Gezellig, daar zijn we weer allemaal! Was hier wel weer ff stil... @Noa: fijn dat alles er goed uitziet! 18 follikels is hartstikke mooi lijkt me grote kans op veel cryo's en nog niet te veel ivm overstimulatie, toch? Lief dat je meedenkt over mijn dilemma's. Het kopt dat iedereen dat zelf moet weten, dat weet ik ook. Vind het af en toe alleen gewoon ff lekker om het er uit te gooien. Ik baal dan vooral van het feit dat alles dus gewoon zo onzeker is. Het feit dàt we dus dit soort keuzes moeten maken en dat we niet gewoon lekker kunnen plannen zoals de meeste mensen. En de mmm maakt dat al lastig, maar nu door het verlies van mijn baan, is alles ineens nog veel onzekerder geworden. En daar baal ik dan af en toe goed van @emma: heb je je juweeltje opgehaald? Zit het eindelijk veilig in emmabuikje? En nu lief toespreken en zorgen dat het daar blijft! @diaantje: vind het heel naar voor jullie. Zeker de eerste poging is het natuurlijk extra moeilijk als het niet gelukt is. Vinden jullie wat steun bij elkaar? ik hoop het maar. sterkte. @suus: de daagjes worden nu op 1 hand te tellen he? vergis ik me nou of had je de datum hier ook al neer gezet? ik denk in elk geval steeds 9 of 11 december... klopt dat? @nip: wanneer mag jij nou testen/ niet ongi worden? ik denk dat het nog wel even duurt, maar dat dacht ik eerst ook en toen was het mooi al weer dik te laat? @aklina: hoe is het met jou? Heb jij inmiddels als (bijna) je tp? en iets te vroeg met utro beginnen is inderdaad niet erg hoor, volgens dokter janneke houdt het je eisprong in elk geval niet tegen. @marlida: hoe is het met jou meis? al weer begonnen aan de 2e ronde? druk aan het wachten inmiddels. Er stond me bij dat je in elk geval iets voor loopt op mij... Jullie hebben het misschien al gemerkt aan het feit dat er iets minder hele rare woorden in mijn berichtjes staan, maar...(tromgeroffel!)... we hebben eindelijk een nieuwe computer!!! Zelfs een hele mooie, nl een imac! Ben er echt super blij mee We hebben echt het afgelopen half jaar lopen aanklooien met eerst dus een brakke oude laptop, toen nieuwe pc gekocht die niet goed bleek te zijn. Die opgestuurd voor reparatie, kwam terug en was nog niet goed, toen weer opgestuurd, toen zijn ze hem kwijt geraakt (! serieus!!) en nu uiteindelijk geld terug gekregen en dus maar meteen een echt goede gekocht. Ik vond het eerst zonde van het geld, maar jeetje, wat een verschil met een pc! Ben echt helemaal om. Zeker na een tijd helemaal geen computer meer, is het zo fijn er weer een te hebben. En alles gaat zo supersnel. Hij was dus wel iets duurder, maar ik heb aan de wijze woorden van Nipnip gedacht: dat geld komt wel goed en toen maar op vascaman zijn oordeel vertrouwd. Dus kan ik weer iets makkelijker reageren. Verder is ons 1e dilemma ook een beetje opgelost helaas, want vascaman krijgt geen vrij voor de kerst (de dagen in de ww dat ik dus weg wilde). Ik had eigenlijk net besloten toch gewoon te willen gaan, ondanks risico van evt laat ei. Althans, we zouden de echo morgen afwachten en dan inschatten wanneer we denken dat de iui zou zijn en dan kiezen of we het durfden. Maar ja, de keuze is gemaakt. Hopelijk horen we morgen of hij misschien nog wel een paar daagjes vrij kan krijgen (4 of 5 ofzo) zodat we misschien nog wel iets kunnen doen. Ik vind gewoon zo dat ik het verdiend heb na deze ellendige periode om even wat leuks te gaan doen! En het zou ook zo schelen denk ik tijdens de wachtweken om niet alleen maar thuis te zitten en wachten... Maar ja. Ladies, ik ga me weer even van onze fantastisch mooie computer wegsleuren en braaf de was opvouwen...
