ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    He bah meiden, lees in veel topics dat het niet gelukt is...:(
    Wat is dat toch......
    Maak er maar van dat we maart overslaan ivm de feestdagen:cool:

Maria: hoe gaat het nu??? Snap dat je baalt van het SET protocol...... Ik ga daar ook tegenaan lopen...

Susan: prikken gaat goed dus??

Allemaal afspraken met het komkommerboek lees ik??!!!

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    LadyZorra, hoop niet dat ik de feestmaand ga overslaan hoor! ;):p

TRouwens, elke keer als ik die komkommers van de Plus langs zie komen op tv, moet ik aan Emma denken :D

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Jaaaah, dat heb ik ook!! :D

En Susan, jij slaat helemaal de kerst niet over, mee eens!
    Gewoon raak hoor!!!! :)

4. butterfly80

butterfly80 Actief lid

21 jun 2010
    112
    0
    0
    Voor alle meiden die ongie zijn geworden:sterkte, echt niet leuk:(

Mijn man ook dinsdag naar t komkommerboek! Haha! Wat melig zeg, ze gaan er allemaal heen! Die van mij ivm m'n punctie die dag.:)

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Waarom aan mij :(. Ik doe niks met die komkommers hoor :p, dat waren die vrouwen in dat komkommerboek ;):D:p. Die weten wel raad met de komkommers van de Plus :D.

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Emma, jij hebt toch dat boek thuis liggen om ideeen op te doen?? :p

Hee wat een gezelligheid morgen in al die kamertjes!! 3 stuks!!

Butterfly, morgen de punctie, hoe spannend!! Hoe laat moet je er zijn? En wat is de ongeveer verwachte oogst??

7. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik heb het komkommerboek anoniem terug gestuurd naar het VU, was er wel een beetje op uitgekeken al die komkommers :p:D. Dus de heren die morgen moeten produceren kunnen weer op zoek naar het boekje ;)

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja die komkommers zien er ook wel een beetje hetzelfde uit he, en groen is niet echt aantrekkelijk...... Piemels daarentegen zijn er in alle soorten en maten! Veeeeeeeeeeeel interessanter ;)
    Toch blijf ik dat ook maar rare dingen vinden hoor. Lijkt me ook helemaal nix zo'n bungelend ding tussen mn benen............;)

9. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Whahahahahahahahahahahaha

Toch zou ik weleens 1 dagje man willen zijn, gewoon om te weten hoe:D:cool:

10. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik gebruik nu utro bollen maar ik ga denk ik stoppen.
    Testte vanmorgen negatief (dag 11) en had gisteren een veegje roze. Daar bleef het trouwens bij.

Ben natuurlijk verdrietig en teleurgesteld, maar ook boos op het VU vanwege het SET protocol. Er is toch een top emmy weggegooid...

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Maria, wie weet kan je alsnog bij je volgende cryo met de arts praten. Zeg dan gewoon dat je heel goed begrijpt dat er risico's aan een eventuele tweelingzwangerschap verbonden zijn en dat je daar heel goed over hebt nagedacht. Zeg dat je desnoods dat je er best een contract voor wil tekenen waarin staat dat jij op de hoogte bent van de risico's en tegen het advies van de VU in toch je 2 emmy's wil. Zo doe ik dat wel ns hier in de praktijk nl, als iemand tegen mijn advies in iets wel of niet wil... Dan heb ik altijd zoiets dat ze het zelf maar moeten weten.

Mijn man doet dan wel ns zn piemel of ballen ff goed in zn broek. Soort Al Bundy zie ik dan voor me ;) dan denk ik altijd...ik leg toch ook niet mn tieten goed?! Oke oke, die zitten in een bh dus daar kijk ik niet naar om maar hun zakie zit toch in een boxer, slipje of g-string?? ;)

12. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ga ik ook doen ja, even een evaluatiegesprekje vragen.

en over al Bundy: Ik zou gewoon als tegenactie met veel misbaar mn tieten goed leggen, haha.

13. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    :D Je weet het altijd zo heerlijk te omschrijven, hihi!! :D

14. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Maria: ik snap je boosheid..... Bij ons is toendertijd verteld dat ze bij een 1e poging en onder de 35 sowieso alleen SET doen. Bij een 2e poging (of als je ouder bent) wilde ze het wel doen/ naar kijken. Je hebt nu meerdere "pogingen" gehad, dus lijkt mij dat ze nu het protocol voor jou kunnen aanpassen. Ik zou het zeker bespreken. Sterkte en succes!

15. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Jaaahhhhhh, gewoon eens even meemaken hoe een man seks ervaart :D.

Maar Susan ik ben het met je eens, het mannelijk geslachtsdeel blijft een raar aanhangsel ;):D. Alhoewel, het vrouwelijk geslachtdeel is nou ook niet echt het meest mooie aan een vrouw ;).

16. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland

Dát ga ik aandragen inderdaad!
    Ik zit officieel nog wel in mn eerste poging, maar heb al wel 3 terugplaatsingen gehad!
    Super idee van je! Dankjewel!

17. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Maria, wat vreselijk he die communicatie tussen de artsen en verpleegkundigen onderling. Mijn handen jeuken regelmatig om daar iets van te zeggen inderdaad. Ik trek, net als jij, dus ook gewoon mijn mond open.

