ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Tja meiden, ik weet dat die ongiklachten niet zoveel zeggen maar het voelt teveel als wat ik al 3.5 jaar voel de dagen voor m'n ongi. Daardoor is voor mij de hoop gewoon helemaal tot het nulpunt gedaald ;). En daardoor zit ik nu een beetje te sippen en ben ik aan het doemdenken dat het misschien wel nooit gaat lukken. Over een paar dagen kan ik er vast weer veel luchtiger tegenaan kijken ;).

Emmaman zei al dat hij wel zin had om het weer een maandje zelf te proberen....mannen denken ook maar aan één ding, haha :D. En verder heeft hij het gevoel dat hij nog niet klaar is met dé kamertjes van het VU ;):p.

Owwww, ik wil me niet zo down voelen, dit was pas de 1e poging en we hebben nog een aantal mooie cryo's. En anders gaan we gewoon door met IVF 2 en 3. Maar ik wil gewoon zo graag! Denk ook dat ik gewoon té veel hoop heb gehad...

@Tycuna, ik weet eerlijk gezegd niet hoe ver wij zouden gaan. Ik wil zoals ik er nu over denk in ieder geval die 3 IVF pogingen doen. Of we daarna nog doorgaan hangt ook een beetje van de kansen af en natuurlijk of wij het nog trekken om door te gaan. Maar als ik na die 3 behandelingen al 15 terugplaatsingen verder ben en er is nog steeds niks vraag ik me af of het nog zin heeft, snap je ;).

Hebben jij en Tycunaman het er al eens over gehad?

2. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Ja, wij praten daar wel over ja. Soms heb ik het gevoel dat we dan op de zaken vooruit lopen, maar het is goed te weten van elkaar hoe je er tegen aan kijkt. Ik denk dat je nooit van te voren kunt zeggen: zo ver gaan we. Want, als je er eenmaal in zit ga je er voor. Ik ben het wel met Suus eens: wij zouden ook niet door gaan met zef betaalde pogingen. Wat jij zei Emma, de vrijheid die je voelt als je even niet hoeft, begrijp ik heel goed. Je bent maar met één ding bezig in je hoofd. Ik vind dat best wel belastend. Ook qua plannen enzo, richting de toekomst. Ik vind dat wel lastig.

Emma, dat je aan het sippen bent is ook goed he? Je moet je emoties wel kunnen uiten om daarna door te gaan. Ik heb na de 1e emmy ook heel veel gehuild. Ik kon soms niet meer stoppen.... en nu, ik kan niet huilen, het lukt niet. Terwijl ik dat juist wel even zou willen. Het lucht soms zo op. Misschien komt het nog......

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Emma, misschien zijn al je tranen voor nix geweest he! Je moet echt de hoop nog niet opgeven; je zit 'pas' op dag 8 na tp (ook al voelt het aan als dag 100...............).
    En mannen denken idd maar 1 ding ;) Oh nee 2 dingen: sex en komkommers!! :p

4. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Hoi meiden,

Ik hoef donderdag "pas" naar het zh...

Hoe ver wij zouden gaan... ik vind dat echt heel moeilijk... Vooraf dacht ik max 3 pogingen, maar misschien als die pogingen allemaal voorbij waren, dat ik toch nog niet het gevoel zou hebben gehad dat ik er klaar mee was... Heb (gelukkig) nooit voor deze keuze hoeven staan....

Tycuna..... balen meis.... Gaan we samen voor nieuwe ronde nieuwe kansen!

Suus: jakkie harde buiken.....

Emma: ik duim toch nog voor je!!

5. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik denk er ook wel vaak over na. Maar omdat onze eerste poging zonder kansen was, zouden wij wel bereid zijn nog 1 of 2 pogingen zelf te betalen. We sparen in ieder geval nog even door voor het geval dat het zo ver komt. Maar alleen als er goede kansen zijn.