He, he, wat heerlijk zon weekend zonder iets te hoeven! Wij ook even heerlijk geen sint op bezoek. Dat doen we wel weer als we er weer zin in hebben. @Diaaantje, balen, dat het helaas niet gelukt is. Hoe is het ondertussen met jullie? @All, ik zat zo even alle reakties na te lezen, en ik vind het zooo leuk dat iedereen zo lief reageert en meeleeft met iedereen! De Adviezen, de ervaringen, de troostwoorden. Ben blij dat ik me bij jullie heb aan kunnen sluiten! @Vasca, Blij dat je mn advies in gedachten mee hebt genomen. En goed dat de keuze gewoon gemaakt is. Scheelt een hoop twijfel. Dan moet t gewoon zo zijn! Mooi he, zon imac. Droom er al jaren van, maar als ik dan bedank wat ik er eigenlijk mee doe, dan is het eigenlijk voor namelijk het "hebben", en niet het nut. Dus wij doen het gewoon met een basis laptop. Meer dan genoeg. Sinds de aanschaf van n smartfoon zitten we voornamelijk daar op te rommelen. Heel gezellig trouwens, hahaha. Zitten we savonds naast elkaar op de bank, naar dat schermpje te staren! Romantisch he? Vwb hier; ik kan nog lang niet testen hoor. In principe de 13e voor bloedprikken. Volgens mn telling zou ongi de 10e al moeten komen. We wachten af! Ik merk trouwens pas deze ronde dat die 2 weken wel erg lang duren... Vorige keer vloog t om, en nu kan ik de dagen wel wegkijken! Stomme tijd.. @Suus: Tiktak tiktak! Nog heel even! Alles klaar voor de komst van jullie beeb? Denk veel aan jullie, want zou t al zo ver zijn? Weten ze in de familie wel wanneer de ks gepland staat? Of hou je het voor iedereen geheim?
@nip: ja, tot de 10e kan inderdaad nog wel lang voelen, kan me voorstellen! Heb je al voorgevoelens/ tekenen? is het eigenlijk nog wat te vroeg voor he? Ik probeer daar zelf ook niet meer te veel op te letten. Heb me al te vaak voor de gek laten houden. Maar ja, soms kun je het gewoon niet helpen... Heb je nog een beetje afleiding komende week? misschien wel lekker dat het vooral je werkweek nog is die je nu moet wachten, toch? Moet bekennen dat wij ook niet heel erg veel bijzondere dingen doen met de computer hoor. Vooral internetten en ik doe er voor mijn werk nog wel eens wat op. Maar toch is het wel heel fijn dat die dingen lekker gaan. Het schijnt dat een Mac veel minder problemen geeft. En als ik dan kijk naar de tijd dat ik er wel achter zit en ook de tijd die we in gefrustreerd naar dat ding staren als iets weer uuuuuren duurt, of het helemaal niet doet, vind ik het wel een fijn idee dat dat hopelijk nu een stuk minder wordt. Maar ja, het blijft natuurlijk gewoon luxe. Nou ja, andere mensen hebben een baby, wij dus een Mac En natuurlijk later ook nog een baby... Fijn he, dat iedereen zo met elkaar meeleeft. Ik vind dat ook altijd weer zo'n steun. Zeker als er iets naars is gebeurd is het echt ff fijn die opbeurende woorden te lezen. Ik vond het vroeger altijd heel stom, van die mensen die op een forum zaten -> sorry meiden!). Maar merk dat ik aan het vruchtbaarheidsgedeelte van ZP wel echt wat heb. Moet nog wel bekennen dat ik me in het zwanger worden gedeelte nog wel eens groen en geel erger aan behoorlijk suffe mensen. Ik probeer dat dus maar te vermijden. Maar soms heb ik toch een soort sadomasochistische neiging en ga ik er toch weer lezen. Ik denk dat het komt dat de mensen die hier zitten, gewoon meer reden hebben om op een dergelijk forum te zitten. De situatie is gewoon wat ingewikkelder. Als ik gewoon zwanger geworden zou zijn, zou ik denk ik nooit op een forum zijn gaan zitten, in elk geval niet om mee te schrijven. Hoop niet dat ik nu iemand tegen het hoofd stoot, anders alvast sorry, is niet mijn bedoeling hoor. Hier ook een vrije zondag. Wij doen ook niet aan Sinterklaas. Al jaren eigenlijk niet zo. Vind het nog wel eens jammer, maar moet zeggen dat ik ook nooit heel erg zit te wachten op het gedoe. Het komt wel weer als er kindjes zijn die oud genoeg zijn om er echt van te genieten. Ben namelijk wel dol op Sinterklaas. Krijg er echt altijd de kriebels van. Als ik hem zie, voel ik me meteen weer zo'n klein meisje . We gaan trouwens morgenavond nog wel gezellig ff wat drinken met mijn ouderlijk gezin. Gewoon om toch nog ff iets gezelligs te doen, maar dan zonder gedoe.
