Oh, wat ik mij afvraag. Ik heb gisteren een brief van het VU ontvangen waarin ze ons een evaluatiegesprek aanbieden. Is dat wat of stelt het niet veel voor? Ik heb nl zoiets van, het is gewoon niet gelukt, geen geluk gehad deze 1e TP. Ik zou niet weten wat voor vernieuwends ze mij kunnen vertellen . Ik heb alleen de vraag of ik bij de cryo TP die utrogestanbolletjes mag gebruiken. In de folder staat dat het niet hoeft, hoe zat dat bij jullie Suus en LadyZ? Ik weet niet, geeft me toch een beter gevoel om ze wel te gebruiken aangezien ik altijd al een paar dagen voor NOD bruine afscheiding krijg. Maar ja, dat kan ik ook bij de 1e echo vragen.
Emma, heb idd ook utro gekregen bij de cryo. Hier al bruine afscheiding een hele wk voor nod!! Miss in dat opzicht wel zinvol om evaluatiegesprek te doen. Alleen was die van Tycuna niet bij een vpk??
Ik heb utro gekregen voor mn bms, ze vertelde dat het eigenlijk niet nodig is (dr Janneke) Maar als je het heel graag wil, geven ze het volgens mij wel. Ik kan je niks zeggen over zo'n gesprek... heb daar nooit iets over gehoord...
Emma, gesprek is idd met een vpk. Ik ging toen wel heen met een doel. Als je verder geen op of aanmerkingen hebt hoef je niet perse te gaan. Net wat je wilt bespreken. Ik had de afgelopen cryo ronde wel utro. Heb nog een hele lading liggen hier, haha!
Hoi dames, Heb me niet zoo lang geleden aangemeld op het forum en wat was ik opgelucht dat deze topic er was. Ik heb namelijk 8 IUI's en 2 IVF pogingen achter de rug in een ander ziekenhuis en zou in november de 3e hebben. Maar nu hebben we besloten over te stappen naar het VU. Ik heb me al aangemeld en wacht nu op de uitnodiging voor een intake. Klopt het dat dit wel 6 weken kan duren? en weet iemand ook waarom het zo lang duurt? Wat ik namelijk heel moeilijk vind is het wachten en de maanden tussen behandelingen in. Je wacht en wacht maar.................. Mij is vertelt dat als ik dan bijv. eind oktober de intake heb, dat ik in januari aan de beurt ben. Ik heb het er voor over omdat blijkt dat 't VU een heel hoog slagingsprecentage heeft ten opzichte van andere ziekenhuizen in Ned.
Saar, t is gewoon druk in de VU en ze kunnen niet iedereen tegelijkertijd helpen, ook al zouden ze willen. Op een gegeven moment zitten er te weinig uren in een dag bijv en zo ontstaat een wachtlijst... Ik vind 6 wkn persoonlijk nog meevallen. Las ergens dat voor een tese-icsi in t AMC een wachttijd is van 1 jr!!!! Verder zullen ze wrs kijken of alle Onderzoeken zijn gedaan en dat de uitslag daarvan nog geldig is. Iedereen hier vindt de artsen in de VU heel kundig en zijn er erg tevreden over. Een hoog slagingspercentage zegt nix over het wel of niet slagen van jullie IVF. Helaas bij Emma en Tycuna bijv ook mislukt... Gelukkig ook al wel 3 successtories hier Houd t ff hierbij want ben behoorlijk sjaggie. Is Miss te merken aan m'n rea, sorry hiervoor! Wil Saar geen slecht gevoel geven hoor. Voel me alleen beetje kut........ Viel in slaap op de bank, kat mauwt me wakker met een verschrikkelijke klagelijk geluid omdat ie weer ns eten wil en m'n man zit elke woensdagavond tot 23.45 uur met de hockeyjongens te lullen en te zuipen na hun training. Zit dus elke woensdagavond alleen en dat naast t feit dat ie ook 24 uurs diensten heeft enzo. Baal dr wel ns van, dit is zo'n moment. We gaan nu maar naar bed toe denk ik...
