ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb niet gebeld, ik heb het gisteren doorgegeven via internet... Wilde lekker uitslapen en ik wordt vanmiddag gebeld met hopelijk goed nieuws dat ik volgende week voor echo mag komen.... wil liever geen maand overslaan... maar ja...

2. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Bestaat er met cryo's ook de kans dat je een maand moet overslaan? Ik dacht dat het alleen na verse TP'en was?

Doen 'ze' die maand overslaan nou op basis van de gezondheid voor je lichaam of gewoon ivm drukte?

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Noa, na een verse poging moet je verplicht een cyclus overslaan vanwege je eigen gezondheid. Je eierstokken moeten rust krijgen na de stimulatie.
    Na een cryo-poging mag je in principe meteen door mits er voldoende plek is...

4. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ah balen dus nog langer wachten maar dank je weer voor de uitleg Ik heb geen eigen cyclus dus ben benieuwd hoe ze dat dan berekenen

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Heb jij al wat gehoord Aklina? Ik nog niks, en hoe langer het duurt hoe kleiner de kans dat ik mag beginnen. Bij de keer dat ik een maand moest overslaan ivm drukte werd ik pas om half 4 gebeld en de keren dat ik wel mocht al rond half 3 ;).

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ja, ik ben net gebeld dat er te veel mensen zijn die zich aangemeld hebben en dat ik dus een maand moet overslaan ivm de drukte...
    helaas.... maar had het al verwacht...

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa: moet je dan ook de utrogestan blijven doorgebruiken? of ben je daar al mee gestopt. Wel goed hoor, dat ze geen risico nemen. Want inderdaad, eerder was je toch zwanger terwijl je dus ook ongesteld bent geworden. Balen wel van die maand " rust" (lijkt me niets rustigs aan!), vooral omdat jij het blijkbaar nog niet wist. Enige voordeel is misschien wel dat je het met de feestdagen even helemaal van je af kunt zetten?
    Weet niet of tycuna nog meeleest, maar zij heeft ook geen eigen cyclus, dus zij weet hoe dat ging. Maar ik weet wel dat het een boel gedoe was voor haar ook. Misschien moet je anders gewoon een maandje aan de pil misschien?

@emma: wat balen dat ze nog niet hebben gebeld! Kan me voorstellen dat je jezelf opvreet van de zenuwen.

Duim, duim, duim dat Emma en Aklina allebei weer mogen beginnen...

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    oh... Aklina, ik lees het net :( wat naar. Je klinkt er wel nuchter onder. Voel je dat ook zo?

Emma, nu maar hopen dat jij dan wel mag, maar dat lijkt dan inderdaad somber. Zou inderdaad wel logisch zijn als ze eerst de mensen bellen die wel mogen. Als daar nog mensen van af vallen, kunnen ze altijd nog iemand die eigenlijk niet kon, toch doen.

Maar ik blijf hoop houden voor je hoor!

Aklina, heb je de garantie gekregen dat je volgende maand wel mag? Of konden ze ook dat niet zeggen?

9. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Dat heb ik inderdaad gevraagd en je krijgt wel voorrang als je een rustmaand verplicht hebt gekregen. Daar zouden ze hun uiterste best voor doen!

Ik ben ook wel nuchter hoor. Ik was zo blij dat ik de afgelopen cryo poging (na de rustmaand van de verse tp) wel mocht starten... dat ik het nu wel gerechtvaardigd vind dat ik moet wachten... Het is niet anders... en inderdaad... die feestmaand is zo voorbij... En gelukkig is mijn eigen cyclus heel kort... 24-28 dgn... dusss het is niet eens een hele maand... Om het maar eens van de zonnige kant te bekijken...

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    knap hoor, Aklina dat je zo'n bikkel bent er in. Ik zelf zou het toch wel erg vervelend vinden, hoe goed ik het ook kon begrijpen. Maar het is voor jezelf het beste je er inderdaad maar gewoon bij neer te leggen.

