ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Emma, de volgende TP :$:$:(:(
    Ja voor een brusje voor jullie eerste kindje bedoel je :)

Leuk zo'n groep op de Whats'up, laat maar weten als je online bent dan gaan we dat regelen, gesjellie!

2. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Ik ben voor WhatsApp! Ik hoor ut wel waar/wanneer ik me kan aansluiten! Leukie!

Zit Ff heerlijk voor de tv te zwijmelen bij de film The Holiday.. Heerlijk! En nipman lag na 20 min al luidkeels te snurken naast me op de bank. Romantisch :p

3. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @emma: ik heb het nog even voor je nagezocht, want wij betalen niet heel erg veel. Ik betaal 46 per maand voor 2 jaar en daar kreeg ik destijds mijn thé desire HD bij. Das ongeveer een half jaar geleden. Maar blijkbaar hebben ze de prijzen wel verhoogd. Wij hebben echt allebei 1 GB en daar heb ik dus ruim genoeg aan. Maar ik heb dus ff bij mijn verbruik gekeken en ik zit voor december nu al ongeveer aan 250 MB. Das dus in 11 dagen. Ik zou dus zeker niet genoeg hebben aan 250 MB voor een maand.

Ik doe geen hele gekke dingen met mijn telefoon, eigenlijk geen filmpjes of muziek downloaden. Maar hij is bv wel voortdurend op internet, zegt vascaman. Om te checken of er mail is etc. Maar dat is een smartphone eigenlijk altijd. Als je een iphone neemt/ hebt, schijnt het dat je zelfs nog meer internet gebruikt....

Zou je morgen dus ff goed laten informeren.

@whatsapp: vind het wel een leuk idee, maar ben er zelf niet voor... Maar dat was wel te verwachten, gezien mijn facebook/ privacy beleid he? Maar jullie kunnen het natuurlijk zeker doen. Maar dan moeten jullie wel beloven ook nog hier op internet te blijven komen hoor!

Zal nog wel eens ff nadenken over het beleid, misschien kan/ moet ik ook maar wat wijzigen. Maar ben daar voorlopig nog niet uit, dus tot die tijd blijf ik lekker anoniem.

@krampen: emma, de krampen die ik bedoel zijn iets anders dan de ongi krampen die ik voor ongi krijg. Althans het is veel milder. Het is bij mij meer een voortdurend spanningsgevoel. Ik heb het idee dat dat dus door het gebruik van de utro komt en heb ook wel eens gelezen dat dat kan. Maar misschien stoppen jouw pre-ongi krampen wel als je 3x2 gaat gebruiken. In theorie moet de utro dan zorgen dat je baarmoeder dan niet gaat krampen om ongi op te wekken/ zich voor te bereiden.

Maar ik twijfel ook wel eens of dat nou wel goed is, dat gespannen gevoel van de utro, want het lijkt me dat een gespannen/ gekrampte baarmoeder minder lekker innestelt. Aan de andere kant schijnt je baarmoeder dus voortdurend te spannen en ontspannen (het is natuurlijk een spier), dus dan zal het ook wel geen kwaad kunnen.

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @vu-iui ervaringsdeskundigen: weet iemand of de laparoscopie op een bepaalde dag in je cyclus moet? Of kan het gedurende de hele maand, zo lang je dus maar niet zwanger bent?

We zitten namelijk te puzzelen met onze reisplannen en willen misschien de laparoscopie laten overlappen met het nemen van de malariapillen en "ontgiften" daarvan (je moet ze nog 4 weken na vertrek uit malariagebied blijven slikken en het duurt ong een week voor het geheel uit je systeem is). Als we het goed plannen, zouden we ong 1 cyclus echt missen (dan zijn we op vakantie en willen we het niet riskeren) en dan nog een cyclus hebben, waarin de laparoscopie zou kunnen plaats vinden.

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Emma, wat smartphone en aantal GB of MB betreft ben ik geen graadmeter om je te vertellen wat handig is te nemen. Ik gebruik mijn Iphone namelijk bijna voor alles, zit op een server van mijn werk aangesloten, ik internet er dagelijks mee voor mijn werk als privé dus erg veel. We hebben ook een speciaal bedrijfsabonnement dus dat is niet te vergelijken met privé. Al kan ik me zelf wel indenken dat 250 mb erg weinig is!

@ Vasca, je hebt gelijk die krampen zijn geen krampen maar een spannings/drukkend gevoel op je schaamstreek. Dát gevoel heb ik dus ook en komt denk ik dus toch altijd van die Utro.

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Vasca, de laparoscopie moet voor je ovulatie (ten minste in het zh in P'rend) omdat je dan zeker weet dat je niet zwanger kunt zijn.

Nip: je hebt je handtekening veranderd! Ziet er heel positief uit meis! You go Girl!!!

Utro: ik moet zeggen dat ik alleen de dag na de tp wat krampen heb gehad. Nu voel ik me volkomen normaal ondanks de utro 3x2...
    Bij mij wilde ze tijdens de iui ook 3x1 geven maar ik was zo overtuigd van mijn lut fase insuff dat ik perse twee wilde, en dat vond dr janneke toen ook goed. Vanaf toen is er nooit meer gek over gedaan...

7. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoelang zijn jullie eigenlijk doorgegaan met de flamuicil?

8. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    waarom zou je fluimucil gebruiken dan? Ken het wel maar niet in combinatie met de mmm...

9. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Oh dat moet ik drinken 2x per dag, op recept gekregen, het zijn bruistabletten. Tegen overstimulatie na je punctie

Officieel heet het medicijn acetylcysteine maar dat is dezelfde stof als flamuicil (tegen hoesten wat je in de drogist koopt)

10. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Noa, ik moest die fluimucil in principe gebruiken tot de bloedtest, maar ik ben volgens mij 1 week voor NOD gaan afbouwen. Mijn buik voelde toen weer normaal dus besloot er toen maar mee te stoppen.

11. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Dank je Emma, ik ga er ook nog maar even mee door.
    Ik sprak Tycuna net en die zei ook doorgaan tot je moet testen.

Ook nog gehad over de wc bezoekjes met 'een grote behoefte' dat die erg pijnlijk zijn sinds de punctie hihi. Ze vertelde dat jij hier ook last van, en zij zelf ook. Dus dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken :)

12. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Noa, ik had vooral veel pijn bij het plassen ;).

Maar hoe spreek jij Tycuna, via WhatsApp of echt bellen...ben totaal niet nieuwsgierig hoor :D:p

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Meiden, denk zomaar dat het voorbij is :(
    Woensdag 14 dagen na eisprong.
    Vandaag al afscheiding die verkleurd is, dus denk morgen begin bruine afscheiding en dan woensdag of donderdag ongesteld.

BALEN!!!!!

14. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Neeeeeeeeeeee Emma dat mag echt niet hoor
    Hele dikke knuffel en ik duim toch nog eventjes stiekem heel hard extra dat het niet doorzet....

Ik sms met Tycuna en spreek haar regelmatig op FB via zo'n chatprogramma. Erg leuk :)

15. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Neeeeeeeeee, Emma! Neeeee, niet he? Ik duim nog echt even door hoor....

16. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    emma...:( ik wil het ook nog even niet geloven hoor! We zouden hier gaan voor een roze golf met kerst! We blijven hoop houden. Het kan ook innesteling zijn. Dat lijkt laat, maar vriendin van mij had dat ook op haar NOD na ivf en toen was ze zwanger (wist ze gelukkig al wel). Bruin is oud, dus kan best nog van een paar dagen geleden zijn.

Maar ik snap wel dat je je zorgen maakt:( Ga je je meteen weer aanmelden, mocht het toch mis zijn?

@aklina: thanks door info over laparoscopie, dat is eigenlijk wel logisch, dat was met de hsg ook. Denk dat ik het maar even in het vu moet bespreken. We zijn ook nog steeds niet 100 procent zeker dat we willen gaan, want schieten erg heen en weer tussen op save willen spelen en toch ook gewoon lekker een fantastische reis willen maken ;)

Wel lekker dat je geen bijwerkingen hebt van utro. Ik merk dat ik er wek weer behoorlijk misselijk van ben en soms ook wel wat meer vermoeid. Had het idee dat dat minder werd, naar mate ik het langer gebruikte (meer maanden). Hoop dat dat nu ook weer zo gaat.

Hier staat de kerstboom ook weer en hij is mooi opgetuigd! Onze stoute kat zit er al likkebaardend naar te kijken. Volgens mij wacht ie tot we slapen om alle ballen er weer uit te gooien...:D

17. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Goedemorgen!
    En, vasca, hoeveel ballen waren er uit je boom geknikkerd? :D

Die van ons probeert alleen de nepnaalden op te eten... Hij heeft iets met plastic :)

Nou, ik ga maar ns m'n bed uit. Naar t werk!

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    NipNip werk ze weer vandaag. Zit je weer in P'end?

Emma, meis hoe is het met je?

Vasca staat jullie boom nu ondertussen nog of heeft Poezzzz hem al naar beneden gehaald?

Onze boom hebben we afgelopen zondag opgezet en ik moet eerlijk zeggen dat onze 2 honden er nog niet veel mee hebben gedaan (even afkloppen tik tik tik) Hopen dat het zo blijft!

Wat een storm en regen buiten. Ik ga mijn tas pakken op naar mn werk. De hondjes mogen altijd lekker mee dus die ga ik even in hun autotuigjes hijsen ;)

19. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Nee, vandaag niet in prend. (ik hou m erin! :) ) vandaag een dagje Zaandam. Tussen de middag wel Ff op en neer naar prend voor suikercontrole met de kat.

Wat lekker dat je hondjes mee mogen naar t werk! Behalve dat je zelf fotografeert, heb je daarnaast nog een baan?

Emma, hoe is het met je?

20. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Lees net op FB dat mn nichtje is bevallen van haar tweede. We waren ons hele leven, tot 4 jaar geleden ook de beste vriendinnen.....We zijn met elkaar opgegroeid, even oud en altijd goede familiebanden. Helaas is dit weggevallen toen zij zwanger raakte en ik in de MMM terecht kwam. Het voelt ook oneerlijk, in februari 2012 zitten wij al 4 jaar in de MMM en in die tussentijd heeft zij er al 2 kids uit'gepoept'........Jammer dat ons contact voorbij is.

En toch heb ik net 'gefeliciteerd' bij haar bericht gepost.

Ben verdrietig

Deel Deze Pagina