fijn om te horen hoe het allemaal loopt, al is de conclusie natuurlijk eigenlijk dat het ook helemaal afhangt van wat er mis is/ gevonden wordt en zoals altijd een beetje mazzel. Uiteraard zijn er altijd positieve en negatieve verhalen. Vind het alleen wel naar te horen voor je, MariaC, dat je door een beetje assertief te zijn, dan gebrandmerkt wordt. Dat maakt het niet makkelijk om weer op goede voet met elkaar verder te gaan. Lijkt me goed dat je er wat van zegt, al is het maar om de lucht te klaren. Hoop dat het lukt om er weer een positieve wending aan te geven! Susan en Emma, fijn om jullie verhalen te lezen. Maar... wat is nou precies het verschil tussen het IVF centrum en de poli? Ik dacht dat de hele afdeling vruchtbaarheid een aparte kliniek was... klopt dat niet? Wat doe je precies waar?
Vasva, in eerste instantie ga je naar de poli van het zkh. Daar worden alle onderzoeken gedaan en besloten welke behandeling het gaat worden. Dat duurt een aantal maanden. De behandeling zelf gebeurt in een speciaal centrum en dat is het daadwerkelijke IVF centrum. Dan kom je ook niet meer op de poli. Emma, wanneer wordt die poliep verwijderd? Is dat al bekend? Ga je meteen daarna door naar het IVF centrum?
Ja hoor, dan kan de afspraak gewoon doorgaan . Suzan, aankomende donderdag heb ik een belafspraak dan krijg ik ook te horen wanneer poliep verwijderd gaat worden.
Is het parkeren écht zo lastig daar? Hoorde van anderen dat er weinig plek is. Is dat alleen tijdens de bezoekuren? Ik moet er namelijk al om half 9 's morgens zijn.... is het dan ook al druk?
Tycuna, ik zou niet parkeren op t VU terrein. Is duurder en vaak langer zoeken voor plekje. Wij zetten onze auto altijd aan de Amstelveense weg. Als je vanaf de A10 komt en je bent bij de verkeerslichten waarbij je linksaf zou moeten voor de VU, ga je rechtdoor. Na ca 75m heb je aan je rechterhand allemaal parkeerplaatsen. Betaald parkeren vanaf 9 uur 's ochtends en is daarna Euro 2,- per uur? Klein stukje lopen naar de poli, ca 2 min, dus prima te doen! IVF centrum zit daar trouwens tegenover, verstopt achter een gebouw. Weet niet waar de anderen hun auto altijd zetten? Ik heb hier iig altijd plek gehad. Jouw 1e afspraak duurt trouwens 1.5 uur en miss moet je meteen bloed laten prikken. Zou dan dus betalen tot half 11 in jouw geval.
bedankt voor de tip met het parkeren! Misschien gaan we wel met het openbaarvervoer (tram stopt toch voor de deur?), maar zo niet, is het wel erg handig te weten. Ik dacht eigenlijk dat het wel mee zou vallen met parkeren, kon me niet voorstellen dat het bij zo'n groot ziekenhuis lastig zou zijn... goed dat ik het er niet op heb gewaagd. Ik vind ze tot nu toe trouwens erg aardig in het VUMC, had nl nog terug gebeld over de verwijzing en gevraagd of er niet toevallig eerder een plekje vrij was (wij kunnen pas eind maart, afspraak 2 feb gemaakt, dus ruim 7 weken wachten). Dat was er niet, maar ze vonden het niet stom dat ik het vroeg en boden zelfs aan mijn nummer te noteren voor als er eerder iemand uitviel. Dat vond ik wel super aardig. Hoop dat ze dat dan ook doen! Merk dat ik erg vooruit zit te kijken naar de afspraak. Als ik mijn cyclus goed bereken, zit ik zws net op dag 4-6 van mijn cyclus, dus onwijs balen! Dan moet ik dus weer een hele cyclus wachten voor dat bloedonderzoek, toch? Dus ik hoop maar op 2 lange cycli nu, zodat ik precies op dag 3 uitkom
Bedankt voor de parkeer tip!! Gaan we zeker doen! Als je nog dat stukje moet lopen, staat er dan aangegeven waar je heen moet? Of is dat heel simpel?