Verdorie, halve pagina getyped, wil pc niet verzenden! Na veel gedoe toch nog gered: hi meiden, sorry voor mijn radiostilte. Veel druk geweest en ook geprobeerd de WW wat dragelijker te maken door niet te veel er aan te denken...(dus ook ff minder ZP-en) @emma: wat naar dat je collega zo tactloos en lomp eigenlijk reageerde. Natuurlijk zijn baby's die geboren worden interessant, maar als ze weet waar je mee bezig bent, zou je verwachten dat ze juist snapt dat die momenten voor jou moeilijk zijn. En juist dan ff de aandacht die je verdiend, was wel terecht geweest. @suus: je zus kent je goed en je moet écht luisteren hoor! Ze is niet alleen je zus, maar ook nog eens "zuster". Dus die zit erop. Dus luisteren jij! @ty: kan me voorstellen dat jij je dipjes hebt op zijn tijd hoor, het is ook echt zwaar. Gelukkig ben je nu wel weer begonnen, toch? Of zit je nog vooral met je hoofd bij de mislukte poging @maria: lekker lui meelezen hoor meid! Voor jou geld vast ook het advies dat voor Suus geld: rustig aan! Hoewel je dan eigenlijk dus niet heel veel anders zou mogen doen dan op de bank liggen en ZP-en... @aklina: jouw jaloezie is heel goed te begrijpen. Ik denk dat jij echt wel de grootste nachtmerrie van iedereen hier hebt meegemaakt. Gelukkig hebben jullie nu een nieuw plan van aanpak en krijg je hopelijk straks wel een eerlijke kans. Ik zal nog ff updaten over zondag (etentje bij hoogzwangere kennis). Ben namelijk best wel trots op mijzelf, want het ging heel goed. Ik was helemaal niet jaloers en we hebben echt een leuke avond gehad. Los van een hele subtiele mannen onder elkaar vraag aan Vascaman of wij eigenlijk ook kinderen willen, hebben ze braaf niets gevraagd. Wat ook erg hielp, was dat ondanks dat ze een mooi rijtjeshuis hadden (wij hebben een klein appartementje) en dus een aankomende baby, ik echt niet jaloers was. Vond hun inrichting niet mooi, de babykamer ook niet en dacht dus ook echt (met dank aan Aklina!): Zij zijn nu misschien wel zwanger, maar ik vind mijn leven echt veel leuker. En dat was wel fijn. Vandaag nog een momentje om trots op te zijn: beste vriendinnetje (en mede mmm-meisje) is zwanger en ik was/ ben oprecht ontzettend blij voor haar. Nog niet eens jaloers (maar dat komt misschien nog). Het scheelt ook wel dat ze dus ook een mmm-tje is en ik het haar zo ontzettend gun. Ze zijn ook ruim 3 jaar bezig geweest, dus dat speelt zeker mee. Het geeft me ook hoop, dat het dus ook echt kan. Eerste IVF poging raak, na een lange weg van heel veel diagnosticeren en vooral heel veel tegenvallers. Echt verdiend dus (al werk het helaas niet zo dat je het dan ook altijd krijgt). Toch voelt het ook wel raar. Ik ben dus niet jaloers of gekwetst, maar merk wel een klein beetje dat ik het wel eng vind ook. Eigenlijk is het meer zo, dat ze me nu een beetje "alleen" achter laat in de mmm. Dan bekruipen me die gedachten van wat als het bij ons nooit lukt? Stiekem was het ook wel een fijn gevoel merk ik, dat je dan nog samen in die ellende zit. Maar gelukkig domineert de blijdschap. Komt ook nog omdat ik in de WW zit en eigenlijk gevaarlijk veel hoop heb. Dit nieuws maakt het niet beter, want ik wil nu natuurlijk zo ontzettend, ontzettend graag ook zwanger zijn! Hoe gaaf zou dat zijn om dat samen te doen. Hoop is leuk, maar ook gevaarlijk, dus ik moet mezelf wat temperen. Af vasca! In je mand! Weg met hoop. Stoute hoop!
