ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    morgen naar het vu om te bloed te prikken
    wel erg vroeg tussen 8 en 9 is dat altijd zo vroeg voor te kijken of je zwanger bent?

groetjes diana

2. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    LadyZ, leuk dat je er even was en succes met je voorbereidingen. Ook alvast succes voor de 12e!!

Ik ben net gebeld door de VU en had echt beter nieuws willen horen. We mogen niet verder deze ronde. Er is weinig terug te vinden in mn bloed ten aanzien van het gene wat ik heb geslikt en geplakt. Dat is echt niet leuk. Voor een volgende ronde willen ze toch weer gaan stimuleren met Puregon, met het risico dat er weer zulke grote cysten ontstaan. Cryo's "weg doen" en met een verse poging verder is inprincipe geen optie. Er valt wel over te praten, heeft Janneke destijds gezegt. Maar als we daar voor gaan hebben we nog welgeteld 2 kansen.

Ik ga nu eerst mn lichaam even rust geven. Een jaar lang hormonen, prikken, tellen in agenda's, rekening houden met alles, geen vakanties, onzekerheid, leven tussen hoop en verdriet.... het speelt me echt parten nu. De komende tijd alles eens even laten bezinken.

Nu ik stop met de pillen zal ik ongesteld worden maar dat kan soms even duren. Als ik over 3 weken nog niet ongesteld ben, en we verder willen met de behandelingen, krijg ik een kuurtje Provera.

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Tycuna, lieverd...*zucht*....wat een domper :(. Wat blijft het toch een klote en oneerlijke strijd...

Even over het stimuleren met Puregon, kan je niet de allerlaagste dosis spuiten? Bij mijn iui's spoot ik iets van 42,5 IE Puregon en had dan altijd maar 1 à 2 follikels.

Maar nu dus eerst even rust, even alleen aan julliezelf denken en niet steeds die teleurstellingen moeten incasseren. Meis, ik hoop dat het je goed doet.

Dikke knuffel.....

4. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Lief dat je mee denkt Emma. Ik had vorige keer 50IE. Voordat ik ging prikken zaten er al +20. Komt door de PCOS. Met die lage dosering gebeurde er niets, omdat alle follie's een beetje snoepten van die 50IE. Langzaam aan de dosering toen opgevoerd na 14 dagen prikken. Al met al had ik in totaal zoveel (zolang) dat er na het springen van de grootste follie (dus na Pregnyl), de rest is gaan doorgroeien wat toen die vreselijke buikpijn veroorzaakte. Echt, dat deed zoveel pijn dat ik echt dacht dat het fout zou gaan.

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tycuna, wat ontzettend k*t zeg! Ik begrijp dat jullie even een break willen. Doet jullie vast ook wel goed...

6. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Hmmm Tycuna, een lage dosering is dus ook niet de oplossing :cool:...shit!

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Lieve tycuna, wat Een nare berichtjes :( ik wordt er echt helemaal verdrietig van... Dit is gewoon zo naar en heb je ook zo niet verdiend! Ik snap helemaal dat jullie nu Een break willen/ nemen. Want eigenlijk wil je natuurlijk geen break, maar wil je gewoon Een goede cryo tp! Ik zou willen dat ik ervoor had gestudeerd, want kan het niet uit staan, dat ik nu even geen oplossing voor jullie kan bedenken. Heel veel sterkte met alles. Nu even bijkomen. Maar het is nog niet voorbij, het is nu alleen alweer tijd om te bezinnen en te kijken wat voor jullie de goede weg is.

