Voordat ik ging bellen hadden Ty-man en ik met elkaar afgesproken dat we de afpraak zouden maken ergens in januari. Aan de telefoon werd verteld dat Janneke eigenlijk alleen spreekuur heeft op de poli maar dat ze wel eens gesprekken heeft met mensen vanuit de IVF kliniek. Ze doet alleen spreekuur op dinsdag dus ja..... de agenda stond vol en de 31-1 was het 1e plekje. Ik heb toen nagedacht om het gewoon bij een andere arts in te plannen. Dan kon het al veel eerder. Met Ty-man overlegd, en die heeft me gelijk even herinnerd aan het gene wat we samen hadden afgesproken. Echt even rust, time-out, alles op zn plekkie zetten en ook voor ons zelf bedenken hoe we verder willen..... De afgelopen week was best wel heavy, om zo even te horen dat je kansen flink kleiner zijn geworden. Dat moet ik wel de tijd geven. Maar is wel lastig vind ik.
Hoi Tycuna, ik vind het leuk en sterk van je dat je zo met ons meeleest en ook meeschrijft. Doe gewoon wat goed voelt meis....al zal op dit moment niet veel goed voelen bij je ik denk aan je. @ Emma, ik denk er wel over na om me in te schrijven op die speciale website. Ik zag een flyer hangen in één van de kamers in de VU en ging het vandaag eens opzoeken. Goed om te horen dat het (buiten de bekkeninstabiliteit) goed gaat met Maria. We zien haar vanzelf wel weer eens aanschuiven hier in ons topic. Tenslotte ben ik er zelf ook even tussenuit geweest. Belangrijkste en het meest fijne is dat er onderling tussen ons allemaal zo ontzettend veel begrip en medeleven is, dat voelt zo warm
Hey meiden, Ik ben terug van de cryo tp. Ik had dr. Janneke!!!! Joehoe!!! Het ging alleen niet zo gemakkelijk zoals de vorige keer... Mijn blaas was nu minder vol en daarom kon het slangetje de bocht niet maken... Dus moest ik terug de wachtkamer in om nog een liter te drinken. Een half uur later mocht ik weer op tafel en nu ging het wel goed. Ik heb een beginnende blastula als toppertje terug gekregen. Hij was helemaal goed en compact volgens dr. janneke. Het zag er allemaal super goed uit en het had zich sinds gisteren al weer een stuk verder vrolijk doorgedeeld. Het MOET dus wel een plakkertje zijn!!!!
yeahhhh wat fijn bij Janneke, wat een lieverd is het he. Gelukkig dat het toch nog gelukt is toen je blaas weer wat voller was. En die foto!!! krijg je die van de VU? Is dat een foto van een echo zodra hij geplaatst is of een foto uit het laboratorium? Wat onwijs gaaf om te hebben! en sorrie meiden maar ik begrijp nog steeds niet dat blaso / blastula verhaal !?
Bekijk bijlage 204755 Bij een verse tp is het geen blasto hoor. Je emmy kan geloof ik max. 8 cellen zijn in het aantal dagen oud dat hij/zij nu is. Een cryo is ouder dus heeft meer tijd gehad om te delen.....
yeahhh wat leuk om te zien, dank je wel Tycuna. Suus had me via de WAP ook al veel uitgelegd en dit plaatje van jou verduidelijkt het nóg meer. Toevallig gaf een vriend van Coen vandaag ook de tip aan hem om ons fototoestel mee te nemen bij een TP. Nu heb ik ALTIJD een fototoestel in mijn tas mee haha dus dat komt goed. Die vrienden hebben ook 2 prachtjongens via IVF gekregen, de geboortekaartjes zitten ook in de boeken bij de VU.
