ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi lieve meiden,

wat een gedoe allemaal he, die schijnbare willekeur in wel/ niet door kunnen voor een tp :(

Ik denk eerlijk gezegd dat we het inderdaad nooit zullen weten en dat het ook niet altijd zo logisch of gereguleerd is als wij graag zouden willen. Ik weet van mijn eigen werk, waarbij we ook enorme wachtlijsten hebben, dat het bij ons ook niet altijd eerlijk gaat. We hebben natuurlijk wel een bepaald systeem, maar een groot gedeelte is ook toch nog wel geluk. Soms komt er een gaatje en als je dan net belt, kun je bv ineens volgende week terecht, terwijl de persoon ervoor of erna, gewoon 2 maanden moet wachten. Of er worden ineens extra plekken bij gepland, omdat iemand graag meer wil werken ofzo. Ook dan kan het erg verschillen. Ook kan het best wel verschillen bij wie je ingepland wordt, hoe lang je daarna moet wachten. Ik ben altijd wel blij dat de mensen elkaar zws niet kennen, want ik denk dat als onze cliënten gaan vergelijken (zoals wij nu dus doen) ze ook wel wat ongeregeldheden zullen aantrekken. Ik vind het altijd heel lullig, maar het is ook gewoon niet te voorkomen ben ik bang. Ik vind eigenlijk dat als ik het VU met mijn eigen werk vergelijk, ze het nog heel erg netjes doen allemaal.

Dus... ook hier moeten we weer accepteren dat we niet overal invloed op hebben ;) grrr! vind ik de allervreselijkste en moeilijkste les van de hele mmm en ik snap hem ook nog steeds niet echt helemaal.

Maar Emma, ik moet bekennen dat ik dus misschien daardoor toch nog wel zo brutaal zou zijn om mijn geluk nogmaals te beproeven: gewoon nog een keer bellen en zeggen dat je hebt gehoord dat er extra plekken zijn ingepland en of je niet toch nog kunt starten... Zal wel niet kunnen, maar soms hebben brutalen de halve wereld. En dan kun je direct vragen of ze dan wel genoteerd hebben dat je voorrang hebt volgende keer. En ook hoe ze dat nou precies bepalen, wie wel en wie niet...

Denk trouwens wel dat ze dat in je dossier noteren hoor. Bij de iui staat ook in de folder dat het kan dat je een maand moet overslaan, maar dan heb je dus wel de maand daarna voorrang dat je zeker mag starten. Dus daar zal wel een systeem voor zijn.

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @ingeping: mooie score! dat wordt vast een goede oogst ;) Kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent hoor. Maar onthoud maar dat het met een paar weken allemaal voorbij is en je gewoon met zo'n test met 2 streepjes in handen staat!

@suus: fijn dat sophietje geen verrassing voor je had vandaag :D Waarom moest zij trouwens eerder worden gehaald? enne, wil je trouwens hier niet van die enge dingen zeggen over mensen die nooit zwanger worden?!? :x Dat soort dingen probeer ik met veel inzet te ontkennen...:D Ga jij me nachtmerries lopen bezorgen!! ;)

@Ladyz: erg gezellig dat je er weer bent en alvast: Gefeliciteerd!!! Stoer van zelf taart bakken! Blijf je ook als je een jaartje ouder bent je gezicht hier nog ff laten zien?

@hier:
    Ben er veel niet geweest en dat kwam door stomme kapotte pc, maar ook door extreme drukte en stress op werk :( Het speelt al maanden, maar de afgelopen weken is de druk en stress erg opgelopen. Er moet heel erg bezuinigd worden en het is best wel onzeker of mijn contract wel verlengd kan worden. Ik moet nu een vast contract en dat ligt nu erg gevoelig en daarnaast wordt er dus zelfs door de bezuinigingen gepraat over boventallig verklaren van mensen met een vast contract. Ik zit samen met 2 andere collega's dus best wel serieus op de wip. Naast het feit dat dat niet leuk is, hebben ze me ook de afgelopen maanden ontzettend aan het lijntje gehouden hiermee. Dus voel me ook nog best wel slecht behandeld door mijn leidinggevenden. De afgelopen weken zijn er steeds weer nieuwe ontwikkelingen waardoor ik of weer hoop heb, of ineens heel boos of verdrietig wordt. Het lijkt wel een beetje de mmm, maar dan heel erg geconcentreerd en veel sneller achter elkaar.
    Gek genoeg bevind ik me weer in bijna dezelfde situatie als vorige maand. Als het goed is heb ik dinsdag een gesprek met mijn leidinggevende waarin ik "het vonnis" te horen krijg. En net als vorige maand, is dinsdag ook eigenlijk weer mijn testdag ;). Vorige maand viel dat beide behoorlijk tegen en dat was echt een rot dag. Dus die combi wil ik eigenlijk voorkomen. Genoeg om wederom zenuwachtig over te zijn.
    Aan de andere kant heb ik zo veel stress gehad over mijn werk en met een bijna constante knoop in mijn maag gelopen, dat ik weinig hoop (en dus ook weinig zorgen) heb op een zwangerschap. Heb gewoon geen plek/ energie meer om me daar ook nog mee bezig te houden. Heb/had ook weinig kwaaltjes, maar nadat ik de datum van het definitieve gesprek vanochtend heb gehoord kreeg ik me een knalkoppijn, die niet meer weg wil :( en ben ik nu ook misselijk. Denk dat het stress gemixt met utro is.
    Mocht hier wel een baby van komen, is het vast een ontzettende stresserige baby :D.

