ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, even kort berichtje van mij.

LadyZ, had een negatest na haar cryo tp. Bij de nieuwe aanmelding was geen plekje meer voor dr maar ze krijgt dus nog wel een gesprek over de timing van cryo tp en de dikte van haar bms (toch?).

Emma, mooie cyclus heb je! Cryo tp in zicht!!

Tycuna, ben benieuwd of de duo werking van progynova en pleisters hebben geholpen...

Vasca, gewoon testen morgen joh, dan heb je duidelijkheid!

Nip, op de wachtbank dus... Van die 3 milj moet eentje het doen dus tja, zou genoeg moeten zijn, zou je denken

Verder weet ik t ff niet meer.

Kom hier niet zoveel meer want tja, jullie zitten allemaal middenin behandelingen of wachtend op... Niet dat ik me niet thuis voel hoor maar meer een soort toeschouwer. Ik blijf natuurlijk trouw meelezen maar reageer niet zoveel dus (heb t ook vrij druk enzo hoor).
    Hier iig alles goed. Ben qua zwangerschapsduur verder gekomen nu dan bij Sophie (die is gehaald bij deze termijn); dat was ook wel mijn doel... :) Verder nog lekker genieten van m'n laatste zwangerschap :)

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Zo dames die wél vandaag naar t vu mochten...;) hoe is het gegaan?!?

Hier nog geen bloed, maar wél direct na negatieve test best wel buikpijn, dus t zal nu wel snel komen. :(:)

3. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Hoi vasca,

Wat goed van je dat je toch hebt getest. Nu weet je tenminste waar je aan toe bent. Nog even wachten en je mag ook!!

Jullie zijn toch onbegrepen? En een redelijk regelmatige cyclus? Dan heb je grote kans dat je pas op dag 10 hoeft. Door de drukte doen ze de eerste echo alleen bij mensen waarbij bekend is dat er vaak meer follikels ontwikkelen en als je aan de slag gaat in een stimuleerde iui.

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hoera/snik! Net eindelijk rood bloed! Dus nu gelukkig duidelijkheid en ook meteen aangemeld voor de start. Erg spannend wel.

De vpk zei nog niets over evt drukte, maar dat hoor ik vanmiddag wel.
    @nip: dank voor je info, weet ik iig dat dat er aan zit te komen. Wij zijn inderdaad onbegrepen officieel, maar ook niet helemaal. We hebben /hadden een "milde mannelijke factor" (13 miljoen na opwerking), maar nadat ze de normen hebben veranderd, telde die niet meer en werden we dus ineens onbegrepen. Ook is mijn lf wat op t randje (10 dagen) en gebruik ik daarvoor dus utrogestan. Dus dat zou reden voor echo kunnen zijn. Maar deze cyclus heb ik het niet gebruikt, maar dat weten zij trouwens niet.

Andere meiden al terug uit t vu? Tu, ben erg nieuwsgierig naar jouw bms... (best gek eigenlijk om nieuwsgierig te zijn naar de baarmoeder van iemand die je nog nooit in t echt hebt gezien! :D)

5. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

ik wil wel eerder testen dan dat ik vrijdag heen moet voor het lab.
    weet alleen niet wanneer de beste tijd is
    ik heb de 21e de terug plaatsing gehad

groetjes diana

6. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Haaiiiii :)

Tycuna en ik hebben elkaar gedag gezegd :D.
    Ja toch Tycuna, jij was toch degene naast wie ik ging zitten?
    Ik twijfelde een beetje of jij het nou was, dus heb ook niet echt wat gezegd :). Maar toen je achternaam werd genoemd had ik zoiets van ahhhh het is dus toch Tycuna :D.

@Tycuna, vertel eens, hoe is het gegaan?

@Vasca, wat JAMMER dat het deze laatste cyclus zelf proberen niet is gelukt :(. Nu duimen dat je mag beginnen met IUI....JOEPIE!!!

