Maria, jee, dat ga je niet menen, dat verhaal!!! Ik hoop toch niet dat ons donderdag ook zoiets te wachten staat.... maar, dan ben ik in elk geval goed voorbereid op pad gegaan. :x Maareh, is zo'n informartie avond nuttig?
De informatieavond is wel nuttig hoor. Zou ik wel heengaan. maar de laatste afspraak voor we werden doorverwezen was dat absoluut niet
Maria, ik herken vooral het gevoel van 'waarom moesten we vandaag nou eigenlijk komen?'. Je neemt er vrij voor, rijd helemaal naar A'dam, betaald aardig wat aan die parkeerautomaten en dan hoor je dingen dat je denkt 'had dat niet gewoon dmv een belafspraak gekund '.
Wij hebben geen info avond gedaan. Ik had na al die folders en een vriendin die ook in de VU meerdere ivf pogingen had gedaan, er even mn buik van vol.... daarvan dan weer wel..... Maria: volgens mij ben jij in "de wet van Murphy" beland..... Wat een verhaal.
Hmm, heb toch even het gevoel hierop te moeten reageren. Zoals Maria het omschrijft, zo is het bij ons ook gegaan. Ikzelf heb nooit het gevoel van Maria gehad. Voor de laatste afspraak op de poli wordt jouw casus/dossier namelijk besproken in het team van gynaecologen/fert.artsen. Ook al weet je de uitslag daar waarschijnlijk toch al van (zaadonderzoeken zijn wellicht al geweest), ik heb het zelf als prettig ervaren dat alles goed is doorgesproken en daarna nog eens persoonlijk met mijzelf en mn man. Je kan dan evt nog gerichte vragen stellen (ja, kan ook telefonisch maar toch). De informatieavond is zeker zeer nuttig want dan hoor je precies wat het inhoudt, over de werking van de hormonen etc. etc. Dat kan niet in het intakegesprek in het ivf gebouw. Dan zou zo'n gesprek 1.5 uur duren en moet dat bij iedere patient herhaald worden. Veel te tijdrovend en kostbaar en dan kunnen ze beter mensen behandelen. Tijdstip en dag van intake wordt geregeld door het ivf gebouw zelf. De poli kan niet in die agenda kijken (wel de pakketjes A,B,C of D). Idd checken ze dan voro de zekerheid of alles gedaan is (is denk ik altijd wel zo) en je krijgt exacte uitleg over hoe het gaat als je menstruatie daar is incl de te bellen nummers etc. De VU volgt gewoon een bepaald protocol en protocollen zijn juist handig zodat ze precies altijd alels op exact dezelfde manier doen. Ook hier in mijn praktijk zijn er protocollen, voor bijv hygiene enzo. Dat moet om jezelf te blijven controleren of alles goed gaat en zo is er een leidraad die je kan en moet volgen. Kortom, ik vond het zelf absoluut niet storend maar dat wil niet zeggen dat ik bijv Maria of anderen die dat zo hebben ervaren, niet begrijp. Enne, dat ze hun eigen zaaduitslagen willen hebben vind ik heel logisch. Ik wil ook altijd mn eigen rontgenfoto's hebben bijv. Zo, en nu moet ik ff verder met mn patienten!
Iedereen ervaart het anders en het zal ook wel ergens goed voor zijn, maar ik kan mij ook wel voorstellen dat je je een beetje ongehoord voelt. Dat ze, als een machine, alles afwerken. Ik zelf heb het ook niet zo ervaren. Dat is net zoals met een info avond. Ik spoot al maanden puregon, dat zou niet veranderen, en heb heel veel info van mn vriendin gehad en alles gelezen. Ik vond het, voor ons, echt onzin. Maar een ander heeft er weer veel aan. Maar aan het einde van het verhaal, moet je wel een positief gevoel hebben. En dat is wat Maria mist en Susan en ik bijv wel hebben. Ik hoop dat Maria dat gevoel ook krijgt, want aan alle gevoelens die een mmm met zich meebrengt, heb je wel even genoeg........
Ja maar 3x testen terwijl het ook al in Amersfoort en 10 jaar eerder in Belgie én in Nederland is getest vind ik dan echt zonde van de tijd. Het gesprek voorafgaand aan dat laatste gesprek was al voor alle vragen en dáár hadden we al te horen gekregen dat het ICSI zou worden. Die laatste afspraak vóórafgaand aan de doorverwijzing naar het IVF centrum was écht niet nodig, dat had makkelijk in een brief gekund. De informatieavond vind ik inderdaad een heel goed initiatief. Xxx
Haha, ik spaar elke keer muntjes.... voor de parkeerautomaat. @rest, inderdaad, ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier ervaart. Toch vind ik het wel prettig om ieder zijn verhaal te horen. Hoe het op Maria is overgekomen, maar ook het verhaal van Susan.
LadyZorra en ik hebben natuurlijk al een heel mooi resultaat bereikt door de VU. Ik denk dat dat natuurlijk enorm meespeelt, iig bij mij is dat zo. Als iemand iets negatiefs zegt over 'mijn ziekenhuis' komen mijn haren al recht overeind te staan bij wijze van dan... Ik hoop dan ook dat iedereen hier hun avontuur net zo positief mag afsluiten/ervaren als LadyZorra en ik. Maria, ik denk dat je het dan miss wel ergens 'vergeet' want zo'n klein mensje maakt echt ALLES goed. Dat weet ik wel. En dan zijn al die mislukte pogingen wellicht niet zo vervelend want dan had je juist dat kindje nooit gehad. Zo bekijk ik t iig. Net als die mislukte cryo-poging, ik had het niet verwacht maar was er echt behoorlijk van slag door. Ik bedenk me nu gewoon dat het maar goed moet zijn dat het niet is gelukt want dan was dat kindje/embryootje gewoon niet goed en was het wellicht wel gehandicapt geweest ofzo. Tycuna, muntjes sparen hoeft niet he... Gewoon chipknippen!!
