ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi nip,

balen he, om je net mij te voelen :D;) Ik wil je best advies geven, maar uiteindelijk moet jij het toch voelen.

Zoals je misschien gemerkt heb, ben ik niet van het wachten. Ik wil altijd snel, nu, etc. Dus ik ken het gevoel van willen wachten (nog) niet. Ik kan me wel voorstellen dat het anders is als je al weer langer bezig bent. Het is ook zo afhankelijk van hoe je het kunt redden op je werk enzo.
    Als ik eerlijk ben, geloof ik dat ik gewoon door zou gaan, maar ik weet niet of dat nou de beste manier is hoor. Ik zie juist de kijkoperatiemaand, ook al weer als een soort "pauze". Die maand kun je toch ook verplicht niets.
    Aan de andere kant moet ik zeggen dat als je een pauze inlast, nu denk ik wel een goed tijd is. Ik denk dat het wel echt heel lekker kan zijn om met kerst en oud en nieuw niet te hoeven denken dat je misschien wel zwanger bent en voorzichtig moet doen. Aan de andere kant deed je dat ook eigenlijk al niet toch, dus misschien maakt dat voor jou niet zo veel uit.

Ok, voor ik je nog verder in de war maak, beslis ik nu gewoon even voor je, daar heb je veel meer aan: je mag komende maand niet starten. Het is te druk bij het VU, je kunt het die arme mensen niet aandoen. De beslissing is genomen en je kunt niet meer terug. ZO.

2. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Lieve Suus,

Wat een verhaal. Ik heb het net gelezen, en echt meegeleefd. En dan is t nu waardeloos, dat ik je eigenlijk niet ken (of eigenlijk toch wel), en nog nooit gezien heb en ook dat verschrikkelijk mooie mannetje ook misschien nooit zal zien.... Maar gelukkig heb je FB al voorzien van foto en film. Vooral dat laatste, helemaal geweldig. Wat een koppie, zo mooi en fijn. En al duimen! Die geluidjes erbij. Ben helemaal vertederd... Als ie op youtube zou staan, komt ie in de top 10 van best bekeken filmpjes. Door mij, hihihi.

Hoe dan ook, doe de komende tijd rustig aan, laat je vertroetelen, je hebt het verdiend.

3. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Oke, Vas, wij zijn er volgende maand niet bij. Je hebt gelijk. Even niets.

Oh ja, maakt trouwens vwb alcohol enzo niets uit, drink toch niet... Hou er niet van, ben gelukkiger met een Jus of icetea, hahaha.

Thanx!

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi hi, die nip, wat ben je toch braaf! Ik ga je natuurlijk niet zeggen wat je moet doen! Maar denk wel dat je nu hopelijk zelf ook weet dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Het ging er eigenlijk om hoe je je nou zou voelen, nadat je mijn strenge woorden gelezen had... Dus was je een beetje teleurgesteld of boos? Of (en daar lijkt het op) ook wel opgelucht dat de keuze gewoon gemaakt was? Als dat laatste zo was (je had je er wel heel snel bij neer gelegd), dan heb je denk ik de juiste keuze gemaakt.

Beetje gemeen trucje, maar het kan soms wel ff helpen om te merken hoe je je nou eigenlijk voelt ergens over.

Snappie me nog?

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi Suus,

wat heerlijk om je verhaal te lezen... niet van al dat prikken natuurlijk, maar zoals je het vertelt, heb ik helemaal het gevoel er een beetje bij geweest te zijn! Ben ook helemaal jaloers op Nipnip en de rest die al foto's en film hebben gezien :). Ik overweeg om mijn geen ZP en facebook regel te gaan breken, maar ga sterk zijn en me er toch aan houden. Maar ga je hier ook nog foto's/ film posten? Of me een linkje pb-en? ah...toe...

Vind je trouwens echt geweldig dat je nu al in staat bent dat hele verhaal te typen enzo. Denk dat ik echt helemaal overweldigd zou zijn van zo'n geboorte. Bikkel!

Had je bij Sophie trouwens geen borstvoeding (kunnen) gegeven? zo klonk het een beetje. Zou wel heel leuk zijn als het nu met Daan wel lukt dan. Heb je dat ook meegemaakt tenminste!

