Ik lees alles mee vanaf m'n IPhone maar typ in het weekend weer wat langere berichten vanaf mn pjoeter meiden Truste allemaal Xxx
Miss kan Vasca eerst starten met Wordfeud...? Dat is een kleine en voorzichtige stap uit de anonimiteit... Emma, je verwachtte t al maar t blijft natuurlijk k*t. Spam, blijf ik jullie nog even verschuldigd. Hier even andere zorgen. Morgenochtend met spoed een afspraak met de prof dr van t AMC, kinderarts metabole ziekten. Uit de hielprik van Daan (bloedonderzoek) is een verhoogde uitslag galactose gevonden wat zou betekenen dat hij wellicht (20% kans) galactosemie heeft. Zoja, dan zit hij z'n hele leven vast aan een lactose vrij dieet, anders vergiftigt hij zichzelf met lever- en nierfalen, staar en hersenbeschadiging als gevolg. Zit spoed achter omdat t kan leiden tot coma en zelfs overlijden vh kindje, als t niet tijdig wordt ontdekt. We hebben nog geen stress hier want Daan heeft geen enkel symptoom en doet t juist heel goed! Ook is t heel zeldzaam (maar 6 nieuwe kindjes erbij per jaar in NL) en dan zouden zowel m'n man als ik drager moeten zijn (=erfelijk) en dan nog 25% kans dat t overdraagbaar is. Morgen hopelijk meer duidelijkheid...
Jeetje suus, das toch wel ff schrikken! Vind t knap dat je zo rustig blijft. Klinkt heel logisch dat het zws niets is, maar toch. Hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt! Succes en sterkte alvast! @wordfeud: wordt hier ook van alle kanten bestookt om dat te gaan spelen... Maar snap niet wat er nou zo leuk aan is eigenlijk..
Suus heel veel sterkte vandaag, hou je ons op de hoogte Vasca, wacht maar tot je het gaat spelen hihi is een tikkeltje verslavend Tycuna, dikke knufffff
Vasca: Het gevoel van "we worden getest hoe sterk we wel niet zijn" ken ik zoooo goed. Naast ellende van de mm heeft aklinaman een erfelijke vorm van kanker waar veel spanning en ellende uit voort komt. Hopelijk kan hij er oud mee worden maar misschien ook niet. Elke keer dat hij onderzocht wordt, wordt er weer iets gevonden waar dan weer wat mee moet. Heel vermoeiend allemaal. Gelukkig heeft hij er nu in het dagelijks leven nog geen last van... Maar binnenkort moet hij geopereerd worden en dan moet ie waarschijnlijk wel pillen gaan slikken... Dan wordt het al weer wat reeeler elke dag aanwezig...zeg maar... Menig maal heb ik het afgelopen jaar gedacht: " wat moeten we nog allemaal doorstaan om te bewijzen dat we sterk zijn?" Noa: dagje te vroeg... ik ga pas zondag testen... maar toch lief dat je aan me denkt! West.weg ken ik wel! Kom er zeer regelmatig op de golfbaan, en ook wij maken graag een wandeling in het bos. Misschien ben ik je wel al eens tegen gekomen??? Hahaha Ik heb trouwens gisteren wel weer wat bruine friemeltjes op wc papiertje gezien en bij utro inbrengen weer wat bloed... dus denk echt dat het niet gelukt is... gelukkig zijn de ww bijna voorbij en krijg ook ik maandag het verlossende antwoord... morgen maar testen om de "nee" niet zo hard aan te laten komen...
Suus: wat schrikken dat de hielprik van daan afwijkend was. Maandag dus ook een spannende dag voor jou! Zal duimen dat er niets uit komt bij hem!!! Emma... is de ongi al op gang? Hopelijk mag je een doorstart maken. Ik was ook al aan het uitrekenen wanneer onze volgende tp zou zijn als we gelijk door mogen...
Suus, ik schrik van je berichtje. Ik hoop echt dat het goed zit... ik lees mee dus hou je in de gate. Knuffel. Noa, thanx. Jij ook een knuf. Emma, wat balen dat het weer niet is gelukt!! Ik sprak LadyZ van de week even via een pb'tje omdat ze een gesprek had gehad bij de VU. Ze vertelde me dat de arts had gezegt dat de drukte in het nieuwe jaar minder wordt. Dus hoop zooooooo op een plekje voor jullie! Knuf meis! Aklina, jee, je houd het wel spannen he?! Pfff, ook jou hou ik in de gate hoor! Vasca, als de gaat fb'en weet je me te vinden he?! Hier wel goed... ben vreselijk moe en neerslachtig af en toe. Mn gevoel schiet van hot naar her... Moet echt de tijd nemen voor mezelf maar ik zoek het meer in afleiding, en of dat nou de manier is? De feestdagen helpen ook niet echt mee met het 'happy family' govoel. Uiteindelijk zal het zn plek wel vinden ga ik vanuit. Fijn weekend allemaal!!!