Susan, ik denk dat dat zeker meespeelt. Er was voor ons geen wachtlijst, in mei 1e gesprek en in augustus positieve test. Ik vond het allemaal zooooooooooo snel gaan... En mijn wachtweken waren zh weken, dus dat ervaar je dan ook anders. De VU heeft zo'n hoog slagingspercentage, dat moet gewoon zo hoog blijven!!!!
Ja inderdaad, het is logisch dat een succesverhaal een positiever gevoel achterlaat dan (voor je gevoel) een opstapeling van vergissingen (te hoge dosering puregon, bloed kwijtraken etc) en negativiteit (bijv. goed enbryo weggooien vanwege SET protocol). Heel lastig om niet in dat gevoel te blijven hangen en positief te blijven. Dus ik ben daardoor natuurlijk gekleurd, net zoals een positieve ervaring een kleur afgeeft... Ik ga het trouwens opgeven om te zeuren over een dubbele tp, Lees net dit van iemand op een ander forum, ook bij het VU: Z.H gaat niet acoord 2 embryo s, terug plaatsen .-. Hoi Meiden, Terug uit Z.H, en ben zo boos!!! Nee geen accoord 2 terugplaatsen, reden: -kans op tweeling. -leeftijd. Ik gaf aan dat als ik b.v 35 ben en wil een 2 e mag het wel ja dat klopt maar dan hoeft het toch niet dan neem ik dat risico niet. Nou er viel geen discussie te voeren ,Zij op een gegeven m oment ook het heeft geen zin om verder in discussie te gaan want ik heb toch niks te vertellen nee dat klopt zegt ze! Vraag waarom 3 in een rietje : er zit een top embryo in en 2 die minder waren,ik waarom bij elkaar dan hadden die 2 toch bij elkaar kunne zitten was teminste nog een kans want ze waren wel goed genoeg om in te vriezen ,ANTW; heeft te maken met tijd geld,om dat ze een mindere kans hadden en als ik even een bij de minister zou regelen dat daar geld voor vrij kwam zou het wel kunnen waar slaat dit op /wat een antw,gaf aan dat het dus gemiste kans voor mij is ,nee zo moet ik het niet zien ,ik moet het zien als een extra kans want als de een er niet goed uit komt is er de andere nog????ja ja. En dan nog zegen ja we hadden ze ook weg kunnen gooien dan had je het niet eens geweten, weer zo antw ?? Wat moet je er mee je staat gewoon machteloos ,en dat is nog het ergste wat mij zo kwaad maakt,en die antw . Aangeven dat ik een pauze wilde ,zelf wil ik kijken wat me lichaam doet zonder al die troep,nee moest aan de pil of lucrin i.v.m endometriose , nou dat is een ding dat ik zelf bepaal ,nog even en ze bepaald waneer ik sex heb, jajaj ik ben boos en dus wat fel .Sorry. Gr nancy
Maria: ondanks dit bericht zou ik het toch aankaarten, misschien heb jij een andere arts..... Wat ik alleen niet begrijp is waarom ze van idee zijn veranderd. Mijn vriendin heeft een zoontje van 6jr, ook via ivf en VU. Zij heeft 3 pogingen gehad en allebei met 2 tp.... En ze was nog geen 35 toen. Kijk dat ze er geen 3 tp, ok, dat kan ik begrijpen.... maar 2.
Maria, naar bericht is dat zeg. Zo te horen klinkt het alsof die arts niet goed in dr velletje zat die dag?? (ik ben ook wel ns bot als iemand 'loopt te zeuren') Wat LadyZorra ook zegt, gewoon aankaarten! Enne, hoe oud ben je dan eigenlijk?? Misschien willen ze bij cryo's wel 2 tp-en en bij een verse anders een 1 goede en 1 iets minder goede bijvoorbeeld? Ik zeg maar wat hoor!! En de rest op poolexpeditie!
MariaC, mijn mond valt wel een beetje open als ik dat stukje van Nancy lees. Ze zijn wel héél erg streng! Mijn zus haar collega was onder de 35, ook in behandeling bij het VU, 1e 2 behandelingen steeds 1 terug geplaatst en bij de 3e IVF werden er 2 terug geplaatst, toen is ze zwanger geraakt. Ik snap best dat ze bij een 1e behandeling het risico niet willen nemen, maar als keer op keer blijkt dat er geen innesteling plaats vindt dan zou ik toch wat meer risico gaan nemen maar ook de slagingskans proberen te verhogen en er 2 terugplaatsen. Het zou voor mij denk ik wel een reden kunnen zijn om over te stappen naar een ander ziekenhuis . Maar nu nog niet hoor
Emmaaaaaaaa, jij wordt gewoon de 1e IVF patsboem zwanger! (net als Maria bij de volgende poging ) En hoppakee, daar stijgen de cijfers van de VU weer
Hope so . Ik heb ook nog alle vertrouwen in het VU hoor . Ben vooralsnog prima te spreken over het VU.
@Susan: morgen heb ik punctie in ter gooi blaricum en dan brengt manlief m'n eitjes naar t vu. heb de punctie rond 11uur. De laatste echo waren er 22 maar een paar moesten nog wel doorgroeien, waren 15 mm. De rest al rond 19 mm. Dat was vrijdag. Weet dus niet hoe t morgen ervoor staat. Best eng vind ik t, geen idee wat me te wachten staat! Vandaag ook minder last van buik dus was/ben beetje bang voor vroege eisprong! Ooooooh al die onzekerheid! Was t maar al morgen!