Geniet! Geniet! Geniet!:):):):):):):):)

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    noatje, moet jij niet naar bed..? je voorbereiden op je grote dag!;):D

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi, hi, zie dat je braaf geluisterd hebt! ;)

8. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ik en braaf? Neuhhhh hihi Ben er nog hoor en lees lekker mee met jullie Lange teksten typ ik niet via m'n iPhone haha Maarrrr ik lig al wel in bed MET EEN RUSTIG BUIKJE EN GEEN MAAGPIJN :)

9. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    goed zo Noa! Ik ben nog niet zo braaf... wil al half uur naar bed, maar lukt niet. En ik heb het me vanmorgen nog zo voorgenomen! Vanavond ga ik echt, echt, echt vroeg naar bed. NOT dus.

Zo, nu ga ik echt. Trusten!

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hihi dan wil ik nog even het laatste woord hebben en ook
    Weltrusten zeggen Op naar een vruchtbare vrijdag Hoop dat Vascaman ook lekker slaapt

11. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Succes allebei!!!

Nee hoor vas, helemaal niet boos of teleurgesteld. Nipman heeft mij verstandig gezegd dat dit Exht een goede keuze is en dat onze Tijs wel komt.

Dus is ga Ff lekker ongi zijn, en in bed de knopen weer aan mijn jas naaien Hihi. En af en toe Ff checken of jullie al naar bed zijn!

X nipnip

12. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    God, lees t net Ff terug. Leuk die tik fouten door m'n iPhone. Haha. Maar t is vast nog wel te begrijpen. Truste allebei!

13. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi goeiemorgen meiden!

Mn maag is niet pijnlijk meer :):) DUSS niet naar de VU vanochtend maar pas vanmiddag.

Werd ik net alsnog gebeld door een arts uit de VU met een lastig / onsamenhangend verhaal over het pompje waarmee de embryo uit het buisje in mijn baarmoeder wordt gedrukt :( En of ik daar gebruik van wil maken, iets nieuws. Maar ik was zo confuus dat ze belde en ze als eerste tegen me zei "niet schrikken hoor want er is niets met je embryo aan de hand" en vervolgens ging ze gelijk over op dat nieuwe pompje.
    Ik had daar informatie per post over moeten krijgen om het te lezen en daar dus ook voor te kunnen kiezen. Ook is het op de info avond verteld maar toen konden wij niet :( Ze snapte dat ik confuus was zo kort dag en dat ik daar nu niet voor kiezen dus dat ze het vanmiddag op de 'normale manier' bij me doen...ik mag aannemen dat die 'normale manier' ook gewoon goed is? :):(

Weten jullie hier iets over?

Getver de getver ik word wel steeds inonzekerheid gebracht zeg :x

14. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    @vasca en noa, al nieuws? Hoe is het gegaan?

15. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    NipNip ik ben nog even thuis hoor, moeten er pas om 14.30 zijn.

Vasca, hoe ging het? Welke arts heeft het gedaan en Vasca-man zn kwaliteit goed?

16. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi meiden,

@noa: super fijn dat alles gewoon door kan gaan! Snap wel dat je onzeker wordt van dat soort info ineens. De oude manier is ook heus goed hoor.

Wij zijn net terug van het vu en moet bekennen dat ik stiekem wat teleurgesteld ben. Niks ergs hoor. Maar heb vannacht erg slecht geslapen van de zenuwen toch wel. Vannochtend belde iemand van het uwv die vertelde dat ik nog iets met mijn vakantie uren moet regelen, wat alleen vandaag nog blijkt te kunnen. De salarisadministratie was heel onaardig erover en willen het eigenlijk niet meer doen en mijn eigen leidinggevenden werken allemaal niet. Het kan Een hoop schelen op mijn uitkering straks, dus is best wel belangrijk. Maar goed, alle hoop ligt nu nog op 1 iemand die ik steeds niet te pakken krijg.

Dus was/ ben redelijk gestressed. Bij vu hadden we nier dr Janneke, maar Een aderen vrouw. Op zich best aardig. Toen helaas ingeloot voor opstaan, waar ik best wel van baal. Vascaman zijn zaad was 8,8 miljoen en 76 % bewegelijk. Op zich best ok voor iui zei ze, maar voor ons de laagste score tot nu toe. En.vsscaman heeft echt zo braaf hier geleefd de laatste maanden! Vind het ook wel zuur, omdat de reden dat we eerder dus geen iui mochten was dat we boven de 10 zaten. Mdr deze score hadden we dus ook al best in juni kunnen beginnen. En we hoopten natuurlijk stiekem juist dat het beter geworden zou zijn. En had ook wat hoop gevestigd dat we met onze boven de 10 miljoen, de kansen wat zouden opschroeven.

