ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Suus, wat kan ik het me voorstellen dat je onzeker bent. Gelukkig ben je in goede handen, en komt t vast en zeker goed! En heb je straks de aller-aller-allermooiste baby ter wereld in je armen!

Noa, Hoi! Leuk dat je er ook weer bij bent. Sorry dat ik niet eerder reageerde op je come-back, heb zo lang met jullie meegelezen dat ik ervan overtuigd was dat we elkaar allang hadden "gesproken"! Maar hoe dan ook, aangenaam kennis te maken!:$;)

Aklina, Tycuna, Noa en iedereen die ook op fb zit en ik nu vergeet; ik snap fb echt niet...:(:( Ik doe mijn best, echt waar, maar snap t gewoon niet. Op mijn foon red ik het nog, maar op de laptop snap ik t echt niet. (hoe erg digibeet kan iemand zijn?) Aklina heb ik denk ik gevonden. Ben je Atleet?? Want verder kom ik niet. Probeer een berichtje te sturen, maar dat kan ik nergens vinden... Dus toen dacht, ik wil gewoon vriendjes worden, maar ook dat knopje zie ik niet...:x Hellup!

Groetjes, digibeet nip

2. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    NipNip als je mij even je profielnaam mailt via een prive berichtje dan voeg ik jou even toe op FaceBook :)

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Uhm klein P.S.'je over FaceBook, ik schrijf niks op mijn FaceBook over de VU of de behandelingen enzo hoor

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hahaha... Nipnip digibeet. Ik denk dat je iemand anders gevonden heb... Ben namelijk geen atleet. Hahaha... Verre van!
    heb je mijn "naam" omgedraaid gezocht?

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Aklina, volgens mij heb ik je gevonden en een vriendschapsverzoek gestuurd ;).

@NipNip, hoe heet je op facebook, mag via pb hoor :D

@Suus, ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Hopelijk blijft het allemaal zo goed gaan als nu en heb je binnenkort je kleine man in je armen.

Enne, je hoort er hier gewoon bij hoor :)

@Aklina, klaar voor de pregnyl dus, teepee in zicht!!!!

@Noa, jeetje jullie waren dus al aan de pil voor IVF! Lijkt me vreselijk wat je allemaal hebt meegemaakt. Dikke knuffel...

@Aklina, dank weer voor de informatie :). Begin wel direct te twijfelen. Had nl het idee dat ik gisterochtend al mijn eisprong had, maar dat zou betekenen dat zondag mijn bms al een dag te oud is. Hopelijk toch vandaag pas mijn eisprong gehad, heb er alleen bar weinig van gevoeld dan itt wat ik gisterochtend voelde ;).

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ps. Ik ook niet. Dus net als noa, geen vu stuff openbaar.
    Alleen een prive bericht kan natuurlijk wel.

7. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Ik ook niet!!

8. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Nee! Tuurlijk niet! Ben graag hier anoniem, en FB hoeft echt niet te weten van ZP... Dr komen al genoeg vragen, en sommige dingen zijn en blijven prive.

Maar t is zeker leuk om er een keer gezichten bij te hebben!

9. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik plaats eigenlijk ook niks over de behandelingen op Facebook. Ja zo af en toe een cryptische omschrijving waar de meeste mensen toch niet van weten waar het over gaat ;). Niet iedereen hoeft te weten waar we mee bezig zijn!

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik zit ook op fb dus wie wil (en ik nog niet heb ;))... En ik heb ook nooit iets gezet over de behandelingen op fb.

11. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Precies. Ook bij mij zijn er een paar die ervan weten, de rest niet. Zeker op mijn FB staan er ook collegas en medewerkers tussen, die echt niet hoeven te weten wat er speelt.

12. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Vergeet trouwens nog te vertellen...

Ik had van de week toch verteld over dat collegaatje dat ongewenst zwanger was geworden? Ze is vandaag naar de kliniek geweest waar ze geholpen is. Ze pas 21, en had echt een duidelijke beslissing genomen. Ze klonk toen behoorlijk dapper, en wilde zelfs gewoon alleen heen. Dat heb ik haar toen sterk afgeraden, en er voor gezorgd dat er iemand met haar mee kon.

Ik heb haar vanmiddag natuurlijk even gebeld hoe het is gegaan. Ze nam op met een heel klein stemmetje. T was behoorlijk tegen gevallen en had veel buikkrampen. En zich er duidelijk erg op verkeken. Arm kind....

13. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    #3853 vasca, 30 nov 2011
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011
    Hi allemaal! Heeft iedereen elkaar inmiddels gevonden en toegevoegd op FB? Voor de nieuwelingen misschien nog even: het is niet dat ik jullie niet lief vind of niet wild nieuwsgierig ben naar iedereen, maar ik blijf toch liever anoniem. Ik vind het heerlijk dat ik hier lekker ongegeneerd alles eruit kan gooien. Maar ben toch af en toe bang dat de link met mijn echte naam/ leven wordt gelegd, dus houd daarom de twee het liefst zo veel mogelijk gescheiden. Niet persoonlijk nemen hoor!

@noa, zo super gezellig dat je er weer bent. Het was hier inderdaad niet hetzelfde zonder jou. Je verhaal is erg heftig. Naar ook om te horen (voor jou) dat t vu fouten heeft gemaakt. Zo iets is altijd moeilijk, maar helemaal als je misschien ook nog het gevoel hebt dat het voorkomen had kunnen worden. Ik ben wel heel blij te horen dat je eierstok niet kapot is. Dat geeft je toch weer meer kansen op cryo's en zo. Weet je al hoe ze je ene hoge eierstok gaan aanprikken? Buitenlangs of toch gewoon op de normale manier? Of wil je daar nu even nog niet aan denken?

@suus: bedankt voor je prik tips... Maar aangezien het de allereerste keer is dat ik mijzelf moet prikken ooit en ik dat op zich al wel spannend vind, weet ik niet of ik dat in de wc van een restaurant durf... :$ maar wel goed te weten van het bewaren. Im wacht eerst wel af wanneer het moet, dan zie ik wel hoe ik het oplos.

O en natuurlijk hoor jij er nog helemaal bij! Jij bent onze hoop in bange dagen! We kunnen niet zonder jou. Je krijgt 1 dag om te bevallen, maar daarna verwachten we je gewoon weer braaf hier! Zo.

Ik vind het super spannend dat we begonnen zijn, maar het maakt de dingen ook wel allemaal lastig/ onzeker, doordat je gewoon niet weet wanneer je wat moet. Ik heb binnenkort Een sollicitatiegesprek en ben nu erg bang dat dat samen zal vallen met of echo, of juist inseminatie. En ik had het al proberen te verzetten (kwam met werk net rottig uit, maar dat ging moeilijk. Weet dus niet of ze begrip zullen hebben als ik ineens 2 dagen van te voren afzeg ivm bv ziekenhuis. Moet ik wel Een hele goede smoes hebben denk ik. Iemand tips?

Ik wordt sowieso Een beetje gek van al die onduidelijkheid :(. Door het hele werk gedoe voel ik me al minder happy en momenteel voelt het Een beetje of ik niets leuks heb om naar uit te kijken. Ik moet bekennen dat ik gewoon nog niet warm kan lopen voor het idee van Een nieuwe baan, denk omdat ik mijn oude nog niet zat was. En ik wil eigenlijk nog heel graag op vakantie, want dat zijn we dit jaar nog niet echt geweest. Maar ook dat is lastig. We wilden eigenlijk rond feb/maart (na de 1e 3 iui's) maar de vraag is of dat wel kan/ mag nu ik straks in de ww zit of een nieuwe baan heb. We willen nl lekker lang (week of 4/5) en hadden dus ook al dagen gespaard. Die moet ik nu verplicht laten uitbetalen, dus die zijn soort van weg. Daarbij komt dat we dus eigenlijk nog Een laatste "nu of nooit" reis willen maken. we zijn echte reizigers en houden van lange verre reizen. We hebben Een tijd in centraal amerika gewoond en willen daar graag nog eens naar terug. Maar dan zit je met inentingen en malariapillen etc. En natuurlijk de behandelingen stop zetten, etc. Allemaal lastige keuzes. We willen geen risico's nemen, maar hebben ook al zo vaak voor niets op safe gespeeld en dingen gelaten voor het zwanger worden. En met kids (en we willen er 3) kunnen we zodra het lukt en we mogen er 3 krijgen, krijgen we de komende 9 jaar zeker niet meer de kans om naar "huis" te gaan...

