ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi Noa!

wat gaat het voor jou ook ineens hard zeg! Wel balen van dr. S. Ik begrijp dus dat zij en dr Janneke de meest ervaren/ kundige artsen zijn daar? Ik probeer altijd een beetje in te schatten hoe de hiërarchie daar nou is, maar dat lukt me zo slecht. Dr Janneke is zoooo lief (en kundig volgens mij), maar ook nog best wel jong.

Ik zou even aan een arts (huisarts?) navragen of je die oxazepam mag mixen met die pijnstillers. Het zijn namelijk een beetje een zelfde soort pillen en soms mag dat juist niet bij elkaar. En je wil ook niet riskeren dat je dan bv morgen die pijnstiller prik niet meer mag, omdat je al zo veel op hebt....

Hoe laat is je punctie? komen we elkaar nog tegen dan morgen?

2. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ik heb de VU net maar zelf al gebeld met die vraag over die medicijnen. Mag inderdaad niet. Dus maar hopen dat ik goed suf wordt van hetgeen zij me geven....

Ben hier ietwat zenuwelappig zoals jullie je kunnen voorstellen.

Janneke en Dr. S schijnen echt wel de twee beste artsen daar te zijn heb ik nu eindelijk begrepen na jaren bezoekjes in de VU.

Mn punctie is om 8.30 dus misschien komen we elkaar tegen?Alhoewel ik dan (niets ten nadele van jou) door de zenuwen niet in staat ben om te praten met andere mensen hoor. Dus alvast excuses als ik in mn eigen wereldje zit... :) Ik weet ook niet hoe je eruit ziet !?!?

3. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    noa, ik snap je helemaal dat je zenuweflapperig bent! Heb je een pb-tje gestuurd voor als je morgen toch nog ter afleiding op vasca-jacht wil gaan in de wachtkamer...:D

Ik wil al 2 uur gaan hardlopen, maar op deze manier komt het er natuurlijk niet van! Ben echt ZP verslaafd geloof ik... dus nu ga ik echt!

tot later!

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Noa, goed dat je het even hebt nagevraagd over die med's...

Tav je Pregnyl-vraag, daar is een heel simpel antwoord op. Tijdens het rijpen van de follikels zitten de eiblaasjes vast aan de follikelwand. Aangezien bij IVF je hele eigen hormoonhuishouding wordt stilgelegd (door decapeptyl) zullen ze niet vanzelf springen. De Pregnyl zorgt ervoor dat ze 40 uur na het zetten van de injectie springen. Je punctie is ca 36 uur na het zetten van de Pregnyl. De Pregnyl zorgt ervoor dat de eiblaasjes loskomen van de follikelwand en de arts dus de follikels leeg kan zuigen en dus ook het eicelletje meeneemt uit de follikel.
    Snappie??

Nou meiden, ik ga weer richting huis, was op mn werk nl voor de laatste administratie. Vorige week ook al en nu definitief afgemaakt. Hoef het pas weer te doen rond eind januari, verder is alles af dus nu heb ik eigenlijk ECHT verlof ;)

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Suus, wat heerlijk nu ECHT verlof. Geniet ervan meis want het zit er bijna aan te komen!!!!

Dank je wel voor de uitleg van de pregnyl.
    Bij die punctie morgen zuigen ze dus het eicelletje uit de follikel?Ik dacht dat ze de hele follikel eruit zouden halen?
    En is de bevruchting in het laboratorium direct in de uren na de punctie?

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja de eitjes worden direct bevrucht in t lab. Of er bevruchting heeft opgetreden, weten ze pas de dag erna...maar je mag ze pas 2 dgn na punctie bellen of er bevruchting was en wanneer de tp is. Ze zien ze graag iets verder doorgedeeld, eer de tp wordt gepland. Op de ochtend van tp worst bekeken welke de allerbeste is en die krijg je.

7. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Lieve tycuna, natuurlijk snappen we dat! We denken aan je!

Lieve noa, heel veel succes morgen!

Lieve vas, veel plezier morgen je ei groter kijken! Gaat zeker lukken. Kan ook ineens veel harder gaan hoor, dus goed dat je morgen weer heen mag. En dan eind deze week wordt je bevrucht!!! Eigenlijk heel erg snel gegaan hè??? 2 weken geleden leek t nooit te gaan gebeuren!!! En fijn te lezen dat je zo goed in je vel zit.

Lieve suus, mocht ik je niet meer spreken, heel veel succes bij je bevalling! Ik denk aan je!

Lieve diaaantje, moeilijk hè die familie dagen. Maar eens komt t ook jullie kant op hoor!

Lieve?? Ben ik nog iemand vergeten? Sory sorry. Maar ook jij natuurlijk een knuffel!