Meiden, even ego: Vanmiddag de teepee gedaan door drs. S van een beginnende blasto Nu die slopende wachtweken en 16 dec bloedprikken. Morgen probeer ik op jullie te reageren! Dikke smakkerd
@Em Een bijna blasto! Dat klinkt goed! Wees er zuinig op! Wat mag je trouwens snel al bloedprikken met een TP! Maar 3 dagen na mij! @Vasca, nee hoor geen voortekenen van wat dan ook. Voel me prima. Heb al zitten denken of ik me moe voel of misschien ene beetje misselijk, maar niets van dat al.. Zou ook wel heel erg snel zijn. Maar geen bericht is goed bericht, toch? Nog een weekje wachten... Ik kijk die klok weg!
Em, ik ben niet honderd procent thuis in ivf termen, maar het klinkt of Een blasto erg goed is dus bijna blasto ook lijkt me. Feli alvast. Technisch gezien ben je nu al Een beetje zwanger! @nip: op zich wel logisch dat je na tp sneller mag testen. Je stapt later in het proces in hè. Daarom is de tp natuurlijk ook veel later na de pregnyl dan bij ons inseminatie. Zo, door al jullie verhalen krijg ik nu ook zo'n zin in mijn eigen iui! Was er nog niet zo mee bezig, maar t begint te kriebelen nu... ben heel blij dat ik morgen fm heb. Is toch al weer iets. Ik wil ook!! *zit samen met nipnip naar de klok te staren*
hihi... mn accu van mn telefoon gaat wel erg snel leeg zo.. om naar de klok te kijken moet t schermplje aan blijven Whahaha! Tuurlijk logisch, nooit over nagedacht! En wist trouwens niet dat er verschil in tijd zat met de pregnyl... Maar IVF is voor mij nog abracadabra. Vas, hoe laat mag je morgen? *zet schermpje van telefoon weer aan en rent naar oplaadsnoer*
Emma, gefeliciteerd met jullie beginnende blasto!! Nip, Emma heeft de pregnyl al 6 dgn geleden gezet en hun cryo is al 4.5 dag oud dus zij is dan sowieso 4.5 dag verder dan jullie inseminatiedag, Snappie?! En nee Vasca, heb geen datum neergezet hier, alleen gezegd dat hij tussen de 39e en 40e week wordt gehaald. Alleen onze ouders en zussen weten de dag, verder niemand. Moesten natuurlijk sowieso oppas regelen voor de Sophie en de hond hè 😉 Maar binnen 1.5 wk zijn wij als t goed is voor de 2e keer papa en mama! Ik post t als eerst op fb dus m'n fb vriendjes zullen t wel hier posten verwacht ik...en heb internet in de VU hoor!! No worries dus...
Emma, een bijna blasto! Super! Nu lekker nestelen kleintje!!! Nip en vasca... kan me voorstellen dat de tijd langzaam gaat. Bij mij ook... *kijkt ook de klok voorbij tot aanstaande woensdag hopelijk TeePee* Susan: wat komt het dichtbij!!! Spannend!!! Ik heb vandaag met schoonfamilie voor de kleintjes sinterklaas gevierd. Gelukkig geen last gehad van nare gevoelens.. heerlijk geknuffeld met al die kleine minimensjes... Morgen vieren we het met mijn ouders en broer en schoonzus, en dinsdag op ons bedrijf met de werknemers. Lekker veel afleiding... is het snel woensdag ochtend tot ik mag bellen... *nu al in spanning voor goede ontdooiing*
Oh ja, noa, ik heb bij mijn laatste punctie de middag en avond ervoor twee paracetamol ingenomen en de ochtend voor de punctie ook nog twee. Dan heb je een flinke hoeveelheid in je bloed en dat ondersteund de andere pijnstillers... Daardoor is volgens mij de tweede punctie voor mij veel beter te doen geweest dan de eerste. En kan voor je follikels helemaal geen kwaad!
