Oh Aklina, spannend voor morgen! Succes en kom je vertellen wat er te zien was . Jij doet het korte protocol toch? @Tycuna, hoes't met jou? Thanx voor je pb
@ Aklina dank je wel. Als ik het goed begrijp is vandaag voor jou een hele spannende dag? Hoop in ieder geval dat alles goed gaat. Ook lees ik dat jij het korte protocol doet? Nu heb ik bij mijn vorige 2e IVF's deze ook gehad maar dus in een ander ziekenhuis. Ik hoor dat het VU liever de lange protocol hanteert, klopt dit? Ik zou namelijk ook nu weer graag de korte willen, omdat dat heel goed ging bij mij. Maar wacht af wat ze straks zullen zeggen.
@Saar (en anderen) : Even een stomme vraag misschien.. Wat is het verschil tussen een korte en een lange procedure? Heb daar nig niets over gehoord in het Vu.. Liefs
Hoi Tash, korte protocol begin je bij cyclusdag 1 met spuiten en lange protocol neem je eerst een tijd de anticonceptiepil, voordat je begint met spjten. Voor mij is het eigenlijk ook niet echt duidelijk waarom de een korte protocol doet en de ander een lange!!!!
Ze doen in principe bij voorkeur het lange protocol omdat het beter in te plannen is. Kort protocol volgens mij alleen bij vrouwen met lage eicelreserves. Dacht ook dat je bij lang protocol gelijkmatigere eicelgroei krijgt. 't Is al even geleden hoor, de IVF info avond. Miss is t voor anderen iets verser in t geheugen.
Ohh.. Ok, ik begrijp het! Ik ben dan sowieso aan het lange protocol bezig aangezien ik bij de gyn vandaan al aan de Lucrin gezet ben als voorbereiding. Hij vertelde dat ik 3 a 4 spuiten moest zetten en dan aansluitend verder met ivf. (Is de eerste keer ja) Bij was dat nodig om de endometriose rustig te krijgen/houden.. Heb bovendien al jaren geen cyclus meer dus daar kunnen ze niet veel mee, haha! Bedankt voor de uitleg lady's! Ben niet op de info avond geweest, schaam...., anders had ik het dus wel geweten. Liefs
@Saar, welkom. De wachttijd die je noemde is volgensmij best kort. Al is al het wachten lang, ik begrijp je maar al te goed!! In welk ziekenhuis liep je hier voor? Hoop dat jullie snel aan de slag kunnen meid!!! Als de intake is geweest gaat het allemaal erg snel hoor! De VU heeft idd een hoop slagingspercentage.... alleen heb ik na een tp atijd het gevoel van "nu kunnen ze niets meer voor me doen en moet MIJN lijf het snappen....." Of het dan lukt of niet ligt niet meer aan de VU. @Suus, whahaha, helemaal mee eens, die rare moeders in 'wie trouwt mijn zoon', haha!!! Wel lachen om te zien, en wat je al zei, je eigen schoonmoeder waardeer je nu iets meer! Hoe is het verder met je? Is je grasveldje weer schoon? Of heeft Joep het schoongelikt? En, heb je nog Noa-nieuws? @Maria, trek je het een beetje? Gelukkig nu weekend! @LadyZ, is Gerodi al weer wat opgeknapt? Hoe is het verder met je? @Aklina, hoe ging het gister bij je FM? Ben benieuwd! Hoop goed nieuws!?!!!! @Hier, beetje drukke week achter de rug, dus niet veel online geweest. Ik heb mega veel afleiding gezocht, en dat is wel gelukt. Van de Puregon heb ik nogal wat moodswings. Word echt heen en weer gegooit qua wat ik voel. Had ik de vorige keer niet met de puregon.... @Vasca, ook ik heb weer zitten glimlachen om je verhaal, haha. Wanneer heb je je NOD? @Emma, morgen echo. Wel benieuwd of er 1 of 2 follikels dominant zijn geworden en de puregon hebben opgedronken, of dat ze allemaal een druppeltje wilden........ Dr S zei dat het echt een gok was hoe dit zou lopen. Kan een maand puregon spuiten worden, maar ook 8 dagen! Duimen!!!! Emma, weer je al of je naar dat gesprek gaat? Hoop dat ik niemand vergeten ben.......
Ik doe het lange protocol. Eitjes genoeg bij mij... alleen moeten ze natuurlijk wel emmies worden... Gisteren echo was prima. Er was genoeg activiteit. Links 7 follies, 2 al 10mm en de rest klein, rechts 4-5 follies waarvan 1 al 10mm. Dus nu dinsdag de volgende meting. Ik ben weer benieuwd! Tycuna: inderdaad spannend de echo morgen voor je. Ik hoop dat de puregon goed zijn werk heeft gedaan. Voel je al iets gebeuren daar binnen??