@Ach lieve Vasca, hoop hebben is goed meid en oké hoe meer hoop hoe harder de klap kan zijn, maar ook als je geen hoop hebt is het iedere keer weer een klap in je gezicht als je ongesteld wordt. Dus dan maar beter lekker positief zijn . Ik moest wel lachen om je stukje dat je hun huis niks vond en de babykamer niks was, haha. Emmaman vraagt vaak aan mij, als ik weer loop te klagen dat iedereen maar zwanger raakt in onze omgeving of ik met hun zou willen ruilen, dus hun leven hebben inclusief de zwangerschap. Mijn antwoord is bijna altijd NEE. Want als ik dan ga kijken hoe zij leven en wat voor problemen zij hebben of wat voor (in mijn ogen) slechte relatie, dan leef ik toch veel liever mijn eigen leven zoals die NU is . Maar Vasca, wanneer is NOD? @Suus, chagrijnig??? Gaat het vandaag alweer wat beter meis.... @Saar, welkom! Jij dus al 2 IVF pogingen gehad zonder resultaat . Volgens mij was mijn wachttijd iets van 9 weken, maar dat was voor de poli en niet voor intake IVF. Toen wij eenmaal het 1e gesprek op de poli hadden gehad ging alles wel wat sneller, maar heeft alles zo lang geduurd omdat ik nog verschillende onderzoeken ivm een poliep moest ondergaan. Eenmaal de intake voor IVF gehad konden wij direct de volgende cyclus beginnen. Ik hou me ook wel vast aan dat het VU één van de hoogste slagingspercentages heeft van NL en dat ze erg deskundig zijn. Maar ook het VU kan je natuurlijk niet de garantie geven dat je uiteindelijk zwanger raakt ....helaas . En ja dat wachten....vreselijk!!! Dat steeds maar weer wachten begint mij ook op te breken. Maar ook de onzekerheid, zelf heb ik nog wel de hoop dat het uiteindelijk gaat lukken, alleen de vraag is wanneer. Konden we maar in een glazen bol zien wanneer het onze beurt is...zucht.
Vasca, ik moest ook wel glimlachen bij je verhaal! En idd, het gras lijkt altijd groener aan de overkant, met de nadruk op lijkt! Wanneer ga je eigenlijk testen? En je doet nu toch 3x1 bol? Emma, goed van Emmaman dat ie jou met beide benen weer op de grond zet. Volgens mij heb je wel veel steun aan m... Jouw ongi komt over een week of 2 denk ik? @hier: ben niet meer sjaggie maar verbaas me soms over bepaalde dingen. Vandaag weer! Buren hebben ca 3 weken geleden de buitenboel laten verven. En dan vandaag laten ze alle voegen eruit halen en nieuwe erin zetten! Sowieso vind ik dat geldverspilling en daarnaast geeft dat weer troep! Ik had persoonlijk dan eerst de voegen gedaan en daarna het schilderwerk... Maar goed, dan die voegers... Halen vandaag dus alles eruit en ook een stuk waarbij ze in onze tuin moeten zijn. Buurvrouw had gevraagd of dat ok was, nou prima, en ze zouden alles afdekken. Nou, mooi niet dus! Onze tuin is een gedeeltelijke crematorium!! Als ik die man strax zie, ga ik m erop aanspreken dat ie alles op moet ruimen. Zit ook helemaal op/in ons gras! Als ie nou vooraf een dekzeiltje had neergelegd, was het en sneller en makkelijker opgeruimd en was het niet zo smerig geworden. Wil wel even excuses aan Saar maken voor mn miss botte reactie. Hoop niet dat ik je heb weggejaagd! Ben eigenlijk nooit sjaggie nl, check de girliez maar hier... Verder contact gehad met de aannemer, volg wk donderdag komt dan eindelijk het nieuwe glas! Ben benieuwd! Zou dan ein-de-lijk hun werk af zijn? (en dan daarna nog bakkeleien over die laatste nota's) Dan alleen nog wachten op een nieuwe deur (reparaties aan de nieuwe kledingkast) en het gordijn, en dan is het af!! Zal daarna, als alles hangt aan de muren ook, foto's spammen Nou ik ga ff eten. Op de achtergrond hier die moeders van Wie Trouwt Mijn Zoon. Nou een paar sporen echt niet hoor! Die moeder van Jeroen en Elmer, wat een idioten zeg! Dan valt mijn schoonloeder miss nog wel mee??
