ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Vasca, ik mocht blijven liggen in het andere ziekenhuis waar ik de iui's heb gehad ;)

Ik snap je gevoel wel hoor dat je liever even blijft liggen, het gaf mij in ieder geval wel altijd een goed gevoel om even te blijven liggen.
    Maar heel eerlijk heb ik bij mezelf nooit een goed gevoel gehad bij iui :).

Meis, probeer hoop te houden en probeer je niet té bang te maken dat alles eruit is gelopen. Wij klusten 's avonds nog wel eens voor de zekerheid ;).

@Suus, wat een moppie is Daan...en dat filmpje *smelt*

@Noa, teepee-time!!!!! :)

2. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    En Tycuna, voor als je meeleest....dikke knuffel lieverd!!!

3. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanmorgen vu gebeld.
    30 december gesprek evalueren hoe we het vonden gaan 1e poging.
    wel erg netjes vind ik heb toch een paar dingen die ik wil bespreken

groetjes diana

4. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Even ego berichtje meiden als jullie het niet erg vinden, zit een beetje in een positieve rush :):):)

8 van mn 11 eitjes zijn goed bevrucht.
    Ze hebben net een 8-cellige topper terug geplaatst bij me en de andere emmy's mogen nog een dag en een nachtje op de schaaltjes groeien en dan kijken ze morgen hoeveel van die 7 er ingevroren kunnen worden.

Ooooh meiden wat spannend dit, nu heeeel hard duimen dat ons kleine wondertje zich goed vast blijft houden en gaat groeien :):):)

5. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Lief Emma! :) Knuffel voor jullie allemaal!

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Suus: wat een heerlijk bevallingsverhaal... ben zo blij voor je dat alles goed gegaan is! *ga op fb zoeken of ik je vinden kan...en filmpje van daan searchen*

Noa: YESSSS ook jij bent vanaf vandaag samen met emma en ik "zwanger" van een tp. Super veel succes meis. Hopelijk zijn de wachtdagen voor jou snel voorbij (dan gaan die van mij ook snel ;)) Die topper zal het vast heerlijk vinden in je buikie!!!

Emma: heb er ook niets van gevoeld hoor... alleen ik heb gelezen dat een emmie zich op de 6e dag innesteld en toen de tp was, was het een beginnende blasto. Dr. janneke zei dat als ie helemaal blasto was dat z'n velletje zou springen en het zich zou gaan nestelen. Vandaar dat ik gewoon besloten heb dat dat gisteren is geweest. Vandaar. hihihi

Vasca: Jeeeeh ook jij bent vandaar bevrucht. Wat een heerlijke dag! Ook al was er (belangrijk) gezeur over vakantie dagen... de IUI is goed gegaan!
    Ook ik heb een aantal keren gelegen na iui en een aantal keren niet... heb nooit verschil gemerkt...ben ook nooit zwanger geraakt. Ikzelf geloof echt niet dat er daadwerkelijk zaad weer uit kan lopen.... het zwemmende goedje is geprogrammeerd om naar boven te zwemmen... datgene wat dat niet doet, gaat de eindstreep (=ei) toch niet halen en mag dan dus wel verdwijnen...:p

Nipnip: g%tver!:x Balen dat je nu gewoon echt helemaal ongi bent geworden... ect niet leuk! Kan me je beslissing om een maand over te slaan helemaal begrijpen...Ik ben meer zoals vasca van doorgaan... zo snel mogelijk... want het duurt allemaal al zo lang. En zoals je zelf zegt... niets is belagrijker dan dit proces. Maar ff rust is wel heulll lekker! Geniet ervan!

Gisteren was ik met een vriendin naar het theater in de stad waar ik woon. Sta ik in de rij om naar binnen te gaan.... staat er naast me een vrouw die ik herken.... was de vrouw die eergisteren het embryootje naar binnen heeft gebracht vanuit het lab. Zooooo grappig en gek om haar dan in het theater te zien. De vriendin waarmee ik was wist niks van onze tp, dus kon ook niks tegen haar zeggen. Echt grappig en raar... zo van... jij bent gisteren nog down under bij mij bezig geweest :(:D

Diaantje: goed dat je een afspraak hebt voor een gesprek. Hopelijk kan de verpleegkundige je vragen beantwoorden.
    Zelf heb ik die afspraak toen niet gemaakt omdat ik liever met de arts dingen bespreek.

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hoera Noa! Wat een goed nieuws!! Ben heel blij voor je. Geniet maar van die positieve rush, dat heb je ook wel eens verdiend hoor. Bovendien zat iedereen op het randje van zijn stoel op jouw nieuws te wachten, dus geen excuses voor ego: das juist leuk!

Emma: ja wij willen vanavond ook nog even klussen inderdaad voor de zekerheid. En ook voor het idee dat het dan toch nog evt een klein beetje spontaan ontstaan kan zijn... :)

Maar ben toch maar wel begonnen alvast met utro ook. Dat adviseerde de arts. Volgens haar mochten we dan nog wel gewoon klussen een was dat niet slecht voor zaad of vascaman. Moet wel bekennen dat we het niet zo'n lekker idee vinden. Maar vooral vascaman wilde de iui niet " riskeren" en liever gewoon doen wat de arts gezegd had. Dus ook maar gedaan.

Oja: van werk is toch nog op de valreep goed gekomen, zo fijn!!!

8. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Aklina wat een bizarre situatie zo gister bij het theater zeg dat je die mevrouw tegenkwam hihi. Weet je nu wie mijn vader is? Want dat was de eerste man die de eerste vraag uit het publiek stelde op rij 1 met een rode trui aan.
    Mijn ouders zijn in onze plaats gegaan want wij hadden de kaartjes besteld maar omdat ik gister niet lekker was en 'plat moest' zijn mijn ouders naar het theater gegaan.

Ik heb die vrouw uit het lab vanmiddag ook echt goed gezien en ze zei ook direct mijn meisjesnaam toen ze de kamer in kwam lopen. Misschien komt ze ook wel uit onze stad!?
    July (je spreek het uit als Sjulie) heeft de TP gedaan bij mij. Nu zat ik op madonnamedisch te kijken hoe je haar naam schrijft maar ik zie haar er niet tussen staan!? :(

@ Vasca, wat betreft de beentjes omhoog op het dashboard herken ik hoor na de IUI's. Van de 8 IUI's mocht ik maar 1x blijven liggen een kwartiertje en dat voelde inderdaad prettiger. Alle andere keren wist ik niet hoe snel we in de auto moesten komen zodat ik met mijn stoel achteruit en mijn benen op het dashboard kon liggen 'chillen';) Bij mij is er toch 2x bevruchting / zwangerschap geweest d.m.v. IUI's (1x vroege miskraam en 1x mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dus alle hoop is het met IUI's ook voor jullie hoor. Ze doen in de VU echt geen IUI's als ze er geen vertrouwen in hebben dat het kan lukken.

Fijn om te horen dat het met je werk toch nog goed gekomen is. Nou HOP (hier ff strenge Noa) nu positief zijn hoor voor jullie beebje. De kwaliteit van Vasca-man was ruim positief hoor want als wij zwanger konden raken met een score van 2,3 en 4,7 dan kan het bij 8,8 ook prima lukken. Ons werd destijds verteld (door Janneke) dat alles boven de 10 miljoen er niet extra toe doet! :(

ENnnnn, dat extra klussen op de avond na de IUI's en de avond erna deden wij ook hihi dusssss fijne avond meis ;)

@ NipNip, volgens mij doen ze bij de VU in ALLE gevallen na de 3e IUI een kijkoperatie. En geloof me, het valt mee en ik moet eerlijk zeggen dat ik er alleen maar blij mee was. Nog meer bevestiging dat 'de weg gewoon vrij was' voor bevruchting en er geen rare obstakels te zien waren. Dus ik was er eigenlijk wel blij mee die duidelijkheid.

We kregen trouwens de groetjes en succes van Janneke!!! Moest Sjuly aan ons doorgeven vanmiddag, HOE LIEF is dát dan!!! :$

@ Emma, gesjellie zo he op het bankje. Beker warme chocolademelk met slagroom erbij?

9. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Meiden, jullie hebben helemaal gelijk! Positieve bril op en hier kom ik: plof! Op het wachtbankje! Wel krap hier zo met zijn allen, maar ik hou wel van knus. De warme choco vind ik normaal heerlijk, maar sla ik nu nog even over. Ben mega misselijk, bleg. Denk door pregnyl, gemixed met utrogestan en afgemaakt met nog een restje stress. En moet zo uit eten met 3 studievriendinnen, waarvan 1 zwangere... Nog niet veel trek dus. Hopelijk komt dat nog. Voel me nu ineens wel mega zwanger, dat helpt toch wel voor posi gevoel:D

X

Vas

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    niezen, hoesten of hard lachen waarbij je buik schokt kan geen kwaad toch!!!???

hihi

11. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Gezellig hoor zo met z'n allen op het wachtbankje, wie kan mij een lekker koekje doorschuiven :D

@Noa, hihi, bekende vragen voor mij :D. Maar volgens mij kan hoesten, niezen, enz geen kwaad hoor ;).
    Haha, ik moest de afgelopen dagen ook steeds niezen, maar zodra ik hem op voelde komen drukte ik mijn neus dicht om maar niet te hoeven niezen :D:)

12. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Emma, hieroooo, lekker koekje *cruch cruch* mmmmmm

erg he dat je dat soort dingen eng vindt als er druk op komt te staan. Wanneer is jouw testdag?

13. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Hahahaha.... Niezen / hoesten / persen etc etc etc...
    Geen probleem hoor meiden!

Wel gezellig hoor op ons gezellige bankje.
    *knisper knisper... opent nieuw pak koekies*

14. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Oei lekker Aklina nog meer koekies, welke heb jij meegenomen?

15. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    *Komt met een zak chips aanzetten*

Mijn testdag is vrijdag 16 december. En die van jullie Noa, Aklina en Vasca???

16. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Oh, ik heb net een nieuwe telefoon besteld, kan ik binnenkort ook Whatsappen :D;)

17. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    ooooh de 16e dat schiet al lekker op Emma en wat tof je smartphone, dan wisselen we nummers uit hoor want ik Wap ook al met Suus, erg makkelijk. En Wordfeud (scrabble) ook zo mega verslavend, leuk!

Wat voor chippies? Lekkerrrrr

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Oh onze testdatum is de 21e, bloed in de VU dan he.

Doen jullie ook thuistesten?

19. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik ben wel van plan een thuistest te gaan doen, ik denk ALS ik het haal aanstaande woensdag, eisprong is dan 14 dagen geleden ;).

Jij dan, ga jij nog eerder thuis testen en Aklina wat doe jij?

20. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Noa, mag ik vragen hoeveel MB jij hebt bij je abonnement?

Deel Deze Pagina