Evenals de wachttijd tussen de afspraken in. Ik werd de eerste week van januari 'goed verklaard voor de 3e IUI poging. Kreeg ik een brief thuis met een afspraak voor een echo op 28 maart om die dag ook gelijk met de eerste stimulatie (puregon) te beginnen als de echo er goed uit zag. HALLO 2,5 maand verder!! Dacht het niet. Ik gelijk bellen en ik kon die week erna terecht.... blijkt dus echt dat je je mond moet opentrekken.

GOeie les dus voor iedereen die met de lange wachttijden te maken krijgt.

18. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Thanx, en ik hoop echt dat ze naar je luisteren en het begrijpen.

19. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Maria, ik zou het ook zeker aankaarten! Je hebt nu 3 terugplaatsingen gehad, door er vanaf nu 2 terug te plaatsen verhoog je de kans toch weer meer. Ik zou er ook niet tegen kunnen hoor dat ze zo aan dat SET protocol hangen.

20. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Man, het allerergste was wel de allerlaatste keer dat we naar het hoofdgebouw moesten.
    W8 ik kopier het even, is alweer een tijdje terug:

Domper in VU : 09 juni 2010Hier een negatieve ervaring met het ziekenhuis vandaag.

We moesten de uitslagen ophalen van het bloed- en spermaonderzoek van mijn lief en, zo dacht ik, zouden we te horen krijgen wanneer we mochten starten.

Wij gaan daar helemaal heen, lees: ochtend vrij vragen van het werk en helemaal naar Amsterdam rijden, ramppp met Parkeren daar en veel te lang moeten wachten in de wachtruimte toen naar binnen. Zit er een stageloopstertje naast die alle intieme details mag mee luisteren, maar goed, dat is nog tot daar aan toe, begint ze te praten:

"Ja, jullie zijn hier terecht gekomen vanwege een kinderwens en omdat het zwanger worden niet lukte en dat licht dan voornamelijk bij u *kijkt mijn lief aan* omdat uw sperma niet an goede kwaliteit is... toen hebben we wat onderzoeken gedaan, (JA, DRIE KEER spermaonderzoeken terwijl dit al 2x gecheckt was in Utrecht en 10 jaar geleden ook al, waarom in vredesnaam DRIE KEER???!!!) en uit die onderzoeken blijkt dat jullie in aanmerking komen voor ICSI. (Ehmm.. dat had u vorige keer al gezegd) We gaan u een folder meegeven (had je vorige keer al gedaan) en we zouden het fijn vinden als u naar de informatieavond komt (had je vorige keer al gezegd) en die is morgen (weet ik, staat al in de agenda want dat had u vorige keer al gezegd) Dan kunt u na die informatieavond een afspraak maken bij het IVF centrum voor een intake, dan wordt jullie alles verteld over wat jullie te wachten staat (waar is die informatieavond dan in vredesnaam goed voor?) en ze gaan dan kijken of ze alle onderzoeksresultaten hebben (daar heb jij toch voor gezorgd de afgelopen maanden? Je moet nu toch al weten of je genoeg weet??!)dan kunnen jullie een startdatum afspreken. (oh dat doen we niet nu dus? Waarom moesten we nu dan bij jou komen) ja...? dus dat is het even, hebben jullie geen vragen? (nee geen vragen behalve dan dat ik niet snap waarom we vandaag moesten komen) Dan mogen jullie nu in de wachtruimte plaatsnemen en dan zal de verpleegkunduige jullie halen voor een afspraak... dáááagggg".

***naar de wachtruimte***
    "Weet jij waarom we nu hier moesten komen"
    "nee..."
    "nee ik ook niet"
    "Wat een onzin..."
    "ja..."
    "het is omdat we wat van ze willen, anders zou ik er wat van zeggen"
    "ja inderdaad"

Nou toen mochten we naar de balie voor de afspraak (dachten we)

"Alsjeblieft, hier is de folder, en de uitnodiging voor de informatie avond en..(..) Die is morgen (onderbreek ik haar) Eh.. ja die is morgen. We zouden het op prijs stellen als u..(..)ja dat had u vorige keer al gezegd (lach ik haar fijntjes toe) Ja, goed, ehm... Het gaat nu als volgt: u krijgt over twee weken een brief van het IVF centrum waarin u wordt uitgenodigd voor een gesprek. (Huh... kunnen we nu geen afspraak maken dan, denk ik, en wissen een blik van verstandhouding met mijn lief) mocht u die brief nou niet krijgen, moet u even contact opnemen. (oh dus het kan ook nog zo zijn dat ze ons vergeten...)

Jeeminee.... wat een gedoe... wat een onzinnig gedoe. UIt de eerdere sperma onderzoeken was al gebleken dat we ICSI waardig waren, waarom moeten ze dat nog 3x onderzoeken?? En dan die afspraak vandaag? Waar sloeg dat op? En dan moeten we nu weer een intake bij het IVF centrum, en dan gaan ze kijken of ze alle onderzoeken wel hebben gedaan of alle juiste resultaten wel hebben en dan gaan ze ons vertellen wat het allemaal inhoudt... waarom moeten we dan naar die info avond? Want nu zeiden ze dat aanwezigheid op prijs wordt gesteld, maar vorige keer zei ze dat het verplicht was...

Ik voel me net en kind die met een lolly in de hoek gezet wordt... zo ben maar even stil en laat de grote mensen even praten...

"ja maar..."
    "SSSSSTTTT!"

Deel Deze Pagina