We hebben niets meer van emma gehoord, ik vrees dat dat niet zo heel goed is :(

11. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Jammer Aklina dat jullie niet mogen starten, ik weet hoe het is om een cyclus te moeten overslaan :(

Wij mogen wel starten voor onze 2e cryo-tp. Maar goed, starten betekent nog niet vanzelfsprekend een tp ;).

Dikke knuffel lieve meisjes...

12. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Fijn emma... dat jij wel mag starten. Ik heb ook nog gevraagd hoe ze de keuze maken...

Voornamelijk op leeftijd en of je de vorige maand moest overslaan...

13. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Fijn Emma en jammer Aklina Wat een gedoe zeg met dat afspreken en drukte

Ik was lange tijd heel sterk in tegenslagen maar nu kan ik het echt niet meer hoor zo posi te zijn en makkelijk overstappen op een nieuwe behandeling Ik doe het wel omdat we zo graag een kindje willen maar m'n koppie is verdrietig Ik ben echt een wintermens en HOU ECHT VAN DE KERSTDAGEN en alle dagen daarvoor Maar nu ervan genieten en m'n gedachte op wat anders zetten door de kerst gaat me niet lukken Vasca :(

Ik moet wel doorgaan met die dozen-bollen

14. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Aklina, balen dat je niet mag deze ronde.

Emma, voor jou heel fijn dat je door mag. Misschien heeft het meegespeeld dat ze je al eens hebben laten wachten?

Noa, balen he, die rustmaand. Ik baalde daar toen ook ontzettend van! Maar, als je dat hoort over de drukte is het misschien maar goed.

LadyZ zei laatst dat het in 2012 minder druk gaat worden.

Suus, heb ik iets gemist, of is de uitslag van Daan goed?

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Aklina, balen dat jullie niet verder mogen maar idd die feestdagen zijn zo voorbij!

Emma, jij mag dan wel starten, gelukkig maar!! Nu hopen op een mooie tp!

Noa, hoop dat je ergens toch nog een positief kerstlichtje kan vinden... Vind t zo naar voor jullie na alle tegenslagen!! Knuffel!

@hier: eind vd dag gebeld door het AMC en Daan heeft 100% zeker GEEN galactosemie!!! We zijn helemaal blij en opgelucht!!! Miss vanavond n lekker glaasje alcohol om t te vieren ;)

16. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa: ik begrijp helemaal dat het je niet lukt om nu positief te blijven hoor meid. Zeker niet nu je niet je gewoon blindelings in een nieuwe behandelingen kunnen storten :( Denk echt dat de teleurstelling die jij nu te verwerken hebt, een van de aller moeilijkste is. Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, maar sommige van de andere meiden helaas wel.
    Ik hoop dat je toch niet alle hoop verliest op dat het ooit nog gaat lukken hoor. Dit is gewoon een poging en uiteindelijk wordt iedereen na een ander aantal pogingen zwanger. Maar feit is dat de meeste mensen toch een kindje krijgen uiteindelijk. Vind dat soms ook moeilijk te geloven, maar probeer me daar maar aan vast te houden.

@emma:fijn dat jullie toch kunnen starten! Hoop dat je tp dan natuurlijk ook wel gewoon door kan gaan, anders zou dat wel echt een hele grote teleurstelling zijn. Kan me voorstellen dat ze bij de keuze inderdaad ook hebben meegewogen dat je al een keer bent overgeslagen.
    Ben ook wel benieuwd of je theorie over wanneer je gebeld werd nou klopte of niet... hoe laat werd je uiteindelijk gebeld?

Aklina, hoe oud ben jij? ben jij misschien nog een stuk jonger dan emma? Want die is ook nog niet zo oud. Maar goed, denk dat het wachten er misschien meer mee te maken heeft. En misschien ook wel je timing. Want jij bent natuurlijk gister al ongi geworden, waardoor je tp dag ook wat eerder valt misschien.
    Is het vervelend voor jou om te lezen dat emma wel door mag? Al weet je natuurlijk altijd wel dat er anderen zijn die wel kunnen starten, als je dat dan zo direct leest, kan ik me voorstellen dat het toch wel moeilijk is...