Maar goed, dat heeft mij dus afgelopen tijd (en nog) bezig gehouden. Als het goed is, weet ik volgende week of ik in januari zwanger en met baan (hoe ontzettend cool zou dat zijn!) of werkeloos en in de mmm zit :):):):)()... of natuurlijk een andere leuke combi als zwanger en werkeloos;) kan natuurlijk ook nog. Duimen jullie mee voor me voor optie 1?

3. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Vasca: als je nog een oude doos in fit topic wil, dan blijf ik nog effe! hahahaha

ik ga voor optie 1, en dan misschien net zoals ik. Want wat heb ik een stress gehad op de dag van de tp van Gerodi, lag zelfs met valium in bad.... en daarna in het zh ook behoorlijk veel stress gehad en ik heb toch een relaxt kind! Misschien worden ze er wel stressbestendig door!!

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    zo'n mooie oude doos die er nog uitziet als een jong strak luciferdoosje, is hier natuurlijk altijd welkom! :D

Fijn om te horen dat stresszwangerschappen ook mooie relaxte baby's kunnen opleveren :cool:. Maar stop! ging deze keer niet hopen! Ging alleen nog maar stressen over werk. Dus mag eigenlijk ook niet aan baby's denken. Zelfs niet aan relaxte baby's...

ben wel beetje benieuwd waarom jij zo gestressed was bij je tp? door de tp, of had je nog allerlei andere spannende avonturen die dag?

5. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Nou was spanning en sensatie:cool:
    Ze hadden gezegt dat ik met een volle blaas moest komen, dit luciferdoosje:D had dus iets teveel gedronken:cool: Gevolg: 1 blaasblokkade waardoor ik met geen mogelijkheid meer kon plassen... Ha geprobeerd een katheter te plaatsen, na HEEL VEEL gefrunnik gelukt, maar man wat deed dat pijn.... blaas natuurlijk nog niet helemaal leeg, dus valium om te ontspannen en in bad gaan zitten om het maar te laten lopen:) Die blaas heeft nog lekker aangehouden, want toen ik thuis kwam na 2 weken zh ivm die overstimulatie (bijna 3 weken na tp) heb ik nog 18 dagen met een katheter gelopen.....

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja LadyZ, 'goede' actie van jou ja toen ;) Maar ja, eerste tp hè... :p
    Gelukkig is t allemaal goedgekomen :)

Net als bij jou Vasca want bij jou wordt t gewoon optie 1.

Sophie is eerder gehaald omdat ons bloed met elkaar gemengd was (van haar bij mij of andersom) 7 ml ofzo. Ze vroegen dus of ik een trauma had gehad aan m'n buik maar helemaal nix. Hoe t dus is gebeurd, is eigenlijk nog een raadsel...
    Wij deden t beiden toen goed dus alle reden om haar eerder te halen, 2 wkn eerder dan gepland en was al voorbij 37 wkn.
    Ze kwamen er trouwens achter doordat Sophie bij de normale controle een vrij hoge hartslag had (180), toen aan CTG, vonden ze niet denderend, nieuw CTG, was beter maar nig steeds niet je-van-het dus moest meteen blijven in zkh. 's Avonds weer aan CTG, was prima, urine en bloedafname. Uit mijn bloedafname bleek dat ene dus (bepaalde test met een naam erin) maar t was niet zo ernstig dat t meteen die nacht moest (hoorde t om 23.45 uur) maar wel de dag erna dus, op m'n verjaardag :D Nooit weeen gehad dus en ga er vanuit dat ik deze keer wel de datum vd geplande ks ga halen :)

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    wauw, allebei best heftige verhalen!