@Tycuna, spannend hoor morgen 1e echo. Hopelijk gaat het zoals het moet gaan . Hoe moet het eigenlijk gaan? Is er een kans dat de TP wordt afgeblazen? En die moodswings, whaha, ik heb er op het moment gigantisch veel last van, zelfs zonder hormonen. Ik word er wel gek van hoor, het gaat van positief naar zeer negatief en weer terug . Ben ook nog steeds heel erg moe, slaap echt klokkie rond zowat . Ik heb besloten om niet naar dat gesprek te gaan. Ik heb niet echt vragen en over die utrogestan vraag ik wel aan de gyn bij de 1e echo. En ik denk dat een vpk mij ook niet veel vernieuwends kan vertellen. De hele behandeling is gewoon super gegaan, voldoende en prachtige emmies, het is alleen niet ingenesteld. Veel meer kan een vpk er ook niet van maken, lijkt mij .
Hi meisjes Ben wat traag met reageren, maar ben druk en momenteel ook niet zo lekker. Niet echt ziek, maar gewoon "gammel". Hoop natuurlijk stiekem dat t een goed teken is, maar realiseer me dat lichte keelpijn en benauwdheid nou niet echt een zwangerschapskwaal is helaas. De misselijkheid, hoofdpijn en vermoeidheid geven dan toch nog wat valse hoop. Maar ben ook wat pessimistisch. Of eigenlijk vooral bang dat t niet is gelukt NOD is trouwens ong woensdag. Thanks for asking Aklina: mooi aantal follies! Zet m op verder. @moodswings (emma en tycuna): heel herkenbaar, ook zonder hormonen dus. Of althans alleen met Utro (doet die dat ook?) Komt denk ik ook van het hele proces. @suus: doe je het nog een beetje rustig aan? En inderdaad al Noa nieuws? Hoop zo dat het weer wat beter met haar gaat... @ladyzorra: hoe is het met je? Voel je je al weer helemaal goed? Sta je al helemaal te popelen om te beginnen om weer te beginnen?
Zo, echo gehad. Had een leerling die meeliep en de echo moest doen. Jeeeeh, wel klungelig hoor!! Maja, een hoop folli's te zien maar dat was geen verrassing. Een paar waren wat groter maar nog niet dominant. Eentje was wel 12 mm, dus laten we hopen dat die lekker door gaat groeien. Ik moet woensdag alweer terug komen. Wie weet hoe groot een follikel moet zijn bij een cryo-ronde? Dan mag ie toch wat kleiner zijn dan bij een punctie? @Vasca, niet ziek worden hoor!!! Woensdag NOD, who know's!!
Het was trouwens ONWIJS druk in de wachtkamer zeg!!!! Moet er woensdag nog iemand? Naar wie kan ik zwaaien?
Tycuna, ik heb geen idee!! Ik heb dan in eigen cyclus gedaan en ik had een fm met een follie van 16mm. Dag erna pregnyl en 6 dgn later de cryo-tp. Heb je hier iets aan? Houd t ff verder hierbij. Moet zo weer beginnen hier.
@Tycuna, ik las volgens mij in het foldertje van de cryo-tp dat een follikel +/- 18mm moet zijn, dan de pregnyl en zoals Suus zegt zoveel dagen later TP. Oh lekker, zo'n leerling met die echostaaf in je doos aan het roeren . Nou ja, iedereen moet het leren moeten we maar denken . Is de vakantie soms voorbij dat het zo druk was in de wachtkamer . Wordt de kans volgens mij ook weer stukken groter dat je een cyclus over moet slaan vanwege de drukte . Ahhhhhh, dan word ik echt gek hoor als ik volgende cyclus geen TP mag vanwege de drukte.
Dankje Suus, heb altijd iets aan andermans ervaring. Heb even gezocht op de site van de VU, tussen die pdf bestandjes/folders. Hierin staat dat de follikel 'ongeveer' 18mm moet zijn. Misschien kijken ze tegen die tijd ookwel hoe het BMS ervoor staat. Of de hormoonwaarden in het bloed. Idd Emma, 6 dgn na pregnyl is de tp. Ik snap je angst, dat er geen plek is. Heb ik ook hoor!! Maar wees jij maar blij met je natuurlijke cyclus! Ik zou er voor ruilen hoor, als ik een maandje over zou moeten slaan!
Emma, ja het kan zijn dat je een maandje over zou moeten slaan. Heb het nog nooit meegemaakt bij een verse poging (ook niet bij een cryo tp trouwens) maar kan me voorstellen dat een cryo krapper plannen is. En we weten natuurlijk ook nog het verhaal van LadyZ..................wel fm en dan daarna nog horen dat er toch geen plek is! Ik vond zelf het ontdooien het spannendst............. Tycuna, idd bij mij een dag later de Pregnyl omdat een normale follie zo'n 2mm per dag groeit dus op de dag vd Pregnyl was ie wrs 18mm. Zo, op naar de laatste patient! Zal zo nog wel even vertellen over mn avontuurtje van vrijdag. Heb nl mn hele werkdag moeten afbellen vanwege extra controle..........
Suus, vertel!! Een verse poging kunnen ze (zeker in het lange protocol) heel goed inplannen. Bij een cryo in een natuurlijke cyclus is dat anders idd. Bij LadyZ noemde ze het toch al 'onregelmatig' nadat er 1 dag verschil in zat? Hopen dat dta niet nog een keer gebeurd!!! Maar Emma, wij hebben aan nu nog 1x een cryotp toch genoeg? Dan zijn we gewoon zwanger hoor!!