En ik zou Vasca niet zijn als ik niet ook al eerder Een tripje wilde plannen. Ik wil zo graag Een weekje naar de zon na mijn laatste werkdag. Ff lekker er uit, om niet zo in Een gat te vallen en vooral ff te relaxen na deze best wel rottijd. Maar ook dat is lastig. Want als ik nu boek, weet ik dan wel 100 procent zeker dat de inseminatie geweest zal zijn? Durf ik dat risico te nemen? Veel landen vind ik nu wat enger ivm infecties/ voedselvergiftiging etc. Ook wil ik nu braaf na deze eerste iui niet drinken, dus onze favospot in andalusie valt ook af, want das puur eten en drinken. Heb nu Een superdeal gevonden naar florida, op zich de ideale bestemming. Maar vertrek op dag 18 van mijn cyclus. En ik denk echt wel dat de inseminatie dan is geweest, maar je weet het nooit.

Zucht. En zo gaat dat nu in Vasca's hoofd... (maar dan nog 1000 x erger). Vermoeiend hè? Voel me gewoon in Een soort limbo de hele tijd. Niets is te plannen en ik heb echt Een wortel nodig aan het einde van die stok!

Hoe doen jullie dat? Of ben ik gewoon te veeleisend?

Zo. Ik laat jullie weer ff met rust :) kunnen de oortjes ook weer ff stoppen met tuiten van al mijn geblaat...

14. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Lieve vas, wat een hoop onzekerheden allemaal hè? Ik begrijp je helemaal!! Maar er zijn een aantal posi-punten...
    1. Je bent eindelijk begonnen met je iui (joepie)
    2. Je hebt bijna een nieuwe baan met hele leuke nieuwe collega's en een leidinggevende die t begrijpt
    3. Je hebt nu nog de kans om extreem lekker lang op vakantie te gaan

Toen wij net zwanger wilden worden, hebben niplief en ik er ook veel voor gelaten. Niet op wintersport. Budget zomervakantie (er moet tenslotte een kinderkamer ingericht worden) anders eten, geplan om mijn eisprong heen enz enz. Totdat ik er op een gegeven moment klaar mee was. Mijn leven aanpassen op iets wat we graag willen maar misschien wel helemaal niet komt, of in ieder geval nog een tijdje op zich laat wachten, heb ik er niet meer voor over.
    Nu kunnen we nog extreem duur op vakantie, koop ik nieuwe kleren wanneer ik wil, en eet ik lekker waar ik trek in heb (ben bv gek op filet americain)
    En mocht t een keer gebeuren dat ik toch zwanger ben (nl over 2 weken duim duim) dan heb ik nog 9 maanden de tijd om onze plannen om te gooien. T leven is nu veel te leuk om me te richten op iets wat er misschien niet komt.

En dus... Denk ik dat je evengoed je vakantie moet plannen. Al heb je geen baan straks, dan heb je in ieder geval een mega herinnering waar je lang op kunt teren. En geld komt er altijd wel... En zo kwamen wij bv deze zomer ineens aan 3 weken USA :) en totaal geen spijt.

Oh ja. Tip: de tijd van je echo is altijd voor 11 uur, inseminatie tussen 11 en 13. Dus als je gesprek in de middag is.. Dan gaat het in ieder geval goed. En zodra je wordt aangenomen (ze zijn gek als ze dat niet doen) dan heb je in ieder geval je vak alvast gepland hihi

Je kunt natuurlijk ook eerst 1 of 2 iuis doen en dan tussendoor Ff stroom af blazen op vakantie! O! Wat zeg ik nu weer? Ik bestel verkeerd. Je bent nl. Eind deze ronde zwanger. Er komt geen tweede iui. Alleen voor spruit nr 2. Maar tussen door kun je dan zeker wel Ff weg hoor...

En als laatste: bestel die baan hè? Met de juiste start datum, salaris, en vakantiedagen!!!

Nou... Weer even wat posipower zo? Of wil je meer? :D

15. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hahaha wat een posi talk Nip! Geweldig! Wil jij ook mijn leidinggevende worden??? hihi

Vasca; ik zit een beetje tussen jou en nip in denk ik qua rekening houden met vanalles en nog wat...
    Wij hebben nu al te gekke plannen voor volgende zomervakantie. De afgelopen jaren zijn we voor safe gegaan en constant rekening gehouden met "maar-als-ik-zwanger-ben" scenario.
    Ik moet zeggen dat ik dat nu ook nog wel heb, maar de plannen maken we gewoon, en we kunnen altijd alles nog omgooien als ik wel zwanger blijk.
    Ook de wintersport is gewoon geboekt... en als ik erg zwanger ben ga ik gewoon mee, maar niet skieen... lekker een beetje wandelen en boeken lezen enzo. Niet verkeerd!

