@marlida: wat balen meis! Ben je inmiddels al weer aan de nieuwe ronde begonnen? Sterkte in elk geval. @hier nog geen tekenen van ongi. Dacht gister eerst dat ik het duidelijk voelde aankomen, maar dat bleek de iets te pittige curry van de avond ervoor te zijn ook gisteravond weer ff overtuigd dat t vanochtend wel raak zou zijn, maar ook dat bleek vals alarm. Ben er eigenlijk Een beetje dubbel onder. Natuurlijk krijg ik nu stiekem weer allemaal hoop (stoute Vasca!) Maar eigenlijk denk ik dat t niet zo is en dan wil ik ook dat t doorzet. En ik wil eigenlijk maandag graag de eerste echo, want dan ben ik vrij. Dus dan moet ik voor morgen 11.30 nog bloed zien! En Vind t ook eng, want ik ga meteen dus weer zitten fantaseren... Maar ik heb ook ff op FF gekeken naar mijn oude cyclussen zonder Utro en zws klopt t gewoon dat t of vanavond laat, of morgen pas komt. Dus die hoop is ook nog wat te vroeg. Ik was heel relaxed, maar als je je eenmaal in je kop hebt gehaald dat je misschien overtijd bent, wil dat er niet meer uit. Zelfs niet echt als blijkt dat je dat dus nog helemaal niet bent! Suffie ben ik he? Nou, ga zo maar wat nuttigs doen! Houd jullie op de hoogte...
Spannend vasca... hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Ben vanmorgen voor fm geweest, er groeit recht 1 follie, was nu 12,5 mm. Maandag weer een fm. Hopelijk zet het lekker door. Ook meteen ter sprake gebracht dat we graag alle embryo's die goed ontdooien terug geplaatst willen. De arts was echt heel lief en begreep ons zo goed. Ze heeft ons uitgelegd waarom de vu zo streng is. Dat er in het verleden te vaak tweelingen veel te vroeg, en overleden geboren zijn. Dat is een leed wat ze niemand aan willen doen, en dus de kansen op tweelingen nihil willen houden. Pas vanaf 34 jaar heeft het lichaam dus danig minder kansen op zwangerschap dat ze er twee terugplaatsen omdat de kans dat je dan een tweeling krijgt weer veel kleiner is dan bij een jong iemand (zoals ik). Wel vertelde ze dat als we meerdere tp's onsuccesvol gehad hebben, en we met een volgende poging begonnen zijn, we er weer over kunnen praten. Maar voorlopig is het dus nog niet aan de orde. Ook legde ze uit dat alle top embryo's alleen in een rietje worden ingevroren. De rietjes met twee embryo's vullen ze altijd met een goede en een wat mindere bij elkaar. Zodat er nog wel te kiezen valt, maar de minste meestal toch afvalt. We hebben afgesproken om de eerste terugplaatsing het rietje te ontdooien waar er 1 in zit. Dat is dus de beste die ingevroren is. Wat ze ook nog zei: dat de cryo terugplaatsing maar 4% minder kans van innestelen heeft dan bij een verse tp. Dat vond ik wel een geruststelling en geeft me goede moed voor deze cryo. Hopelijk blijft deze gewoon plakken en komt alles dan toch nog goed. Was net ff boodschappen doen in winkelcentrum. Waren daar sinterklaas met pieten en een fanfare enzo. Allemaal vrolijke en gespannen kindjes... zo lief. Had het zoooo moeilijk. Kon wel in huilen uitbarsten. Dus ben ik maar doorgelopen naar de oliebollenkraam en heb mezelf getrakteerd op twee heerlijke, nog warme, oliebollen. Die ga ik nu lekker opsmullen met een koppie koffie. Heb besloten dat dit gewoon een dip dag is, en dat ik vandaag best een beetje zielig mag zijn.
@Aklina, wat een nuttige info heb je hier geplaatst . Antwoorden op vragen die ik ook had! Op welke cyclusdag zit jij nu? En op welke dag heb jij normaal gesproken je eisprong? @Vasca, je maakt het spannend meis . Hopelijk breekt ongi niet door en ben jij een van die wonderen zo vlak voor behandelingen . @Tycuna, hoe gaat ie? @Noa, hoe staat het eigenlijk bij jou? Zijn jullie al begonnen met IVF? @Suus, spannend, het aftellen is begonnen!!! Geniet nog maar even goed van deze zwangerschap. @LadyZ, blijft kut dat je een cyclus moet wachten....stom gedoe :x:x Morgen 1e fm, ben erg benieuwd, heb volgens mij al wat vruchtbare afscheiding.
