ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    o ja:
    @noa: welkom! (helemaal vergeten!)

2. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Hey Vasca, jij was nog laat aan het typen!! Maar leuk dat je er even was. Ik lees vaak de berichten van het forum op mn telefoon, maar als ik wil reageren doe ik dat eigenlijk gewoon via mn laptop. Op de telefoon typt het toch minder snel. Op mn werk wil ik niet op ZP, en zo via mn telefoon kan ik toch af en toe even wat lezen. Via mn abo zie ik wat er binnen komt.

Klussen.... nou, als ik heel eerlijk ben mag dat bij ons wel wat vaker. Ik merk dat doordat we nu zo in dit traject belanden we beide even niet zo'n zin hebben. Maar dat komt wel weer. Ik weet niet of de andere dames dat herkennen? (als ik een eisprong zou hebben zou ik wél klussen hoor, maar da's niet het geval bij mij)

En een kindje rond kerst? Ah, leuk toch? Ik zou er een moord voor doen om zsm zwanger te zijn.... en wanneer het dan wordt geboren zou mij niets meer uitmaken.

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Hey, had allemaal smileys in mn bericht gezet.... en die zijn foetsie!

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @tycuna: wat jammer van die smileys, als je eigen vrolijkheid maar niet mee de deur uit gaat! ;)

ik was gister idd nog laat aan het lezen/ schrijven. Was uit geweest met collega's direct na mijn werk en was de eerste gelegenheid weer bij mijn eigen pc. Ben zoiezo wel een beetje een nachtbraker, zeker wat internet betreft.

Ja, als je geen ei-sprong hebt, zou ik ook niet weten of ik nog veel zou klussen eerlijk gezegd. Wij doen het wel echt "op de kalender" momenteel. Soms haalt dat de charme wat weg, maar voor ons is het ook wel goed, omdat we allebei vaak geneigd zijn te moe te zijn, of andere dingen belangrijker vinden. Op deze manier wordt je gedwongen er ff tijd voor te maken. En het wordt natuurlijk zoiezo leuk, want anders werkt het toch niet :D

nou, ik ga lekker ff in het zonnetje zitten op een terrasje!

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland

Ja dat klinkt inderdaad wel logisch wat die samenwerking betreft. Dat is ook het meest prettige natuurlijk zodat je niet weer helemaal door de mangel wordt gehaald.

Bij ons in de VU hangt de wachttijd af van 'hoe druk ze het hebben' Hoe lullig het ook is, het kan zo zijn dat als je behandeling niet positief is dat je zo weer 2/3 maanden wacht op voldoende personele bezetting en een rustigere periode in de VU. Zou eigenlijk niet moeten mogen ....

6. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Vasca :)

Wat het 'klussen' betreft. Bij ons voelt het klussen niet echt anders sinds ons medische traject (gelukkig) en vlak voor de IUI doen we het niet, op advies van de artsen maar de dag van de inseminatie 's avonds nog wel even en de volgende dag ook. Schijnt alsnog natuurlijke bevruchting te kunnen worden namelijk.

Wat de komst / tijd van een kindje betreft heb ik ook echt geen problemen met de feestdagen. Mocht het deze IUI raak zijn bij ons dan zijn we rond 5 dec. uitgerekend, maarja maakt ons echt niks uit.

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa: wij hebben persoonlijk ook niet echt moeite met de feestdagen hoor, maar het lijkt me voor een kind zelf absoluut niet leuk. Ik had het als kind erg jammer gevonden geloof ik. Ken wel kinderen die rond sint jarig zijn en dan heb je eigenlijk toch maar 1 x feest en geen van de ouders zit te wachten op nog meer drukte (kinderfeestje) in die bizarre drukke tijd. En als je met kerst jarig bent, zie dan maar iemand op je verjaardag te krijgen...

Maar goed, dat zijn allemaal luxe probleempjes en we zouden deze maand absoluut niet minder blij zijn hoor! Maar als ik kon kiezen en ik zou zeker weten dat het dan de maand erna zou lukken, zou ik dat dus toch liever kiezen. Maar zo werkt het leven dus niet.

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    goedemorgen! Jammer niemand online geloof ik en ik heb een vraagje:

als vascoman dinsdagochend 10 uur moet inleveren voor pakket c, mogen we dan nu nog klussen? In het boekje staat 3 dagen onthouding, maar ik dacht (maar weet niet zeker) dat 2 dagen misschien ook ok was..

Had vrijdag positieve ovu test, zaterdag ook en we hebben zaterdag (gister) ook nog geklust). Maar temp is nog niet omhoog, dus voor de zekerheid wilden we eigenlijk vanochtend nog even "aan het werk", maar dat mag zws niet... toch?

wat zouden jullie doen?

9. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Als er 3 dagen staat zou ik drie dagen aan houden.
    Aan de andere kant...

Mariaman moest op de dag van de punctie een 2e zaadmonster inleveren. Het 2e was beduidend beter dan het eerste.

Oh ik had net trouwens roze bij het afvegen.
    Einde verhaal dus denk ik.

Ben boos op het VU en dat stomme SET protocol dat er nu een top emmy is weggegooid.