@luciferdoosje: mocht je dan weer naar huis en in bad om te plassen of hebben ze in het VU een lekkere whirlpool? En ik begrijp dus dat je juist een lege blaas moet hebben? Weet ik dat vast, voor mocht het ooit nodig zijn...

@suus: klinkt ook niet erg lekker. Wel van geen weeen hebben trouwens... Maar dan heb je bij deze zwangerschap in elk geval nog iets nieuws te beleven! en kun je dan tenminste eindelijk volwaardig meepraten met andere moeders als de vreselijke bevallingsverhalen over horrorweenstormen op tafel komen!

Moet wel bekennen dat ik me realiseer dat ik me eerst nog maar weer moet concentreren op zelf of via iui zwanger worden...Ben nog niet helemaal klaar voor alle ellende die er daarna of met ivf nog kan gebeuren. Ik kruip weer lekker terug in mijn naieve, onwetende bubbeltje! no offence dames... wel veel respect. Maar zwanger worden lukt vast beter met een gezonde dosis ontkenning en loochening van de waarheid :D. Ik houd mij ook nog krampachtig vast aan het idee dat ik een super lieve, makkelijke baby zal krijgen die zich geheel aan mij zal aanpassen en lekker met ons mee gaat op vakantie, met plezier 10 uur vliegt, en het heerlijk vind om in de kroeg of op bezoek bij mijn vriendinnen lekker in zijn of haar mandje te slapen... ZO. En wee degene die me uit die droom helpt!:x

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, jullie kindje kan vanaf een paar maandjes oud al prima op zichzelf passen hoor! :p hahahaha En idd, laat alles nog maar eventjes een ver van je bed show zijn want de kans bestaat dat t niet eens nodig is.

En deze keer wel weeen? Nee hoor, heb een ks aangevraagd en is al gehonoreerd. Als ik op m'n moeder lijk, ga ik ook deze keer geen weeen ervaren (m'n moeder was bij m'n zus ruim 2 wkn overtijd en bij mij 4 dgn). Een ks plannen ze in tussen de 39e en 40e week, oftewel ik loop sowieso niet overtijd.

9. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @suus: ah, wist wel van die keizersnee, maar dacht eigenlijk dat je dan wel moest wachten tot de bevalling zelf begon en dat ze dan gingen snijden... Eigenlijk niet logisch nee. Hè Verdorie, weer iets geleerd! Zou ik toch niet meer doen :D

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Even ego hier: Morgenmiddag mogen we ons pixeltje halen!! Ben ook erg benieuwd hoeveel er bevrucht zijn.. Hopelijk nog iets voor de vriezer...

Liefs

11. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Tash, spannend morgen meis. Maar zeker ook heel leuk om je embryootje op te gaan halen, ik vond het toen wel heel speciaal :);)

12. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Lieve meiden, haaaiiii
    Ik ben jullie niet vergeten...........maar ik heb even tijd nodig gehad om alles rustig een plekje te geven.
    Niet dat dát me nu al gelukt is maar ik ben weer iets fitter en geestelijk wat meer 'lucht' in mn koppie.

Ik ga niet alle berichten teruglezen hier op ZP want dat is van ruim 7 weken echt teveel. Ik hoop jullie vanaf nu weer wat meer te volgen.

Dikke kus van Noa

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    HAAAIII lieve Noa :), leuk je weer een keertje hier te zien!

Fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt.

Doe rustig aan meis, en wij zijn al blij als we je hier zo af en toe even voorbij zien komen :);)

Knuffel....

14. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Emma, wil je mijn plaatsje deze ronde? Wij mogen niet....

Heb echt een hele rare ochtend achter de rug. Best wel geschokken eigenlijk. Ze deed de echo er in en toen schrok ze best wel een beetje. Er zijn na de eisprong 7 follikels achter gebleven en die zijn lekker door gaan groeien. Al die 7 bij elkaar hebben nu een diameter van 10 cm. Dat zit in mn rechter eierstok. Dat is dus zo graan groeien en heeft die mega-pijn veroorzaakt in mn buik. Dit drukt tegen alles aan, vooral als je blaas wat gevuld is. Maargoed, ik moet uitkijken met springen enzo... lekker met het lesgeven, NOT. We mogen deze ronde dus niet verder, maar moet aan de pil. Dan kijken of die grote 'bal' weg is bij de eerst volgende menstuatie.

