@Nip, wat een vreselijk bericht zeg...wat oneerlijk en hard om al zo lang te moeten vechten voor een zwangerschap en dan wordt je kindje je keihard afgenomen vlak voor de eindstreep...wat een nachtmerrie @Suus, lekker naar huis vandaag!!! @Noa, voel je al iets? @Vasca, jij dan? Ik heb al aardig wat krampen en denk dus dat het weer niet is gelukt . Wel moeilijk om dan positief te blijven hoor! Nou ja, nog maar afwachten tot woensdag/donderdag, denk dan wel ongi te zijn .
ik had na terug plaatsing al gauw van die ongesteldheids buikpijn dus wist het eigenlijk ook al heel snel groetjes diana
Oef meiden wat een onzekere berichten allemaal Maar ik heb me gisteravond echt suf gelezen op diverse websites en die krampen na een TP kunnen echt van alles betekenen! Zo zijn er meiden die (net als Diaantje en ook ik) al vanaf de eerste dag van TP al krampen voelen 2 weken lang en die gewoon zwanger raken. Maar ook meiden die ook vanaf dag 1 van de TP krampen voelen en niet zwanger blijken te zijn uiteindelijk. Wat ik allemaal lees hoeft het dus echt niks te betekenen, het is 50/50 Meiden met kramp in hun baarmoeder, net als Suus? Ik weet niet 'waar' ik die baarmoeder van binnen zou moeten voelen hoor Ik heb krampen achter mn venusheuvel zeg maar. En wat ik dan lees allemaal kunnen de krampen ook nog van de TP zijn, van de Utro zijn en van je dikke BMS zijn........tsja zo krijgen we nooit zekerheid wanneer wel of wanneer niet.... Maar ik herken het, ik ben ook zo verschrikkelijk ongeduldig en ben nog wel de laatste van ons stel ook. Je wil het liefst bevestiging, wel of niet, zodat je weer verder kunt in het meest erge geval. Wat is het toch killing dat wachten he.... Daar helpt geen chips en zelfs geen chocola tegen
Dank jullie allemaal wel voor de lieve reakties! Nipman gaat dinsdag naar de begrafenis, t halve bedrijf gaat er geloof ik heen. @wachtbankje, pfff t is gewoon waardeloos, we zijn te nieuwsgierig! Zou het niet mogelijk zijn om die knop ff om te zetten gedurende die weekjes, en daardoor even met andere dingen bezig te kunnen zijn? Je leeft zo naar die datum toe, t kan niet snel genoeg gaan. En andere kant is het een o zo gevreesde datum, die we helemaal niet willen.. Zucht... Ik leef ondertussen met jullie mee, al is het soms op de achtergrond. Ben vaak wel ff snel online om bij te lezen, zeker tijdens t werk, hihi. Ondertussen voelt onze keuze om december even over te slaan wel goed, direct na de beslissing een en al twijfel, maar nu niet meer. Ben waarschijnlijk overmorgen wel weer door mn ongi heen, en kan gewoon doen en laten wat ik wil. Vandaag lekker de kerstboom opgezet. En hierdoor wel wat meer kerstgevoel gekregen. En veel opgeruimd en weggegooid, ook een lekker gevoel. In januari ga ik gewoon t bewuste kamertje leegruimen. T wordt nu gebruikt als opslag, en we gooien eigenlijk er alles neer wat we nog moeten opruimen, hihi. Ben benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen. Volgens mij kom ik nog dingen tegen van de bruiloft, alweer bijna 4 jaar geleden!! Door t op te ruimen en bouw-klaar te maken, ga ik t gewoon afdwingen, bestellen zeg maar. Babyjaar 2012. Dat is mijn bestelling. In februari gaan we lekker een weekje weg naar Duitsland, waarschijnlijk met mn ouders en zus. Misschien ligt er wel sneeuw... En in januari zijn de beoordelingsgesprekken weer. Ik heb besloten dat ik opslag wil. Ik vind dat ik dat verdiend heb. En niet zon beetje ook. Ik verdien veel minder dan mijn directe mannelijke collegas, en dat is onzin. Ik doe t beter in alle opzichten. 500 euro moet kunnen toch? Nou, morgen weer aan de slag, ben in Prend aan t werk morgen. T riool wordt eindelijk gemaakt, en de winkel is normaal dicht. Dus ik werk daar wel een dagje, laptop mee en ik vermaak me wel. Dus, mocht er iemand op de koffie willen, en het niet vervelend vinden eventueel nog gebruik te maken van de dixie die er nu nog staat, dan ben je welkom!