Wauw, wat gebeurt er toch ineens veel! @Aklina: super van tp en wat een plaaaaatje is het al! echt een schatje, dus dat moet hem wel worden Fijn ook dat je dr. Janneke had. @Noa: wat een mooi aantal eitjes! Ik duim, duim, duim voor heel veel mooie lovematches, maar met 6,5 miljoen zaadjes, moet dat zeker wel lukken, toch! En heel stoer van je punctie hoor! Zo heeft het doorstaan van verschrikkelijke pijnen blijkbaar ook nog een voordeel. Is je bevalling straks helemaal een eitje Fijn ook dat je aangaf dat dr Janneke er vrijdag is... Ik hoop echt heel erg dat we haar krijgen. Ben er een beetje bijgelovig in geloof ik. Ze heeft ons tot nu toe zo goed geholpen, dat ik dan denk dat het vast beter lukt als zij het doet... En aangezien ik ook (niet zo-) heimelijk verliefd ben op dr Janneke, wil ik natuurlijk graag door haar zwanger gemaakt worden Maar goed, ik ben bang dat we misschien te veel reclame voor haar hebben gemaakt via dit forum, want ze krijgt het de laatste tijd wel ineens heel erg druk... Pas 31 januari weer plek op het spreekuur! Jeetje. Dat was gelukkig niet zo toen wij intake hadden. Dus bij deze: Dr Janneke is stom! Iedereen, zoek maar een andere dokter! ZO. @emma: heb jij ook een foto van je bijna blasto gemaakt? Hij zal nu inmiddels misschien wel een volledige blasto geworden zijn..? Nog even volhouden he meid! @suus: tik-tak! tik-tak! nog ongeveer 24 uur voor de zenuwen toeslaan weet niet of ik je dan nog door de zenuwen kan bereiken, dus nu alvast: veel succes! @tycuna: je weet natuurlijk al dat ik je ook mis, fijn als je nog ff komt spieken hoor! Je bent altijd welkom en mag ook altijd gewoon weer ff wegblijven. Ik vind het heel stoer ook dat jullie nu toch even bewust de tijd nemen om te wennen aan al het moeilijke nieuws dat jullie hebben gekregen. Jij bent ook echt een bikkel, maar dat wist ik eigenlijk al. @hier: De pregnyl zit erin! Ben best wel trots op mezelf, want vond het ineens toch weer best wel eng. Er zaten wat bubbeltjes in mijn spuit, die ik er niet uit kreeg. En als echte piekeraar ging ik natuurlijk direct piekeren over luchtembolies en in mijn bloedvat spuiten. Toen ik de spuit er uit haalde, had ik een heel klein beetje bloed, maar denk niet dat het echt een bloedvat is geweest. En dan vrijdag om 11.40 de iui! Noa hoe laat moet jij? hebben we weer een soort van meet misschien? Wel grappig, want als het ons nu allebei lukt, zijn we echt tegelijk zwanger! Jij loopt dan wel ietsje voor omdat jij natuurlijk een super 8-cellig monster terug geplaatst krijgt, maar toch. Lijkt me erg gezellig, dus doen we gewoon! We gaan gewoon allebei vrijdag zwanger worden, ok? Deal! Allemaal hele spannende weken/ dagen voor de boeg dus....
oeps... vergeet ik bijna het beste peerd van stal! Nip: houdt het nog even droog he! Lekker leuke dingen doen, dan gaat de tijd lekker snel. Voor je het weet is het weekend voorbij zonder bloed en mag je lekker woensdag bloedprikken.
jaja Vasca, ben je even een dagje niet op ZP staan er gelijk 2 pagina's volgeschreven. Ik weet nog niet hoe laat ik vrijdag moet en OF ik wel moet....mag morgen pas bellen of de bevruchting gelukt is.....nagels bijten dus hier
Haha het beste peerd van stal... grapjas Moest ff bijlezen hoor! t gaat wel snel vandaag op t forum! Blastos, bijna blastos, pregnylprikken, TP's, tis druk hier!! Ben blij voor jullie dat alles zo goed is gegaan. Alles blijft plakken en gaat delen, innestelen, juiste afslag nemen en doorzwemmen enzo! Had het er na de iui met nipman al over, of hij ze wel heeft gezegd dat ze rechts af moeten slaan (voor de kijker links ) Vas, aan welke kant is jouw ei gesprongen? Ik wens voor ons Allemaal een mooi kerstkadootje! En niet onder de kerstboom, maar in ons buikkie! Ik kijk nog steeds op de kalender en naar de klok, de week schiet maar niet op! T is pas woendag en de dag duurde zoooooooooooo lang vandaag!! Heb even een collega in een andere winkel geholpen, moest echt even gebeuren, want t was zon puinhoop! Dus voornamelijk rotzooi en ellende opgeruims en uitgezocht. Was dus blij toen het een keer 5 