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi meiden, daar ben ik weer! Vascaman en ik waren even gegijzelde door (inderdaad Suus) de pax kast van de ikea. Of eigenlijk door 2 pax kasten: nl eerst de Pax Annstad die we zaterdag met veel pijn en moeite hadden uitgekozen en met gevaar voor eigen leven (en vooral rug!) naar boven hadden gesleept. Tot zo ver waren jullie... de volgende dag: vasca man heeft de oude kast weggesleept en de slaapkamer leeg gemaakt, de volgende conversatie:

vascaman: hé, aan welke kant van de slaapkamer wil je slapen? (let op: opmerking waar vascaman nog veel spijt van gaat krijgen)
    vasca: tja.. als we nou het bed aan de andere kant zetten, kunnen we toch nog die kast van 2,5 meter kwijt... (let op: de veel te zware met zorg uitgekozen kast is 2 meter)
    vasca: wel fijn he?
    vascaman: maar we hebben net deze gekocht en hier helemaal heen gesleept! Onze hele mooie dag gister opgeofferd!
    vasca: ja, maar wat extra ruimte zou wel fijn zijn...
    vascaman: ja maar...
    vasca: kunnen we ook die andere mooie deuren nemen...
    vascaman: tja...
    vasca: gaan we gewoon ff snel heen en weer...
    vascaman: ja
    vasca::D

En aldus geschiedde. Maar zoals iedere ikea-ganger weet is er niet zo iets als "even naar de ikea". Dus weer de hele zondag in de weer geweest, Anstad kast terug gesleept, Pax Tonnes kast weer naar binnen gesleept! En na alles eerst zoals het hoort gewoon een paar keer verkeerd in elkaar gezet te hebben, was om half 2 's nachts de kast zo ver in elkaar, dat we in elk geval het bed terug konden zetten :)
    na een kort nachtje voor vascaman maandag de kast bijna in elkaar gezet, maar natuurlijk nog een paar plankjes verkeerd gekocht en wat mandjes vergeten. Andere verstandige mensen (zoals jullie die hem vast al aan voelen komen...;)) zouden geleerd hebben van hun ervaringen, maar vascaman stelt voor dat ik "nog even naar ikea" ga, om die laatste dingetjes om te ruilen. :$. Twee en een half uur en veel frustraties en klantenservice later komt een hongerige vasca om 21.00 's avonds eindelijk thuis met de juiste plankjes en wat later zou blijken een kapot mandje en een kapot haakje...

Maar goed, al met al staat er nu een prachtige kast, zelfs met prachtige verlichting! Ben super trots op ons!:):cool:

Zo, genoeg over vasca. Nu jullie:

@Tycuna: balen van je omo-test. Ben je wel doorgegaan met je medicatie? Ik weet niet of het nu te laat is, maar ik heb laatst wat onderzoek gedaan naar vroeg testen op Fertility Friend. Zij hebben een onderzoek gedaan naar het hebben van een negatest en de kans dat ie nog positief wordt als je later test. 95 % van de testen die later nog positief wordt, wordt verklaard door mensen die tot en met dag 10 hebben getest. Vanaf dag 11 is de kans dat ie dus alsnog posi wordt, dus nog maar 5%. Dag 11 is dus zeg maar de "knik", voor die tijd is de kans nog best groot dat je later nog een positest krijgt.
    Dus wie weet heb jij er nog iets aan emma... Want inderdaad ongi gevoel kan ook van iets anders komen. Jammer dat je je zo verdrietig voelt, maar ik denk dat het er ook gewoon bij hoort. Dat wachten is vreselijk en volgens mij kun je dat gewoon niet helemaal vrolijk en positief doorkomen. Dus gewoon mee gaan met je gevoel. Ik merk dat als ik eerst ff heel nega/ verdrietig ben geweest, het me daarna ook weer ruimte geeft om positief te zijn. Ergens is het ook een beetje nodig, zodat je niet te hard valt mocht het toch niet goed uitpakken. En van dat dalletje mag je dan weer lekker hoop opbouwen.

@Aklina: je zeurt/klaagt niet hoor! Hier mag je lekker je ei kwijt en over jezelf kletsen! (zie boven, hi hi:D:cool:).

