@Noa, WAT GOED!!!! Heb je iets van fluimucil meegekregen na de punctie? Ik had behoorlijk wat follikels en kreeg dat dus mee om overstimulatie te voorkomen. Ik had donderdag de punctie en heb wel tot de dinsdag erna behoorlijke buikpijn gehad met een opgezwollen buik. Bij de tp gaf de vpk toen aan dat dit wel vrij normaal is als je veel follikels hebt gehad, die vullen zich nl weer met vocht. Op de echo zag je toen ook nog flinke eierstokken zitten.
Woehoe! Noa, top dat er bevruchting heeft plaats gevonden!! Vind het echt heel fijn. Gaan we ons gewoon allebei morgen zwanger laten maken! @suus: volgens jou loopt Noa 3 dagen voor op mij, maar ik denk uiteindelijk wel langer toch? Mijn ei moet nog helemaal bevrucht worden en dan nog op reis om zich dan pas in te nestelen. Die van Noa mag morgen al in zijn warme bedje landen... Snap dat niet helemaal... Technisch gezien is haar ei natuurlijk Idd maar 3 dagen ouder. Zou mijn straks bevruchte ei (let op! Bestelling volgens formule nipnip ) dan ook al over 3 dagen kunnen gaan innestellen? Das wel erg vroeg toch? Of heeft Noa dr ei gewoon wat afgesneden dmv het petrischaaltje?!? Ingewikkeld hoor!
IK BREEK EVEN IN MET BABY NIEUWS VAN SUUS !!!! Om 12.04 vandaag is Daan Thomas geboren, de keizersnede verliep prima alleen de ruggeprik niet. Pas na 6 pogingen gelukt (laatste poging voor narcose). 3208 gram en 51 cm. Daan is een exacte kopie van Sophie als baby
Ik heb net toch even de VU gebeld over die maagpijn. Ze denkt dat het van mijn punctie komt, teveel vocht in mijn lichaam wat gaat duwen. Nog meer drinken (en ik drink van mezelf altijd al veel thee en water op een dag) en rustig aan doen. Morgen voor een TP maken ze eerst een echo. Kan zijn dat het op een later tijdstip wordt terug geplaatst als mijn lichaam er morgen niet klaar voor is
Lieve Suus, Suusman en Sophie: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Daan Thomas! Liefs, Nipnip, en ook namens Nipman.
Ff gauw vanaf het werk: Hoera voor Noa! Het is gelukt! Er zijn lovematches! Dat gaat morgen vast goed komen, echt waar! Vasca: Goed Bezig!
Suus: van harte gefeliciteerd!!!!!!! Hopelijk knap je snel weer op van je keizersnede en kan je lekker naar huis met je kleine vent. Noa: YES! ook voor jou een terugplaatsing!!! Ook ik heb zeker een dag of 4 een pijnlijke opgeblazen blijk gehad. Over mijn helebuik... dus niet alleen de onderbuik... Bij mij was waarschijnlijk buikvlies geirriteerd en darmen geirriteerd door punctie. Mijn tp hoefde daardoor niet uitgesteld te worden. Wel veel drinken en vezels... het ging na de tp snel weer weg. Nip: toch geen roze!!!! Neeeee. dat willen we niet hoor! Dat MOET innestelingsroze zijn. ZO. mij: vandaag is mijn emmie ingenesteld. ik voel het. (of het toch ...wil het?) Hoop het zooooooooo. Dat wachtbankje zit inderdaad verdomd hard emma!
@ NipNip, neeee ik ga helemaal mee met Aklina dat het licht bloedverlies is door een innesteling hoor, ik blijf nog steeds duimen voor je. @ Aklina you go girl, jij hebt je innesteling gehad hoor!!! JOEHOE en doe maar ff lekker zacht kussentje op dat wachtbankje onder je bips GNI En leg er gelijk ook voor mij één neer want voor je het weet zit ik naast je (hopelijk) Wel fijn om te horen dat jij ook zo'n gevoelige buik (en omstreken) had na de punctie. Ik hoop dat het net als bij jou verloopt. Wel ben ik na mijn bellen met de VU later toch nog terug gebeld door Tante T. Ze had mijn situatie toch even aan de arts voorgelegd en vinden het niet een rustig idee. Ik moet aan de rennies, plat liggen/zitten, echt niks doen en liiiiiters drinken. Als ik morgenochtend nog zo'n pijn heb dan staat er om 10.30 een afspraak voor me klaar bij de arts voor een echo en bloedafname. Als morgenochtend de pijn minder is dan mag ik mijn afspraak afbellen via het spoednummer en dan 's middags gewoon komen voor de TP. Vóór de TP kijken ze toch eerst even met een echo neem ik aan voordat ze ons embryo'tje er gelijk indoen?