gister sinterklaas gevierd met mn zus en de kleintjes jongste is nu 5 maanden oud waren wel wat traantjes gelaten vooral omdat nog zo vlot na de negatieve uitslag was hopelijk is het gouw februarie voor de volgende ronde groetjes diana
Woehoe! Ben net terug van de FM... en heb rechts al een follikel van 15 mm! Ben helemaal trots. Ze twijfelde even of ie niet al 16 was, maar dat was ie niet, dus ik moet morgen nog even terug komen. Vind ik eigenlijk niet erg. Voor mijn gevoel kan ie beter wat groter zijn, dan is ie tenminste goed rijp. Ik vind met 17/18 mm pregnyl spuiten zo vroeg... Ben dan een beetje bang dat mijn ei nog niet rijp is er in. Ik had zaterdag nog ineens weer ongi bloed en het voelt gek dat ie nu dan al wel bijna klaar is voor inseminatie. Heb het idee nl dat mijn follikels wel rond de 23 mm worden (weet ik natuurlijk niet, maar had ik een keer uitgerekend). Maar goed, ik vertrouw maar volledig op het VU. Dus... morgen terug en dan zws of morgenavond, of woensdagavond pregnyl en dan donderdag of vrijdag iui!! Oja, bms was nu 6,7 mm. Dat was niet heel dik nog, maar wel mooi 3-lagig en zeker voldoende bij een ei van 15 mm zei ze. Hij moest geloof ik minimaal 6 zijn bij 16 mm. Maar ik hoop dat het nog wel ff een beetje bij groeit. *denkt jaloers aan het uberdonzige bedje van nipnip van 12 mm* Nou dames, mijn dag kan niet meer stuk. Wordt alleen wel echt ff een vroegertje morgen. Ik woon eigenlijk vlak bij het VU, 14 minuten met de auto officieel, maar doe er tot nu toe steeds ruim 45 minuten over (door de stad). Zelfs vandaag nog, toen ik er pas 9.30 hoefde te zijn. Morgen moet ik om 08.20 dus denk dat ik tegen 07.20 maar weg ga deze keer. Vind het ook zo rot om steeds op het nippertje te zijn (afgelopen 2 keer echt letterlijk 2 minuten voor tijd VU binnen komen stormen!). Hoewel het op die manier wel lekker efficiënt gaat (hoef niet te wachten in de wachtkamer) vind ik dat niet echt relaxed. Achteraf had ik vandaag ook met fiets of scooter kunnen gaan, maar door het weer toch voor de auto gekozen (dacht dat files al wel weg zouden zijn). Beetje dom, zullen we maar zeggen. Morgen zou ik liefst met de scooter gaan, maar moet door naar werk, dus moet wel met de auto... nou ja, alles voor het goede doel! Zo ik ga zo nog ff snel wat goedkope zwangerschapstesten bestellen, zodat ik in elk geval kan testen of de pregnyl straks uit mijn bloed is en mocht er een posi test uitkomen, ik niet meer hoef te twijfelen... Hoe is het verder met de rest?
@diaantje: kan me voorstellen dat je dan traantjes moet laten! Wat naar is dat he? ze zijn zo lief en zoet en jij wil dat ook gewoon zo graag. En die van je zus is denk ik ook al heel lang nadat jullie zijn begonnen verwekt, dus dat maakt het allemaal ook extra pijnlijk denk ik zo. Wat moet jij trouwens lang wachten... Je had toch ook cryo's? waarom mag je dan pas in februari weer? komt dat door je wachtmaand? Klinkt ook echt zo rot en ver weg... februari. Baal een beetje met je mee. Sorry dat ik net zo vrolijk en blij zat te doen over mijn ei...