LadyZ, heb ik iets gemist? Balen zeg!! Emma, succes morgen. Ben erg benieuwd! Ik moet maandag. Aklina, genoten van de oliebolletjes? Wel verdient na zo'n dag meis. Denk je dat je na de echo van maandag pregnyl kan zetten? Vas... al bloed? Nipnip, hoe gaat het bij jou?
Hoi, Aklina, Ik voel met je mee. Zoveel kleine lieve pietjes gezien vandaag!! Ladyz, ik las idd in het babyrinth dat je deze maand niet mee mag doen door de drukte. Waardeloos dat je het moest horen op je voicemail. Sterkte meis! Suus, hoe is het met je toeter? Ingeping, en met de jouwe? (klein toetertje) Diaaantje, bij jouw nog nieuws? Emma, hoe laat ben je in t vu? Misschien spot ik je wel! Marlida, balen... Hoop dat je snel mee mag doen voor n nieuwe ronde... Vasca, en? Nog steeds niets? Of eindelijk bloed? Dan mag je ook eindelijk starten!! Joehoe!!! Tycuna, hoest bij jou? Hier alles goed hoor. Gisteren weer geweest voor n echo. Ei is 18mm en bms ruime 10mm. Dus prima. Gisteravond weer geprikt. Beetje beurs gevoel nu. Morgen om 8 uur weer in t vu zijn en om 11.10 de inseminatie. Dus weer spannend! En waarom nou toch.. Ik wil m bespringen, wil ie zuinig doen met z'n kikkervisjes! ik hou me nog wel Ff in, haha Wel Ff waardeloos gehad op het werk. Werd donderdag gebeld door een van mijn medewerkers. Huilend aan de telefoon. Ze is zwanger. Van haar ex. Geen idee hoe t kon gebeuren, maar ruim 4 weken al zwanger. En ze is Marokkaans, en ongetrouwd en woont nog thuis. Dus foute boel. Kon het aan niemand vertellen maar wist wel dat ze dit niet wil. Heeft een afspraak bij een abortuskliniek gemaakt voor aanstaande woensdag. Vond het heel zielig voor haar dat dit heeft kunnen gebeuren, maar voelde me aan de andere kant echt k*t. Zij wordt Ff zwanger door de pil heen, en wij doen alle moeite om überhaupt zwanger te kunnen worden. Zo oneerlijk! Ik snap helemaal dat ze het aan niemand kan vertellen en vind haar beslissing erg dapper. Ze is pas 21. Maar t knaagt wel....
@nipnip: wat Een sneu verhaal. Voor jullie allebei, kan me voorstellen dat je je er toch ff k*t van voelt. Maar ik vind het wel héél mooi dat jouw werkneemster zich toch blijkbaar bij Jou zo vertrouwd voelt, dat ze Jou als enige in vertrouwen durft te nemen. Ondanks gedoe met cultuur die dingen compliceert in haar privekring, zegt dat wel wat over jou alseidinggevende (en vooral mens). @Emma, spannend morgen, hopelijk mag je gauw pregnyl zetten en je cryo halen! @ladyzorra: waaaat?!? Je kunt toch niet menen dat het nu weer niet mag?!? Vis ik in jouw geval echt, echt, écht héél raar. Technisch gezien is dat nu toch al de 2e ronde achter elkaar (dan tellen we natuurlijk de periode van je nare mk niet mee) dat je niet mag?!? Vind het écht héél lullig voor jullie. @em: wordt jij hier nu weer ontzettend zenuwachtig door voor jullie tp?of heb jij ook de garantie dat er plek is om te ontdooien? @aklina: ja, deze periode doet je tijd weer extra beseffen hoe leuk het is om een gezinnetje te zijn... Snap wel dat je daar droef van wordt. @suus: toet! Toet! @ingeping: hoe voel je je? Al last van kwaaltjes eigenlijk? @me: ik houd t spannend geloof ik.... Nog steeds geen bloed Vanacht wel heel boeing beetje bruin bij afvegen (max 1 druppel oud bloed). Dus dacht dat dat de voorbode zou zijn. Maar nu (8 uur en 4 wc bezoekjes later) nog niks/ niets meer. Ben er beetje dubbel onder nog steeds. Heb mezelf natuurlijk al helemaal gek gemaakt met hoop, waardoor het straks dus toch weer balen wordt als het wel doorzet. En baal ervan dat ik denk dat ik zeker voor 11.30 geen rood bloed meer zal zien, dus dat ik niet meer mee kan voor de fm op maandag en tycuna, emma en nipnip niet kan vergezellen in het vu :x. En bovendien dus onder werktijd naar vu zal moeten. Gezien de situatie zou het me niet uit moeten maken, maar het wordt wel weer veel verzetten, wat vervelend is voor mijn klanten, vooral omdat het allemaal spannende laatste afscheidsmomenten zijn. Maar ja, niks aan te doen. Ik blijf dus maar ieder uur naar de wc rennen. Zws ben ik er te veel mee bezig nu, laat t daarom op zich wachten. Voel ook vanalles en niks.geen duidelijke tekenen van ongi, wel beetje, maar dat vork ik dus al 3 dagen op en af Vasca zenuwachtig
Sorry voor de vele rare spelfouten... Pc is nog steeds kapot en ben afhankelijk van foon. En foon ziet de dingen soms anders dan ik...