@Ik weet precies wat je bedoelt, Emma. Wachten is ook echt niet mijn sterkste kant. Een reden voor mijn overstap is ook dat bij mijn beide IVF's alle overige eitjes (behalve de 2 teruggeplaaste) niet ingevroren konden worden. en dat was ook zeer pijnlijk. Terwijl het VU zegt +/- 70% in te kunnen vriezen. Ik weet heel goed dat ik al die cijfers en percentages absoluut niet op mezelf moet betrekken, maar het geeft in ieder geval meer hoop en dat was ik compleet verloren bij 't vorige ziekenhuis. Ik had gehoopt dat het bij mij wat vlotter zou gaan in het VU omdat ik alle onderzoeken etc. allemaal achter de rug heb en ze hebben mij dossier overgenomen van andere ziekenhuis. Maar het is inderdaad wachten op die intake, daarna gaat het wel vlot hoorde ik al! Ziet er naar uit dat ik pas eind oktober die intake zal hebben. Maar stel dat ik met die cyclus daarop kan beginnen dan zou ik eruuuugggg happy zijn!!
Saar, welk zkh was je eerst? Denk dat de VU naloopt of alle uitslagen ok zijn en dat je je dan meteen mag aanmelden. Heb nog niet eerder meegemaakt dat ze iemand laten wachten die voor een verse poging gaat aangezien ze toch het lange protocol prefereren. Dat is nl makkelijker in te plannen dan een kort protocol of een cryo (wat helaas bij LadyZ is gebeurd). Het is wel zo dat de VU strenge eisen stelt om bevruchte emmy's in te vriezen en dat ze net zo streng zijn in het terugplaatsen van een bepaalde hoeveelheid embryo's (ook cryo's ja). Anyway, het is te hopen dat de VU ons allemaal een beebje geeft! En de weg ernaar toe is dan minder belangrijk; resultaat telt!
Het gras is hier altijd groen, want wij hebben kunstgras, dus dat heb ik manlief ook even verteld! whahahahahaha Suus: wij hebben dat van die voegen ook laten doen..... knapt wel heeeeeeeeel erg op.... Sorry voor weinige reactie van mijn kant. Hier heel erg druk... En Gerodi is snotverkouden, dus die slaapt op het moment niet overdag....
LadyZ, geef ons geld liever uit aan iets anders...vakantie ofzo! Boeit mij niet zo hoe het eruit ziet, gaat om functionaliteit. Om die reden heeft mn manneke ook (na volg wk dinsdag zelfs 8!!) vol gouden kronen in zn mond en maak ik ook redelijk wat grijze vullingen Sneu dat Gerodi zo vol zit. Anders kanje via de ha een speciale neusspray krijgen die helpt als een tierelier! Hoe gaat het nu met jou? Al iets van die aankomende ongi gespot?
Hey! Ja spuiten gaat goed! De bijwerkingen zijn mild. Wat hoofdpijn, soms pijnlijke darmen, Ik ben iets emo-er en drie prikken per dag... het blijft veel... Maar al-met-al mag ik niet klagen. Morgen heb ik de eerste FM.... ik ben zoooooo benieuwd. Ik mag van mezelf niet te benieuwd zijn... want bij mijn eerste FM is alles altijd nog klein. Maar ik koester de hoop dat door met 225 eh te beginnen de follies al lekker aan het groeien zijn! Ga ik morgen nog iemand tegenkomen in de oh-zo-gezellige wachtkamer???
Saar: welkom! Ik ben ook pas net hier en dus nog een beetje een nieuweling... maar al wel een hele poos bij de Vu onder behandeling. Wat naar dat bij jou al 2 pogingen mislukt zijn. In welk ziekenhuis liep je hiervoor? Ik hoop dat alles lekker vlot zal verlopen voor je en dat je snel zwanger bent! Vasca: goed dat je die gedachte er in houdt! Ook ik heb vriendinnen die dan wel kinderen hebben, maar dan zou ik nog niet met ze willen ruilen vanwege hun situatie (huis, relatie, ziektes etc) Super dat je zo blij kunt zijn voor je MMM vriendin. Misschien komt er nog een terugslag... maar dat zou ook niets geven. Want in je hart gun je het haar. Maar daarbij hoef je je eigen wens natuurlijk niet te verstoppen!