@ladyz: succes alvast donderdag met controle

Ik ga er weer tussen uit, want ondanks al dat ikea-geklus, is er in onze mooie nieuwe slaapkamer nog niet genoeg geklusd ;):D De tijd gaat hard...

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hahahaha! Wat een geweldig verhaal Vasca. En zo heerlijk herkenbaar!

Ben hier even niet geweest en loop meteen achter zie ik! Harde buiken en omo's dus.. Dat is toch niet leuk om te lezen.. Wat vervelend voor jullie meiden!
    Je hoopt natuurlijk toch dat het gelukt is, ook met een 1e poging! En ik kan me heel goed voorstellen dat je die lange ww niet altijd maar positief kan zijn.. Zelf zou ik daar nog niet over mee kunnen praten, want ik ben daar nig niet geweest.
    Nog eventjes ego: Gister intake, horen vandaag wanneer we mogen beginnen.

Liefs

8. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Tycuna, lieverd hoe is het met jou? Vandaag bloedtest toch? Is de kans dát helemaal weg of is er nog een kansje?

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Vasca, wat een heerlijk verhaal weer, hihi.

Hier, blech. Definitief een nee. Komt dan toch weer even hard aan....

Emma, moet jij nu morgen bloed testen?

10. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Tycuna.......k.u.t......:(......knuffel meis.......:(

Ik moet vrijdag! Ben ook heel bang om die klap van een 'nee' te krijgen....
    Ga vrijdagochtend nog wel testen ALS ik nog niet ben gaan menstrueren. Wil dan gewoon al weten wat me te wachten staat qua antwoord ;).

11. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Tash, weet je al wanneer jullie mogen starten?

Emma, ik zou ook thuis eerst een testje doen hoor! Dat 'verzacht' de klap... Of je begint de dag super goed natuurlijk, mocht ie gewoon posi zijn!!!!

Vasca, lief trouwens dat je de statistieken er even bij haalde. Ik heb gister voor dat ik naar bed ging mn pillen niet meer genomen. Heb nu wel buikkrampen. Volgens de verpleegkundige duurt het ong 2 a 3 dagen voordat de bloeding optreed. Misschien het weekend dus wel een echo.

Wie weet hoelang een geopend buisje Puregon houdbaar is in de koelkast? Heb em eind juni in die pen gedaan. Grote kans dat ik deze moet gaan gebruiken. Is die nog goed?

12. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Tycuna, na openen is het nog 30 dagen te gebruiken. Zou dus ff een nieuw recept vragen.

Hoe gaan ze het aankomende cyclus aanpakken?

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tycuna, flink k*t zeg!! Die bevestiging is zo naar... :(
    Ik zou die Puregon niet meer gebruiken. Idd na openen maar 30 dgn houdbaar in de koeling.

Emma, super knap dat je pas vrijdag gaat testen hoor! Cijfer je jezelf niet helemaal weg in al dat geweld vh babyrinth? You know what's i mean ;) Ook voor jou is het allemaal super spannend en ook jou gunnen we het allemaal hè! Er is echt nog hoop voor je!!

LadyZ, morgen weer echo. Hoop dat het nu wel klaar is. Bloed je nog?

Tash, heb je al wat gehoord? Ook al gesproken over welk protocol/med's etc?

@hier: controle gehad bij de echte gyn deze keer. Ontzettend lieve gyn zeg! Bloeddruk was heel mooi, hartslag beebje ook. Gesproken over m'n wens van ks en krijg nog 2 wkn bedenktijd. 30e terug en dan alles regelen voor de ks, dus ook afspraak anaesthesist enzo. Helaas moet ik voorlopig maximaal halve dagen werken, bij voorkeur helemaal niet... :( Heb nl. Harde buiken en dat is een teken dat je te druk bent. Als ik zo doorga, is er kans op vroeggeboorte dus dat mag niet. Ook al is ons mannetje levensvatbaar, hij moet nog wel flink wat weken blijven zitten. Nu wilde ik vanmiddag dus lekker relaxen en bijslapen maar helaas denkt Sophie daar anders over. Heeft maar 10 min in de auto geslapen en thats it! Probleem is ook dat ze op m'n buik wil zitten wat gewoon echt niet kan.
    Nu hopen dat m'n man snel thuis is...

14. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Dat weet ik nog niet. Dat zullen ze wel gaan overleggen bij/na de echo. Dr S. zei de laatste x dat wanneer dit niet zou lukken ik moet gaan stimuleren met Puregon. Maar, met mn PCOS is het wel lastig om er maar 1 of 2 te laten groeien!

Mijn Puregon in de koelkast is dus niet meer goed. Ik ga em weg gooien.

Maareh, stel dat ik het weekend een echo heb en ik krijg een receptje, dan moet de apotheek het nog bestellen. Dan ben ik toch veel te laat? Onze apotheek had met met de ICSI niet op voorraad namelijk. Ja I know, ik loop op de zaken vooruit, maar toch. Moet ik dan naar een andere apotheek gaan?

Suus, neem hun advies wel in acht he!!!! Ze zeggen het niet voor niets. Gelukkig klopte het hartje wel mooi enzo!

15. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Tycuna: balen balen balen. Die nee komt vast als een klap in je gezicht. Wel fijn dat je meteen door kunt met het volgende plan. Zal wel weer spannend worden!

Emma: sterkte met nog twee dagen wachten. Ik duim voor een BFP!

16. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Tycuna: je kan het altijd ook halen bij de apotheek van de Vu, bij de poliklinieken, moet je er alleen even naartoe lopen.... Balen van definitief.....

17. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    LadyZ, oh gelukkig kan het evt daar ook gehaald worden. Geruststelling. Voor jou morgen succes met je echo!!

18. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    #2898 Emma 79, 14 sep 2011
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
    *slik* Suus, wat ben je toch een lieverd :).

Maar het is wel even goed dat ik wat afstand neem, er moet nu gevierd worden dat Sikki zwanger is :). Zij verdiend nu al die euforie, ein-de-lijk is het haar beurt om te zeggen 'ik ben zwanger'. En als ik het iemand gun dan is zij het wel.
    Voor mij voelt het nu niet echt goed om over mezelf te schrijven. Ik weet niet, wat ik schrijf valt een beetje in het niets en dat geeft mij ook geen goed gevoel, snap je ;).
    Maar hier bij jullie kan ik m'n gevoelens gelukkig heel goed kwijt ;)...dank jullie wel lieve meiden :)

Maar nu even over jou...luister je wel goed naar de gyn *kijkt streng naar Suus* ;). Wel fijn dat verder alles goed was met jou en de kleine man. Maar doe aub rustig aan meid...

@Aklina, dank je wel meis :)

@Tycuna, hmmmm ben benieuwd wat uiteindelijk besloten wordt.

@Vasca, wat een geweldig verhaal weer :D. Succes met klussen :p

@LadyZ, veel succes morgen met de echo.

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Emma, er kijken al zoveel mensen streng naar me! Werd zelfs een beetje pissig op mn moeder omdat ze maar bleef doorzeuren dat ik echt rustig aan moet doen. Heb vandaag ECHT NIX gedaan! Dus kon daar nie zo goed tegen... ;)

Zie nu trouwens, nu je me quote, wat voor een fijne type/taal? fout ik had gemaakt...,.. We gooien hetmaarop typefoutje goed? ;)

Maar Emma, ik meen het he! Hier minder gil- en inbraakgeweld dus als je behoefte om je figuurlijke ei kwijt te willen...... Je bevruchte ei houd je nkg gewoon lekker bij je :D

Vasca, ik vind Ikea ook altijd zo vermoeiend....... Wij moeten 1 ding terugbrengen nog, binnenkort maar doen anders mag t niet meer. Anders vrijdag maar mn vent die kant opsturen ofzo...

20. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    *kijkt heeeeeeel streng* Niks WIJ, jij gaat helemaal niet naar de Ikea!!!!

Emma: ik snap wat je bedoelt, en ik weet zeker dat iedereen ook echt aan je denkt. Maar het feit dat Sik een posi test heeft, is natuurlijk ook wel een klein beetje "wereldnieuws". Dus weet dat wel allemaal aan je denken!!!

Deel Deze Pagina