Hai meiden, weekend lekker. Eindelijk tijd voor de kerstinkopen te doen. Aklina, zondag testen, sorrie was ff de dagen kwijt. Het is ook zo verdomde spannend allemaal Hoe voel je je eronder? En hoe is het met je kwaaltjes en bruine friemeltjes Wat de golfbaan betreft, daar heb ik nog 4 jaar gewerkt in het hotel als Directie Secretaresse van de hoteleigenaar. Supergave tijd gehad maar zodra het hotel werd overgenomen door de eigenaar van Burggolf werd het hele management (waaronder ik) werd uitgekocht via een kantonrechter. Dus toen moest ik helaas op zoek naar een andere baan (is nu alweer 8/9 jaar geleden hoor) Maar jij komt daar dus om te golfen? Mn broer ook, die speelt op vrij hoog niveau. Wat een heftig verhaal van Aklina-man, ik weet er niet veel op te zeggen maar dat jullie het naast de MMM ook zwaar hebben dat is me duidelijk pfff jeetje zeg.
Hier al tijdje terug uit AMC... Eigenlijk weten we nog niets hoor. Ze vonden Daan er daar iig ook gezond uitzien. Verder moesten ze nader bloedonderzoek doen maar helaas was daar een ader voor nodig. Eerste poging in linker handje mislukte... Gelukkig lukte de 2e poging wel! Zouden vandaag gebeld worden als de leverfuncties verstoord waren, en dat is vooralsnog niet gebeurd nog. De definitieve uitslag komt maandag of dinsdag dus het blijft even spannend...
Zeker spannend Suus, gelukkig vooralsnog geen rampscenario's. Behalve het prikken in Daan zn knuisje wat geen feest voor hem zal zijn geweest. We duimen allemaal voor goed en stabiel nieuws voor Daan na het weekend. Liefs
Misschien suffe vraag hoor maar is de dag dat je in de VU moet komen je bloedonderzoek na een TP nou je NOD? Want die dag is (voor mij) niet 2 weken / 14 dagen na TP! Of gaan ze uit vanaf de dag van bevruchting in het lab?
Noa je bedoelt hoe lang je dan zwanger bent? Je punctiedag -14 dgn (dus 2 wkn) is je eerste dag van de laatste menstruatie. Dus bij 11 dgn na tp ben je 4 wkn zwanger. VU doet de bloedtest op dag 12 na tp, dan ben je dus 4 wkn en 1 dag zwanger. Bij cryo's tel je dus net ff anders... 2 dgn na de pregnyl is dan je eisprong en dan zou je 2 wkn zijn... Is ie zo duidelijk?
Suus th@nx voorje uitleg, het ging me niet bewust om de lengte van mn zwangerschap maar meer wanneer ze je NOD berekenen als het geen cyclus van jezelf is. En toch ook in mijn achterhoofd of ik TOCH ook al kan gaan testen.....oooohhhhh zoooo onrustig in mijn koppie
@aklina: wat een pittig verhaal van je mannetje. Vind het heel naar voor jullie, het lijkt dan wel of sommigen idd alles krijgen. Niet eerlijk. Het relativeert het voor mij wel weer wat. Wat jullie mee maken is échte narigheid. Een onzekerheid die de rest van jullie leven bij jullie blijft. Ik gunde het jullie natuurlijk al heel erg, maar ik hoop nu echt zo voor jullie dat het nu toch raak is. Dan kunnen jullie dat ziekenhuis gebeuren tenminste afsluiten. Veel sterkte er mee! @noa: o jee, test drang begint! Wanneer is nou precies jouw bloedtest? Zws ook vrijdag 