Maar goed...
    achter boosheid zit verdriet.
    natuurlijk...

10. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    @Vasca, ja, ze zeggen 3 dagen... maja, als je een eisprong hebt wil je dat natuurlijk ook benutten!! Een zaadtest kun je opnieuw doen, een eisprong niet.....Moeilijk!!! Je moet daar opschrijven hoeveel dagen er onthouding is geweest. Dus je kan het wel aangeven. Of misschien kun je het een dag verzetten? Toen wij donderdag op de poli waren was er een gaatje vrij op de agenda. Wie weet, je kan het altijd proberen!!

Vraagje, als er meer dan 3 dagen onthouding is geweest, is dat dan juist goed of slecht? Toen mijn mannetje donderdag een 2e zaadtest moest doen had hij 5 dagen onthouding gehad. We wisten van te voren niet dat hij "moest". Bij de 1e test hebben we er rekening mee gehouden.

@MariaC, ah neej! Wat balen meis..... Verdorie, ik snap je boosheid én verdriet heel goed. Sterkte!! Lfs.

11. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    hier ook grote teleurstelling, hoop weg :(
    vandaag ongesteld geworden, echt heel erg ongesteld dus geen twijfel mogelijk...

erg verdrietig

@ Maria, hoe is het nu bij jou?

12. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Maria en Noa, balen zeg van ongi :x:(. Ik kan jullie de hand schudden, ben vandaag ook ongi geworden, bleh.

@Maria, kan me best voorstellen dat je baald van dat SET protocol! Want wie weet had er 1 van de 2 wel ingenesteld ALS ze beiden hadden teruggeplaatst, althans zo zou ik denken. Knuffel meis....

@Vasca, sinds ons waterecho-gaat-niet-door-door-klussen-avontuur houd ik me strikt aan de regels van het VU :D.
    Maar ehhh, wat heb je nu uiteindelijk gedaan, geklust of niet geklust :D;)

13. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Noa, balen zeg!!! Emma, jij ook al? Blech! Iedereen ongi....

Vasca, ben ook benieuwd wat je/jullie hebben besloten! Vertel! :)

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wat balen van alle ongi's!!
    Noa, k*t dat de poging mislukt is... Mogen jullie meteen door voor een nieuwe poging??
    Maria, heeft t bruinverlies doorgezet??
    Emma, geen poging gehad maar wel jammer natuurlijk. Op naar de waterecho dus...

Vasca, ben ook wel benieuwd wat jullie gedaan hebben! Mijn zus zei tegen mij 2 dgn onthouding... Toen m'n man voor pakketje d moest, was t zelfs niet eens 48 uur van tevoren.

@hier: gisteren dus gestart met stimuleren. Was vergeten dat die prik totaal niet vervelend is! Heel fijn!
    Maria, heb t nog totaal niet over de punctie gehad. Doe ik wel bij de 1e of 2e fm... Ach iedereen overleeft t maar wellicht is iets meer pijnbestrijding wel fijn. ;)

15. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Ohw, zelfs 48 uur? Dan kan 2 dagen dus makkelijk! ;)

En meer dan 2 a 3 dagen onhouding? Is dat nadeliger voor de uitslag?

Gelukkig Susan, dat deze prik niet veel pijn deed!! :)

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik zou t wel 2x pw doen om t zaad te verversen. Is anders ook niet goed voor de kwaliteit nl...

17. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Heyy Meiden,

jeetje, al die ongi's... dat was niet de afspraak...
    Ik had 1 veeg roze. Verder niets meer gezien.
    maar omdat ik ook al negatief testte, en dag 10 wel erg laat vind voor een innestelingsbloeding denk ik dat het even goed klaar is.

Susan, na hoeveel wachtdagen testte jij positief bij Sophie?

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Maria, ik had een soort van posi test 9 dgn na tp. Deed m 's ochtends en was nega. Kwam terug na m'n hockeywedstrijd, zag test liggen en wilde m weggooien en zag toch een 2e streepje toen!! Dag erna dus 10 dgn na tp een posi digi van cb. Op dag 11 bloedtest met hcg van 128.

Gebruik jij nu nog utro bollen ofzo??

19. Doudou

Doudou Actief lid

8 dec 2010
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Sorry, paar dg niet actief geweest op t forum. Wel hard geklust rondom posi ovu test. Zou ook graag nog even voor de zekerheid doorgaan, maar moeten ook 'onthouden ' ivm pakketje inleveren dinsdag. Toch een beetje gekke situatie idd.

Wat balen dat twee meiden vandaag ongi zijn geworden. Helemaal na een iui poging natuurlijk super balen. Sterkte meiden!

Susan, hoe gaat t met de hormonen? Wanneer gaan jullie oogsten?

Weltrusten alvast!

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee moeten zowel doudouman als vascaman dinsdag pakketje d inleveren? Gezellige boel daar dan! ;)

Spuiten gaat goed met de hormonen hoor. Pas net begonnen met stimuleren en verwacht zelf de punctie rond 24 of 25 maart. 24e komt mij t beste uit ;)

Deel Deze Pagina