Thanx Tycuna! We gaan Miss toch al proberen om Sophie vanavond in dr nieuwe kamer te doen....... Vandaag gaat t wel ok. Was wel even zwaar toen ik vanmiddag nog even met ons hondje ging lopen dus daarna lekker gaan liggen. Lig dus nu ruim een uur en dat voelt goed. Hoe gaat t vandaag bij/met jou?
Lekker, even liggen, en ook goed dat je er aan toe geeft. Sophie boft maar met zo'n mooie kamer, met al die mooie kleurtjes! Hier gaat het wel, vanmorgen dacht ik even dat de buikpijn weer op kwam toen ik met de hond liep, maar het zakte snel weer weg gelukkig. Dacht even dat het door het les geven kwam, want ik heb gister 1 uurtje gedraait. Wel rustig aan en het was best even lekker, verstand op 0 en even de adrenaline de vrije loop op een flinke beat! Verder zit ik enorm in de knoop met hoe het nu verder moet qua stimulatie. Maja, daar moet ik zelf uit zien te komen. Noa, hoe ging je gesprek gister? Vasca, hoe voel je je vandaag? Heb je nog getest? Ingeping, weer wat opgeknapt na gister? Morgen weet je meer he? Spannend!!
@Tycuna: Hey doe je wel rustig aan en pas op jezelf. Hier gaat het wel hoor. Heb een gevoelige buik vooral met lopen. Ik hou me gewoon rustig de komende dagen. Morgen tussen half tien en tien uur bellen naar het VU......Spannend!!!
Ingeping, ja spannend hè morgen! Laat je het ons weten? En blijf idd maar rustig aandoen de komende tijd. Tycuna, jij moet je hoofd daar niet over breken...dat moeten zij doen! Miss zetten ze je volg x wel meteen aan meerdere pillen progynova. De ene keer hoeft de andere niet te zijn. @hier: Sphie vanavond in naar nieuwe kamer en 1 persoonsbed gezet. Nou dat ging niet zo best... Ze ligt nu dus weer in t ledikantje in de babykamer Morgen overdag dan maar even proberen en dan ga ik ernaast liggen tot ze slaapt en dat dan zo elke dag afbouwen. Daarna pas 's avonds proberen... Verder nog wat geschrokken door verhaal van m'n zus... Werd gisteren gebeld door een zwangere van een tweeling, as vrijdag 32 wkn. Belde vanwege krampen. M'n zus vroeg of ze de tweeling nog wel voelde...nou dat was wel minder ja, sinds eind vorige wk. M'n zus haar laten komen op spoedprogramma. Bleken beide kindjes te zijn overleden in haar buik! Moet dan meteen aan m'n eigen krampjes denken...pfffff.......ga vooral de bewegingen nu goed in de gaten houden!
Dames, sorry hier weer ff ego, voor meer heb ik nog even geen plek... Voel me nog steeds erg k*t en ben erg verdrietig en bezorgd. Wist dat de mogelijkheid er was officieel maar had het toch eerlijk gezegd niet zien aankomen. Vannacht heb ik bijna niet geslapen en vanmiddag een hele (emotioneel) zware vergadering nog wel bijgewoond, want die was door collega's die in op stand zijn gekomen (erg lief) met spoed belegd. Daarna uitgeput thuis en net toen ik dachyt dat het weer even ging, werd ik gebeld door iemand van werk dat "de grote baas" onze ziekmelding niet accepteert en we gewoon naar werk moeten komen, anders houdt hij het in van mijn vakantie. Ik móet dus morgen, ondanks dat ik geen 10 woorden kan uitbrengen zonder te huilen en bijna niet slaap, dus gewoon op mijn werk gaan zitten. Ik zal nog ff pb-en wat ik doe, maar dat is dus niet iets wat je kunt als je er zo aan toe bent. Ik was eigenlijk van plan om even tot mezelf te komen en volgende week weer te beginnen. Maar nu ga ik morgen de arbo-arts dus maar bellen en me ziek of overspannen laten verklaren. Dat klopt ook wel, want dit speelt al maanden en ik loop ook echt al die tijd al op mijn tenen. Maar dat gaat nu ff niet meer. Het voelt zo lullig, echt als een trap na dit nu. Ik hoef geen cliënten te zien, maar móet dus gewoon de hele dag op kantoor gaan zitten janken, zodat ik de ziekte verzuimcijfers niet druk. Nou ja, als ze dat willen, kunnen ze het krijgen ook hoor. Klinkt misschien allemaal wat overdreven, maar het is allemaal echt heel erg lullig gegane, misschien licht ik het later nog wel een keer meer toe. Sorry meiden voor al dat ego, maar meer lukt me even niet. Lees jullie wel en leef wel mee hoor. Maar mijn hoofd is nu heel vol en ik kom er even niet van los. X Vasca
O ja, ook nog getest vannochtend en natuurlijk niet zwanger Back-up plan "baby" gaat dus ook niet door.
