ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik moest zelf ook al piepen toen ik het schreef:(

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tycuna, jeetje pap2 cellen! Dat was wel ff schrikken! Nu dus eerder die cellen onderzoeken begrijp ik en mannetje een pakketje D dus. Wanneer doet ie die of was er meteen vandaag plek? Oh zie het al, vandaag meteen pakketje D gedaan :) Handig! Op zich gaat het wel snel he met die onderzoeken eigenlijk! En als er eerst nix gevonden was en nu voldoende voor ICSI is toch mooi? Er komen prachtkindjes uit ICSI hoor; ik kan het weten ;)

LadyZorra, die rontgenfoto's heb ik ook gewoon gemaakt toen ik zwanger was. Ik sta, als ik foto's neem, achter een muurtje waar lood in zit dus ik ben altijd beschermd tegen de straling. Moet ook wel anders zou ik door mn beroep wel heel veel in contact komen met straling met alle eventuele gevolgen van dien!

Hier is vanmiddag een loopfietsje voor Sophie binnengekomen voor buiten, binnen had ze er al eentje van Woezel en Pip en daar is ze helemaal gek mee! Nu dus eentje voor buiten, een Puky, met een bijpassend (roze ;)) helmpje. Ge-wel-dig vond ze het! Heel hard geinen en lachen op dat ding! Kwamen er 2 loplopende Lassie honden aan dus mn man tilde haar op en toen ging ze heel hard piepen dat ze weer verder wilde fietsen! hahaha Geweldig toch? En een bekijks dat ze had! Ze was natuurlijk helemaal in roze; helm, fiets, jas, broek en schoenen ;)

3. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Wat Maria schrijft, begrijp ik heel goed. Ik heb geprobeerd/ probeer altijd zo te denken. Samen is dit een hele lange, moeilijke, zware tijd. Die je alleen af kan leggen als je samen sterk genoeg bent, met een lach en een traan. Iedere gek kan een kind "maken", maar juist omdat je zo intensief samen bezig bent, wordt het ook wel weer intiem. Snap je het een beetje???? Moelijk te verwoorden via een berichtje

Susan: ik begrijp 'm! Dacht er ineens aan.... raar he whahahaha

4. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Dat is wel mooi gezegd zo!

5. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Mooie woorden, LadyZorra!

Susan, ja, dat was schrikken ja. Had ik niet verwacht. Wat ik zo lees op internet is pap2 niet héél erg.... maar toch wil ze volgende keer nog een uitstrijkje maken voor de zekerheid.
    En idd, meteen een pakketje D gedaan. Er was een plekkie dus dat kwam mooi uit!! Daarom weten we nu donderdag al weer meer!!

Is sophie blij met haar loopfietsje? Leuk!!!

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja meiden, we moeten blij zijn dat we nu in het tijdperk leven dat een zkh ons KAN helpen! Vroeger zouden we wellicht wel kinderloos zijn gebleven.
    En ik denk altijd maar zo nu, ik ben heel blij dat wij icsi hebben gedaan anders had ik Sophie nooit gehad. Ik hoop ook echt van harte dat iedereen op dit forum dat geluk mag meemaken.

Mijn zus' naam begint met een S. trouwens :)

Tycuna, weet je al wanneer ze die onderzoeken bij jou willen doen?

7. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Dan heb ik haar gezien!! Het eindigt op een a zeker? ;)

Denk dat ze volgende week een nieuw uitstrijkje wil maken.... maar dat weet ik niet zeker.

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tycuna, ja eindigt op een a :) Snap je wat ik bedoelde met oorbelletjes en make upje enzo?

Oh lekker dan weer een uitstrijkje :(

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Hihi, ja, ze zag er netjes verzorgd uit. Leuke meid om te zien.

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,
    Wij zijn ook bij de VU onder behandeling. Eerst 2 jaar in een streekziekenhuis alles ondergaan t/m 2 x gestimuleerde IUI aan toe maar we werden daar op een gegeven moment zo asociaal geholpen dat we zijn overgestapt naar de VU.

Daar kregen we uiteraard eerst het hele circus aan onderzoeken t/m een kijkoperatie aan toe opnieuw. Dat hele onderzoekstraject heeft 8 maanden geduurd waardoor we half februari dit jaar pas weer konden beginnen aan onze 3e poging IUI. Ik zit nu 'op het wachtbankje'....

We zijn wel erg tevreden over het vertiliteitscentrum daar, uiteraard heb je voorkeuren voor bepaalde doktoren maar het is sowieso al prettig dat je daar niet in de wachtkamer zit tussen allemaal 'zichtbaar' zwangeren.

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Noa, spannend meid! Misschien kan jij antwoord geven op de vraag over de wachttijd voor IUI? Weet uit mn hoofd niet meer wie het vroeg (Doudou?)...