23? Want jij loopt toch 2 dagen voor op mij? En ik moest eigenlijk 26, maar mocht 23 ivm kerst. Bij mij zou dat denk ik dag 14 of 15 na ei zijn. Telt de dag van iui nou ook mee? Dacht t niet toch? Iui was vrijdag, dan is zaterdag toch 1dpo? @ty: tuurlijk weet ik je te vinden! Maar ben nog niet zo ver hoor... Naar te horen dat je je zo rot voelt nog, maar wel heel begrijpelijk. Heb je ook nog iets leuks/ fijn waar je naar kunt uitkijken misschien? Of kun je zoiets creëren? Dat helpt mij vaak wel(alleen lukt het nu dus steeds niet dat te organiseren). Ff lekker weg, een kleine of grote vakantie of bv spa dagje? Ik kan me herinneren dat je schreef dat je al 3 jaar niet op vakantie was geweest ivm vrije dagen opnemen voor de mmm... Het lijkt me dat je ook een beetje aan tycuna moet gaan denken nu, in deze periode van helemaal niets en wachten. @suus: jammer van nog geen duidelijkheid, maar geen bericht is dan hopelijk goed bericht. @hier: suffe ik ben dus vanochtend helemaal vergeten te testen! Denk dat nu nog weinig zin heeft omdat t dan geen ochtend urine is. Zit nu denk ik op dag 8 na iui (iui zelf niet meegerekend) en dus 10 dagen na pregnyl. Dan zal t morgen zeker weg zijn toch? Stiekem vind ik t wel jammer, had eigenlijk wel een keer een positest willen hebben, ook al was t maar van de pregnyl! suf he? Maar voor swangerig zijn zal het toch echt nog wel te vroeg zijn... Dus morgen zws omo test voor mij. Moet zo, hoort en weet dat dat goed is, maar vind dat toch nu al jammer. Met suffe slaaphoofd ook Utro 2 en half uur te laat genomen...:x was het juist heel netjes en stipt op tijd aan het doen. Maja. Hebben jullie ook soms dat gevoel dat je iets moet "doen" zodat t lukt? Ik heb nu steeds dat ik me realiseer dat ik nu in de innestelingsfase zit. En hoewel ik er dus ook veel aan denk, heb ik soms als ik er weer ff (gelukkig) niet aan denk, dat gevoel alsof ik iets vergeet en dat ik me bv moet concentreren op het innestellen omdat het anders misschien niet gebeurd. Beetje dat gevoel of je je kans kunt missen, zoals bij je ei, als je niet op de juiste tijd vrijt. Terwijl ik er helemaal niets meer aan kan doen. Komt misschien ook doordat ik nog niets innesteling-achtigs heb gevoeld en daar wel op zit te wachten. Zo'n stom idee ook dat het misschien ook al gewoon afgelopen kan zijn, maar dat ik (en mijn lijf) dat niet weet. Als ei en zaadje elkaar gemist hebben, zijn beide al dood en is er al dagen niets dan een lege buik. Wel naar en stom idee... Weg ermee! Zo straks uit eten met de familie. Ook wel lekker. Ga braaf niets drinken denk ik. Had ik me voorgenomen bij begin iui. Maar ik twijfel nu steeds. Niet omdat ik zo graag wil drinken, maar juist omdat ik (ben blijkbaar erg bijgelovig als ik onzeker ben) dan denk dat ik t jinx door niet te drinken. Alsof ik door niet te drinken er al te veel van uit ga dat t gelukt is. En dan ben ik bang dat die "arrogantie" wordt afgestraft doordat het dan juist niet zo is.... Gekkie ben ik he?