@all: heb slecht geslapen, heb nu meer last van me buik dan gister. Is dit herkenbaar voor iemand?? Tuurlijk horen jullie straks of we tp hebben!!!
Dr S. heeft gezegt dat deze pillen niet aanslaan bij mij. Het normale schema wordt opgebouwd van 1 naar max 3 pillen. Toen ik ze gebruikte nam ik er al 6. Hij vertelde bij de laatste echo dat je er ook wel 10 kunt nemen, maar dat je lichaam maar max. zoveel op kan nemen. (Net zoals water. Je kan in 1 x 2 liter water drinken, maar je lijf kan per uur maar 0,5 liter water verwerken. Meer wordt er niet opgenomen op dat moment.) Dus ja, in dat opzicht maak ik me daar wel zorgen om. Er zijn ook pleisters op de markt die dezelfde hormonen afstaan, en hij zou kijken of dat een aanvulling zou kunnen zijn. Dat hoop ik echt, want anders hebben we niets aan onze cryootjes. Arme Sophie, wilde ze niet in haar mooie nieuwe bed? Hopelijk kom je vanmiddag een stapje verder als je er bij bent. En jee, wat een naar bericht van die dode kindjes. Lijkt me, dat als je zwanger bent, dit soort berichten nog veel harder aan komen!! Hou jezelf en de kleine man maar goed in de gate hoor!!!!!!! Ingeping, jammer dat je zo slecht hebt geslapen. Ik weet nog dat ik ook behoorlijke buikpijn had toen. Ook opgezet. Moest me echt koest houden zeiden ze. Er is wel even wat gebeurd in je buik, dus niet gek dat dat een reactie geeft. Ik hoop dat de 'pijn' wordt beloond zometeen!!! Kom je het vertellen hier? Vasca, arme meid. Ik heb het met je te doen. Belachelijk dat je moet komen opdagen nu in deze staat. Zeker gezien het soort werk wat je doet. Dit dat toch niet?! Wanneer je je nu overspannen laat verklaren, heeft dat geen gevolgen voor het zoeken van een evt nieuwe baan? Dat dat straks niet in je nadeel werkt als dat op papier staat? Ze kunnen alles na trekken. En waarom niet gewoon ziek melden? Dan maar vrije dagen, het jaar is toch al bijna om!! Hou je haaks meissie!!!! Knuffel.
Ingeping, nee herken t niet maar heb sowieso weinig tot geen napijn gehad na beide puncties. Vasca, het klinkt echt alsof je er helemaal doorheen zit! Ik kan nix anders doen dan je een hele dikke knuffel geven.
Hey meiden, wij zijn terug van vakantie en helaas niet zwanger. LF was 16 dagen, dus daarover niet te klagen. Nu moeten ook wij een maand wachten en dan hopen dat we voor een cryo mogen. Maar ik lees hier over drukte, dus probeer maar vast rekening te houden met het scenario dat we misschien nog wel een maand moeten overslaan. Meiden die nu bezig zijn: succes!!!
Hey meiden, Morgen om 15:15 de TP. Helemaal happy!!!! Ben benieuwd wat ze nog meer te melden hebben morgen.....
Aklina, balen!!! Hoop dat jullie evengoed hebben kunnen genieten van jullie vakantie? Ingeping, joepie!!!! Op de naar de tp van morgen! Vergeet je fototoestel niet he, voor je 1e emmy foto!!
@Lieve Vasca, je moet echt geen sorry zeggen omdat je even alleen je eigen gevoelens kwijt wil, dat snappen wij echt wel meis . Dikke knuffel voor hoe je je nu voelt. Het hakt er dus toch meer in dan je gedacht had . Maar het is gewoon ook oneerlijk dat het op deze manier gaat. Ik denk aan je lieverd.... @Ingeping, YEAH morgen TP....leukleukleuk!!! @Tycuna, wat vervelend toch dat gepieker over hoe moet het nu verder. Want cryo's hebben is natuurlijk helemaal geweldig maar als je de juiste omstandigheden niet kan creëren om ze met kans op succes terug te plaatsen heb je er ook weinig aan . Ik heb alleen te weinig kennis hiervan om met je mee te kunnen denken. Knuffel meis.... @Aklina, wat jammer dat het niet is gelukt! Maar hebben jullie ondanks de negatieve test wel een lekkere vakantie gehad? En nu dus een maandje wachten, misschien wel goed om je inderdaad al voor te bereiden op 2 maanden rust. Maar je weet natuurlijk maar nooit, wie weet is er dan wel een plekje . @Suus, Sophie vond het dus nog maar niks? Dat wennen zal vast gaan lukken
Een vraag: met tp doen ze een echo van buiten toch om te kijken of ze op de goeie plek zitten??? Doordat ik nog steeds last van me buik heb ben ik een beetje huiverig voor de tp........
