Hou je rustig Tash!! Ja, ik denk dat een gesprek wel nuttig is. Een vpk zit ik niet zo op te wachten, met alle respect. Ik zou natuurlijk een naam kunnen noemen met wie ik graag zou willen praten?
Tycuna, waarom prikken ze die follikels niet gewoon aan, alsof het een soort punctie is? Dan ben je er meteen vanaf! Miss morgen maar even over bellen? Of waarom zetten ze je niet aan de Duphaston bijvoorbeeld? Dat slik je 10 dgn en dan krijg je ook een bloeding, soort van ongi. Is nog altijd korter dan 3 wkn pillen.................. Tash, doe rustig aan meid! En ja, utro 3 wkn gebruiken (dan ben je tenminste zwanger anders moet je stoppen na de nega test) Wij waren nog erger eigenlijk...........ik noemde het de tp als zijnde 'ik ga mn kindje ophalen'. Hoe erg is dat dan?! Zo, klaar met werken. Tijd om naar huis te gaan en lekker nix te doen Behalve dan even lopen buiten met ons hondje...
@Haha Suus, vind ik niet vreemd hoor, Emmaman en ik zeiden het ook tegen elkaar dat we ons kindje gingen ophalen. Ik zei zelfs nog na de TP zoiets van 'er zit nu een jongetje of meisje in mijn buik' en dat terwijl het nog helemaal niks was, ja een bevruchte eicel . Maar goed, bij de bevruchting lag het al vast of het een jongen of meisje zou worden . Nu denk ik nog vaak 'jammer dat het niet gelukt is, er is een kindje verloren gegaan'
Vroeg ook al om Provera. Dat is ook 10 dgn. Maar, de pil brengt de eierstocken ook tot rust en dat moet voor een wat langere tijd. Die 10 dgn zouden dan te kort zijn. Aanprikken is waarschijnlijk te duur.... geen idee.
Tycuna.... Wat een naar bericht zeg! Niet alleen slecht nieuws voor nu, maar nu ook nog niet weten hoe verder en zo'n onduidelijk perspectief Misschien spreek ik nu als echte ivf leek, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je nu met een arts gaat praten. Vind het eigenlijk raar dat ze dat zelf nog niet hebben ingepland. bij zo'n ingewikkelde situatie móet er toch gewoon gekeken en meegedacht worden door iemand die daar voor heeft doorgeleerd! Ik zou zeker maandag bellen en gewoon vragen naar dokter Janneke. Die denk altijd fijn mee, en wat ze niet weet, gaat ze wel vragen. Ok, ik ben partijdig, maar toch. Wel voor jezelf opkomen hoor meisje! Lieve, lieve Noa! Wat fijn weer van je te horen Kan me voorstellen dat je er nog niet overheen bent. Zo iets heftigs verwerkt je niet zo maar. We hebben veel aan je gedacht hier hoor. Maar neem je tijd en kom er rustig weer in op je eigen tempo. Heel stoer dat jullie voor ivf gaan. Ik lees dat je eierstok kapot is gegaan, wat ontzettend erg was het je goede of je moeilijke hoge eierstok? Hoop niet dat je het vervelend vind dat ik het vraag. Voel je niet verplicht te antwoorden hoor. Dikke knuffel stoere Noa!
Tycuna jeetje dat zal wel even schrikken geweest zijn en dat verklaard de pijn in je buik dus ook die je hebt gehad. Hoop dat ze van zelf weggaan en dat je de draad weer op kan pakken!!!
Vanmorgen de tweede echo gehad, was helemaal goed. Er zitten 9 follies tot nu toe volop in de race. Daarnaast zijn er nog 3 die hopelijk nog mooi meegroeien en 8 kleinere zitten er nog bij. Die kleinere zijn 11 mm of kleiner!! De kans dat die nog mooi groot worden is klein. Een eiblaasje zit echt in de race en dan bedoel ik met kans dat er een eicel in zit vanaf 14 mm. Dan is de kans het grootst. Dus daar hebben we er negen van, dus ben helemaal blij. Het VU neemt het nu over. We zitten met alles hier natuurlijk bij ons eigen zkh en nu neemt de VU even het stokje over. Ik ben net even gebeld door het VU dat ik vandaag en morgenochtend nog gewoon de Gonal-f en de Decapeptyl mag spuiten en morgen wordt ik WEER terug gebeld voor wanneer ik de Pregnyl mag zetten. Dan is de planning tot nu toe dat dinsdag de punctie dan zal zijn. Beetje omslagtig allemaal dat ik morgen WEER gebeld ga worden, maar het zal ze redenen wel hebben. Ik vind het in ieder geval spannend allemaal. Me bloedwaardes waren ook allemaal goed. Dus helemaal positief. Nu nog de punctie van de week ondergaan en dan is het lichamelijk belastendste geweest. Dan de TP en het wachten pfffff........Heb nu al een brief klaar liggen voor een bloedtest!! Wel een gek en spannend idee dat je dus over ruim twee weken weet of je zwanger bent of niet. Dit moment was natuurlijk met de IUI ook zo, maar vind het nu met de IVF nog spannender. En ik heb er meer vertrouwen in dan met de IUI. Dus we gaan er voor, deze spannende komende week!!!! Heb opdracht gekregen veel water te drinke, dus ben fanatiek aan de groene thee en de water!!!! Ik zal morgen nog weer even updaten voor de definitieve afspraken die er gemaakt worden omtrent de punctie.....