Welkom lieve kleine Daan!!! Suus, goed gedaan meid! Gefeliciteerd voor jou, Suusman en Sophietje. Wel een beetje flauw dat je niet kon wachten tot de dag dat je eigenlijk had moeten bevallen hoor! Maar goed, ook morgen ben je nog bevallen, dus dat telt ook een beetje. Kleine Daantje is bij deze onze eerste officiële VUMC-topic baby!! Wat een eer. En dat er maar gauw nog vele mogen volgen. Geniet van je kleine drol en natuurijk hopen we dat je je snel weer goed voelt, zodat je ons alles tot in detail kunt vertellen!!
@Noa, wat naar dat je je niet lekker voelt, maar vooral dat je nu ook nog zorgen hebt over of het wel door kan gaan. Ik denkt dat het vast wel doorgaat hoor. En zet de duimen gewoon weer voor je aan! @nipnip: o jee... roze. Heb je normaal ook eerst roze, of kan het inderdaad innesteling zijn? Op hoeveel dagen na ei zit je nu? Ik sluit me aan bij Aklina en besluit ook dat het innesteling is. ZO. Besteld voor Nipnip. @emma: zit het wachtbankje al wat beter? Helpt het dat Aklina gezellig naast je zit? En dat Noa (ja echt!) en ik morgen gewoon naast je komen te zitten? @hier ook beetje lichte stress: kom net thuis en vascaman ligt echt dubbelgevouwen in bed. Of eigenlijk lag ie dubbelgevouwen op de wc eerst. Hij heeft sinds 45 minuten echt vreselijke buikkrampen. Hij heeft wat spastische darmen en heeft dat ook wel eens als ie iets verkeerds heeft gegeten, maar dat heeft ie nu niet gedaan... We hopen op stress en vooral dat hij heel snel weer beter wordt Want hij moet morgen om 08.00 uur nog wel een belangrijke prestatie leveren... als dat niet lukt, dan gaat ook hier het hele feest niet door Heb hem dus net maar 2 paracetamollen naar binnen geschoven, om te voorkomen dat ie koorts krijgt. Brrr.... Oja, hij denkt zelf in elk geval niet dat het een blinde darm ontsteking is gelukkig (was/ ben ik bang voor). En zit ook niet echt aan een kant.
Oooohhh Vasca wat een rot timing van Vasca man. Het is inderdaad niet best als hij ziekig wordt want dat merk je gelijk aan de kwaliteit van het sperma. Weten wij helaas uit ervaring bij een aantal van onze IUI's. Ik kan het wel achterwege laten of erover liegen tegen je maar daar heb je niks aan. Dus goed inderdaad die para's naar binnen en misschien nog iets van hot coldrex vanavond voor het slapen gaan, met vitamine C extra en dan duimen dat het hierbij blijft. Dussss als ik het zo eventjes tel en ALLES gaat met ons allemaal goed en door zitten we met zn 5'en op het bankje??? NipNip Emma Aklina Vasca en Ik (zei de gek ) Noa dus @ NipNip heb jij geen handtekening? Of zien we dien gewoon niet staan? Ik weet eventjes ook niet meer hoe jouw data eruit ziet? @ Hier, Rennie lijkt wel te helpen, gevoeligheid iets minder (of wil ik dat alleen maar zo voelen) OOOOHHHH Wordt gek van mezelf en jullie ook al gek van mij? haha Suus is helemaal up en running hoor met dr mobiel, erg leuk om ff met dr te Wappen. Volgens mij is ze 'goed fit en helder' voor hoe fit je kan zijn na een KS, knap hoor! Maar dat kan ook die bewuste 'rush' zijn die je schijnt te krijgen na een bevalling! @ Vasca, vertroetel vasca-man maar goed (ben nu ook wel benieuwd hoe HIJ eruit ziet nu ik jou heb gezien hihi) En wens hem beterschap.