Diaaantje, knuff voor jou... Kunnen rottijden zijn, die decemberdagen... Vasca, je folli springt pas 40 uur na zetten van Pregnyl dus tot die tijd groeit nog door. In folli's van 18mm zit echt wel een rijp eitje hoor dus no worries. Ook je bms groeit nog even door, oa door invloed van Pregnyl. Voorlopig no worries, je zit 'op eieren'
Vasca, wat mooi, dat het zo snel gaat!!! Enne, vroeg op voor een goed doel he? Denk daar maar aan. Als ik een afspraak heb om 8.20 ga ik om 06.30 de deur al uit! Succes morgen met de laatste echo. Kom maar op met die zwemmertjes! Diaantje, ken het gevoel. Gister ook sint gevierd met oa mn neefje van 9 maandjes. Auw. Maargoed, aan de andere kant moeten we blij zijn dat we leuke neefjes en nichtjes hebben, toch? Suus, spannend. Ik hou FB in de gate! Hier, net de VU gebeld voor een afspraak met dr Janneke. Zij doet geen gesprekken als deze. Alleen nog op de poli. De telefoniste gaat overleggen met Janneke of ze dit een keer zou willen doen voor/met ons. Wordt vandaag nog terug gebeld. En, ik ga even een beetje afstand nemen van ons lieve clubje. Ik trek het allemaal effies niet zo goed.... ik lees wel mee, maar ik moet mezelf denk ik een soort van beschermen.... Oei, vergeet bijna Emma, meis, wat een mooie bb!! Hou vast he?!
hi hi suus, wat zeg je het weer leuk! En bedankt voor de geruststellingen. Das altijd weer fijn. Aangezien we niet weten wanneer jij gaat werpen, heb ik besloten dat we er maar een poeltje op moeten zetten! Ik weet helaas niet meer precies in welke week je nu zit, dus ga voor aanstaande vrijdag 9 december. En ik kan dat ook heel goed onderbouwen: Ik dacht dat namelijk eigenlijk al (zie eerdere post), daarbij komt dat jij ook de gewoonte hebt om belangrijke dagen te doen op voor mij/ ons ook belangrijke dagen (neem je trouwdag op vascaman zijn verjaardag). En ik ga dus gokken dat ik dan vrijdag mijn iui heb en dat jij dan gezellig er naast (wel in een ander gebouw natuurlijk) ligt te bevallen Dat lijkt me wel zo leuk. Dus das best wel behoorlijk wetenschappelijk onderbouwt, vind je niet? Maar eh... als deze week nou nog niet week 39 is, moet je het wel ff eerlijk zeggen natuurlijk. Dan zal ik mijn voorspelling (zoals een echte waarzegster betaamd) naar gelang aanpassen! Spannend!!
Tycuna, logisch meid! Neem je tijd! Dikke knuff Vasca, prima als jullie er een mooie poll van willen maken Ben donderdag exact 39 wkn dus het kan op do 08-12, vrij 09-12, ma 12-12, di 13-12, en wo 14-12. Kans van 20% dat je goed zit
ty, dank voor de tip. Gelukkig is suus ook zo sportief geweest te reageren. Heb je ook nog ff een PB-tje gestuurd er over, maar wil ook hier nog ff zeggen dat ik het heel rot vind zoals alles gaat voor jullie en dat hoewel ik het begrijp, ik je ongelofelijk ga missen hier in ons mooie topic x
heb ik er nou overheen gelezen of was er geen reactie gegeven op de vraag wat de blasto van Emma is, weet ik ook niet precies namelijk Het klinkt goed en mooi inderdaad dus Emma ik duim voor het beste voor je Gisteravond om 21.00 uur onze pregnyl gezet, buiten de pethidine prik van morgen voorlopig even de laatste injecties pffff Ik heb nog rustgevende pillen hier in huis liggen, oxazepam, zou ik die gewoon kunnen nemen in combi met die pethidine en dormicum morgen? @ Aklina, die paracetamol zal ik zeker ook gaan nemen, dank je! @ Tycuna, knuffff Misschien stomme vraag hoor maar waarom moet je eigenlijk pregnyl zetten voor de punctie, "vliegen" ze dan tijdens hun "sprong" niet alle kanten op die follies? Dr. S (kabouter) gaat mijn punctie niet doen trouwens, die heeft spreekuur zei hij zondag terwijl hij mn echo maakte. Terwijl er bij mij wel was aangegeven dat Dr. S het moest doen of Janneke. Nog meer zenuwen of het morgen door een eventueel andere arts ook gaat lukken. Volgens Dr. S kan iedere arts het...:x grrr lekkere geruststelling na alle voorgaande trajecten zeg! @ Vasca, wowwww lekker vlot meid je folli van 15! Goed bericht en inderdaad mooi zo snel al je IUI @ Diaantje, wat duurt het inderdaad lang voor je weer aan een volgende poging mag. Of willen jullie zelf eventjes wat tijd en rust hebben? Gisteravond ook Sunday Night Fever gekeken? Een kennis van me doet hieraan mee, die Joey. Wel grappig om te zien.