Tycuna, idd leuke meid om te zien; zit in de familie ;):p:D hahahaha

@hier: ben dus vannacht eigenlijk ongi geworden. Zojuist dus maar ff gebeld met de vpk en die heeft na overleg besloten dat ik toch gewoon morgen met de Puregon moet beginnen. Anders gooi ik hun schema in de war ;) Ben ergens toch wel blij dat ik morgen ermee mag beginnen. Ben wel toe aan de stimulatiefase nl.
    Gisteravond wel wat last gehad van opvliegers door de decapeptyl :( Beetje jammer maar ja, het is niet anders...

Maria, ga jij nou eerder testen dan je bloedtest dinsdag en zoja, wanneer? Oh zo spannend ook weer he!! En enorm killing!!!

12. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Qua wachttijd voor de IUI was voor mij 2 maanden dus dat viel redelijk mee

13. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Noa, welkom!

Ik vroeg het gister nog even aan mijn gyn, over de wachttijden. IVF/ICSI is ong 3 maanden. IUI 6 maanden zei ze.

Susan, morgen beginnen met de stimulatie fase? Spannend!! Langzaam aan steeds een stappie dichterbij.

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Jeetje zeg, 6 mnd wachttijd voor IUI? Pffffffffff

15. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    In het AMC 1 jaar. Voor zowel IUI als IVF en ICSI.... zei mn gyn.

16. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    ongelooflijk wat een lange wachttijd zeg... is het overstappen van ziekenhuis nog een optie? of krijg je dan net als ik ook alle onderzoeken weer helemaal van voor af aan? Dat in totaal duurde bij mij namelijk ook 8 maanden dus dan ben je ook alweer 3kwart jaar verder

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    AMC 1 jaar?? Niet normaaaaaaal!

18. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    1 jaar is wel heel lang:S

19. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Ja, vind ik ook. Maargoed, dat zei de gyn in 't VU. In hoeverre het ook écht klopt weet ik niet.

@Noa: Als de ziekenhuizen niet samen werken doen ze meestal de onderzoeken weer opnieuw. Wij kwamen vanuit het Rode Kruis in Berverwijk. Toen naar het VU en moest alles weer opnieuw. Maar een vriendin van me heeft het hele voortraject voor de IVF in het ziekenhuis van Alkmaar gedaan, en kon voor de terugplaatsing enzo naar het VU. Dit, omdat die ziekehuizen samen werken.... Althans, zo heb ik het begrepen.

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Tja... ik blijf weer in gebreke ben ik bang! Loop ik alweeeer achter! Ben best wel druk (met leuke dingen) en das wel lekker want dan gaat al het wachten ook sneller, maar al jullie geklets ook :)
    Ben nu weinig thuis dus dat maakt lezen en schrijven ook lastiger. Ik zie volgens mij aan sommige autocorrectie fouten dat sommigen van jullie een smartphone gebruiken, das wel handiger. Ik heb er sinds een paar dagen ook een dus wie weet wordt ik wel trouwer. Ik durf alleen nog niet helemaal deze site op te zoeken op mijn telefoon. Ben een beetje bang dat ie dan ineens open staat, of op komt als je iets intikt en dat een collega oid dan net meekijkt bv. Hoe doen jullie dat?

@doudou: fijn dat bij jou alles goed is! wisten jullie al dat het zaad van je vriend niet top was? Wij moeten nu namelijk direct al pakket c en dan 2 weken later nog pakket b en dan dus de uitslagen horen. Het klinkt of jij eerst een ander pakket hebt gehad? Of moet c dan nu weer over?

Ik schrik wel van die wachttijden!! Dat had ik echt niet verwacht eerlijk gezegd. Vriendin die in het spaarne zat, kon (wel na lang onderzoekstraject) daar bijna direct beginnen. Heeft zelf gekozen ff te wachten ivm vakantie, maar toen dus alsnog na 2 maanden begonnen. Ging daar eigenlijk een beetje van uit :(.

Gelukkig zijn alle eigen kansen nog niet verkeken en nu we al 8 weken voorbij de koorts zijn, heb ik weer alle hoop voor manlief zijn zaad. Vandaag knalpositieve ovu test :D en al paar dagen braaf aan het klussen, dus wie weet...
    @iedereen: Klussen jullie eigenlijk elke dag? of minder vaak? wij doen het nu om de dag omdat dat beter zou zijn met "zwak zaad" (meer tijd om te herstellen). Maar wordt ook wel vaak anderhalve dag, anders wordt ik ook zenuwachtig dat we het net missen... jullie?

Merk dat ik nu wel ineens denk: ojee.... als het nu raak is, komt het rond sint/ kerst/ oud-nieuw! En ik hoop ook in aanmerking te komen voor een opleiding die in jan begint en dat gaat dan dus ook niet...
    Maar ik weet dat ik desondanks, toch echt super blij ben als het wel gelukt blijkt te zijn! Vind dat ik niet kieskeurig mag zijn, maar ergens spelen die gedachten wel mee toch.

Nou, het is vrijdagnacht bijna 3 uur en morgen moet er weer geklust worden :D, dus ik ga richting nestje!

Deel Deze Pagina