Haal mij maar van dat bankje... Ik ben weer terug bij af. Geen kerstkadootje voor mij 2 dagen voor mijn NOD weer de maandelijkse ontploffing. We denken er over om deze maand Ff over te slaan. T zou allemaal precies in de kerst vallen en daar heb ik eigenlijk geen zin in... Daarnaast is dit op t werk de aller aller drukste tijd van t jaar, nu halen we zeg maar de plus binnen. Dus weer vrij nemen voelt niet echt goed nu omdat ik mijn mensen ook geen vrij geef... Dusss! 2012 wordt ons babyjaar gewoon! Maar nipman moet het er ook mee eens zijn dus misschien dat ik nog verander van mening... @vasca, wat vervelend voor vas man!! Ik hoop dat ie snel opknapt en geen koorts krijgt! Ik duim voor je!!! @noa, arme jij met je pijnlijke buikkie. Hoop dat je snel opknapt en gewoon morgen je tp hebt! @Emma en aklina en diaaantje ook een knuffel voor jullie! Ps nooit aan een handtekening gedacht... Vergeet m ook vast steeds bij te werken. Zal er eens naar kijken!
o nip, wat naar... En je bent al weer zo'n bikkel... Knap dat je al weer kunt nadenken over wel/ geen volgende start. Maar neem je ook een beetje de tijd voor jezelf en je gevoel? Niet dat je per see enorm in zak en as moet zitten hoor. Maar je was toch wel hoopvol en dat moet toch pijn doen als dat zo ineens verstoord wordt. Ik blijf nu toch weer erg benieuwd hoe jij nou je NOD uitrekent, want het is nu dus alweer te vroeg... Wanneer was je inseminatie nou ook al weer geweest? @aklina: fijn dat jullie beeb is ingenesteld! We gaan daar maar gewoon van uit, positief denken helpt! @noa: helaas weten wij ook maar al te goed wat koorts kan doen met zaad Vascaman had voor zijn 2e zaadonderzoek net mexicaanse griep gehad met 3 dagen boven de 40 graden koorts. En toen was er dus echt niets over van zijn zaad. Hij had vroeger heel veel en vaak koorts en krijgt ook snel hoge koorts. Daarom is hij aan zijn keelamandelen geopereerd en sinds dien heeft hij dus geen koorts meer gehad gelukkig. Dus dit zou wel hele lullige timing zijn. Maar ja. Ik geloof trouwens dat ie nog geen koorts heeft, maar hij voelt zich wel beroerd. En kan me voorstellen dat je natuurlijk ook een beetje niet al te beroerd moet zijn om de " jongens" naar buiten te krijgen... als je begrijpt wat ik bedoel. Anders kan het nog topkwaliteit zijn, maar hebben we er nog niks aan. De ergste krampen lijken nu trouwens over, hopelijk knapt ie snel op. Heb hem in bed gedaan met kopje thee.
Ik reken gewoon 28 dagen vanaf dag 1.. Dat was altijd mijn vaste cyclus. Maar nu je het zegt, vorige maand was ik ook 2 dagen vroeger. Dus ik heb net ff in mijn agenda terug gebladerd, en het blijkt dat na de HSG (of hoe heette dat contrastonderzoek nou ook weer?) mijn cyclus dus ineens wat korter is geworden! Geen idee of dat kan, maar blijkbaar is dat nu gaande... Ik had mijn ei en IUI de 27e nov. Dat was dus dag 15, en nu is het dus dag 11 na IUI. Heb het er net met Nipman over gehad, en we hebben besloten een maand over te slaan. Ik weet nog niet of t goed voelt... In eerste instantie was dit wel wat ik wilde, maar nu weet ik t ineens niet meer... Aan de ene kant heb ik zoiets van, even een maandje niks, geen gedoe, geen ge-ren naar de VU, geplan, verzetten van afspraken op t werk enzo. De kerst komt eraan, druk genoeg op zowel t werk als alle verplichtingen in de familie, verjaardagen. Ik kook ieder jaar t kerstdiner voor mijn schoonfam, en ik ben niet van te voren vrij. Dus t wordt al zon gesjees... Maar aan de andere kant denk ik: Maar ik wil door!!! Ik wil weten of t de volgende ronde wel gaat lukken! Dus waarom niet meteen? Hoezo druk? Dit gaat voor... Heerlijk, die tegenstrijdige gevoelens.. Ik voel me ineens Vasca, hahahaha (sorry Vas) En, stel nou dat ronde 3 ook niet lukt? Dan moet ik dus voor die kijkoperatie. Daar heb ik dus geen zin in. Had daar echt nog niet opgerekend als ik eerlijk ben. Zucht.. Ik ga dr nog eens over nadenken.... Kan toch pas morgen bellen. Adviezen zijn welkom.