Daarna even gesproken over hoe nu verder. Het stimuleren met Puregon voor een cryo is niet goed voor mij geweest. Het duurde erg lang natuurlijk, maar ook de schade erna is niet goed, zoals nu. Voor een volgende ronde willen ze toch weer pillen gaan geven die alleen het BMS stimuleren. Dat werkte de vorige keer ook slecht, maar is de enige optie..... Lekker vooruitzicht... not..... Leuk die cryo's maar...... Heb gevraagd of we niet een neiuwe poging mogen beginnen, omdat dan Puregon wel kan (ivm punctie) maar dat doen ze niet.

Sorry voor mn ego berichtje.

15. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Haai Noa!!! Leuk dat je er weer bent!!!! xx.

16. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Dat meen je niet Tycuna, wat vervelend zeg! *zucht*
    Nu weet je dus ook meteen waar die pijn vandaan kwam.
    Maar wat een ellende zeg, leuk hoor zo'n gestimuleerde cyclus...not ;). Balen dat Puregon dus ook niet de oplossing lijkt te zijn voor een cryo cyclus :(. Want ja, wat blijft er dan nog over? En je moet dus eerst alle cryo's opmaken voor je verder mag met een nieuwe behandeling, hmmmm.
    Ik snapte het al maar nu snap ik helemaal dat je graag zou willen ruilen voor een normale cyclus.

Knuffel meis....kom maar saampjes met mij op het wijslaaneenmaandover wachtbankje zitten. Ik hoop voor jou wel dat die follikels/bal volgende maand weg zijn! En wel voorzichtig doen met springen enz. hoor, je wilt niet dat je eierstok gaat draaien ;)

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tycuna, jeetje meid, ik schrik van je berichtje! Zo te horen heeft die cryo ook nooit een echte kans gehad... :( Ik hoop zo dat de pil gaat helpen. Krijg je niet tussendoor nog een controle echo of zou dat geen zin hebben?

Noa, you're back! Zo af en toe meeschrijven vinden we ook prima hoor, als jij je maar beter gaat voelen, dat is het belangrijkste.
    Enne, 7 wkn lang niet teruglezen?! Tssssssssssssssss :p

Tash, spannend morgen de uitreiking! :D Enne pixel wordt de werknaam? Teveel gekeken naar die makelaarserie? Die noemden hun uk ook pixel ;)

HIer nog ff druk op werk... :(

18. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Een echo tussendoor hoeft niet omdat het pas echt zichtbaar is als ik weer ongesteld word. Tot die tijd blijft het er zitten. Gek idee he? Bij de eerst volgende echo gaan ze dan kijken of het weg is.

Wat nog irritanter is, is dat we verder moeten met iets wat niet werkt. Dat hebben ze zelfs letterlijk gezegt vorige keer. Progynova deed te weinig, dus we proberen een ronde met Puregon. Nu dat dus niet goed heeft uitgepakt worden de kansen zo klein ineens! En Emma, inderdaad moeten eerst alle cryo's op. Ik zou mn cryo's wel voor onderzoek ter beschikking willen stellen en dan door met de 2e poging. Misschien eens een gesprek aanvragen of zal dat geen zin hebben? Kun je eigenlijk zomaar aangeven dat je eens om tafel wilt met een arts?

19. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Tycuna, dat is inderdaad irritant en frustrerend, want ja hoe nu verder? Wat heb je aan cryo's als de middelen niet werken :cool:.
    En deze twee zijn dus de enige opties??

Ik zou bellen en zeggen dat je een gesprek met een arts wilt hebben en aangeven dat je het een en ander wilt bespreken voordat je door gaat op deze manier. Een gesprek met een vpk zou ik sowieso afslaan, daar heb je volgens mij geen klap aan in jouw situatie.

20. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Tycuna! Wat een rotnieuws! Het verklaard dan misschien wel je pijn, maar dit is echt niet leuk!

Hi Noa! Ik ken je nog niet, maar meid.. Je hebt heel wat meegemaakt zeg! Las dat jullie in nov met ivf starten? Stoer hoor!

En Suus, ja haha. We hebben steeds over pixel of beeb.. Misschien niet slim om het een 'naam' te geven, maar was opeens zo..

Ik heb nog steeds pijn in mijn buik, bovenin. Dus toch maar ff gebeld.. Erg beroerd, voelt als spierpijn icm buikgriep ofzo.. Ben eerder naar huis gegaan van het werk en kreeg later te horen dat ik absolute rust moet houden en veel drinken. Hmmm.. Komt ws door de utro! Dubbel hmmm... Hoop dat toch nog wel een tijdje te moetem gebruiken!

Liefs

Deel Deze Pagina