O, o dat wachten toch! Noa, je bent niet de laatste hoor, volgens mij ben ik nog na jou... omdat die van mij echt nog naar het ei moesten zwemmen en zo. @krampen: ik geloof eigenlijk niet dat die krampen al slecht nieuws kunnen zijn hoor. Als dat zo zou zijn, zou je lichaam het embryotje maar heel kort de tijd geven om in te nestelen. Ik herken trouwens dat gespannen/krampig gevoel wel van de utro. Ik heb dat eigenlijk alleen als ik utro gebruik. En ik kan me voorstellend dat het ook met de tp zelf te maken kan hebben, als het al heel snel na de tp is. Ook kan zwanger worden (innestelen) ook juist als kramp voelen heb ik begrepen. Dus volgens mij is er gewoon niks van te zeggen. Dus nog even weg met die doem gedachten! (gooit jullie eigen advies ff lekker terug naar jullie zelf ). Maar ik vind het nog het meest logisch dat de krampen van de utro komen. Als je twijfelt, zou ik het nog eens aan de artsten vragen. Want als je al zo snel voor je NOD zou kunnen voelen dat het mis is, lijkt me dat niet goed. Je bent niet voor niets nog niet ongesteld. Je lichaam moet tot nog 1 dag voor NOD gewoon rustig wachten of er wel / geen embryotje gaat innestelen. Hier vlieg ik ook tussen hoop en vrees. Ik probeer naar jullie te luisteren en positief te blijven. Ik moet nog heel lang, dus voel niets en kan ook nog niets voelen (innesteling zou ook pas op zijn vroegst denk op dag 6, dus donderdag zijn. Jee wat duurt dat allemaal nog lang! Vascaman is wel optimistisch. Hij heeft echt het gevoel dat omdat we nu iui doen, we echt meer kans hebben. Zelf vind ik het moeilijk dat zo te voelen. Omdat de iui zo snel ging en juist omdat ik me niet anders dan anders voel, voelt het gewoon als weer een van de zoveelste pogingen. Vind het ook heel gek dat ik ook weer mijn borsten niet voel. Dat had ik in mijn natuurlijke cyclussen wel meer. Ik weet dat het kan variëren, maar toch voelt dat gespannen gevoel wel lekker en hoopgevend. Het geeft me het idee dat ik een goede eisprong heb gehad. Heb hem nu wel een beetje gevoeld vrijdagochtend, maar niet heel overtuigend. @emma: volgens mij hebben vascaman en ik ook vodafone met die 250 MB limiet. Dat is echt geen probleem. Je komt daar niet zo maar aan en ze zijn er ook gewoon heel relaxed in. T-mobile heeft geen limiet, maar dat is weer een heel slecht netwerk, dat wil je echt niet in combinatie met een smartphone. We hebben ze nl allebei gehad (voor ik overstapte naar vodafone. Allebei zelfde telefoon, zelfde site/ applicatie laden en met t-mobile duurt dat echt gruwelijk veel langer. Succes met uitzoeken verder! @suus: fijn te horen dat het goed gaat. Jammer dat de bv even duurt, maar positief dat het zws wel snel gaat lukken! Ben nog steeds erg jaloers op het filmpje/ foto's die ik niet gezien heb Kun je niet een linkje pb-en net zoals je toen met het filmpje van sophie hebt gedaan? @nip: lekker werken in een dichte zaak! Is Prend de naam van de winkel waar je werkt? of is het een tikfout? Zegt me namelijk niets... Heel herkenbaar, dat verhaal van " het kamertje". Bij ons gaat het net zo. We hebben het inmiddels al wel een paar keer opgeruimd, maar gebruiken het als extra kast/ dumpplek zeg maar. Ik ben steeds van plan om dat goed op te gaan ruimen, om zoals jij ook al zegt: plek te maken voor de baby. Met de gedachte dat als je er ruimte voor maakt, de baby vanzelf volgt. Maar toch lukt het steeds niet het echt goed te doen. Het staat nu op mijn lijstje met dingen die ik wil doen als ik werkeloos ben in januari. @aklina: bedankt ook voor je opbeurende (en terecht strenge) woorden! Snap heel goed dat je vrijdag al gaat testen, lijkt me best wel kunnen. En je kunt door het weekend ook pas erg laat prikken, dus zou het ook al eerder willen weten. Ik neem aan dat je ook utro gebruikt? Ga je als de test nog niets aangeeft wel al stoppen met de utro? Bedoel ik niet om negatief te doen hoor, maar is wel iets om over na te denken alvast. Anders ga je in het weekend misschien zo twijfelen. nou, we wachten maar weer verder!
@emma: ik hoor net van vascaman dat wij toch niet 250 MB hebben, maar 1 GB. Hij zegt dat je dat ook ongeveer gebruikt. Hij vind 250 MB erg weinig...