Ja, echo van buiten, gewoon op je buik. Maar ze brengen wel een spreider in voor de katheter enzo. Ik vond dat na de punctie niet zo fijn, maar het is maar even en ze doen voorzichtig. Succes meid!!!!!
Eindelijk toch maar ns reageren... Ik volg jullie inmiddels alweer ruim een maand, en heb echt alle 341 pagina's gelezen.... Dus of het over Susan gaat, tycuna, noa, vasca, ingeping, of aklina, ik heb het gevoel jullie redelijk te leren kennen. En dan is t wel een beetje erg gek om niet zelf ook eens te reageren... Dus hierbij. Ik ben dus nipnip, 32 jaar. Geloof redelijk in dezelfde leeftijdsgroep als de meesten hier. Ik woon in Zaanstad. Sinds de herfst van 2008 zijn man en ik aan het proberen een kindje te krijgen, helaas zonder resultaat. Begin 2010 naar de ha geweest, die vond dat we t nog maar een half jaar moesten proberen. Na een half jaar zonder resultaat, maar vooral heel veel twijfel ( je gaat echt van alles voelen in je lichaam....) weer retour ha. Na wat onderzoeken bij mij, toch de kikkervisjes van manlief laten bekijken. Die bleken t niet echt te snappen... Ze zwommen de verkeerde kant op (zeker geschrokken, Hahaha) dubbele koppen en ga zo maar door... Na een nieuwe test met t zelfde resultaat, verwezen naar de vu. Maar dan naar de afdeling andrologie. Maar daar bleken we niet thuis te horen. Daarna door verwezen naar de IVF poli. En zo terecht gekomen bij de boskabouter. Na verschillende onderzoeken bij mij (incl hsg) en bij manlief blijken de visjes ineens wel de goede kant op te zwemmen, en zijn t er ook genoeg. En dus zijn we nu dus onbegrepen verklaard. Na een wachtlijst van ongev 6 weken heb ik ons aangemeld voor onze eerste ronde iui. Woensdag eerste echo gehad, op dag 10. Keurig bms van 8mm, maar nog geen fatsoenlijke folikel te vinden. Gelukkig laat m'n bloed zien dat we m'n eisprong nog niet gemist hebben, dus zaterdag voor echo twee terug. Helaas blijkt mijn bloeddruk wel weer te hoog, ondanks de medicijnen die ik gebruik. Dus wel meer medicijnen moeten gaan gebruiken. Maar daar ben ik nog niet gelukkig mee... Nou, nu weten jullie alles van deze "fan". Ik ga m'n best doen net zo trouw te reageren als dat ik al las. Maar waarschuw nu alvast, ben heel slecht met namen en gebeurtenissen en data. Geen desinteresse, maar een slecht werkend geheugen op dat gebied... Ik hoop dat ik aan mag sluiten bij jullie groepje, en anders hoor ik dat natuurlijk ook graag. Enne... Ingeping, heel veel succes morgen. Vasca, ik leef met je mee. Tycuna, ik hoop dat ze een goede oplossing vinden. Nipnip.
hoi nipnip, welkom! ik vind het altijd leuk (en gek) om te merken dat er meer mensen meelezen dan wij... Zoals je dus al weet zit ik zelf nu even in een megadip. Het verliezen van mijn baan is stressvol, maar doordat wij dus nu ook bijna gaan starten met iui, voelt het echt ff of de grond onder mijn voeten wegzakt. Na een tijd van stress, wilde ik voor de periode van behandelingen heel graag rust en zekerheid en momenteel voorzie ik juist enorme stress. Maar goed, ik reageer nog steeds ff heel ego en hoop dat jij mijn vraag misschien kunt beantwoorden! Een ding wat mij ook stress geeft is de wachtlijst voor iui en dat ik niet weet wanneer we nou kunnen beginnen. We willen echt heel graag. Dus: hoe ging dat bij jou? wanneer werd je aangemeld? Wanneer kreeg je daarna de brief dat je mocht starten? en mocht je toen meteen aanmelden (bij 1e ongi) of pas in de maand erna? Hoop echt dat je me wat antwoorden kan geven, want zou me een stuk gerust stellen. Het VU was er erg onduidelijk over, de dokter zei direct na brief aanmelden en de vpk zei later dat het dan pas in de (kalender)maand erop mag. groetjes en welkom dus! Ook wel gezellig een mede-iui-er, was nu nog maar de enige, iedereen hier die ivft maar! (en ben ook onverklaard geworden na eerst wel verklaard te zijn )