LadyZ, wat K zeg, dat je dat op die manier moest horen! Zowiezo, dat er geen plek is, ik vind het echt belachelijk. Laten ze nu eerst eens de mensen verder helpen die al met een behandeling zijn begonnen...... Ik begrijp dat het voor ons dus ook nog twijfel achtig is of er wel een tp komt...... Duim duim. Sterkte met wachten. De volgende ronde is voor jou! Nipnip, wat fijn dat je de inseminatie hebt vandaag!!!! Snap wel dat het dubbel voelde, wat er op je werk is gebeurd. Knuffel! Nu focus op jezelf hoor!!!! Vasca, he, wat rot nou, dat er nog geen bloed is. Maar hou je er niet teveel aan vast. Het komt wel, dan maar een dagje later. En als je ongi wordt voor 11.30 kan het zelfs nog zijn dat ze je voor een echo op dinsdag zetten als het druk is. Rot dat je comp nog stuk is. Niet meer te maken? Wel lekker dan he, internet op je telefoon!! Ik zou niet meer zonder kunnen, hihi!! Hier morgen echo.... hoop zooooooo dat mn BMS >7mm is. Als dat zo is wordt de tp geplant, zeer waarschijnlijk op 4 dec. Ik wil het weten!!!!!
Ff gauw voor de inseminatie heerlijk dat inet op m'n foon. Kan niet meer zonder! Zie net dat dr Janneke vandaag inseminatie dienst heeft!! Jeh! Ikke blij Net ongelooflijke buikpijn gehad, er werd denk ik een mega ei afgeschoten. Heb echt een dubbel gezeten van de pijn... Maar t is een goed teken denk ik?? Lieve vasca, dank je voor je lieve woorden! Iedereen Ff duimen! Tot zo, Nipnip
@Tycuna, zou een leuk sinterklaaskadootje zijn . Hoe laat heb jij morgen de afspraak? Ik moet morgen namelijk voor een 2e fm komen. Ik heb om 8.20 uur de afspraak . Vanochtend dus de fm, nu cyclusdag 11 had ik al een follikel van 15mm en een bms van 10,2. Gaat dus best rap en daarom wil ze me morgen terug zien. Heb nu weer allemaal gevoelens door elkaar heen, van positief tot negatief en een beetje angst dat er misschien geen plek is voor een tp . Maar ondanks die gevoelens, heb ik er wel zin in om die cryo op te halen . @Vasca, nog geen bloed? SPANNEND!!! @NipNip, ik had om 9.30 uur de afspraak, was je er toen nog of misschien een wandelingetje aan het maken om de tijd te overbruggen? Ik ga weer duimenfikkenklaveren voor je!! Lijkt me best moeilijk dat verhaal met je collega. Jammer toch altijd dat het bij degene die nog geen kindje willen zo makkelijk lijkt te gaan terwijl er stellen genoeg zijn die zo graag willen maar waarbij het niet lukt. Zoals Vasca schrijft, laat dit wel zien dat je collega's je vertrouwen en zich op hun gemak voelen bij jou als leidinggevende. Lijkt mij toch een heel mooi compliment.
@Nipnip, wat een super timing zeg!!! Ik had bij mijn iui's vaak het idee dat de inseminatie veel te laat was . En dr Janneke, leuk! Vanochtend was ze al spreekuur aan het draaien, maar wij werden geholpen door een andere dame .
Emma, 8 uur moet ik er zijn. Zie je vast wel even, kunnen we even zwaaien Jij bent morgen klaar voor Pregynl zo te lezen! Goed zeg! En je BMS, die is al mooi dik zeg, jee!!! Maareh, dan zou jij ook de 4e de tp hebben zeker?
