dat er niet 1 eicel bevrucht was door onrijpheid van de eicellen (terwijl bloed en echo's prima waren, klaar voor punctie...). Weg poging... alles voor niets. Na 1 maand rust nu weer aan de pil en decapeptyl voor poging 2. Nu ga ik na de onttrekkingsbloeding met zowel Gonal-f en menopur stimuleren om de eicellen rijp te krijgen. Ook zal ik de punctie pas krijgen als de follies 22-24 mm groot zijn, om te hopen dat er dan wel rijpe cellen gevonden gaan worden. Als de eicellen rijp zijn zullen ze icsi toepassen. Al met al super spannende poging dus (hoewel natuurlijk elke behandeling super spannend is...). Als mijn eicellen weer niet goed zijn en er geen emmies ontstaan moeten we aan andere dingen gaan denken zoals eicel of embryo donatie... Maar nu eerst alles op alles zetten voor deze poging. Ik vind het heel fijn om jullie ervaringen over de vu te kunnen lezen. Alles is zo herkenbaar! Ik hoop dat ik er een beetje "tussen" kom hier, want jullie kennen elkaar allemaal zo lang! Meiden op de wachtbank... heel veel sterkte want het is de moeilijkste tijd off all!
Aklina, welkom!! Maar jeetje wat een heftig verhaal eigenlijk! Onrijpe eicellen, zelfs na stimulatie, is wel erg k*t zeg! Hopelijk gaat deze poging er in ieder geval voor zorgen dat de eicellen rijp zijn (is die winst in elk geval behaald) en dan natuurlijk een mooi ingenesteld embryo'tje Wanneer verwacht je de bloeding?
Alkina, welkom! Jee, wat een naar verhaal zeg! Hopelijk komen er nu betere tijden aan voor jullie! We hebben beide in dezelfde periode de behandeling ondergaan!
hi allemaal, ik hou het ff kort, want de visite kan zo binnen komen (en dan klik ik op versturen en weg met deze pagina! ) Alklina: Welkom! oeps... korter dan ik dacht... tot later!
Hi meiden! Wij gaan 13 september heen voor de intake. We mogen helaas niet 'zelf' zwanger proberen te raken, maar mogen alleen met IVf aan de gang.. Ik heb endimetriose in een ernstige vorm. Ik ben dus al een hoop gewend qua onderzoeken en spuiten en operaties. Maar ben toch benieuwd wat we met de intake kunnen verwachten en hoe lang het ongeveer duurt van de intake tot het 'echte werk'. Hier heb ik nl nog geen verstand van,haha! Ik ben me druk aan het inlezen hier, kijken hoe jullie erin staan.. Daar zal ik nog wel ff mee bezig zijn,haha! Ik zal er vanzelf wel een beetje inrommelen denk ik zo.. Liefs
Zooooo.... ben ik weer. Bezoek de deur uit en kan ik ff wat minder onbeleefd reageren @Aklina: nogmaals welkom! Gezellig dat je jezelf onthuld hebt, hi hi. Moet zeggen dat ik het wel een grappig idee vind dat er mensen mee lezen. Natuurlijk weet je dat wel, maar je staat er ook niet echt bij stil. Denk toch altijd een beetje dat we hier gewoon met zijn 6-en zitten meestal. Klinkt of je al een heleboel achter de rug hebt, wat naar zeg! Ik hoor dat jij net zo ongeduldig bent als ik, ik ben ook al wat eerder naar de dokter gegaan. Ik ben alleen wat minder dapper dan jij en durfde dus niet te liegen over de tijd dat we bezig zijn. Bleek gelukkig ook niet nodig. Helaas worden we er nu wel een beetje voor "gestrafd", omdat we nu moeten wachten tot we officieel 2 jaar bezig zijn. Gelukkig matsen ze ons een beetje en rekenen ze vanaf dat ik met de pil ben gestopt (half jaar voor we echt gingen proberen). Kan ik meteen Esther haar vraag beantwoorden: wij zouden IUI krijgen omdat mijn man zijn zaad verminderd vruchtbaar was met 13 miljoen na bewerking. Maar in de tijd dat ik een HSG onderging, hebben ze de normen veranderd bij het VU. De grens lag op 20 miljoen en ging naar 10 miljoen. Daardoor was zijn zaad dus ineens wel goed genoeg en vallen we nu officieel in de categorie "onverklaard". Ik vind het zelf niet zo heel onverklaard, want 13 miljoen is nog steeds verminderd vruchtbaar en ik heb zelf een laag progesteron en daarmee een wat korte LF. Al met al zijn wij een stel dat met alles "op het randje" is. En nu dus steeds net net slecht genoeg voor hulp, maar net te goed om zelf zwanger te raken (heb ik het idee). Gelukkig mogen we van onze lieve dokter wel al eind oktober aanmelden voor de wachtlijst, zodat we in januari (ik hoop eerder) ook echt kunnen beginnen... ben trouwens wel benieuwd waarom bij jou die microcurretage is gedaan Aklina? Dat is bij mij ook overwogen, maar zou niets toevoegen uiteindelijk. Zou er iets uitkomen, zou ik utro krijgen en dat mocht ik zo ook al krijgen. Hoe kort was jouw LF? (sorry voor alle vragen!) @ Tash: jij ook welkom hier! . Hoe komt het dat jij niet spontaan zwanger mag worden? Is dat gevaarlijk ofzo? kan het wel? Wat een drukte met al die nieuwelingen hier Wel gezellig hoor. Zijn er nog meer stiekeme meelezers die zich willen melden?!? Ik hoop niet dat het hier zo druk is omdat iedereen door onze goede reclame naar het VU gerend is en er nu een mega wachtlijst is voor IUI als wij straks wel mogen beginnen! DUS (voor de zekerheid): VU is niks! Zeeeeeker niet voor IUI... ZO. Oud gedienden: hoe is het met jullie?
Hi Vasca! Ik heb een (ernstige) vorm van endometriose. Elke ieer dat ik ongesteld ben, begint er in mijn buik van alles te verkleven.. Vorig jaar 3 operaties gehad, waarbij ze verklevingen en ook'n stuk darm hebben verwijderd. Ben al jaren niet meer ongesteld door verschillende hormonen. Ben nu weer begonnen met Lucrin,wat me in'n kunstmatige overgang brengt. Zo... Heel verhaal! Geen normale pogingen voor ons dus. Liefs oja,hihi.. Ik blijf bij't VU hoor. Ben er kind aan huis!