Vas: Ik gebruik idd utro... maar zolang ik er niet doorheen bloed, ga ik er mee door. Ik wordt namelijk "gewoon" ongi als ik ziet zwanger ben... hooguit een paar dagen later... Dus dan wacht ik gewoon het telefoontje af voor ik er mee stop.... Geen bloed geeft mod is mijn motto. Ps: als iemand zo'n camera'tje gevonden heeft, mag ik hem dan ff lenen... ben zooooo benieuwd hoe het met ons kleine cryo'tje is...
ben heel hard het internet aan het afzoeken, laat je weten als ik wat vind! Noa, jij zit toch in de camera's, kun jij niet wat regelen?!? wel handig dat jij gewoon er door heen ongesteld wordt. Ik niet tot nu toe. Gebruik jij ook 3x2? Iedere keer als ik op het ivf-centrum vertel dat ik 3x2 gebruik, reageren ze heel verbaasd. Als ik zeg dat dr janneke het heeft voorgeschreven, zeggen ze dat het wel ok is en in elk geval geen kwaad kan, maar vind het toch wel vreemd. Weet dat het voor ivf de standaard dosis is, maar voor iui/natuurlijk is het blijkbaar erg hoog. Toch staat dr Janneke er echt achter, want heb haar nog gevraagd of ik niet over moest naar 3x1. Had dat nl ook een maandje geprobeerd en ook dat hield de ongi weg. Maar volgens haar is 3x2 gewoon goed en zolang ik niet te veel bijwerking heb, moet ik dat gewoon doen.
@Vasca, hoeveel betalen jullie dan wel niet aan een abonnement??? Ik kijk ook naar een sim only abonnement, heb nl het toestel los gekocht . Maar voor 800 MB betaal je dan al 52 euro p/m, dat vind ik persoonlijk echt belachelijk veel! Als ik een beetje lees op internet en je bent een normale internet gebruiker, dus geen youtube filmpjes, muziek downloaden enz. dan blijkt 250-300 mb nog wel genoeg te zijn . En aangezien ik het alleen ga gebruiken om m'n mail, facebook, hyves, zp te checken en wat te Whatsappen, denk ik dat die 250 wel voldoende is voor mij.
Haha, nee vas! Prend=Purmerend! Een van mijn winkels is in Purmerend. Hihi. Op mijn fb staat waar ik werk...
Hai Vasca, Prend is de afkorting van een plaatsnaam maar eigenlijk is P'end de officiele afkorting. Als NipNip en ik het tenminste over dezelfde plaatsnaam hebben Wat de Utro betreft denk ik dat we er hetzelfde over denken (in combi met de krampen). En bij IUI is het zeker niet raar hoor 3x2 per dag, heb ik altijd gebruikt. Maar ik denk dat er nogal wat 'advies-verschil' zit tussen een verpleegkundige of een arts van de VU... Zou niet 'moeten mogen' is mijn mening. Alle neuzen dezelfde kant op vind ik. Aklina ik ben mn 8 IUI's ook altijd door mn Utro heen gebloed, soms op de dag van NOD en soms net als jij een paar dagen later.
Emma, heb geen idee hoeveel MB ik gebruik, heb nog zon abo zonder limiet. Maar merk wel dat ik buiten de deur nauwelijks op YouTube enzo zit. Eigenlijk alleen op WhatsApp, wordfeud en de laatste maanden veel zp Thuis hebben we wifi, dus dat gaat sowieso buiten je abo om. Misschien ook handig om mee te nemen in je overwegingen?
eigenlijk 'moeten' we op MSN met zn allen want dan kunnen we gewoon chatten met elkaar, gewoon ook tegelijk met meerdere personen in 1 gesprek, is makkelijker dan steeds nieuwe berichtjes naar elkaar schijven
Haha, nee noa. Was t maar waar... Dan was ik vast binnen... Nee, helaas. Ben een soort van regiomanager. Op fb zie je wel waar precies. Zet ik hier niet neer, dat wereld is veel te klein. Msn zou kunnen... Reageer alleen lang niet altijd via de pc, maar vaak vanaf m'n telefoon. En die heeft geen msn. Maar ik ben voor hoor! Hoe regelen we dat?
We kunnen ook een groep aanmaken op WhatsApp, althans ik weet dat vriendinnen dat ook hebben. Maar nog ff wachten, morgen ga ik m'n mobiele internet regelen
Gek eigenlijk, ik moet deze cryo-tp 3x1 utro gebruiken. Volgens de gyn was in deze situatie 3x2 overdreven. Maar toch hè, ik ga volgende teepee wel 3x2 gebruiken, ik doe het gewoon En krampen door utro? Ik heb echt iedere cyclus al zo'n 4 dagen tot 1 week voor NOD krampen, met of zonder utro gebruik .