@nip: bedankt voor je lieve woorden, heel posi en opwekkend. Maar het lugt toch wat ingewikkelder ben ik bang. Het maken van de plannen vinden we niet eng hoor, en doen we ook gewoon. Mocht ik zwanger zijn gooien we het gewoon om of annuleren we met alle liefde. Het probleem zit hem vooral in get feit dat we gewoon naar nogal exotische bestemmingen willen voor de grote reis. Ik laat nu niet meer heel veel hoor, probeer alleen weinig te drinken. Maar zoals de rest wel weet inmiddels, kan ik, vooral na weer Een nega test of ongi, ook nog wel eens goed los gaan. Alleen nu voor de eerste iui wil ik wel weer even graag braaf zijn. Het voelt weer Een beetje als toen we net begonnen. Dat t ook leuk is om er wat voor te laten. Alsof je al Een beetje zwanger bent :) het gaat nu juist wringen omdat we en graag ons best doen voor de behandelingen en nu we net mogen starten, dat niet meteen weer lang stil willen zetten.
    De onzekerheid zit hem voor die langere reis in, dat ik juist niet weet of ik met uitkering wel zo lang weg mag. Je hebt dan nl ook vakantiedagen. En we willen niet overdreven veilig doen, maar ook niet het risico lopen dat als ik wel zwanger raak tijdens/na de reis, dat het kindje gehandicapt wordt ofzo. Dat risico vinden we Een reis niet waard. Het land waar we gewoond hebben is nou niet echt Een toeristisch land en je móet dus aan de malaria tabletten. Ok is de gezondheidszorg niet optimaal. Toen we er woonden hebben we onder andere schurft en parasieten gehad. Toen niet erg, maar wel alleen te bestrijden met vrij heftige medicijnen. Op zich denken we wel dat we dat nu bij Een veel kortere reis, kunnen voorkomen, maar toch...

Het zit het hem er dus vooral in om te kiezen tot welke hoogte we risico willen lopen en wat ons dat mag kosten wbt baby. Maar je hebt wel helemaal gelijk, we worden gewoon straks zwanger en dan is al dat gedoe en gepuzzel voorbij! En wat betreft dat geld: mij heb je overtuigd! Als vascaman vrij kan krijgen, wil ik lekker naar florida! Zo :D ik vind het wel knap dat jij overal zo relaxed in staat. Ik /wij zijn gewoon echt nog niet zo ver dat we kunnen denken/ accepteren dat het misschien nooit komt. Mijn wens is er al zo lang, ik kan me echt niet voorstellen dat ik geen moeder zal worden ooit. Het klinkt stom, maar het is het enige waarvan ik altijd honderd procent zeker van ben geweest dat im dit echt wil en dat het ook het liefste is wat ik wil. Voor mijn gevoel hoort het gewoon bij woe ik ben als persoon en eerlijk gezegd past het niet in mijn wereldbeeld dat het niet zou gebeuren. Ik weet dat het dramatisch klinkt, en ook niet verstandig is, maar zo is het nu eenmaal. En ik wil daar ook eigenlijk nog niet vanaf. Heb gewoon het gevoel dat er ergens 3 kindjes op mij wachten... Ik hoop gewoon dat ze mij snel vinden :) dus bij deze: bestelling! Maar eh... Liever niet allemaal tegelijk bezorgen. Elke 2 jaar 1 is goed ;)

Heeft Een van jullie ervaring /kennis van paludrine tabletten en zwanger worden? Officieel mag het, maar vascaman vind het wel eng... Zouden jullie die gewoon nemen?

8. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ben we benieuwd hoe je eruit ziet want ik zat ook in de wachtkamer
    Spannend voor je zeg, we duimen :)

9. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Tycuna we hebben elkaar al gesproken maar ook via hier nog een hele dikke knuffel X

10. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ennnnn diaantje??? Heb je een mooie uitslag gekregen???

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Bij mij is gisteren de pregnyl erin gegaan.
    Ik mag dan morgen starten met de utrogestan bolletjes... maar door verwarring heb ik er vanmorgen al twee ingebracht. Even later bedacht ik me dat ik pas morgen zou beginnen... Toen waren de bolletjes niet meer "vindbaar"... zal toch niet heul errug zijn???

12. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    noa

ik was er met mn man
    mn man had een rooie rugtas en een grijze trui en ik een blauw bruin gestrept t shirt
    waar ze geprikt heeft bloed het soms nog wat maar even op letten
    we worden vanmiddag gebeld
    spannend

groetjes diana

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Tja Vasca, ik vind het moeilijk. Zelf zou ik zo'n reis nu niet doen of anders wel doen maar dan de behandelingen uitstellen.
    Als ik naar mezelf kijk dan ben ik sowieso al niet zo reislustig, kan ik me prima vermaken in Europese landen of landen in de wereld waar je geen malariapillen moet slikken of waar je grote kans hebt op enge ziekten. Voor onze huwelijksreis hebben wij ook echt gekeken naar de landen waar je geen malariapillen moet slikken, gewoon omdat ik geen zin had om behandelingen nog langer uit te stellen.
    Maar je moet zo'n beslissing echt zelf nemen, die kan niemand voor je maken. Mijn gedachte is vaak wel, we denken allemaal een mooie leeftijd te behalen, dus je kunt ook altijd nog gaan als je kinderen wat ouder zijn. Laat je ze zien waar papa en mama gewoond hebben ;)

14. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben net gebeld door het vu
    helaas de test is negatief
    super balen ene kant wist ik het wel want heb al dagen buikpijn
    maar je hoopt het wel

groetjes diana

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh Diaantje, wat mega balen, ook al had je t ergens verwacht... :(

16. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Diaantje, wat ontzettend jammer :(. Dikke knuffel...

17. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Diaantje wat vreselijk balen Sterkte meis
    Ik kan me je (denk ik) niet herinneren alhoewel je misschien wel vlak naast me hebt gezeten In een hoekje naast de boekjes? Ik heb een fel gele winterjas die echt wel opvalt Heb je mij gezien? Heb je bruin haar?

18. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    we hebben op een hoek gezeten richting de gang bij de bali noa
    ik heb licht blond haar
    kan me niet een gele jas herinneren maar was eigenlijk best nerveus

groetjes diana

19. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi allemaal,

Hebben jullie Sinterklaas geviert of gaan jullie het nog vandaag of morgen vieren? Wij dit jaar even niet, normaal vieren we het wel groots met surprises en gedichten maar slaan even een jaartje over. Hopelijk volgend jaar weer meer zin :)

@ Diaantje, dan heb ik je toch niet gezien vrijdag in de wachtkamer, althans niet bewust. Voor jullie geen leuk weekend, neem goed de tijd en rust voor elkaar.

@ Aklina, iets vroeger beginnen met de Utro is geen probleem hoor, kan geen kwaad. Doen jullie de pregnyl ook gewoon altijd zelf of ga je ermee naar het ziekenhuis?

@ Vasca, ik kan je helaas niet echt adviseren op het gebied van wel/geen vakanties plannen. Ook kan ik me het gevoel niet voorstellen dat je moet kiezen om je behandelingen daarvoor uit te stellen. Noa man en ik zijn allebei helemaal niet reislustig en missen het dus ook niet. Onze tot nu toe al 3 jaar lang behandelingen en onderzoeken hebben echt wel is lastige situaties met zich meegebracht omdat het ook net niet uitkwam, maar dan kozen we toch echt voor het VU ipv onze reeds gemaakte plannen. Ik heb natuurlijk al die tijd steeds injecties gespoten voor het stimuleren en na 3 weken spuiten ga je dan echt niet een inseminatie laten schieten voor bijvoorbeeld een popconcert in Ahoy of een weekendje weg met familie. Althans wij dus niet, wij kozen dan toch echt steeds voor de VU. Maar wij hebben zeker niet stil gezeten de afgelopen 3 jaar tijdens de medische behandelingen. Heel veel verbouwingen zelf gedaan in en rondom ons huis. Een 2e hond (pup) aangeschaft wat veel werk met zich meebrengt, ik ben mijn eigen bedrijf gestart, kortom ons leven heeft niet stil gestaan tijdens de VU.
    Maar meid volgens mij voel en weet je zelf echt wel het beste wat je wil of tijdelijk even wil. Je eigen gevoel daarover is het meest sterke, wat wij er hier ook over zeggen :)

@ hier:
    Vanochtend echo gehad bij Dr. Schats en alles ziet er perfect uit. Zeker zo'n 18 grote follikels die laag liggen en goed bereikbaar zijn voor de punctie. Dinsdag de punctie........brrrr ben nu echt strontzenuwachtig.
    Alle tips zijn dus van harte welkom ;)

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Noa, wat goed zeg!! Sta je nu onder controle vanm de kabouter of was het toeval? Lijkt me wel een fijn idee als je nu steeds bij hem zou lopen... Tips tav punctie...hmmm heb ik eigenlijk niet. Ga r maar blanco in...

Emma, en ben je klaar voor je uitreiking vandaag?? ;):)

Deel Deze Pagina