nog 2 daagjes te gaan tot ik mag spuiten. heb de hele dag vrij kunnen we nog even daarna de stad in groetjes diana
Diaantje, ging je prikinstructie goed? Ingeping, wat een goede berichten zeg!! Lekker op weg zo. Spannende week, maar je weet waar je het voor doet!! Hier weer wat tot rust gekomen. De schrik is er af, maar door er samen over te praten komt je toch ook wel weer verder. Ik vind het allemaal wel raar hoe het is gegaan. Dit hadden ze toch eigenlijk van te voren kunnen weten? De dame die de echo deed snapte wel waar die buikpijnen vandaan kwamen. Nog voor dat ze de echo deed! Hoe kan het dan, dat de arts die ik vorige weekend aan de telefoon had, geen idee had?! De dame van de echo schrok alleen wat van het formaat, maar niet van het feit dat dit is ontstaan met mijn PCOS in een wat flinke mate. Gewoon vet-zonde van onze A-Cryo. Is dit dan pruts werk? Je gaat van alles denken.... Ty-man wil wel nog weer een ronde proberen met die Progynova pillen, die alleen het BMS stimuleren. Je weet nooit hoe het een 2e x uitpakt met een andere dosering. En, ze willen er misschien pleisters bij plakken, die ook hormonen afgeven...... Ik twijfel. Gewoon doen, of toch een gesprek aan vragen........ En zo draait het lekker door in mn kop. LadyZ, heb je een leuke verjaardag gehad? Noa, echt leuk dat je weer mee kletst. Vind het super dapper van jullie dat jullie toch weer verder gaan. Petje af. Suus, geniet maar lekker van de laatste weken met een bol buikje. Ik snap wel dat het gek moet zijn. Maar meis, wat heerlijk dat je dit 2 x mee hebt mogen maken.
@tycuna: kan me goed voorstellen dat je al die gedachtes hebt. Stel dat je nou een afspraak zou willen om erover te praten, is deze ronde dan verloren? Doe wat je gevoel zegt, waar jij je het prettigst bij voelt.......
@Diaaantje: Spannend hoor, maar komt goed met prikken. Ging je prikinstructie goed? @All: Dinsdag om kwart voor negen in het VU zijn voor de Punctie. Zie er zo tegenop, want is lekker file tijd. En de kant waar ik vandaan moet komen is altijd drama. Dus wordt vroeg vertrekken. Hoe verloopt het zo een beetje als je daar bent voor de punctie, kan iemand dat vertellen. Moet wat makkelijks aantrekken en warme sokken meenemen. Vriendlief moet zich melden bij de rode balie en ik mag wachten bij het aquarium hihihi....lekker relaxen met de vissen!!!
Ingeping, spannend dinsdagochtend! Zeker op tijd vertrekken want je mag niet te laat komen. Je vriend meldt zich bij de balie en doet z'n ding in een bakje en levert dat in. Jij wordt opgehaald door de vpk en begeleidt je naar kluisjes waar je je omkleedt in je gemakkelijke shirt (ik had een shirt aan van m'n man) en lekkere warme sokken. Dan krijg je een bed toegewezen. De vpk bereidt je voor met zetpil paracetamol (dacht ik), pilletje dormicum en pijnstillingsprik in je bil. Je man zal in de tussentijd allang klaar zijn hoor... Op een gegeven moment word je met bed en al gereden naar de punctiekamer en hijs je jezelf in de stijgbeugels en gaat t 'feest' beginnen. Punctie duurt afh van aantal follies en hoe t gaat. Over t algemeen een min of 15 ofzo. Daarna terug in dat bed en word je weer teruggereden. Dan wat drinken, bijkomen en wachten op uitslag (aantal eicellen en voldoende zaadcellen). Thats it!
@Inge: Spannend! Zie je er tegen op of niet? Miss kom ik je daar bij het (prachtige, hihi) aquarium nog wel tegen.. Nog eventjes meid! Jullie moeten dus ook van 'ver' komen.. Vreselijk irri he?! Wij moeten ivm files ook vaak achterlijk vroeg weg. En dan uiteraard daar veel te vroeg, maar anders meteen veel te laat.. Ik ga aan je denken hoor! Liefs
@Susan: Thanks voor je uitleg........Het is voorbij voordat je het door hebt!! Werd je ook een beetje goed opgevangen? En ik zal gewoon meteen al wat makkelijks aantrekken denk ik!!!! @Tash: Ik moet idd van ver. En ja dat aquarium hihihi......hij is leuk. Maaaaaar het werkt wel ontspannend!!!
Ingeping, nou voorbij voor je er erg in hebt...dat gevoel had ik dan weer niet hoor...meer om aan te geven dat het geen uren duurt En ik vond een oversized t shirt erg fijn Komt allemaal goed meis en ik vond de opvang prima! Lieve vpk's bij die puncties.
Ingeping, ze zijn echt heel lief. Ik kreeg vooraf, toen ik in mn bedje daar lag, een pilletje en een prik in mn bil. Tijdens de punctie is er een vpk bij je (en je man/vriend natuurlijk). De vpk helpt je met de ademhaling enzo, dat is echt heel fijn hoor! Daarna als je weer op het uitslaapkamertje bent komen ze elke keer even kijken of alles goed gaat, ze zijn echt lief hoor. Heel veel succes alvast!!!!!!!
Trouwens, wij moesten toen ook op zo'n rot-tijd ivm files. We zijn lekker vroeg vertrokken en hebben toen nog een half uur door het Amsterdamse Bos gewandeld omdat we veel te vroeg waren. Dat was best lekker ontspannend. Misschien een idee?
Ingeping, hoe is het gegaan? Was je optijd? Hier, weer ondragelijke buikpijn. Kan amper staan! VU gebeld, ze bellen me terug maar wacht al een uur op hun belletje.