Ik zou rond de iui alleen wel wat meer tijd inplannen... dag 18 is misschien te krap. Als ik naar mezelf kijk, mijn ovulatie is altijd dag 19 of 20... maar ja, ik ken jouw cyclus natuurlijk niet.

Oh ja, voor de cryo meiden: ik had ook nog aan dr. Janneke gevraagd waarom er zo veel tijd tussen de pregnyl en de tp is. Dat heeft ze me (natuurlijk) heel duidelijk uitgelegd.
    Het embryo is de 4e dag na de punctie ingevroren. Dan moet het weer op dezelfde dag ontdooid worden om gelijk te blijven lopen met je bms. de dag na de ontdooing kan het teruggeplaatst worden. Dat is dag 6 na de avond van pregnyl. Dus je krijgt dan een 4,5 dag "oud" embryo teruggeplaatst.

16. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Nipnip, wat een heerlijke posi-talk zeg!!! En jee, dat meisje zal een zware tijd tegemoet gaan. Vind je het vervelend als ze weer bij jou komt met je verhaal? Knap van je dat je haar toch kunt steunen. Je bent een lieverd. (ondanks dat je dacht dat ik blond was ;) hihi)

Aklina, top dat je dat allemaal hebt gevraagd aan die lieve Janneke!!! We worden steeds wijzer! :)

Hier, iets minder leuk nieuws. Echo was gewoon balen. De vorige echo was het BMS 6mm. Moest een pilletje extra nemen, dus 4 per dag. Nu was het 4,8mm!!! Sjonge! Dat schiet niet op zo. Ze heeft wel 10 x gemeten vanmorgen op allerlei manieren maar we kwamen niet hogen dan 4,8mm. Toen het 6mm was, ging ze daarna ook nog extra metingen doen en toen kwamen we niet hoger dan 5mm. Toch schreef ze 6mm op mn kaart, maar nu kon ze er echt niet meer van maken. Zat bij de zelfde arst, dus aan de meet manier kan het niet hebben gelegen.

Er is bloed afgenomen omdat ze denkt dat ik de hormonen niet opneem. Soort resistentie. Zeer waarschijnlijk wordt deze poging afgebroken omdat meer pillen of pleisters geen zin heeft. Zowiezo hebben de pleisters niets toegevoegd. Best heel erg K zegmaar. :(

17. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Jemig Ty, wat een ROT echo!!! Da's inderdaad echt helemaal niet waar je op hoopte!
    Zijn er nog alternatieven voor stimuleren van je bms??? Misschien met injecties ofzo???
    God meid, wat balen! Kan me voorstellen dat je je echt ff K#T voelt!

18. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Heb eerder deze pillen gehad, werkte niet. Toen prikken, ging ook niet goed. Nu weer pillen mét pleisters extra als nood-optie................ had er echt meer van verwacht. Moet het telefoontje van het bloed afwachten. Dan neem ik aan dat ze met een plan/voorstel komen....

19. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Tycuna, wat ontzettend klote zeg :(:(
    Hoe kan het bms nou minder worden? Vreemd hoor...
    Wat zal je balen dat je dan zoveel cryo's hebt als het bijna niet lukt om ze terug te plaatsen.
    Maar ja, je had toch al eens gevraagd of je niet gewoon door mocht met een nieuwe ICSI/IVF behandeling?

Ik ben benieuwd wat vanmiddag het plan wordt.

20. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Sorry, ik kom even binnenvallen *boem*
    Balen Ty... maar ik ken het.. Tegen mij hebben ze al gezegt dat er niks is wat het dikker maakt.... Hier geen pleisters/ prikken/ pillen oid gehad.. Alleen zou ik dus wel overleggen over de dag van tp, dat is wat ik 12 dec ook ga doen. Ze plaatsen het terug op dag 6 zodat het overeenkomt met je bms.... jaaaaaaaaaa als je bms mooi 12 is ofzo... Ik heb dus heel sterk het idee dat het bij 5 bijv best van een uitstekende kwaliteit kan zijn, alleen dat het niet heel lang "daar blijft zitten". Dat het op dag 6 dus alweer weg is... Succes!!

*rent weg, want is TE druk met die man met die witte baard en rooie muts*

Deel Deze Pagina