Vasca, je kan gewoon alcohol drinken tot aan de bloedtest omdat er nog geen directe verbinding is tussen moeder en kind. Ben benieuwd wat je hebt gedaan. oh en de dag vd IUI tel je idd niet mee. Pregnyl is na 10 dgn wel je lijf uit hoor... Noa, testen zijn redelijk betrouwbaar op dag 10 na tp. Is ook echt m'n eigen ervaring. Soms al lichte streepjes op dag 8 of 9 na tp. @hier: niet gebeld vandaag dus so far so good!! Vanavond lekker met z'n allen uit eten geweest. Was leuk!!! Denk dat er nog nooit zo'n jong iemand in t restaurant is geweest
Goeiemorgen meiden, ik ben deze week alvast aan het oefenen voor korte nachtjes slaap want door alle spanning slaap ik voor geen meter en ben ik er dus al heel vroeg uit. Emma, hoe gaat het met je? Ben je al begonnen te bloeden? Hoe is Emma-man eronder? Suus, wat onwijs leuk dat jullie gewoon met de kleine Daan uit eten gaan. Hoe makkelijker je zelf bent des te makkelijker hij ook wordt. Zeker heel veel bekijks? Lekker gegeten ook? Hoi Vasca, toch moet ik nog steeds denken aan dat ik in het begin van ons contact op ZP opperde dat je misschienwel een BN'er bent hihi. Natuurlijk weet ik nu wel beter omdat we even een 'blik met elkaar hebben gewisseld' in het VU. Maar daar moest ik opeens aan denken haha. Ik ben eigenlijk benieuwd wat je nu gaat doen qua werk? Zit je heel erg 'op de schopstoel' om een nieuwe baan te vinden en heb je nog wat sollicitaties lopen? Ik ga straks nog een keer je PB lezen over wat je werk precies inhoudt, volgens mij doet mijn nicht dat namelijk ook. @ Aklina, EN? Ooooooh hope so voor je
@noa: natuurlijk weet ik nog dat jouw tp op 9 december was, dat was namelijk dat dag van "vasca's eerste iui"! Maar had ff verkeerd geteld denk ik. Omdat ik dus eigenlijk pas de 25e zou moeten bloed prikken. Maar goed, wel spannend hoor, het is al bijna woensdag!! Ben benieuwd of je ook zelf gaat testen... @werk: ik heb op zich even speling met vinden van werk, ik krijg nog 9 maanden ww. Maar dat wil ik natuurijk niet. Dus ik ga wel hard op zoek al hoor. Maar heb wel met mijzelf afgesproken dat ik de eerste maanden op zoek mag naar leuk, geschikt werk. Daarna moet ik van mijzelf wat minder selectief worden en gewoon nemen wat ik kan krijgen. Maar dat gesprek van laatst was dus niet echt top. En omdat het mijn eerste gesprek was, heb ik besloten dat ik het van mijzelf nog niet hoef aan te nemen. Vind dat wel eng, want je weet niet of je die luxe hebt. Over 6 maanden had ik het denk ik wel gedaan. Maar ik denk dat nu een baan aannemen die ik niet leuk vind ook niet goed voor me is. Er gaat toch altijd veel tijd en energie in zitten. En dan ook nog onder tussen iets anders zoeken, hard werken en dan misschien ook nog op niet zo'n leuke wijze weg gaan (zit er dik in als het niet klikt met de mensen daar), lijkt me geen goede combi met de mmm... Maar heb nu nog wel wat opties denk ik. Grappig als je nicht hetzelfde doet, misschien ken ik haar wel als ze nog vacatures weet... @suus: ja ik weet dat je nog geen bloedband hebt, maar denk/ vrees dat drinken toch niet goed is. Het vu raad het in elk geval af, ook als je nog niet eens zwanger bent. Het heeft (denk ik iig) vooral ook te maken met de omgeving voor het embryo die je creëert. Ik ben bang dat het toch de kansen wat verminderd (dacht dat het vu dat ook heeft gezegd) op innesteling etc. Dus vandaar wat voorzichtiger nu weer. Afgelopen maanden nam ik het niet zo nauw meer hoor, maar nu met iui weer, wil ik toch eerst weer ff braaf beginnen geloof ik. Maar weet het dus ook allemaal niet. Denk dat het voor anderen niet zo veel kwaad kan inderdaad, maar wij mmm-meisjes moeten het toch juist van die paar kleine procentjes hebben steeds he? @hier vanochtend getest. Helemaal blanco. Pregnyl is dus weg. Op zich ok en verwacht, maar toch ook wel klein beetje teleurstellend toch altijd, zo'n witte test. Ik zit nu op 9 dpo en soms lees je dan al wel dat mensen dan al een (licht) positieve test hebben... is natuurlijk wel heel snel en het kan echt nog alle kanten op, maar toch. Voelt al wel aan als: nu is er dus in elk geval nog helemaal niks :x Maar ga nu voorlopig niet meer testen hoor. Denk misschien vrijdagochtend nog om me op de bloeduitslag voor te bereiden... @Aklina: wij zijn nieuwsgierig!!! vertel... vertel...
Suus, top dat je nog niet gebeld bent!!! Kun je nog even lekker nagenieten van jullie gezellige uiteten-avondje! Vasca, we hebben vorige week een weekje sneeuw geboekt. Begin maart. Dus even lekker een weekje weg. Wel aan toe. Emma, je sprak me gister aan op fb maar zag het te laat, sorry. Ik typte nog terug maar toen was je al offline. Lief dat je even aan me dacht. Noa, gaat het nog? Voel je je nog goed? Pfff, spannend hoor!!! Wel vermoeidend, die korte nachtjes zeker? Hopelijk voor een goed doel. Aklina, getest?