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    o jee, ineens grote twijfel: ik moet morgen de pregnyl meenemen naar de punctie, dan laten ze zien hoe ik t moet mengen enzo. Maar dat mag toch maar kort buiten de koelkast? in de apotheek hadden ze over een half uurtje...

Hoe moet dat dan bij het vervoer? ga nu maar iets knutselen met koelelementen en dan op werk in de koelkast leggen. Maar hoop dat dat goed genoeg is... en mag natuurlijk ook niet bevriezen... iemand tips?

9. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Vas, Ff inpakken in alu folie. Ik heb t steeds meegenomen en dan was t soms meer dan uur uit de koeling zonder problemen. Alleen voordat je gaat prikken haal je het er een half uurtje van te voren uit. Maar dat is om t prikken beter te laten gaan (anders doet t zeer)

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, gewoon daar laten mengen dus niet zelf klooien thuis. Na t mengen is t 3 dgn bruikbaar nl... Zij verpakken m alu folie en dan op je werk in de koelkast leggen of in je auto. 't Is nu toch koud buiten dus zelfde idee als koelkast...

11. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hai Vasca, leuk je even te zien We zitten allebei aan een andere kant in de wachtkamer Jij ook veel succes met je mooie ei :)

12. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ik had beetje rood betraand gezicht want we Zitten in de wachtkamer Komt Janneke voorbij lopen en komt naar me toe en zegt dat ZIJ m'n punctie gaat doen Begon gelijk te janken bij dr 😞

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Noa, heb je al gesproken via Whatsapp voor je punctie maar hoop dat alles goed is gegaan zonder al teveel narigheid. Ik vind het heel fijn voor je dat je Janneke had (helaas Vasca dus niet) en ik weet zeker dat ze heel lief voor je is geweest.

Hoest met de rest van de meiden hier?

14. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Ff kort van af mijn werk:

Noa, leuk je even te hebben gezien! Ik zag dr Janneke al lopen en hoopte zo voor je dat ze daar voor jou was! Gelukkig dus maar. Ik herkende je meteen, maar dacht, laat je even rustig in de andere wachtkamer zitten. Ik heb volgens mij wel nog een tijdje naast je man gezeten! Ik ging naar de wc en had mijn tas met pregnyl (heel neurotisch ingepakt met koelelementen) laten staan. Toen ik terug kwam, zat jouw vriend naast mijn tas. Ben toen dus toch maar weer op mijn plekje gaan zitten. Waarschijnlijk dacht ie: wat moet dat kind zo dicht naast me! Maar kwam dus door de pregnyl :) wel leuke jongen trouwens. Snap best dat je daar Een baby mee wil ;)

Lieverd, ik hoop dat alles goed is gegaan, zal vast met dr Janneke erbij!

@mij: ei was Een beetje traag, nu 16mm. Vond ze wel ok en ik mag morgen pregnyl spuiten en vrijdag iui! Hoef niet meer voor echo te komen. Vind dat toch wel spannend, want ben bang dat mijn ei traag blijft en dan straks onrijp is...
    Verder prikinstructie gehad en mijzelf heel dapper met water in mijn buik geprikt! Even eng, maar ging goed en viel me alles mee. Dat durf ik morgenavond dus wel.

Nu weer snel aan het werk! Kom vanavond nog ff binnenvallen...

15. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @suus: vond het niet erg hoor, dat ik Janneke niet had! Gunde haar meer aan Noa, van mij was het maar gewoon een echo. Zou het wel leuk vinden als ik haar vrijdag bij de inseminatie had, maar ja, ook dat blijft afwachten...

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, je follie groeit nog door hè want hij springt pas 40 uur na de pregnyl! Heb je die nou laten mengen daar? Hoef je zelf niet te klooien morgenavond...

17. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Vasca, WOEIIII vrijdag inseminatie!!!
    Lekker hè dat je niet zelf meer hoeft te bedenken wanneer je ei springt en wanneer je dan moet klussen. Ik vond dat zo veel prettiger ;).

@Noa, hoe is punctie gegaan en hoeveel eicellen?????
    Super dat dr Janneke de punctie heeft gedaan.
    Bij mij deed dr S. de punctie en daar was ik héél blij mee, vind hem toch wel heel deskundig ;)

@Suus, BIJNAAAAAA!!! :D

@Tycuna, lieverd, ik snap dat je een beetje afstand wil nemen.
    Ik hoop dat je het allemaal een plekje kan geven en straks, als jullie er weer klaar voor zijn, er weer vol voor kan gaan.
    Dikke knuffel en smakkerd meis....

@NipNip, wanneer testdatum voor jou? En hoe voel je je?