@suus: wat ontzettend goed nieuws!!! Ben echt heel blij voor jullie en kleine Daantje.

17. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Vasca wat onwijs lief je positieve peptalk, net als Suus (maar die had ik al even gewapped om te bedanken).

Zal ik even iets positiefs vertellen, zoals de meeste van jullie al weten ben ik (en Noa man ook) gek op dieren en hebben we thuis o.a. dus 2 honden. Ik kijk daarom altijd graag naar SBS6 om 20.00 uur naar het dierenspreekuur. In de zomer moest één van onze honden gesteriliseerd worden en toen liepen we ook zo tegen een cameraploeg van SBS aan. Met de vraag en contracten erbij of we op tv wilden met onze hond Dat haar operatie zou worden gevolgd en wij geinterviewd enzo. Maar neeeeee dat wilde ik echt niet (met mn poffertjes porum op tv :S). Het verbaasd mij hoeveel mensen dat wél doen want die serie is al zolang bezig!

Die praktijk in P'end (jaja NipNip P'end hihi) is dus ook onze dierenkliniek.

Zouden jullie het doen?

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa: graag gedaan hoor meis. we zijn hier toch juist om elkaar te steunen. Misschien mag jij mij binnenkort weer eens opvegen...:)

Ik hou niet zo van ziekenhuis/ operatieprogramma's dus heb je dierenkliniek niet gezien. Ik weet niet of ik het zou doen.
    En trouwens, ik heb jij gezien, maar heb echt geen poffertjes porum gezien hoor! :D Ken de uitdrukking niet, maar denk dat ik hem wel kan plaatsen... Moest er trouwens wel om lachen:cool:.

19. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Gallo! :D

Daar ben ik weer f. Sorry dat t ff duurde, maar rende de afgelopen dagen van hot naar her! Heb zelfs het weekend gewoon helemaal gewerkt, en heb er dus 56 uur op zitten. En aansluitend dus deze week ook gewoon mn normale 40... Ik wil vakantie! Maar daar over later meer :)

Heb even snel bijgelezen, sjorrie als ik iets belangrijks vergeet..

@Emma, Noa en Aklina, rond uit PRUT dat t niet gelukt is! En nog meer prut dat de een wel door mag en de rest niet... Gewoon PRUT. Ik leef met jullie mee, en vindt het zo rot voor jullie! Had echt gehoopt dat t lukte. Zeker na bloed-tochweergeenbloed en andere rare klachten... Ik hoop echt dat het nieuwe jaar echt nieuwe kansen gaat betekenen en dat we allemaal die loterij gaan winnen! We kopen genoeg loten, zullen we maar zeggen.

@ Vasca, hoe vervelend t ook is, statisch gezien maak jij nu de meeste kans :) Dus... Kom maar op met die 2 strepen!! Heb trouwens even gekeken, heb een kennis in het zelfde beroep. Misschien dat zij nog een vacature weet... Je zou een brutaal berichtje via fb naar dr kunnen sturen? Zij werkt vooral met de wat oudere medemens. Maar weet niet of jij ook in die categorie werkt(e)?

@Suus, wat superfijn dat Daan helemaal gezond is! Gelukkig! Vond het echt een naar bericht dat dit uit de hielprik kwam..

@hondjes, wat een lieve fotos allemaal! Ben geen hondenmens, maar zo wil ik dr ook wel 1 :)

@LadyZ, leuk je weer te zien! Hoop dat G weer helemaal opgeknapt is? Of heb ik dat berichtje net gemist?

@Tycuna, ben ff kwijt waar je was gebleven... Sjorrie...

@hier, mijn ouders hebben ons dit weekend uitgenodigd om in februari een paar dagen mee te gaan naar winterberg!! Zon zin in!! even heerlijk weg. We zien wel hoe t in mijn cyclus past, maar we gaan hoe dan ook even lekker weg.

Zwaai en knuffels voor iedereen!!

20. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    o Suus, waar vind ik je foto boek? Als ik in je profiel kijk, zie ik alleen de map kinderkamers... Of doe ik iets niet goed?

Deel Deze Pagina