Nou, bij mij zag alles er goed uit. Follikel was vandaag 18mm en bms 12.
    Vanmiddag bellen ze over hoe en wat en wanneer. Maar hoogstwaarschijnlijk vandaag pregnyl en dan zondag tp.
    Ik heb het ook over het gebruik van de utro gehad aangezien ik al vrij snel krampen en spotting heb en ik mag vanaf woensdag 3x daags 1 bolletje gebruiken.

De gyn begon wel meteen over dat het zo druk is en dat er in het weekend minder plek is om cryo's te ontdooien en blablabla. Maar ineens zag ze dat ik al 2 maanden heb moeten wachten en dus schreef ze direct op dat deze tp door moet gaan. Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk door mag gaan.

Nu weer ff aan het werk!

7. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Haha, ja Emma, ik was het :D Ik dufde niets te zeggen. Wist eigenlijk zeker dat je het was, maar toch ook weer niet. :D Fijn dat je ei al zo groot is zeg!! Jij bent er klaar voor!

Mijn BMS was 6mm. Dus helaas niet volgens schema. Donderdag moet ik weer terug komen. Ik verwacht dan wel 7mm eigenlijk. Vorige keer met de Progynova pillen had ik op de 1e echo 5mm, dus de pleisters hebben maar voor 1mm gezorgd. Dat viel me wel een beetje tegen eigenlijk.

Vasca, hoera voor bloed. Balen voor de test. Maar nu heb je wel duidelijkheid!!!

8. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Haha Tycuna, daar zaten we dan een beetje ongemakkelijk naast elkaar :D.
    Volgende keer zeggen we wat meer dan 'hoi' oké ;):D

Wel balen dat bms nog niet is wat je gehoopt had. Voor een tp moet hij 7mm zijn, toch?
    Ik had echt gehoopt dat die pleisters net dat zetje zouden geven, maar heel effectief is het dus niet.
    Maar aan de andere kant is het nu wel al 6mm dus nog ff doorzetten en dan hopelijk snel de tp plannen!

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Ja, ze zien het liefst 7mm of meer. Vorige keer kwam ik niet verder dan 6 en hebben ze uiteindelijk toch terug geplaatst. Vanmorgen zei de arts dat het vanaf 6mm gewoon mogelijk is. Maar, LadyZ had bij Gerodi geloof ik 4,8mm. Maargoed, ik was het wel met haar eens om te kijken hoe het donderdag is, en dan wordt waarschijnlijk de tp wel geplant. Wordt dan de 7e denk ik. Gelukkig keek ze voor jou nog even goed in je dossier!!! Gewoon een tp voor jou hoor!!!! En idd, volgende keer zeggen we meer tegen elkaar. Mar het is toch ook best gek om elkaar ineens te zien, hihi.

Kom net bij de tandarts vandaan. Mn verstandskies moest er uit..... pffff. Gelukkig viel het mee. Vanaf vanmorgen al aan het racen, dus nu even op de bank met een boekje.

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @tycuna: jammer dat het nog geen 7 was, maar het is wèl meer dan vorige keer! Dus de pleisters doen iets en misschien doen ze ook die ene mm nog wèl bij de volgende meting...

@emma: klinkt goed! En heel goed dat ze heeft opgeschreven dat je nu echt mag starten! Ik zou het eerlijk gezegd anders zeker zelf ook hebben gezegd.

@gekke follikelmeeting: leuk dat jullie elkaar hebben gezien! Nu ben ik helemaal jaloers dat ik er niet was! Ben op internet wel gesteld op mijn privacy, maar ben ook wel super nieuwsgierig!

@diaantje: ik kan je niet precies helpen met wanneer je kunt testen na ivf tp, want heb niet zo heel veel verstand daarvan. Misschien weten de andere meiden dat wel beter. Maar ik dacht dat je meestal al wel 2 dagen voor t prikken zou kunnen testen... Maar hang me er niet aan op dus!

Joepi! Net gebeld door vu tijdens het typen: morgen eerste echo!! Hoera! We zijn officieel begonnen!!