Dat is heel simpel! Het zkh gedeelte is dan rechts in die straat (is ook 8 hoog), het poligedeelte is aan de linkerkant vd weg (2 hoog). Ze zijn nu wel in een verbouwing op de poli maar miss als jij gaat nier meer? Anders even vragen aan de receptie. Poli zit iig geval op de begane grond.
Receptie H uit m'n hoofd... En als je daar een vpk ziet met blond haar, iets voorbij haar oren, oorbelletjes in enzo, dat is dan m'n zus. Zit er vaak op di en wo. Emma, had jij vandaag geen belafspraak met de gyn?
Thanx!!! Ik moet as donderdag. Zag op de website van het VUMC dat die werkzaamheden nog wel even duren. Als je kijkt op dit kaartje: http://www.vumc.nl/4978246/64522/3523787/3523684/Werkzaamheden-de-boelelaan.jpg Is het dan de parkeerplaats "Gustav Mahlerlaan"? Emma, hoe ging je afspraak?
Tycuna, nee die bedoelen Emma en ik niet. Als je op het kaartje kijkt, zie je links de Amstelveenseweg. Als je vanaf de A10 komt, kom je ook zo aanrijden. Je hebt de VU dan aan je linkerhand. Volgens het Plaatje moet je dan daar naar links, de Boelelaan op. Dat doe je dan jiet. Jij gaat daarn dan rechtdoor en na ca 75m kan je rechts parkeren. Op het kaartje is dat gebied licht roze en er staat geen tekst in, helemaal links rondom het midden en vlak boven dat groene stuk. Het is echt heel simpel hoor!
Ha, wat leuk dat jullie naar mijn belafspraak vragen . Ze heeft net gebeld, maar ze kan nog niets zeggen aangezien ze het hoofd van het IVF-centrum maandag niet heeft kunnen spreken . Ze belt me aankomende maandag of dinsdag opnieuw om door te geven over hoe nu verder. Ik hoop zo dat die poliep snel verwijderd kan worden, en dan hup op die wachtlijst voor IVF.
Dankje voor de uitleg. Als ik er rij zal ik vast denken "oh, inderdaad niet zo moeilijk....." maja, ik ben er nog nooit geweest, hihi, maar ben op deze manier goed voorbereid. Emma, jammer dat je nog niets weet! Hopelijk hoor je ma/di meer.
Emma, welke arts zou jou bellen? Zal wel niet mijne zijn want die zit er alleen op ma ochtend en wo middag. Rest vd tijd is ze vrij kf in het ivf centrum. Ik heb die blonde, jong meisje, waarvan de voornaam degene is die elke vrijdag na x-factor te zien is, en de achternaam zo'n grote witte vogel/eend in het water. Je hebt er nu ook een film van maar dan is ie zwart Lekker cryptisch weer maar oh zo duidelijk! Maar jouw arts moet dus overleggen met dr. S (die lieverd +s )? Ben benieuwd wat hij zegt! Tycuna, waarom kijk je anders niet o google maps? Dat is dan nog duideliker voor je!
Hier ook iemand met goede ervaringen in de VU! Ze hebben ook een hoog slagingspercentage. En vind het hele lieve mensen daar. Wij gaan 24 maart ons 1e gesprek krijgen voor een cryo poging. Ben erg benieuwd.
Creatief omschreven, hihi. Leuk!! Net gekeken op maps. Ik snap het nu helemaal. Verwijsbrief viel zojuist op de mat, dus ik ben compleet.
Tycuna, parkeerplaatsen dus gezien? Mooi zo! Lady Zorra, ja goed zijn ze hè! Ik moet zo weer bellen want heb last van mn onderbuik sinds ik weer met de pil begonnen voor de verse ICSI poging. Snap er nix van! Heb nooit eerder last gehad van mn onderbuik, niet eens tijdens stimulatiefase! Mn echo van maandag was goed dus daar zal t niet aan liggen denk ik dan...
hoi allemaal, al weer veel te lezen na een dagje! Ik vind het leuk om mee te lezen, maar aangezien ik nog niet ben begonnen, heb ik nog weinig mee te schrijven... Hoop dat het voor iedereen lekker vlot gaat lukken en dat we dan met het hele vu-clubje lekker zwanger zijn!