Thanx meiden voor al jullie lieve berichtjes!! IK heb gister zelf nog een keer gebeld en heb 12 dec een afspraak, kan ik alles eens vertellen... Volgende maand is ook nog niet zeker ivm feestdagen, dus als het even tegenzit mogen wij pas verder ergens eind januari.... Ik hoop echt dat jullie allemaal gewoon lekker door kunnen of kunnen starten. Dit is niet goed voor je gestel kan ik je zeggen.... Ik duim heel hard voor iedereen dat het hier compleet op roze gaat, want ik heb nog wel vertrouwen in goede resultaten bij de VU. Echter ga ik wel even praten over mijn situatie met de cryos, want daar heb ik dan niet zo'n positief gevoel over, maar dat is een uitzondering... Meiden heeeeeeel veel succes en ik duim voor iedereen! Fijne zondag
Zo, we zijn weer thuis. Wat een hondenweer buiten! Eindelijk echt herfst moeten we maar denken. Emma, wij zaten toen even aan de overkant bij het restaurant. Even aan onze verslaving werken: Wordfeud Je moet toch iets doen om de tijd door te komen, hihi. T ging goed, Dr. janneke neemt alle tijd om uit te leggen hoe of wat. Dit keer "slechts" 3 miljoen, vorige keer 7 miljoen. Maar geen reden waarom t nu minder waren. Nu was het al vakaer voor gekomen dat er wat weinig was, maar t schommelt erg. Misschien is dat een reden waarom t tot op heden nog niet gelukt is, zei dr Janneke. Dus nu is het weer wachten... Als het gaat zoals het moet, de 13e testen... Spannend!
hoi hoi word gek van het wachten nog 5 dagen tot bloed prikken. heb een weeïge onderbuik ga er maar van uit ongesteld te worden of kan dat nog van de puinctie afkomen want vorige week had ik wel een ongesteldheids gevoel de dag na de punctie zit zo met een dubbel gevoel groetjes diana
emma & Ty, meiden wat gaan jullie snel! Jemig! Ik zit nu op dag 14 maar heb mijn eisprong meestal pas op dag 19. Dat zou betekenen dat ik woensdag de pregnyl kan zetten en dan de 6e de TP. Hoop het zo! Maar jullie hebben het over het bms. Als dat dik genoeg is kan de pregnyl al gezet worden??? Dus het is niet perse afwachten op de follie van 18 mm??? Lady z, ik heb je berichtje denk ik gemist, want kan nergens vinden waarom je niet mag starten... ja drukte... dat begrijp ik wel, maar uit de reacties blijkt dat je al begonnen was met de cyclus en echo's voor de tp??? Wel echt vreselijk balen meis!!! Vasca, chill.... die ongi komt vast wel. En zo niet... nog beter!!!
Aklina, jij en Emma hebben wel een ei nodig. Een dik BMS gaat daarmee meestal gepaard. Ik stimuleer alleen het BMS en heb geen ei. Dit ivm met geen eigen cyclus en PCOS. Snapje?
@ty: kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent voor morgen! Wat zou het fijn zijn als je bms lekker dik genoeg is en je je cryo kunt gaan ophalen binnenkort! Duim-duim... @nip: fijn dat je inseminatie weer is geweest. Met de lieve dokter Janneke die het heeft gedaan, móet t nu toch lukken zou je denken! Jammer van de aantallen, maar 3 miljoen is op zich toch nog ok voor iui? Ik dacht ook dat schommelingen wel normaal zijn. Is van 7 naar 3 miljoen te veel? @diaantje: kan me heel goed voorstellen dat je gek wordt van t wachten! Lijkt me ook zo moeilijk!! Ga je echt de bloedtest afwachten, of ga je al eerder thuis testen? Dat zal dan over Een dag of 3 toch wel kunnen? Hier zit ik ook op hete kolen! Geen teken van ongi... Wel gespannen gevoel, maar ja, das ook logisch, want ben dat ook wel. Zit nu te twijfelen of ik morgen zal gaan testen. Vind dat ook wel eng, want heb TOT nu toe alleen maar slechte ervaringen met testen (duh!). Voelt dus of ik het dan jinx ofzo. Maar wil t ook wel graag weten. Maar de kans bestaat natuurlijk dat mijn lf misschien toch langer is, dat mijn berekeningen niet klopten van de eerste maanden. Die waren nog gebaseerd op temperaturen en nog niet omdat ik t echt voelde. De laatste (en enige) cyclus zonder Utro en toen ik mijn ei voelde, was in augustus en toen was mijn lf wel max 10 dagen, maar dat kan ook Een uitzondering zijn natuurlijk. Grrr! Pieker, pieker! Vasca is niet goed in wachten als t zo spannend is...
@aklina: je hebt gelijk, móet ook chillen, maar vind t erg spannend. En reden dat ik haast heb met starten (en dus ongi) is dat ik graag de 1e iui voor de kerst wil "afronden". Dan kan ik óf zwanger de kerst in, óf niet en hoef ik me niet met alles zo in te houden... Niet dat ik zo'n drankorgel ben hoor (inmiddels niet meer in elk geval ), maar ik baal altijd zo extra dat het niet is gelukt, als ik me net erg heb ingehouden en dat dan dus allemaal voor niets is geweest. Snappie?