Nou ja, we hebben heus nog wel goede kans, dat weet ik best. Maar het voelt Een beetje of vandaag alles tegen zit. En dan ben ik dus zo bijgelovig dat de iui dan dus ook wel niet zal lukken. Vascaman is wel blij, die heeft er wel Een goed gevoel over.

Ben trouwens na de iui direct naar de auto gesneld en daar gewoon alsnog gaan liggen. Het voelt nl gewoon of het er allemaal weer uitloopt! :( lig nu ook nog op de bank en wil/durf niet goed op te staan. Ben gewoon heel bang voor Een teleurstelling denk ik.

Vond het trouwens ook wel ff pijnlijk. Voelde alsof ze me gewoon zaten te prikken. :x

Sorry voor het gezeur weer, hopelijk ben ik morgen na Een nachtje goed slapen weer positief.

X

17. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Tjongejonge, ben ik er even een middag en avondje niet is er hartstikke veel geschreven :D...wel gezellig hoor :)

@Noa, spannend strakjes teepee!!!!

Over dat pompje, wij doen ook mee aan dat onderzoek. Maar in het weekend kan het niet dus afgelopen zondag hadden wij een 'normale' terugplaatsing. Maar dr. S zei dat ze de normale manier al jaren gebruiken maar ze willen graag testen of zo'n pompje hogere kansen geeft op een zwangerschap ;). Dat pompje is dus een nieuwe methode dus maak je maar niet ongerust :D.

@Vasca, VERTELLLL hoe is het gegaan?
    Voelde Vascaman zich alweer wat beter?

@Suus, wat een mooi verhaal, het voelt alsof ik er een beetje bij ben geweest ;):)

Geniet lekker van jullie mannetje.

*rent naar fb voor foto's en filmpje*

@Nipnip, wat ontzettend jammer dat je ongi bent geworden :(.
    Kan me je keuze voor een maandje rust wel voorstellen, hoe moeilijk wachten ook is.
    Knuffel meis....

Maar is het standaard dat iedereen na de 3e iui een kijkoperatie krijgt :(

@Aklina, is tie echt al ingenesteld? Vertel eens wat voelde je dan? Ik voel nl helemaal niks.
    Ik ga duimen dat jullie blastootje een lekker plekje heeft gevonden ;)

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa, jij veel succes straks! Hopelijk heb jij wel dr Janneke...

@ladyzorra: heb jullie geboortekaartje van gerodi gezien, erg mooi! Mooie namen hebben jullie inderdaad ook allebei :)

19. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Vasca, lieverd, wat ontzettend klote dat je net vandaag zo in de stress moet zitten vanwege die hele situatie op je werk, stom gedoe :x

8,8 miljoen is nog best een mooi aantal hoor, daar kan er vast 1 tussenzitten die graag jouw eitje bevrucht ;).
    En het gevoel dat het er direct weer uitloopt herken ik wel een beetje maar dat had ik ook terwijl ik 15 minuten mocht blijven liggen. En bedenk dat niet alles er uitloopt en als het al het zaad is wat eruit loopt (want dat is ook nog maar de vraag) dan blijven er echt nog wel wat miljoenen achter in je baarmoeder.

Ik ga heel hard voor je duimen lieverd!

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Dank je lieve emma! Het helpt wel als mensen ff lief zijn (zoals jij). Denk dat ik ook wat extra rot voel, omdat die vrouw van de salarisadministratie zo gemeen tegen me deed. Ik kan daaf gewoon niet zo goed tegen, zeker nu niet. Ze gaf me echt het gevoel dat ik t allemaal stom en verkeerd deed. Heb net gelukkig wel Een andere leidinggevende gesproken eindelijk en die was heel aardig. Ze zijn er mee bezig nu.

Waarom mocht jij wel blijven liggen? Was dat in Een ander ziekenhuis?

Ik moet bekennen dat ik t vu niet helemaal geloof in dat ze denken dat het niet uit maakt. Heb zelf ook onderzoek gedaan en weet dat ze dat ook wel moeten zeggen omdat anders niemand mee doet. Maar ja, ook omdat ik zelf wel onderzoek heb gedaan en dat ook erg belangrijk vind, heb ik toch wel besloten gewoon mee te blijven doen. Dr Janneke heeft nl gezegd dat als je niet meedoet, het nog wel eens kan zijn dat sommige artsen je wel gewoon even laten liggen... Maar vond het dus flauw om me na het lootje trekken, dan toch nog terug te trekken.

En inderdaad, heus niet alles loopt er uit. Maar het is zo geconcentreerd, t zijn maar Een paar druppels, dat 1 of 2 druppels misschien al wel miljoenen zaadcellen zijn!

Deel Deze Pagina