Nu gauw werk mailen dat ik morgen iets later ben :)
    :DVasca weer blij :D:D

11. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Joepie voor Vasca!!! Succes morgen meis!!!!!!

12. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    JAAAAAAAAAAH, Vasca is officieel begonnen :):D.

Spannend meis, ik hoop dat iui jullie snel een positieve test gaat geven ;).

@Tycuna, ik moet je zeggen dat ik ook niet echt wist wat ik zou moeten zeggen :):D. In die wachtkamer is het sowieso al vrij stilletjes en om dan over het forum te gaan kletsen terwijl mensen dan lekker mee kunnen luisteren vond ik niet zo.

We moeten gewoon een keer met de meiden hier een hondenwandelmeet doen, is veel leuker dan in die wachtkamer :D;)

@TP: vanmiddag gebeld, vanavond Pregnyl en dan aanstaande zondag tp...ALS cryootje goed wil ontdooien! SPANNEND!!!

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Oh Tycuna, jij hebt nog wel eens contact met Noa, weet jij toevallig of ze al is begonnen met IVF of hoe het er nu voorstaat?
    Ben nieuwsgierig :)

14. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Emma, top!!! Op naar 4 december!!!!

Noa was vanmorgen ook in de VU, hihi. Ze is bezig met het stimuleren van de eitjes op dit moment en verwacht ergens komende week de punctie. :)

Het is ook wel raar om in de wachtkamer te gaan kletsen, helemaal mee eens. Maar toen ik weg was dacht ik 'jee, ik had wel even 'succes' ofzo kunnen zeggen tegen je'..... Snapje?

15. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ohw, wat spannend voor Noa!!! Ik hoop op een mooi aantal eitjes!

Ik begrijp je hoor, het is gewoon gek om iemand in het echt te zien die je gewoonlijk alleen maar via internet kent. Maar we wensen elkaar hier gewoon lekker succes :D;).

16. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hey meiden, ik was er ook! wij kwamen om 8.45 binnen en waren om 9.00 weer weg. Heb ik jullie dan ook kunnen zien? Hadden onze "eigen" dr. F. Echt fijn om haar weer even te zien en spreken.

Mijn follie was 14 mm en bms 7,4 mm. Ik mag woensdag weer komen en dan waarschijnlijk ook pregnyl. Vanaf vrijdag moet ik dan de utrogestan gaan nemen. Dan is de tp dinsdag, als onze emmie mooi ontdooid is natuurlijk.

17. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Aklina, dat gaat ook de goed kant op he?! Hoop dat je er woensdag klaar voor bent!!! Ik heb je niet gezien want was toen al weg.

18. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Aklina, teepee komt steeds dichterbij!!!

Misschien heb je mij weg zien lopen na de echo, ik liep rond die tijd richting mijn auto ;).
    Maar ik zou niet weten hoe je eruit ziet, dus dan kan ik ook niet naar je zwaaien :D.
    Zit je op iets van Facebook/Hyves?

19. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ja! Als je mijn nickname zoekt, vind je me vanzelf!;)
    PS: ik kwam vanmorgen uit de nachtdienst, dus of je me zult herkennen??? :D:D

20. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    haiii Emma en Tycuna,
    wat toevallig, ik zit weer eens op ZP en ging gelijk naar ons VU forum en lees over jullie ontmoeting vanochtend in de VU.

Ik weet nog dat Tycuna en ik elkaar een halfjaar geleden buiten ontmoette bij de VU, was ook een beetje raar en ongemakkelijk gedag zeggen en toch voelde ik ook een soort van kippevel, verwantschap ofzo. Ik weet niet maar het was wel mooi he Tycuna?

Ik had om 9.50 vanochtend mn controle en ja ben dus al flink bezig in onze IVF poging. Spannend en ook veel last van de pijnlijke injecties en hormonen in mn lijf. Maarja hopelijk nu ECHT voor een goed doel :)

Deel Deze Pagina