uur was. Helaas toen meteen door naar de dierenarts, om de kat weer op te halen. Had vanmiddag voor de 4e keer in 2 weken tijd een hypo. Ondanks dat hij al aan de dextro was geweest, toch nog maar een suikerwaarde van 1,6... Dus nu weer opnieuw begonnen met instellen. Vond t weer zo zielig voor m! Hij was zo ziek! Maar goed, alles is nu weer goed, dus we gaan er weer voor. Wel grappig, nog nooit een spuit gezet, en in 1 maand zowel mn zelfs als de kat leren prikken, hihi. (of had ik dit allemaal al verteld? Heb beetje last van vergetelheid) En dus, t is pas woendag. tik tak tik tak. Zucht.... Was t maar al bijna weekend... Vorige maand was ik helemaal niet zenuwachtig, omdat ik er nog niet echt in geloofde, t was onwerkelijk. maar nu.... T zou zo maar kunnen! Denk dat dit het wel een beetje is voor vandaag
En nou vergeet ik natuurlijk nog de belangrijkste! Ik ga mee in de gok van Vasca! Dus Suus, nog 2 nachtjes slapen, en je wordt weer mama! Mocht je morgen niet meer op t forum te vinden zijn, omdat je opnieuw je tas aan t inpakken bent, geboortekaartjes aan t schrijven bent, Sophie alvast aan t uitleggen bent dat ze overmorgen grote zus is geworden, HEEL VEEL SUCCES! We denken aan je!!! X Nipnip
Vasca, tp's zijn altijd 's middags dus je zal Noa niet tegenkomen, helaas... En mochten jullie beiden zwanger zijn, dan loopt Noa 3 dgn voor. Wel goed van je Pregnyl! En wat bloed is niet erg hoor, word miss wat blauw morgen enzo... Werkt echt wel! Noa, genoeg whatsapp't hè Mooie plaatjes van Tycuna! Tycuna, logisch dat je je terugtrekt en snap wel dat jullie wachten op Janneke. Denk ook wel dat die pauze wel lekker is. Even niet bezig zijn met bms dikte, zwanger worden etc. Aklina, gefeli met jullie bijna blasto! Als Janneke posi is, is het ook echt een goede! Nip, word spannend voor je zeg! Wie weet een zwangerschapsboom hier de komende wkn? Emma, je zenuwachtigheid of stress of zorgen of hoe je t noemen wil, heeft geen invloed hoor. En het is heel logisch dat je je zo voelt! Ik kijk de tijd voor je weg. @hier: drukke dag gehad dus ben redelijk op. Nu wel lekker Ajax kijken, maar zie alweer 2 onterecht afgekeurde doelpunten van Ajax!!! Wat een klojo die grensrechter!
@nip: mijn ei doet gezellig mee met dat van jou en zal vrijdag een mooi sprongetje maken vanaf de rechter eierstok! Althans, ze zei dat hij rechts zat en ik ben er maar even vanuit gegaan, dat ze dan voor mij rechts bedoeld eigenlijk... Of zou ze voor haar (echoscopist) rechts bedoeld hebben? is daar een soort echoscopisten standaard lingo voor? Maken ze daar afspraken over? Ik denk dat deze maand rechts gewoon helemaal hot is, de kant om zwanger van te worden! Nip, ik snap helemaal dat je nu zo zenuwachtig bent! het is eigenlijk net of je weer opnieuw bent begonnen met proberen zwanger worden he? Nu heb je voor je gevoel weer kans. Toen wij net begonnen met proberen, begon ik ook pas de 3e/4e maand pas echt zenuwachtig te worden. Net alsof ik het idee had dat de eerste maanden nog een beetje nodig waren om te oefenen... Nou ja, das dus ook wel gebleken. Erg veel oefenen! @suus: jij geeft gewoon het zwangerschapsstokje aan ons allemaal door! Kun je dan mooi plukken van die zwangerschapsboom (flauw!). Komt mooi uit, gezien het feit dat je vrijdag gaat bevallen en zo...
Vasca, jullie mogen allemaal plukken van m'n boom hoor! Ik doe het met liefde! Iemand hier Ajax gezien? Oh wat erg was dat zeg!!
Het aftellen is begonnen,nog 1,5 uur wachten tot ik mag bellen om te vragen of er bevruchtingis geweest !!! Voor de meiden die ook de IVF hebben gedaan,hebben jullie ook zolang een gevoelige, opgeblazen buik en maagstreek gehad? Ik heb het vandaag nog steeds alleen nu zit het hoger. Uhm nee Suus sorrie je weet het al van mij dat ik niet van de voetbal ben hihi maar ik las op FaceBook vanochtend allerlei verschrikkelijke berichten dus het zal niet veel zijn geweest? @ Vasca, jammer dat we elkaar morgen niet tegenkomen. Geen meeting bij het aquarium dus. Hebben jullie thuis het er afgelopen dagen al meer over gehad betreft het plannen van vakanties enzo?