Nip, hè verdorie meis! E we waren nog zo positief gisteren!! Knuff voor jou! Noa, al gesproken op whatsapp @ego: dank voor alle vele felicitaties! Nou, ik zal ns vertellen over deze gekke dag want dat was het toch echt. De ks stond gepland voor vandaag op t spoedprogramma. Ik moest me melden om 08.00 uur, kreeg meteen controles (bloeddruk 100/60 dus daarom voelde ik me wrs zo waardeloos) en CTG. Sprak de zaalarts en vroeg hoe druk t was op de ok. Ze zei dat t vrij druk was en ik er maar op moest rekenen dat het pas 's middags zou worden. M'n zus zou bij mij zijn rond 10-en maar ik sprak haar en zei dat ze nog best even kon gaan hardlopen (duurt ca 45min)... Dus ik wilde even slapen en viel net in slaap, kwam de vpk dat we al mochten! Grote paniek bij mij want mn zus was er niet en die zou erbij zijn! Nou, huppakee katheter inbrengen, m'n man m'n zus bellen en kon haar niet bereiken, haar vriend was ook niet te bereieken dus toen maar whatsapp gestuurd. Daarna naar de premeditatie... Daar aangekomen bleek dat ze alweer hadden gebeld nar de afd dat er een andere spoed voor moest gaan en ik wrs toch weer terug moest! Gyn's stonden helemaal klaar en toen moesten we wachten. De prof gyn baalde als een stekker want die kon haar tijd wel beter besteden dan aan wachten Uiteindelijk na ca 25 min wachten groen licht gekregen dat we toch door konden. Aangekomen in de ok, werd alles voorbereid en mocht ik zitten voor de ruggeprik. Persoon 1: bepaalde de plaats, gaf voorverdoving vd huid en ging daarna weer prikken om m te geven. Had alleen botcontact dus lukte niet. Toen kwam persoon 2. Deed hetzelfde, tot 2x toe, en beide keren ook mislukt om zelfde reden! Persoon 3 moest erbij gehaald, dat is degene die al die anaesthesisten opleidt (er is geen hogere anaesthesist dus in rangorde). Ook die had 2x nodig maar toen zat ie eindelijk! Er werd al gesproken over een narcose en ik neigde daar ook op een gegeven moment meer naar want ze waren tenslotte alweer 25 min bezig om die ruggeprik te geven! Gelukkig zat ie dus na poging 5 en door alle oponthoud was m'n zus er toch op tijd. Alle emoties kwamen los dus ik zat ff flink te janken De keizersnede zelf verliep prima, onze Daan is geboren om 12.04 uur (terwijl ik dus wegreed vanaf de afdeling om 10.15 uur, kun je nagaan wat een oponthoud). Hij krijste meteen de boel bij elkaar en werd pas rustiger in papa's armen en nog rustiger in mijn armen. Toen nig dichtnaaien etc en volgens de gyn waren er weinig verklevingen en zag het er mooi uit. Heb maar 150ml bloed verloren dus ook dat was netjes. Toen op de uitslaapkamer en al snel kwamen m'n man en zus eraan met ons mannetje. Daan bleek al te hebben gezocht naar een tepel, bij m'n man zelfs, dus toch aangelegd en hij hapte prima! Kwam wrs nog nix uit maar ik ga dus wel proberen bv te geven. Ben benieuwd! Heb m'n morfinepomp gekregen maar moet zeggen...napijn valt reuze mee!! Echt zoveel beter en anders dan bij Sophie! Heerlijk... Daan is vandaag een erg tevreden en slaperig mannetje, net als z'n papa en mama, om 21.15 uur gaan we proberen aan te leggen. Daarna klaarmaken voor bed en dan over 3 uur weer aanleggen. Gezien zijn gewicht gaan ze wel proberen er vannacht 5 uur tussen te laten. Ben benieuwd! Nou ik probeer morgen wel weer te updaten, indien mogelijk!