@Ik heb sinds gisteren eigenlijk al een hele opgeblazen buik, maar dat zijn echt mijn darmen, voel nl continu de lucht van de ene naar de andere kant borrelen.
    Verder ben ik heel erg onzeker, vraag me sinds de tp al af of blasto nog wel aan het delen is, of hij er uberhaupt nog wel zit of dat hij misschien al is vergaan :). Ook ben ik heel voorzichtig met alles, bang om een eventuele innesteling in de weg te staan :). Maar ja, het is ook zoiets kostbaars in mijn buik, ik wil er alles voor doen om het te laten slagen dit keer ;). Maar wat kan je doen???

Kortom, ik word een beetje gek van mezelf :D
    En dat terwijl ik voor de tp zo relaxed was en ook wilde proberen dit gevoel vast te houden, maar helaas, het is me niet gelukt. En dan krijg ik weer het gevoel dat die onzekerheid weer niet goed is voor blablabla....

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa: ben heel benieuwd hoe je punctie is gegaan! Vond het echt heel leuk je even te zien. Voelde wel ook een beetje gek. Had een beetje het gevoel of ik ongevraagd jullie feestje crashde zeg maar. Vergeef de woordkeuze, het was natuurlijk geen feestje, zeker voor jou niet, maar wel een heel intiem moment. Hoop niet dat je het vervelend vond.

@emma: jee, kan me die onzekerheid zo goed voorstellen!!! Volgens mij is voor ei/tp/etc gewoon ook echt anders dan erna. Ik kan dan ook echt totaal omslaan wat betreft mood en relaxedheid. Je neemt je dan heel hard voor om dat ontspannen gevoel vast te houden, maar ik weet niet of dat wel kan hoor. Niet te druk om maken hoor. En dat je zenuwachtig bent, heeft denk ik echt geen invloed op je mooie blasto (of is ie nu al embryo?). Alle mmm-meisjes zijn zenuwachtig en de meesten worden echt gewoon zwanger. En niet mmm-meisjes zijn ook vaak zenuwachtig en doen ook nog eens allemaal " onverantwoorde" dingen ;). Dus als dit mooie blasto-tje jullie kindje is, dan gaat ie gewoon plakken!

@suus: ja heb zeker de pregnyl daar laten mengen, kon ik ook ff spieken hoe dat precies moet. Was wel blij dat ik dus ook even mocht oefenen met prikken. Vond het prettig dat ik dat nu al een keer gedaan heb. Vind het daardoor niet meer zo eng.
    En goed dat je het zegt, mijn ei groeit vast nog wel even door. Maar ik vind het gewoon een beetje eng, omdat mijn eisprong soms ineens ook zo lijkt te variëren. Het klopt volgens het ZH wel mooi met mijn cyclussen van de laatste maanden. Maar ja, vorige maand was mijn ei toch een week later ineens. En vorig jaar was het volgens mij ook steeds veel later. Ik moet het niet doen, maar ga dan piekeren dat mijn ei misschien wel traag is, en dan elke dag maar 1 mm groeit en dan vrijdag nog niet goed rijp is...
    Maar je hebt gelijk: het komt wel goed, vertrouwen in het VU!

@nip: jij ook bedankt voor de tip! Vandaag op mijn werk ging de tijd ineens heel snel, kwam dat omdat jij succesvol de klok vooruit hebt zitten kijken? ;):D

@schattig maar heel stout momentje: wij hebben ontdekt dat onze kat niet alleen deuren kan open maken, maar ook grote zakken met kattenvoer! Vascaman vond hem net bijna geheel bedolven in een 3 kg zak met kattenvoer!:) Het voer is inmiddels weer veilig weggeborgen en de kat... die ligt heel lui uit te buiken op de bank. Volgens mij zie ik zelfs een glimlachje rond zijn lipjes :p

Verder is vascaman ook lekker zenuwachtig: heel schattig ook. Vind dat zo lief, dat ie zo meeleeft. Hij is geloof ik zenuwachtiger dan ik!

19. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @emma: inderdaad wel lekker niet meer te hoeven rekenen en vooral niet meer verplicht te hoeven klussen. Maar moet bekennen dat we al heel veel hebben gerekend hoor! op welke dag het misschien zou kunnen vallen... en dan...en misschien...en dan 14 dagen door tellen... etc :D En nu moeten we ook ineens nadenken over de het aantal dagen dat vascaman zijn jongens oud mogen zijn. Dus we hebben besloten toch nog maar een keertje te klussen. Maar dan vrijwillig. Anders moet ie t gewoon lekker zelf afmaken ;)

20. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanmiddag brief gehad van het vu.
    om 1e poging te evalueren hoe we het vonden gaan.
    toch erg netjes en ook wel erg prettig

groetjes diana

Deel Deze Pagina